|   15:07:40
  אריה אגוזי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

נמל התעופה החדש של אילת: המחדל נמשך

הטסים לאילת ימשיכו לסבול עוד שנים רבות מהתנאים הבלתי מתקבלים על הדעת בטרמינל העלוב התוכנית להקמת נמל התעופה החדש ליד תמנע הן עדיין תוכניות, ובמקרה הטוב תעבורנה עוד שבע שנים עד שימומשו חברה סינית הייתה יכולה להרים את הפרויקט תוך שנתיים ולקבל בונוס על הקדמת לוח הזמנים
01/07/2011  |   אריה אגוזי   |   כתבות   |   תגובות
שדה התעופה הקיים באילת. מתי יוקם השדה החדש? [צילום: איתמר לוין]

שם כבר יש, אבל היתר הוא תערובת של אימפוטנציה ממשלתית, חוסר הבנה של הצרכים ובטלנות מהסוג הגרוע. לפני שנה בדיוק החליטה הממשלה שנמל התעופה החדש של אילת ייקרא על שמו של אילן ואסף רמון ז"ל.

שר התחבורה ישראל כץ הזמין זמן קצר לאחר מכן ללשכתו שבירושלים את רונה רמון ואת מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (במיל.) אליעזר שקדי והודיע להם על החלטתו לקרוא לשדה התעופה המתוכנן בתמנע ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. השר כץ סקר בפני רמון את תוכניות שדה התעופה העתידי ובסופה של הפגישה העניק לה הדמיה של דגם שדה התעופה העתידי המתוכנן לקום בתמנע.

אבל לא רק השם אושר. גם התוכנית להקמת הנמל אושרה בממשלה, אבל זהו זה. במקרה הטוב יהיה לאילת נמל תעופה חדש בעוד שבע שנים. לאף אחד לא בוער ובינתיים ממשיכים הנוסעים לאילת לסבול בטרמינל העלוב ששום שיפוץ כבר לא יציל אותו.

עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים. הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך 3,600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חניה לרווחת הנוסעים. כמו-כן יכלול הפרויקט טרמינל נוסעים מרווח, שמונה עמדות חניה למטוסים רחבי-גוף ובינוניים, תשע רחבות חניה למטוסים קטנים יותר. ויהיו כמובן גם חנויות דיוטי פרי.

במסגרת התוכנית להקמת שדה התעופה בתמנע יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תימשך הנסיעה מתמנע לאילת כעשר דקות בלבד. במהלך הפגישה החליט השר כץ לקדם רעיון חיבור שדה התעופה בתמנע לעיר אילת גם באמצעות שלוחה של הרכבת שתתחבר בעתיד לרכבת המתוכננת לאילת.

ללא שדה-תעופה חלופי

עד כאן התוכניות היפות. התוכניות של השר כץ מקבלות אומנם אישור מתוקשר, אבל הביצוע, איך נאמר בעדינות, היה מבייש גם את מזרח ניגריה. כל המומחים מאוחדים בדעה, שלו אחרי אישור הממשלה היו מטילים את תכנון והקמת נמל התעופה על חברה סינית, כבר היינו נערכים לחנוכתו לכל המאוחר בקיץ 2013. אבל בישראל כמו בישראל, לאף אחד לא בוער. בחולות הערבה טמונות כבר לפחות חמש אבני פינה לנמל התעופה של אילת. הן טמונות שם ומעידות על הטמטום המתמשך המונע מאילת נמל תעופה ראוי לשמו שישמש גם שדה תעופה חליפי לנתב"ג. רק לפני מספר ימים, בגלל מכסה של פנס שנשבר על המסלול בנתב"ג, הופנו שש טיסות לקפריסין ולירדן. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאין לה שדה תעופה חליפי. לא פלא שהורידו את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לזה של מדינות מפגרות. יש לכך עשרות סיבות. היעדר שדה תעופה חליפי היא אחת מהן.

בתקופות מסוימות עושים שימוש בשדה התעופה הצבאי בעובדה כדי לקלוט מטוסי שכר מאירופה עם תיירים לאילת. אבל התנאים בשדה התעופה הזה עבור תעופה אזרחית אינם מתאימים. וזה חוץ מהטרטור שעוברים התיירים שנאלצים לנסוע באוטובוסים מעובדה לאילת.

באמצע הסאגה הבלתי נגמרת הזו היה גם רעיון מוזר של נשיא המדינה שמעון פרס, להקים נמל תעופה משותף עם ירדן. אנשי שירות הביטחון לא ידעו איך להגיב מפאת כבודו של הנשיא, אבל את העבודה עשו להם הירדנים שאמרו "לא תודה".

תוכניות - יש; ביצוע - אין
שר התחבורה ישראל כץ [ששון תירם]

אז ככה זה מתנהל: הרבה דיבורים, הרבה טקסים והכרזות וכמעט אפס מעשים. הקרקע עליה ממוקם כיום שדה התעופה העלוב של אילת שווה סכומי עתק. אלו יכולים לממן בקלות את הקמת נמל התעופה החדש, אבל כדי להתחיל בעבודה צריך משרד תחבורה שלא רק מדבר.

אז ככה: החלטות יש, פרוגרמות יש, דיאגרמות וחוברות עם הדמיות מחשב יש, אבל זה הכל. התוכנית של נמל התעופה החדש ליד תמנע פשוטה יחסית. כל המומחים מאוחדים בדעתם שניתן לסיים את העבודה בזמן קצר יחסית, אבל כאשר את גדר הגבול עם מצרים לוקח להקים שנים, למרות שניתן היה להקימה תוך חצי שנה, העסק ברור. ממשלת ישראל לא מסוגלת לארגן פרויקטים. הכל תקוע בגלל ביורוקרטיה מהסוג הגרוע. הכל תקוע בגלל חוסר תיאום בין משרדי ממשלה שונים.

במקביל יש לשרים שלנו דמיון מפותח. אותו שר תחבורה שלא מסוגל להזיז את פרויקט הקמת נמל התעופה של אילת, הגה לא מכבר תוכנית להקמת אי מלאכותי מול חופי עזה, עליו לפי חזונו יקימו שדה תעופה בינלאומי שיקושר לרצועה בעזרת גשר ארוך. צריך דמיון פרוע כדי לחשוב בכלל על תוכנית כזו, אבל השר קיבל כמה כותרות, גם אם רובן היה לעגני.

אז לסיכום: המחדל נמשך ויימשך כי אף אחד באמת לא עושה משהו לשים לו קץ. וזה בתנאים אידיאליים כאשר בעיית המימון פשוט לא קיימת. אבל חוץ מכסף צריך שכל ישר, יוזמה ו"ביצים" - ואת זה אין לממשלה.

לתיירים שמעדיפים את מועדוני הנופש בסיני ואת המלונות של עקבה יש עוד סיבה טובה לא להגיע לאילת. אנחנו רגילים לתנאים גרועים. הם רוצים את הכי טוב. טמטום כבר אמרנו?

תאריך:  01/07/2011   |   עודכן:  01/07/2011
אריה אגוזי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נמל התעופה החדש של אילת: המחדל נמשך
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורן חכים
1/07/11 22:36
2
י.ב.
2/07/11 09:01
3
אמנוןשםן
2/07/11 11:40
4
תל אביבי
2/07/11 19:17
5
בר דרור דוד
2/07/11 22:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היום יש לנו ליקוי חמה במזל סרטן. לכל אירוע סביב הליקוי יש חשיבות גדולה. מה שקרה בשבוע שקדם לליקוי, מלבד האמוציות וכאבי הלב, היה קשה לצפות מראש, התוכניות לא יצאו לפועל כמו שחשבתם ויהיה עליכם לעשות שינויים, חלקם משמעותיים בגלל שיבושים קטנים שלא צפיתם. עתה, השבוע שמגיע יביא עימו אירועים חשובים. זיכרו שהתוכניות שתעשו השבוע או הרפתקאות שאתם מתחילים בימים האלה יהיו בעלות משמעות גדולה יותר ממה שאתם מבינים עכשיו. מי שנולד ב-1.7 יחווה שנה גורלית. יש הזדמנות לפלס לעצמכם את הדרך להצלחה. אבל זה יהיה תלוי גם בכם ובסגנון היצירתי שבו תקבלו ותלמדו על עצמכם ועל יכולת התגובה הרגשית שלכם לזולת בלי להיפגע מזה ברמה האישית.
01/07/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
רבים מאתנו גדלו על "כל הנחלים זורמים אל הים וכל החלב לתנובה". את הקרטל ו/או המונופול הזה צריך להפסיק לאלתר. תנובה רוכשת כ-80% מכלל התוצרת החקלאית בישראל, ובה לא רק חלב. את זה יש להפסיק! נחוץ ומיד לפרק את תנובה לפחות לעשר חברות שונות, אחרות, ולאפשר תחרות שוק חופשי. מדוע? כל הרעות של מונופול ושל קרטל, המתקיימות בסביבה של שוק חופשי, פוגעות בצרכן המצוי. הצרכן איננו מעניינו של המונופוליסט או הקרטליסט.
01/07/2011  |  יעקב איציקוביץ  |   כתבות
התבשרנו בימים אלה, מדיווחים בעיתונות, כי הוועדה להאצת בנייה למגורים (לה"ב) שהוקמה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישרה בשבוע שעבר את "תוכנית גליל-ים" להקמת כ-1,000 יחידות דיור מצפון לקיבוץ גליל-ים, בשלב מאוחר יותר יוקמו בשטח זה 3,000 יחידות דיור נוספות ובסך-הכל יוקמו כ-4,000 יחידות דיור על שטח של כ-1,000 דונם.
01/07/2011  |  אלי אלון  |   כתבות
העיתונים חוגגים את הניצחון במלחמת הקוטג'. אוצר המילים לסיקור שאוב מדברי ימי מלחמות ישראל אחרי שכבר מזמן לא ניצחה החברה הישראלית במלחמה העיתונים מחלקים את הקרדיט בהתאם להשקפת עולמם ומה הקשר בין מבקר המדינה לסיקור המשט לעזה?
30/06/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
במשך שבועות רבים אנו מחכים לו, החופש הגדול. לוקחים את הילדים, הבעל, האישה ונוסעים לטייל בארץ או ברי המזל שבנינו בחו"ל. בדמיוננו אנחנו יכולים לראות את הים, כמעט להריח את המליחות ולהרגיש נינוחים ורגועים, למרות שיש עוד חודש, לפחות, עד לתאריך המיוחל.
30/06/2011  |  צביקה בן שבת  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il