דאסו סיסטמס, מובילה עולמית בתכנון 3D (תלת ממד), דגמים דיגיטליים (3D Digital Mock Up) וניהול מחזור חיי מוצר (PLM), הודיעה כי יצרנית המכוניות פיג'ו סיטרואן הטמיעה את פתרון סביבת הייצור הוירטואלית DELMIA פרי פיתוחה.
DELMIA, המחליפה פתרונות של מתחרים, תומכת עתה בסימולציית הרכבת מכללים, צביעה, Stamping, Factory layout ויחידות כוח במסגרת פרויקט אטריום. פיג'ו סיטרואן עובדת עם אותם כלים ומתודולוגיית בכל המחלקות העיקריות של הקבוצה.
"דאסו סיסטמס שואפת לספק ליצרניות רכב פתרון יחידות כוח משולב מקצה לקצה, במטרה להגיע לאפס טעויות החל משלב הקונספט ועד לשלב הייצור", אומר גלעד פרידמן מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל.
בשנים האחרונות השיקה פיג'ו סיטרואן חידושים טכנולוגיים רבים ומשמעותיים בתחום יחידות הכוח (קבוצת המכללים שמספקים לכלי הרכב את יכולת הנסיעה), כולל השקעות מו"פ גדולות לפיתוח ושיווק דור חדש של מנועים ותמסורות. לדוגמה, הקבוצה מתחילה בייצור של תיבת הילוכים DCT (Dual Stock Transmission) חדשה עם מצמד כפול, בו משולבת DELMIA של דאסו סיסטמס.
היכולת לבצע שינוים קיצוניים בשלב מוקדם בייצור יחידות כוח בלי להתפשר על לו"ז ייצור, הייתה קריטית לפיג'ו סיטרואן, על-מנת לתמוך בחדשנות ולהגדלת זריזות וגמישות עסקית. DELMIA תורמת רבות ליעד זה על-ידי הבטחת אמינות תכנון גבוהה, לצד אופטימיזציית זמני הטמעה ועלויות. כתוצאה מסוגלת הקבוצה לשלוט על זמני פיתוח של יחידות כוח, וכך להפחית עלויות פיתוח ותפעול, ולטייב משאבים והשקעות תוך שיפור איכות. בפיג'ו סיטרואן גם יכולים לבצע סימולציות כלכליות ולהעריך עלויות ייצור בשלב מוקדם בתהליך הפיתוח.
"גורמי הצלחה של פרויקט אטריום קשורים ישירות ליכולות DELMIA במונחי ביצועים במערך מרובה אתרים, לאמינות הפתרון, כמו גם לקבלת הכלי על-ידי כלל קהילת משתמשי אטריום- ממהנדסי תהליכים עם עובדי רצפת ייצור- הודות לממשק המשתמש האינטואיטיבי של DELMIA", אמר ז'אן-מארק דודא, מנהל הצוות המפקח בפרויקט אטריום בפיג'ו סיטרואן.