|
אבי גבאי, מנכ"ל בזק. מומלצת ל-2010 [צילום: רונן טופלברג]
|
|
|
|
|
פירות המהלכים האסטרטגיים של קבוצת בזק הטמונים ברשת החדשה של פלאפון ובפריסת רשת ה-NGN החלו להניב פירות ברבעון השלישי, פירות שעוצמתם צפויה להתגבר ברבעון הרביעי וב-2010 ומובילה אותנו להעלאת תחזיותינו הן לרבעון והן לשנה הבאה. לכך יש להוסיף את הפוטנציאל האדיר הטמון בחיסכון התפעולי שאמורה להניב רשת ה-NGN, חיסכון שאנו מרגישים שעדיין לא מגולם אצלנו במלואו.
זאת, לצד נכסי הנדל"ן והנחושת שעדיין אינם מגולמים במודל באופן מלא ומימושם צפוי לתפוס תאוצה. כל אלה מובילים אותנו להעלאת מחיר היעד ל-10.6 ש"ח, דיסקאונט של 9% גם לאחר המהלך האחרון שעשתה המנייה ומכפילים אטרקטיביים.
פירות המהלכים האסטרטגיים, המשך פוטנציאל התייעלות גם לפני פירות ה NGN, אסטרטגיה ממוקדת, סביבה רגולטורית ותחרותית שאתגריה לא צפויים לגבור מהותית מעמידים את בזק במקום תפעולי מצוין ל-2010.
יחד עם תשואת דיבידנד של 9.5% בגין המחצית השנייה של 2009 ושל כ 8% בגין 2010, מספקת בזק למשקיע את כל הקריטריונים הנדרשים לשימור המלצת קנייה ולהמשך היותה המנייה המועדפת בתחום התקשורת.
מאז השקת הסיקור למניות סמייל ואינטרנט זהב הניבו המניות תשואה של כ-25%, מהלך שבאופן טבעי הביא לצמצום הדיסקאונט. העלאת מחיר היעד של בזק מביאה כמובן לעידכון מחירי היעד הכלכליים של חברת האם סמייל תקשורת וחברת הסבתא אינטרנט זהב.
כפי שהיה בהשקת הסיקור גם כעת מציעה סמייל דיסקאונט כלכלי גבוה יותר של כ-42.5% מול 40.5% באינטרנט זהב ונסחרת בדיסקאונט סחיר של כ-7% מול פרמיה סחירה בה נסחרת אינטרנט זהב. הדבר כמובן מוביל להמשך המלצת תשואת יתר לסמייל ותשואת שוק למניית אינטרנט זהב.