ועדת השרים לכלכלה אישרה את הצעת שר התחבורה, אפרים סנה, להכיר בפרויקט פיתוח שדה התעופה המנדטורי הישן בחיפה כפרויקט לאומי, ולקדם את ההליכים התכנונים של השדה, במסגרת הוועדה לקידום פרויקטים לאומיים.
לאחרונה החליט סנה על הקמתה של מנהלת לפיתוח נמל התעופה חיפה, אשר מטרתה לזרז את ההליכים הסטטוטוריים הנדרשים להפיכתו של השדה לנמל תעופה בינלאומי. במנהלת שותפים, בין השאר, נציגים של משרדי התחבורה, האוצר, הפנים, המשרד לאיכות הסביבה, עריית חיפה ורשות שדות התעופה.
בראש הפרויקט יעמוד דוד בוצר, אשר שימש עד לאחרונה סגן נשיא הטכניון. דוד מילא שורה ארוכה של תפקידי ניהול ויזם פרויקטים בינלאומיים רבים, בשיתופם של החברות הישראליות והבינלאומיות. בין השאר שימש מנכ"ל פרויקט מכון הגז, מנהל מנהל הגז במשרד האנרגיה, ומנכ"ל חברת דינמיקו-חברה לסחר בינלאומי בנפט גולמי.
השר סנה ציין, כי במסגרת הפרויקט יוכפל אורך מסלול ההמראות והנחיתות של השדה בחיפה מ-1200 מטר כיום ל-2400 מטר, מתוכם כ-400 מטר בתוך חלקת ים מיובשת. לדברי סנה, הארכת המסלול בשדה התעופה בחיפה תאפשר למטוסי סילון גדולים יותר להמריא ממנו לכל היעדים באגן הים התיכון ובאירופה.
על-פי החלטת ועדת השרים לכלכלה, אשר אושרה, תועבר האחריות על שדה התעופה בחיפה מרשות שדות התעופה לידי הסקטור הפרטי, באמצעות מכרז בינלאומי אשר יפורסם על-ידי משרד התחבורה.
שר התחבורה ציין, כי על-פי ההצעה אשר אושרה בוועדת השרים לכלכלה, תשקיע המדינה בשלב הראשון של הפרויקט כ-280 מליון דולר, ואילו הזכיין הפרטי ישקיע 150 מיליון דולר נוספים.
סנה מסר, כי תסקיר השפעה על הסביבה של השדה נמצא כיום בביצוע. ואילו תוכנית הבינוי של שדה התעופה הבינלאומי תוגש לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, לקראת חודש יוני 2003 תחילת ביצוע התוכנית צפויה בשנת 2005.
מבקרי הפרויקט אמרו כי בתנאי התיירות הנכנסת הנוכחיים, מוקדם מדי לתכנן נימלי אויר חדשים.