|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ברק. ישראל השניה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אהרן ברק - איפה הכסף

בקדימון ששודר מראיון בערוץ 11 עם הפרופסור אהרן ברק טוען ברק שיש לו חצי דירה, יש לו רק פנסיה ואין לו חסכונות מה ברק עושה עם כל הכסף, גורס אותו?
15/02/2023  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

אין לו חסכונות של ממש, אין לו הכנסות אחרות, אלא מהפנסיה שלו, יש לו חצי דירה ולא 18. כך אומר אהרן ברק בקדימון לראיון עם רוני קובן בערוץ 11. עיני לא צרה באהרן ברק. המיקום הסוציו אקונומי שלו לא היה מעניין אותי, לולא היה הגורם המרכזי שהשפיע על חיינו ב-40 שנה האחרונות, ועל-פי המצב בו אנו נמצאים, לא לטובה.

על-פי פרסומים ברק ורעייתו משתכרים בשכר חודשי (ברוטו) של למעלה מ-120 אלף שקל לחודש כפנסיונרים (פנסיה תקציבית) של המדינה. ההיסטוריה שלו בשירות המדינה כוללת עבודה כמתמחה במקביל ללימודי המשפטים, ועבודה כיועץ המשפטי לממשלה, שופט עליון ונשיא בית המשפט העליון לאחר סיום (זמני) של הקריירה האקדמאית שלו.

טרם הצטרפותו לשרות המדינה הוא עבד כ-9 שנים כאיש סגל האוניברסיטה העברית, ותפקידו האחרון בה היה דיקן הפקולטה למשפטים. עם פרישתו של ברק מכס השיפוט, בשנת 2006 הוא שב לאקדמיה והצטרף לסגל האקדמי של המרכז הבינתחומי בהרצליה. על-פי פרסומים מהעשור האחרון שכר מרצים בכירים במכללות מגיע עד כדי 80-70 אלף שקלים בחודש. אינני יודע אם ברק מקבל שכר כזה, יותר או פחות, על עבודתו או שמא פועל בהתנדבות.

עם כזו "חבילה" של קריירה, ברק אמור להיות "כבד מאוד מאוד מאד" מבחינה פיננסית, ואם הוא אומר שיש לו חצי דירה, כמעט אין לו חסכונות ויש לו רק פנסיה (ואחד פנסיה!) משמע שהוא גורס כסף, פשוט גורס כסף, או שהוא פשוט מחלק אותו לאחרים (אז אולי גם לי מגיע? אולי הכסף מגיע למדינה שמשלמת?).

אני יודע מהן ההוצאות של זוג פנסיונרים בעלי דירה אחת, אני יודע כמה היה נותר לי רק מהפנסיה התקציבית של ברק ורעייתו בהתעלם מחסכונות פנסיוניים אפשריים מהאוניברסיטה העברית, ושכר בכירים אפשרי במרכז הבין תחומי. ברור לי איזה סכומי עתק נותרים בידיו של אדם תבוני כמו אהרן ברק אשר מכניס כזה הון מדי חודש בחודשו. אז איפה הכסף אהרן ברק? איפה הכסף? אני משתוקק לתשובה לשאלה המתבקשת הזו.

תוך-כדי כתיבת הטור נזכרתי באפיזודה מטלטלת מהספר/סרט חוות החיות של ג'ורג אורוול "חוות החיות". על-פי הספר, סיסמת המהפכה הייתה ממש כמו סיסמת המהפכה של ברק, "כל החיות שוות", החלום הזה עבד לפרק זמן, החווה פרחה, אך בחלוף הזמן כאשר בחסות השוויון הפיקטיבי השתלטו החזירים על החווה ועל משאביה, הם הוסיפו את הזנב "אבל יש כאלה ששוות יותר". אינני יודע אם אהרן ברק שווה יותר ממני, אני יודע שהוא עולה יותר ממני.

תאריך:  15/02/2023   |   עודכן:  15/02/2023
אפרים הלפרין
+בצבת כיפופי הידיים
09:53 16/02/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
ניסיון הקואליציה והאופוזיציה לכיפופי ידיים הדדיים מתוך שיקולים סקטוריאליים צרי-אופק, מחבלים במדינה ופוגעים בכלל הציבור ונראה שהצעת הפשרה של הנשיא הרצוג אינה פותרת זאת. נדרשת גישה שונה, שאם לא תבָּחר עתה תועלה על השולחן בסיבוב הדיונים הבא משום שמחויבת המציאות היא
ראשי האופוזיציה. מנצלים את חוסר הבקיאות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מספר המפגינים בקפלן ת"א היה גבוה ממספר המפגינים מול הכנסת
09:40 16/02/23  |  עידן יוסף
עופר גרינבוים לירון, מנכ"ל חברת קראוד סולושונס, המתמחה בספירת קהל, העריך בראיון לכאן רשת ב' כי מספר המשתתפים בהפגנה נגד המחאה במוצאי שבת ברחוב קפלן היה כ-130 אלף איש, ואילו להפגנה מול הכנסת ביום שני הגיעו כ-120 אלף איש.
+מכתב לחגית
08:06 16/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הזעזוע העמוק אותו את מבטאת בדרכך הייחודית על הגנרלים וההנהגה לשעבר ובהם אלו ששלחו את בנך אהובך לקרב במלחמה הכושלת, הינו זעזוע אמיתי, כואב ומטריד
בניה הריין ז"ל [צילום: יוטיוב]
+מפגינים נגד הרפורמה ינסו לשתק צירים ברחבי הארץ
07:48 16/02/23  |  עידן יוסף
מארגני הפגנות המחאה נגד הרפורמה יקיימו היום מסיבת עיתונאים ויודיעו על התוכניות הבאות. בתכנון - הפגנה במוצאי שבת ברחוב קפלן בת״א והפגנה ביום שני הקרוב מחוץ לכנסת. בשני, ההפגנה תימשך לאורך כל ההצבעות במליאה. המפגינים יודיעו כי ינסו גם לשתק צירי תנועה ברחבי הארץ (מעריב).
+שרים בליכוד: רק חיות רלוונטית להידברות
07:30 16/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומרים שההידברות צריכה להיות מול נשיאת בית המשפט העליון, ולא מול האופוזיציה המפולגת שבה אין גורם אחד להידבר עימו  ▪  במחנה הממלכתי מוכנים לבוא לקראת הקואליציה ולא לנקוב בדרישה להקפאת חקיקת הרפורמה כפי דרש לפיד
אסתר חיות. מסלול עוקף אופוזיציה? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סבירות כהונתו של אהרן ברק
20:11 15/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
השיחה המרתקת של רוני קובן עם אהרן ברק גילתה לנו אדם פשוט, נעים הליכות, איש שיחה מאוד מעניין  ▪  למדנו פרק בהיסטוריה מרתקת ומטלטלת, לקחנו חלק בטראומת השואה  ▪  מהשיחה גם למדנו שאהרן ברק מונה לנשיאות בית המשפט העליון כאשר אדן מאוד מרכזי לכהונה הזו חסר לו ולכן כהונתו לקתה לטעמי בחוסר סבירות קיצוני
ברק. איש נעים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+אהרן ברק, ברק
17:46 15/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לדבר עליו ואליו כבריונים המאכלסים חלק מן השורה הראשונה של מפלגות הקואליציה זו לשון מפלצתית  ▪  כשמו כן הוא - ברק
אהרן ברק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לפיד דורש הקפאת החקיקה עד אחרי יום העצמאות
15:07 15/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה הצהיר במליאת הכנסת: "נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה, כדי לאפשר לנשיא להוביל את התהליך"  ▪  המשמעות: לא לאפשר חקיקה בכנס החורף
לפיד. ועדה נשיאותית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ מיכאלי: הידברות אפשרית רק עם הקפאה מוחלטת של החקיקה
13:03 15/02/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי התייחסה לדחיית ההצבעה על סעיפי הרפרומה המשפטית וכתבה בטוויטר: "הידברות אפשרית רק עם הקפאה מוחלטת של החקיקה, על דעת כל הקואליציה ושמירה על הקווים האדומים של עצמאות מערכת המשפט בישראל. מאות אלפי ישראלים לא יצאו לרחובות כדי לסיים בתור חותמת הכשרות לעקרונות לוין-רוטמן. זה הזמן להגדיל ולהחריף את המחאה, עד שהדמוקרטיה תנצח".

+המאבק נגד הרפורמה, השבר הגדול למארגנים
12:51 15/02/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
הציבור נוכח ורואה הפגנה, שעל במתה משחקת קבוצת אנשים נידחת, המתאמצת בשאריות כוחה לחזור לרלוונטיות היומיומית האבודה. קבוצה זו, מחזיקה בכוח בקרנות המזבח, שכבר בתהליך התפוררות  ▪  אותה אג'נדה של השמאל שהייתה ואיננה עוד
מחזיקים בקרנות המזבח [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+הקואליציה דחתה הצבעה על חוקים שאינם חלק מהרפורמה
12:51 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא פועל להפגשה בין ח"כים תומכי הרפורמה ומתנגדיה  ▪  לוין ורוטמן בהודעה משותפת: חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון
הרצוג. הפעיל את כובד משקלו [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי"
12:32 15/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חוקה כי לא ידחה את המשך ההצבעות ותקף בחריפות את התנהלות האופוזיציה: "כמה שקרים אתם יכולים להפיץ, איך אתם לא מתביישים?"
רוטמן. תקף את התנהלות האופוזיציה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהרן ברק - איפה הכסף
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורח
17/02/23 07:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
צפיתי בראיון המעולה של רוני קובן עם הפרופסור אהרן ברק, וממשפט למשפט גברה תחושתי, שהיטבתי עשות, ואולי לא עשיתי מספיק, כאשר כיניתי אותו ללא הרף כמגדלור של החברה הישראלית. כשמו כן הוא. ברק.
15/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד התייחס (יום ד', 15.2.23) במליאת הכנסת לרפורמה המשפטית והציג כיצד לדעתו אמור להיראות הליך תקין לשינויים במערכת המשפט באמצעות ועדה נשיאותית: "כדי לקדם הידברות לאומית, כדי שלא נקרע לשני עמים, אני רוצה לשים כאן על השולחן איך נראה הליך תקין. מה פירוש ועדה נשיאותית, איך היא אמורה לעבוד. נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה, כדי לאפשר לנשיא להוביל את התהליך. 60 יום זה הרף עין בחיי הדמוקרטיה. 74 שנה חיכינו, לא יקרה שום דבר אם נחכה עוד כמה שבועות שבזכותם נציל את עם ישראל ממשבר נורא".
15/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המאבק על יישום הרפורמה במערכת המשפט, יגיע ביום שני הקרוב לישורת הכמעט אחרונה. יו"ר הוועדה, שמחה רוטמן, יניח את החלטת הוועדה על שולחן הכנסת, ויו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, ינהל את ההצבעה. סביר מאוד להניח כי ההצעה תעבור גם משוכה זו בקריאה ראשונה. אני מקווה שבכנסת למודי נסיון מההשתוללות האחרונה על שולחנות הוועדה לחוקה חוק ומשפט, מחזה מאוס כשלעצמו. ידאגו, אלה שאמורים לדאוג, כי יתוגבר משמר הכנסת, שהרי התברר כי למשתוללים אין גבולות.
15/02/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
בעקבות פניית נשיא המדינה, הקואליציה הסכימה (יום ד', 15.2.23) לדחות את ההצבעה על חוקים שאינם חלק מהרפורמה המשפטית. בעקבות זאת תידחה ההצבעה בכנסת על "חוק דרעי 2" בטרומית והצעת חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה להעברת המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותה לגוף עצמאי תחת שר המשפטים.
15/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
"גוף חסר אחריות שפועל ומחזיק בנשק אטומי" - כך כינה (יום ד', 15.2.23) יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן את בית המשפט העליון, בדיון על הרפורמה המשפטית בוועדת החוקה. רוטמן גם הבהיר כי לא ידחה את ההצבעה ותקף בחריפות את התנהלות חברי האופוזיציה.
15/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים    סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il