|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
אין אצלו מקום לדוברי אמת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
הרודנות של נתניהו כבר כאן

זה הרבה מעבר לטירוף

כבר אין הסברים רציונליים להתנהגות של נתניהו וחבורתו מדובר במתנה לאויביה של המדינה ובסכנה מוחשית לעצם קיומה
27/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

1. לעזאזל ביטחון המדינה ותושביה, לעזאזל כלכלת המקרו ומשק המיקרו, לעזאזל חירויות הפרט וטובת הכלל. בנימין נתניהו רוצה דבר אחד, ודבר אחד בלבד: להיות רודן. כל מי ומה שיפריעו בדרך - החוק, האופוזיציה, בית המשפט, אפילו הבכירים ביותר במפלגתו שלו - אחת דינם להיגדע. וכל זה בהנחה שנתניהו מקבל החלטות בצורה רציונלית, מה שבכלל לא בטוח.

2. יואב גלנט מילא את חובתו. לאחר שנתניהו מנע ממנו להציג בפני הקבינט את הסכנות הביטחוניות של ההפיכה המשטרית, לאחר שנתניהו התעלם מכל האזהרות של כל הבכירים בעבר ובהווה, גלנט היה חייב להבהיר לאזרחי ישראל מה המחיר שהם עלולים לשלם - בחייהם - על ריצת האמוק לרודנות. פיטוריו מלמדים שהרודנות כבר כאן. מי שיעז לדבר נגדה, ואפילו בצורה חלקית - יעוף. איתות ברור ביותר הן לדרג הפוליטי, והן - וזה חמור ומסוכן מאין כמותם - לדרג המקצועי בכלל ולדרג הביטחוני בפרט.

3. בואו נזכיר מה אמר גלנט בימים האחרונים: הוא בעד רפורמה במערכת המשפט, אבל הצורה הנוכחית מסכנת בצורה ממשית את ביטחון המדינה. כל שביקש היה לעצור לחודש (ממילא מושב הכנסת מסתיים השבוע ומתחדש רק ב-30 באפריל) ולהידבר. זה הכל. אבל רודנים לא מוכנים לקבל שום פקפוק, שום ערעור ושום הרהור. או שתתיישרו או שתסולקו.

4. החטא של גלנט לפי "סביבת נתניהו": "תגובה רפה לסרבנות". דוגמה קלאסית לדרכי התעמולה של רודנים. תחילה ממציאים אויבים, אחר כך עושים להם דמוניזציה, עוטפים את הכל בססמאות קצרות וקליטות, וחוזרים עליהן ללא הרף. כעת השיטות הנלוזות הללו מופעלות בציניות ברוטלית כלפי אלפים שסיכנו ומסכנים את חייהם במשך שנים להגנת המדינה. קוראים להם "סרבנים", למרות שרובם המכריע רק הזהירו שלא ימשיכו להתנדב - כלומר: עוד לא עשו דבר, ואי-אפשר להכריח איש להתנדב. מכתימים אותם בשם הגנאי הזה, מוסיפים שהם "אנרכיסטים" ו"שמאלנים", מטפטפים את זה שוב ושוב - ואז יוצרים שטן ענק, שמהווה עילה לפיטוריו של שר הביטחון.

5. במילים אחרות: או שהעילה לפיטוריו של גלנט היא שאמר את האמת, או שהעילה היא שקר שהמציאו התועמלנים של קואליציית הרודנות. בעצם, אלו שני צדדים של אותו מטבע ששמו בנימין נתניהו. השקרן הגדול ביותר בתולדות הציבוריות הישראלית, שמוביל הפיכה המיוסדת על אדני שקר. הנהנתן המואשם בעבירות שחיתות חמורות, הרומס בדרכו כל חוק וכל נורמה. בסביבה שלו אין זכות קיום לאנשים ישרים ודוברי אמת.

6. זה לא רק נתניהו. לפני שבועיים העניש אופיר כץ - שלא עשה בחייו כלום חוץ מאשר להיות עסקן דרג ב' - את יולי אדלשטיין, לשעבר יו"ר הכנסת ושר הבריאות, מי שהיה אסיר ציון בבריה"מ, על שהעז שלא לבוא לשתי הצבעות על ההפיכה. בכל סוף השבוע קראו הגסים ביותר מבין חברי סיעת הליכוד לפטר את גלנט, אם ידבר ובוודאי אחרי שדיבר. הצטרף אליהם הגזען הפשיסט איתמר בן-גביר, שלא שירת יום אחד בצה"ל, ולא הייתה לו שום בעיה להשתלח במי שהיה מפקד שייטת 13, מפקד עוצבת עידן, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ואלוף פיקוד הדרום. הרודנות היכתה שורשים עמוקים.

7. לפי גורמים בליכוד, מי שלחצו על נתניהו לפטר את גלנט היו יריב לוין ויאיר נתניהו. אם זה נכון, זה לא מפתיע. לוין הוא האדם החזק ביותר בממשלה הנוכחית, אולי למעט נתניהו ואולי כולל נתניהו. ואילו מעורבותה של משפחת נתניהו בעניינים ביטחוניים רגישים ביותר הוצפה בשנים האחרונות בידי אישים בכירים מאוד, כולל בהליכים משפטיים: ההתערבות של יאיר נתניהו במגנומטרים בהר-הבית (עדות ניר חפץ), נסיונו של נתניהו לאפשר לשרה נתניהו להיות נוכחת בתדרוכים סודיים ביותר (סיפורו של מאיר דגן ועדותו של עוזי ארד). תחשבו על המשמעות בהתחשב במה שאנחנו יודעים על אישיותם והתנהגותם של הרעיה והבן.

8. הניסיון להבין את ההתנהלות של נתניהו וחבורתו כנראה מצריך כישורים שונים לחלוטין מאלו של פרשנים משפטיים, פוליטיים או חברתיים. אי-אפשר למצוא שום הסבר רציונלי למה שהם עושים, לניתוק הגמור מן המציאות, להתעלמות המוחלטת מאלפי מומחים בכל התחומים, לרמיסה הגסה של הציבור ונבחריו. זה כבר ברמה של בריאות הנפש.

9. בעצם, זה עוד יותר גרוע ועוד יותר חמור. מאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון מזהירים שההפיכה המשטרית מסכנת בצורה מיידית, ברורה וחמורה את ביטחון המדינה. לפי דיווחים שלא הוכחשו, את האזהרות השמיעו גם הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ המכהנים. שר הביטחון אמר זאת בקולו. נשיא המדינה אמר זאת בקולו תוך ציטוט דוחות מודיעיניים. התגובה של הרודן וחבורתו היא לפטר את שר הביטחון - בעיצומו של גל פיגועים, עם תחילת חודש רמדאן, כאשר אירן במרחק נגיעה מיכולת גרעינית. זה הרבה מעבר לטירוף. זו מתנה לאויבי ישראל. זו פגיעה ישירה ומודעת בביטחון המדינה. זוהי סכנה מוחשית לעצם קיומה.

תאריך:  27/03/2023   |   עודכן:  27/03/2023
איתמר לוין
+מאות מפגינים מנסים לרדת לנתיבי איילון
22:05 27/03/23  |  איציק וולף
מאות מפגינים מנסים לרדת לנתיבי איילון בתל אביב כדי לחסום אותם. שוטרים שנמצאים במקום החלו לעצור את המפגינים.
+ח"כ סער: נכונים להידברות, נעמוד על עקרונותינו
22:02 27/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+העובדים הסוציאליים: השירותים החברתיים ישובו מחר לפעילות
21:46 27/03/23  |  איציק וולף
איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הודיע כי בעקבות עצירת תהליך החקיקה והודעת יו״ר ההסתדרות, כל השירותים החברתיים ישובו מחר לפעילות מלאה.
+ח"כ דרעי: נתניהו קיבל החלטה לא קלה, מגבים אותו
21:43 27/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הצהיר כי מפלגתו מעניקה גיבוי לראש הממשלה, נתניהו, שהודיע על השהיית חקיקת הרפורמה.

"ראש הממשלה נתניהו קיבל הערב החלטה לא קלה להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית הצודקת, על מנת לתת הזדמנות נוספת להידברות אמיתית והגעה להסכמות רחבות. כפי שהתחייבתי, אני וכל חברי סיעת ש"ס מגבים את ראש הממשלה ועומדים לצדו. אני קורא שוב לראשי האופוזיציה: נצלו את ידינו המושטת. עשו זאת עבור כל אזרחי ישראל. כוחנו באחדותנו", אמר.
+רשות שדות התעופה: לוח הטיסות חוזר בהדרגה לשגרה
21:41 27/03/23  |  איציק וולף
מרשות שדות התעופה נמסר בעקבות ההודעה על הפסקת ההשבתה של המשק כי הרשות פועלת להחזיר את לוח הטיסות לפעילות שגרתית ולהוציא את כל המטוסים והנוסעים הנמצאים בנתב"ג על פי האילוצים בעולם.

16 טיסות מתוכננות להמריא עד חצות. ומחצות עד סגירת הלילה בשעה 01:40 ימריאו מנתב"ג עוד 16 טיסות.

"אנחנו מאפשרים לחברות התעופה להוסיף טיסות ללוח הטיסות והמראות החל מחר על פי בקשתם. אנו קוראים לציבור לבדוק בחברות התעופה את טיסתם הערב והלילה. אנחנו מודים לציבור הנוסעים על הסבלנות והסובלנות", לשון ההודעה.
+השר גלנט: מברך על עצירת החקיקה לטובת הידברות
20:54 27/03/23  |  איציק וולף
שר הביטחון, יואב גלנט, שדרש במוצאי השבת לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ופוטר בהצהרה של נתניהו - מבלי שקיבל עדיין מכתב פיטורין - הגיב על הודעת נתניהו כי הוא עוצר את החקיקה בציוץ קצר: "מברך על ההחלטה לעצור את החקיקה לטובת הידברות", כתב.
+יו"ר ההסתדרות: עוצרים את השביתה
20:51 27/03/23  |  איציק וולף
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודיע (יום ב', 27.3.23) בעקבות הצהרת ראש הממשלה על הקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית כי מחר לא תתקיים שביתה במשק. זאת, משום שלדבריו מטרת ההשבתה שעליה הכריז היום הושגה.

עם זאת, הצהיר כי אם הממשלה תנסה לשוב ולחוקק את חוקי הרפורמה באופן חד-צדדי - יושבת המשק מחדש מיד. "מבחינתי - כלו כל הקיצים", אמר בראיון לחדשות 13.

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע כי עובדי הרשות חוזרים לעבודה מלאה בנמל התעופה בן-גוריון, שם שובשו היום ההמראות. בוטלה גם השבתת מערכת הבריאות.
+לפיד וגנץ: מתואמים ומוכנים להידברות אמיתית
20:49 27/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר המחנה הממלכתי ויו"ר יש עתיד הצהירו כי הם מוכנים להיכנס להידברות עם הקואליציה בתיווך נשיא המדינה  ▪  לפיד: נוודא קודם כל שאין פה שום תרגיל או אחיזת עיניים. אם נתניהו ינסה לעשות לנו תרגילים, הוא שוב ימצא מולו מאות אלפי פטריוטים ישראלים
גנץ ולפיד. פועלים באופן מתואם [צילום: ערוץ כנסת]
+חקיקת הרפורמה תידחה למושב הקיץ
בניסיון להשיג הסכמה רחבה עליה
20:26 27/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשמעות: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא יעלה השבוע לקריאה שנייה ושלישית  ▪  מושב הקיץ יחל ב-30 באפריל; נתניהו לא קבע לוח זמנים מדויק לחקיקה  ▪  ההסתדרות מפסיקה את השביתה הכללית
נתניהו הערב. לא דיבר על גלנט [צילום: לע"מ]
+ליברמן: אין לנתניהו שום כוונה לקדם הידברות
20:24 27/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו טוען כי הצהרת ראש הממשלה מעידה על כך שהוא נחוש מאי פעם להשלים את חקיקת הרפורמה המשפטית  ▪  "כוונתו להמתין לעיתוי נוח ולמסמס את המחאה"
ליברמן. "יש להמשיך במחאה"
+חד"ש תע"ל: נתניהו מקים מיליציה תחת סמכות ישירה של בן גביר
20:13 27/03/23  |  איציק וולף
סיעת חד"ש תע"ל בתגובה לסיכום בין נתניהו לבן גביר על כך שהמשמר הלאומי יהיה בסמכותו, במסגרת המשרד לביטחון לאומי כי מדובר בהקמת מיליציה תחת סמכותו הישירה של בן גביר.

"הערב נתניהו נכנע לטרוריסט הגזען מהתנחלות קריית ארבע, נכנע לסחטנות באיומים בתמורה לספין שקרי נוסף על עצירת ההפיכה המשטרית, שלא תהיה. כי ההפיכה כבר כאן. מי שחושב שמערכת משפט לא עצמאית היא אסון, יכול רק לדמיין את האסון שמיליציה כהניסטית שכזו תיצור", אמרו בחד"ש תע"ל.
+בן-גביר הסכים לדחות לקיץ את אישור הרפורמה
18:06 27/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו ובן-גביר סיכמו כי הפגרה תנוצל להידברות, ואם לא יהיו הסכמות תקודם הרפורמה באופן חד-צדדי  ▪  בתמורה יקבל בן-גביר שליטה על המשמר הלאומי  ▪  בירושלים מתקיימות הפגנות בעד הרפורמה ונגדה
שידור חי ממליאת הכנסת
בן גביר ונתניהו. החקיקה תובא לאישור אם לא תהיה הסכמה בפגרה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+הופסק חלקית שירות הרכבת הקלה בירושלים
17:36 27/03/23  |  
בעקבות הפגנה על מסילת הרכבת הקלה באזור דרום ירושלים התחנה המרכזית עד הר הרצל, הופסק שירות הרכבות הקלות בין התחנות שער שכם לתחנת הר הרצל. הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מתחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם בשני הכיוונים. עם פינוי המסילות תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו.
+מחשש למחסור בדלק: מד"א הנחה את אנשיו לתדלק את רכבי הצלה
17:31 27/03/23  |  עידן יוסף
מד״א בהודעה לעובדי הארגון: ״בשל אפשרות לשיבוש בפעילות תחנות הדלק ואספקת הדלק לתחנות התדלוק, מבוקש מכל המנהלים לוודא תדלוק כלל רכבי ההצלה בשעות הקרובות״.
+שביתת הפרקליטים מונעת מהמדינה להגיש בקשה לצווי מניעה
17:22 27/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר סמוטריץ' פנה למיארה בבקשה לייצוג פרטי, אך היא מתמהמהת  ▪  הממונה על השכר: עובד שישבות לא יקבל שכר  ▪  נתוני שבא: ירידה של כ-13% בהוצאות של הישראלים היום בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שעבר
סמוטריץ' ודיכטר. מיארה לא עונה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גלנט מסרב לדרישת נתניהו להתפטר במסגרת החוק הנורווגי
17:02 27/03/23  |  עידן יוסף
התנאי של ראש הממשלה נתניהו לביטול הדחת גלנט מתיק הביטחון - התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. גלנט מסרב בתוקף. לפי שעה אין פריצת דרך בין הצדדים (כאן חדשות).

לחצים כבדים הופעלו על נתניהו להחזיר את גלנט, אך נתניהו החליט כי גלנט לא יחזור לתפקידו (חדשות 12).

+ראשי רשויות בצפון הודיעו שישברו את שביתת השלטון המקומי
16:56 27/03/23  |  עידן יוסף
ראש מועצת שלומי גבי נעמן וראש עיריית עכו הכריזו כי לא יצטרפו לשביתת השלטון המקומי (חדשות 12).
+סמוטריץ' ובן-גביר נועדים בניסיון לפתור את המשבר
16:39 27/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן-גביר נועדים בניסיון לפתור את המשבר (חדשות 12).

יו"ר שס אריה דרעי יושב כבר שעות עם נתניהו בלשכת רה"מ, והשניים מנסחים ביחד את ההודעה על עצירת החקיקה. על הפרק גם אפשרות להשאיר את גלנט במשרד הביטחון. דרעי התנגד נמרצות לפיטוריו (ישראל היום).
+מאות מפגינים חסמו את הכניסה לירושלים
16:31 27/03/23  |  עידן יוסף
מאות מפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים באזור גשר המיתרים. החסימות שיבשו את התחבורה הציבורית והפרטית לבירה. המשטרה פינתה את מפרי הסדר.
[צילום: דוברות המשטרה]
+שני שלישים מהדתיים הלאומיים: להמשיך את החקיקה
16:27 27/03/23  |  עידן יוסף
סקר מכון דיירקט פולס שנערך היום בקרב דתיים לאומיים: שני שלישים מהם (66%) בעד המשך החקיקה המשפטית, שליש (32%) נגד ולשני אחוזים אין דעה בנושא.
+הרמטכ"ל: לביטויי מחאה אין מקום בצה"ל
16:19 27/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי אומר כי ביטויי המחאה מערערים את הערבות ההדדית ומתפרשים כחולשה על-ידי האויב  ▪  דורש שמירה על שרשרת הפיקוד וקורא לכל החיילים לשאת באחריות על משימתם ולבצע אותה ללא שיקולים זרים
שידור חי ממליאת הכנסת
רא"ל הרצי הלוי [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נדחתה על הסף עתירה לקבוע שנתניהו פסול לתפקידו
15:59 27/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית: העתירה הוגשה בחופזה רבה - לאחר הודעתו של נתניהו על כוונתו לעסוק ברפורמה המשפטית - וזאת בלא מיצוי הליכים כנדרש
עמית. "צו הצהרתי מרחיק לכת" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ההסתדרות: ממחר תושבת הבורסה
15:58 27/03/23  |  עידן יוסף
אגף הדוברות בהסתדרות: בהמשך להודעה הקודמת המפרטת את מקומות העבודה השובתים, נבקש לעדכן כי ממחר (ג') תושבת באופן מלא גם הבורסה לניירות ערך.
+בשל הפסח: מערך שירותי הדת לא מצטרף לשביתת ההסתדרות
15:53 27/03/23  |  עידן יוסף
בתגובה להודעת יו"ר ההסתדרות החדשה, ארנון בן דוד, על השבתת כלל המשק, פנה (ב') יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי לשר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד יהודה אבידן בדרישה כי עובדי המועצות הדתיות ימשיכו בפעילותם. בפנייתו פירט תנעמי שלוש סיבות לאי-ההצטרפות: אי-מתן התראה של 14 יום לפני ההשבתה, עיתוי ההשבתה בעיצומן של ההכנות לחג הפסח, וכן מהות תפקידן החיוני של המועצות הדתיות בטיפול בקבורה ומקוואות.

בתגובה לכך הודיע המנכ"ל אבידן לראשי המועצות הדתיות כי עובדי שירותי הדת לא ישתתפו בשביתה, כדי שעם ישראל יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו. "כאנשים שומרי תורה ומצוות ברור לנו כי ההיערכות הנדרשת לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח כהלכתו חיונית ובלתי ניתנת לעצירה", כתב וביקש לדאוג שכלל עובדי המועצות הדתיות יתייצבו לעבודה על-מנת שזו תמשיך כסדרה ובמלואה.
+רבנים בציונות הדתית קוראים להגיע להפגנה בעד הרפורמה
15:23 27/03/23  |  עידן יוסף
כ-20 רבנים בולטים בציבור הדתי לאומי קוראים לממשלה לא להזניח את תיקון מערכת המשפט, ומחזקים את ידי נציגי המחנה הלאומי שלא לעצור את החקיקה.

"בחסדי ה' עם ישראל בחר ממשלה יהודית ולאומית שתפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל", נכתב. "לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות. אחים אנחנו, נמשיך ונאהב איש את רעהו ללא סייג וגבולות, אך אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו", כתבו הרבנים.

הרבנים קראו לממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית ולהגיע הערב להפגין בגן סאקר בירושלים. בין החותמים על הקריאה: הרבנים שלמה אבינר, איתן איזמן, שמואל אליהו, מנחם בורשטיין, דוד חי הכהן, אליהו זייני, אליקים לבנון, יגאל לוינשטיין, דוב ליאור, צבי קוסטינר, חיים שטיינר ועמיאל שטרנברג. גם הרב צבי טאו קרא לתלמידיו להגיע להפגנה.
+חזרה לשגרה בטרמינל 3
15:21 27/03/23  |  מירב ארד
חזרה לשגרה בטרמינל 3 - כל עמדות הצ'ק אין נפתחו כולל בידוק בטחוני וצ'ק אין. גם כחלק מההמראות יוצאות לדרך - כך דווח (יום ב') בגלי צה"ל
+ישראכארט משביתה את שירותיה
15:18 27/03/23  |  עידן יוסף
הנהלת ישראכרט בשיתוף עם ארגון העובדים החליטה לתמוך בשביתה הכללית במשק. השביתה כוללת את כלל העובדים. עובדים חיוניים הנדרשים לצורך שמירה על ההמשכיות העסקית ימשיכו בעבודתם
+לפיד בהפגנה: נתניהו פיטר את האמת והמציאות
15:14 27/03/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעצרת המחאה מחוץ למשכן הכנסת: "לא את שר הביטחון ראש הממשלה נתניהו פיטר אתמול בלילה, הוא פיטר את המציאות. הוא פיטר את האמת - האמת היא שבשלושה חודשים של כאוס הממשלה הזו ביצעה את השמדת הערך הגדולה בתולדות המדינה".
+מפגינים בכנסת קראו קריאות נגד השר קיש
14:49 27/03/23  |  
מפגינים שנכנסו לכנסת קראו קריאות נגד השר יואב קיש והוצאו מהמשכן בידי משמר הכנסת.
+משרד ראש הממשלה הוקף בגדרות מחשש לפריצת מפגינים
14:46 27/03/23  |  עידן יוסף
באופן חריג: עבודות גידור בוצעו מסביב למשרד ראש הממשלה. גורם במשטרה: "העבודות - מחשש לפריצה למשרד" (כאן חדשות).
+נתניהו ובן-גביר נפגשים לדון בהתפתחויות
14:44 27/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן-גביר נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורמים בליכוד טוענים שהאירוע מול בן-גביר הוא כלכלי בלבד. לטענתם, בן-גביר רוצה לקבל את המיליארדים שהובטחו לו, ולא ניתנו. בסביבת בן-גביר מכחישים: "שקר וכזב, זה עניין אידיאולוגי מהותי, עניין התקציב נפתר" (חדשות 12).
+טבע תאפשר לעובדיה להפגין באופן שלא יפגע בייצור התרופות
14:38 27/03/23  |  עידן יוסף
חברת טבע אומרת כי כחברה המחויבת לשרת את המטופלים ולדאוג לבריאותם, חובה עליה להמשיך ולדאוג לייצור ואספקה סדירה של תרופות גם בעיתות אלה.

לאור התפתחות האירועים בשעות האחרונות והשביתה במשק, מסרה החברה כי על עובדי החברה, לנהוג על-פי צו מצפונם ושיקול דעתם, בתיאום ובאישור מנהלי היחידות, בצורה כך שמחד-גיסא לא תפגע בזכותם ומאידך-גיסא לא תפגע ביכולתה של טבע להמשיך ולפעול באופן סדיר למען מטופליה.
+שופרסל ורמי לוי יישארו פתוחות
14:31 27/03/23  |  עידן יוסף
שופרסל מפרסמת כי היא, בתור עסק חיוני, לא תסגור את סניפיה כחלק מהשביתה. מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן ויו"ר ועד העובדים אריאלה סיסו הודיעו לעובדי המטה כי יאפשרו להם לצאת בצהריים ולהביע סולידריות בדרכם ככל שיראו לנכון, והדבר יחשב ליום עבודה בתשלום.

במקביל, רשת רמי לוי הודיעה על יום מבצעים.
+נתניהו: קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לא לפעול באלימות
14:27 27/03/23  |  עידן יוסף
לקראת הפגנת הימין העקב, ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו".
+לשכת עורכי הדין מצטרפת לשביתה הכללית
14:25 27/03/23  |  עידן יוסף
לשכת עורכי הדין מצטרפת לשביתה הכללית במשק, משביתה את הלשכה על מאות עובדיה וקוראת לציבור עורכי הדין לא להגיע לבתי המשפט.
+הופסקו שירותי עיריית תל אביב יפו
14:23 27/03/23  |  עידן יוסף
עיריית תל אביב יפו מצטרפת לשביתה הכללית. כל שירותי העירייה ייפסקו עד הודעה חדשה.
+קבוצת אשטרום מצטרפת לשביתה
14:06 27/03/23  |  מירב ארד
קבוצת אשטרום מצטרפת לקריאת הארגונים הגדולים ויו"ר ההסתדרות בהשבתת המשק ובדרישה לעצור את קידום הרפורמה המשפטית, לאחות את הפילוג בחברה הישראלית ואת הקרעים שנוצרו בעם, ולהגיע להסכמה רחבה על המשך הדרך.


+המשטרה עצרה עד כה שני חשודים בארועי המחאה
13:39 27/03/23  |  מירב ארד
המשטרה עצרה עד כה שני חשודים בארועי המחאה. חשוד אחד נעצר בחשד להפרת הסדר וחשודה אחת נעצרה בחשד לתקיפת שוטר.
+לוין על עצירת החקיקה: "מכבד כל החלטה שיקבל נתניהו"
13:32 27/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוין הזהיר מהפלת ממשלת נתניהו: "על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה"  ▪  השר ברקת קרא להתלכד מאחורי ראש הממשלה ולגבות אותו בעצירת החקיקה  ▪  השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הודיע כי הוא שוקל את צעדיו
לוין. "למנוע נפילת הממשלה וקריסת הליכוד" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נשיא איגוד לשכות המסחר: "כל עסק יפעל לפי שיקול דעתו ומצפונו"
13:18 27/03/23  |  מירב ארד
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: איגוד לשכות המסחר אינו מקבל החלטה ברמה הארגונית האם חברים בלשכת המסחר אמורים להשבית את עסקיהם או שלא להשבית את עסקיהם. עניין זה נתון לשיקול דעתו, מצפונו והחלטתו של כל בעל עסק החבר בארגון.

חטיבות החברות בלשכה הרוצות להצהיר שכן מעוניינות, בהסכמת חבריהן, להשבית את עסקיהן, רשאיות לקבל החלטה כאמור".
+בשל המצב: נדחה טקס פרסי הטלוויזיה
13:13 27/03/23  |  עידן יוסף
האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה וכאן 11 מודיעים כי נוכח הארועים הוחלט שלא לקיים מחר את טקס פרסי הטלוויזיה ולדחותו לימים רגועים יותר.
+דיזינגוף סנטר וקניוני עופר הודיעו על שביתה
12:04 27/03/23  |  מירב ארד
דיזינגוף סנטר וקניוני עופר הודיעו על שביתה וקראו לבעלי החנויות לסגור את עסקיהם.
+השר לוין: "אין ברירה אלא לדחות. עכשיו האתגר הוא לשכנע את בן גביר"
11:56 27/03/23  |  מירב ארד
שר המשפטים לוין הבהיר לח"כים: "הבנתי שאין ברירה אלא לדחות. עכשיו האתגר הוא לשכנע את בן גביר שמאיים לפרק על זה את הממשלה". בעקבות ההחלטה המסתמנת של נתניהו - בן גביר ״שוקל את צעדיו״.
+יו"ר מפלגת נעם: כניעה תהווה מתן אישור סופי לכך שאין עוד כל טעם בבחירות דמוקרטיות
11:37 27/03/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז לרה"מ נתניהו ולראשי הקואליציה: "המשיכו במה שהתחלנו, כלומר בתיקון ובהחזרת האיזון בין הרשויות. כניעה שלנו תהווה מתן אישור סופי לכך שאין עוד כל טעם בבחירות דמוקרטיות בישראל, ובעצם בזה ישראל תהפוך למדינה דיקטטורית, שבה הדיקטטורים הם האליטות בבית המשפט העליון, בתקשורת ובפקידות הבכירה במערכות הציבוריות".
+השר בן-גביר: "אסור לעצור את הרפורמה ואסור להיכנע לאנרכיה"
10:57 27/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+יו"ר ראש ועד העובדים של רש"ת הודיע: "עוצרים את כל ההמראות"
10:41 27/03/23  |  מירב ארד
פנחס עידן, יושב ראש ועד העובדים של רשות שדות התעופה הודיע במסיבת העיתונאים המיוחדת של ההסתדרות וראשי המשק על עצירת כל ההמראות בנתב"ג.
+התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה
10:31 27/03/23  |  עידן יוסף
כרגע התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה עליה הכריזה ההסתדרות הכללית על-מנת שאנשים יוכלו לנוע ברחבי הארץ למחאה.
+לא חוקי
10:24 27/03/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
נראה זה אך תמוה ומוזר שהחלטות בית המשפט בעניין שהוא קודש הקודשים של מערכת המשפט, הוועדה לבחירת שופטים מושמות לכאורה למרמס על-ידי רשת שידור, והיועמ"שית לממשלה והנהלת בתי המשפט קופאות על שמריהן ולא פועלת כהרף עין להקטנת הנזק
בהרב-מיארה. "מגינה" על החוק [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+העצמאים הודיעו: מרד מיסים עד לעצירת החקיקה
10:22 27/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פורום העצמאים והפרילנסרים בהסתדרות קורא לעצמאים בישראל שלא לשלם ב-15 באפריל מס הכנסה ומע"מ  ▪  "קוראים לא לשלם את המס עד לעצירה מוחלטת של החקיקה המובילה אותנו לאסון"
"העסקים נפגעו ולא יעמדו במשבר כלכלי נוסף" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+"נמצאים בפני שביתה היסטורית - שביתה כללית במשק"
10:09 27/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קרא לראש הממשלה לעצור את החקיקה - "לפני שיהיה מאוחר"  ▪  אמר: "אתמול נחצו כל הקווים האדומים"  ▪  קרא לראש הממשלה - "לשקול שנית את הפיטורים של שר הביטחון ותחזיר אותו לתפקידו"  ▪  "אי-אפשר לשסות מגזר במגזר - נחזיר את מדינת ישראל לשפיות"  ▪  דובי אמיתי נציג המגזר העסקי קרא לעצור את החקיקה ולהגיע למתווה פשרה
בו-דוד. "מחזירים את ישראל לשפיות" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זה הרבה מעבר לטירוף
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרוש הסבר
27/03/23 10:58
2
מרחם על מסכנים
27/03/23 13:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
עו"ד בועז בן-צור, ראש צוות ההגנה של בנימין נתניהו בתיק 4000, הודיע לו בימים האחרונים שלא יוכל להמשיך לייצגו אם תימשך חקיקת הרפורמה המשפטית.
27/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא לממשלה (יום ב', 27.3.23) לעצור מייד את חקיקת הרפורמה המשפטית, תוך שהוא מתייחס למחאות הנרחבות שהתקיימו הלילה. נתיבי איילון נחסמו אמש, מהשעה 22:00 בערב. כוחות שיטור פתחו לתנועה את נתיבי איילון לכיוון צפון, אך נתיבי איילון לכיוון דרום עדיין חסומים הבוקר במחלף השלום בשל מכשולים שהושמו על הכביש.
27/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי ארגוני התעשיינים קראו לראש הממשלה לעצור לאלתר את תהליכי חקיקת הרפורמה המשפטית, אך הביעו התנגדות לכוונה המסתמנת של ההסתדרות להשבית את המשק.
27/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
רבבות מפגינים חוסמים את נתיבי איילון ומפרים את הסדר בתגובה לפיטורי שר הביטחון יואב גלנט. מארגני המחאה: "המפגינים יישארו באיילון כל הלילה. יהיה פה כיכר תחריר". המשטרה לא נערכה לגל ההפגנות הספונטני ואיבדה שליטה על המתרחש ברחבי הארץ.
26/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נמשכים המגעים לפשרה בין הצדדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון של הרגע האחרון שלח את מזכיר הממשלה יוסי פוקס למתווכים מטעם הנשיא וגנץ עם ההצעה הבאה: החקיקה לא תיעצר, אבל הכנסת לא תבחר את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים. החוק מאפשר לכנסת להמתין עד חודש יוני למינוי חברי הוועדה.
26/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il