|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
נתניהו ולוין. הפיכה משטרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ממשלת נתניהו תביא לחורבן הבית ה-3

ממשלת נתניהו מערערת את היסודות של המדינה ב-5 תחומים: ההפיכה המשטרית, העברת מיליוני שקלים לחרדים למרות שאינם תורמים דבר למען המדינה, כניעה לחרדל"ים בנושא הפלשתיני, הפיכת ישראל למדינת הלכה דוגמת אירן וניתוק הקשר עם התפוצות, בעיקר עם יהדות ארה"ב
07/03/2023  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ההפיכה המשטרית

על-פי תוכניתו של לוין, שאושרה על-ידי נתניהו, תאבד הרשות השופטת את עצמאותה. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים על-ידי הפיכת הפוליטיקאים לרוב בוועדה תביא לשליטה של הרשות המחוקקת במינויים לשופטים. התלות של שופט במי שמינה אותו תשים קץ לעצמאות הרשות השופטת. גם שאר החוקים שלוין מתכוון להעביר גוזלים מאזרחי המדינה את זכויותיהם והופכים את הרשות המחוקקת והמבצעת לדיקטטורים מאחר שלא יהיו בפיקוח הרשות השופטת כנהוג במדינות דמוקרטיות. בכל דמוקרטיה קיימת שיטת שלוש הרשויות ותפקיד הרשות השופטת הוא למתוח ביקורת על החלטות הרשות המחוקקת והרשות המבצעת.

ללא פיקוח התוצאה תהיה שאזרחי המדינה יאבדו את ההגנה של בית המשפט מפני שרירות לב השלטון. תוצאה נוספת תגרום לכך שמעמדו של בית המשפט העליון בעולם יתערער וקציני צה"ל יאבדו את הגנת בית המשפט ויהיו צפויים להישפט על-ידי בית הדין הבינלאומי בהאג.

העברת סכומי עתק לחרדים

החרדים הם אנטי ציונים. הם אינם מכירים במדינה ואפילו אינם עומדים דום ביום הזיכרון לחללי צה"ל. כספים שמן הדין שיהיו מיועדים לקידום מצבם של מערכת הבריאות, הרווחה והחינוך לטובת כלל האזרחים מועברים לחרדים שאינם עובדים, אינם משלמים מיסים ואינם משרתים בצבא.

ממשלת נתניהו מעבירה כספים למערכת החינוך החרדית למרות שהתלמידים שם אינם מקבלים לימודי ליבה ומותירים אותם חסרי השכלה ומקצוע. בדרך זאת הם ומשפחותיהם נותרים תלויים לחלוטין בחסדי הרבנים מנהיגי העדה החרדית. האברכים שמספרם עולה משנה לשנה ומגיע כבר לכ-100,000, אינם עובדים, אינם משלמים מיסים ואינם משרתים בצבא אבל מקבלים מענק קבוע העולה על התשלום שמקבלים חיילי שירות החובה בצה"ל. כמו-כן, הישיבות ומוסדות חרדיים שונים מקבלים תקציבים. כל הסכומים המועברים לחרדים הם ממסים שמשלמים אזרחי המדינה. אזרחי המדינה הפכו על-ידי נתניהו "לחוטבי עצים ושואבי מים" של העדה החרדית. האברכים מקבלים פטור משירות צבאי ויוצרים מחסור במגויסים לצבא. החרדים האשכנזים דורשים מהממשלה להעביר חוק חובת לימוד תורה שישחרר סופית את האברכים משירות צבאי.

אם מדיניות זאת תמשך, כלכלת המדינה לא תוכל תוך זמן קצר לפרנס מספר כה גדול של גברים שאינם עובדים ואינם משלמים מיסים. הילודה בחברה החרדית גבוהה בהרבה מהילודה בקרב שאר האזרחים ומספר אלה שאינם עובדים ואינם תורמים דבר ילך ויעלה ותוך זמן לא רב ישראל תהפוך למדינת עולם שלישי.

הנושא הפלשתיני

נתניהו הפקיר את העניין הפלשתיני בידי בצלאל סמוטריץ' מהחרדל"ים ואיתמר בן-גביר ממפלגת העוצמה היהודית: מינויו של סמוטריץ' לשר במשרד הביטחון הממונה על הצד האזרחי ברשות הפלשתינית הביא לפיצול הטיפול ברשות הפלשתינית בין הצבא לסמוטריץ. שר הביטחון עשה מאמצים ניכרים למנוע פיצול זה הפוגע ביכולת הצבא למלא את תפקידו ברשות הפלשתינית. העברת הסמכויות בתחום האזרחי לידי סמוטריץ' תביא להרחבת התנחלויות ולסיפוח דה- פקטו שתמנע את פתרון הסכסוך הישראלי- פלשתיני. מדיניותו של סמוטריץ' מעוררת התנגדות בארה"ב ובאירופה ומאיימת לפגוע ביחסי ישראל-ארה"ב. ארה"ב הזהירה כבר מספר פעמים נגד מדיניות ההתנחלות של סמוטריץ' וקיים חשש שארה"ב תחדל לראות בישראל בת ברית ותחדל לספק לה את הנשק הדרוש לה, את התמיכה במאבק נגד טהרן ובלימת האנטי- ישראליות באו"ם.
מינויו של בן-גביר לשר לביטחון לאומי הפקידה בידיו את המשטרה. בן-גביר הפך, למעשה, למפכ"ל בפועל של המשטרה ואת המפכ"ל שבתאי לבובה. הוא מתערב בתחום המקצועי של המשטרה בניגוד למה שהיה מקובל בעבר היחסים בין השר למפכ"ל. בן-גביר מרבה לעסוק בענייני מזרח ירושלים והר-הבית והגביר את המתח והטרור מצד תושבי מזרח העיר. מעורבותו מעוררת ביקורת והתנגדות בארה"ב ובאירופה ומאיימת לפגוע בעתיד יחסיינו עם ארה"ב ואירופה. ההתערבות של בן-גביר בפעילות המשטרה בהפגנות היא בלתי חוקית. לכנות אזרחים העובדים, משלמים מיסים ומשרתים בצבא אנרכיסטים זוהי שערורייה. בן אדם שלא שרת בצבא ויצא אשם במספר תיקים אינו ראוי כלל להיות שר ובוודאי לא שר במשטרה.

מדינת הלכה

החרדים והחרדל"ים שהם מיעוט בחברה הישראלית עושים מאמצים לחסל את החלום הציוני ולהפוך את ישראל למדינת הלכה. הם כבר הציעו לבטל את זכות הנכד בחוק השבות, לחוקק חוק לגבי מעמד לימוד התורה וכן ליצור הפרדה בתחום הציבורי בין גברים לנשים. יש גם מאמצים להכניס תכנים דתיים למערכת החינוך הממלכתית ולהפוך את ילדי החילוניים לדתיים בניגוד לרצון הוריהם. ועוד ידם נטויה.

ניתוק הקשר עם התפוצות

החרדים אינם מכירים ביהדותו של כל מי שאינו אורתודוקסי. החרדים אינם מכירים בזרמים אחרים ביהדות ונלחמים נגד הכרה בהם בישראל. למותר לציין שאינם מכירים בגיור שלהם. אחד המאבקים הוא על הכותל המערבי. החרדים נלחמים נגד מתן מעמד כלשהו בכותל למי שאינו אורתודוקסי ובוודאי שאינם מוכנים לתת דריסת רגל לנשים הנושאות טלית ותפילין ורבניות. המאבק על הכותל כבר הביא להחמרת מערכת היחסים בין ישראל ליהדות ארה"ב לאחר שנתניהו נכנע לתכתיבים של החרדים. הניתוק עם התפוצות הוא בעל משמעות חמורה ביותר לגבי כושר ההישרדות של ישראל. ישראל זקוקה לעזרת יהודי התפוצות ובעיקר יהודי ארה"ב.

בקיצור, המדיניות של ממשלת נתניהו תביא להפיכת ישראל ממדינת לאום למדינת הלכה, ממדינה בעלת כלכלה משגשגת למדינת עולם שלישי, ממדינת העם היהודי לנתק מוחלט עם יהדות התפוצות שהיא ברובה רפורמית, או קונסרבטיבית או חילונית. ובסופו של תהליך הממשלה תביא לחורבן הבית השלישי מפני שישראל תאבד את תמיכת ארה"ב נגד אירן, ואת מעמדה של ישראל כבת ברית של ארה"ב.

וכל זה למה? כי נתניהו רוצה לבטל את התביעות המשפטיות נגדו ולהמשיך לחלוב את עטיניה של המדינה לטובת משפחתו. כבר כעת הוא השיג מימון שני בתיו, 80,000 ש"ח לביגוד וחוק תרומות ומתנות ל"משפחת המלוכה".

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
רבקה שפק ליסק
+מודי'ס: הרפורמה תשפיע לרעה על הריבית
22:00 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחת משתי סוכנויות הדירוג החשובות בעולם מזהירה שפגיעה ברשות השופטת תציב סיכונים ארוכי טווח לכלכלת ישראל, במיוחד במגזר ההיי-טק
"הדבר עלול לשנות את דעתנו" [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+אבטחה הוצמדה לשר אופיר קוניס
21:44 07/03/23  |  עידן יוסף
בשל עלייה ברמת האיום, על-פי החלטת גורמי הביטחון הרלוונטים, תוצמד לשר אופיר אקוניס אבטחה צמודה עד להודעה חדשה. אקוניס התייחס בראיון לגלי צה"ל לדברי השר שלמה קרעי ואמר: "אמירה מיותרת שלא מורידה את גובה הלהבות, אולי ההפך".

גם השר יואב גלנט במתקפה מרומזת על השר קרעי: ״למי שמשתלח בחיילי צה"ל מימין ומשמאל אין מקום במערכת הציבורית״.
+מארגני המחאה מעוניינים לשבש את טיסת רה"מ לרומא, אך דווקא יתר הנוסעים צפויים להיפגע
21:07 07/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+פורום החברות הגדולות במשק לנשיא: ללא מתווה מוסכם לרפורמה הכלכלה תינזק
21:02 07/03/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש (ג') עם נציגי פורום 27 החברות הגדולות במשק המייצגים את מאות אלפי העובדים מכלל מגזרי התעשיה במדינה. בפגישה השתתפו: דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס.

הנציגים הביעו בפני הנשיא את דאגתם הגדולה מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהרפורמה המוצעת במתכונתה הנוכחית. בפגישה, סקרו נציגי הפורום בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה אם לא יהיה מתווה מוסכם. נציגי הפורום ביקשו מהנשיא להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

גם שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת נועד עם הנשיא הרצוג ודן עימו ברפורמה המשפטית.
+טייסי הקרב הודיעו: נתייצב למילואים
15:23 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טייסי המילואים מטייסת 69 הודיעו: "נענים לקריאת מפקדינו, נתייצב לשיח לוחמים"  ▪  הרמטכ"ל הלוי נפגש עם טייסי וקציני המילואים בטייסות ואמר להם: "סרבנות היא קו אדום, לא יכולים לקבל סרבנות ולא דימוי של סרבנות"
"נענים לקריאת מפקדינו" [צילום: פלאש 90]
+השר זוהר: "כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות"
13:33 07/03/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס בציוץ בטוויטר למוחים נגד הרפורמה המשפטית: "אחים אנחנו. מי שלא מסכים עם הרפורמה ומוחה כנגדה אינו אויב חלילה, מותר לו לחשוב אחרת וזו זכותו. הרפורמה המשפטית מוצדקת ונכונה אך אסור לנו בשום אופן לחבוט איש ברעהו. כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות. אנחנו עם אחד ורק ביחד נוכל לנצח את אויבינו הבאים לכלותינו".
+ארבע ישיבות על הרפורמה המשפטית נקבעו בוועדת החוקה
12:07 07/03/23  |  עידן יוסף
בוועדת החוקה חוק ומשפט נקבעו ארבע ישיבות בחקיקת הרפורמה המשפטית "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה - מחזירים את הצדק למערכת המשפט". הדיונים נקבעו לימים ראשון עד רביעי.
+המפתח לביטול הרפורמה נמצא בידי הנשיאה חיות
11:03 07/03/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
החלטה אדמיניסטרטיבית שמנוגדת לערכיה של 'מגילת העצמאות' שהשופט ברק קיבל ב-1980, חוללה את העיוותים המשפטיים שאותם הרפורמה המשפטית נועדה לתקן  ▪  ביטולה של ההחלטה, שלימים ברק עצמו התנער ממנה, תייתר את הרפורמה ולפיכך תביא לעצירתה ולביטולה  ▪  אם בהכרזת המדינה בן-גוריון כתב ביומנו ש'גורלה בידי כוחות הביטחון', בעמידתה כעת על עברי פי פחת, גורלה בידי הנשיאה חיות
הנשיאה חיות. בכוחה לשנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי: "לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט"
09:58 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה בירכה על תגובת לפיד וגנץ וציינה: "מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת"  ▪  לפיד וגנץ פרסמו הודעה משותפת וקראו לנתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך החקיקה
מיכאלי והנשיא הרצוג. עצירה מוחלטת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין ורוטמן: טיוטת הפשרה - עיקור של הרפורמה
08:56 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה הביעו שביעות רצון מן ההכחשה שפרסם נשיא המדינה לפרסום טיוטת מתווה הפשרה ביחס לרפורמה המשפטית  ▪  "נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן ונמשיך בניסיונות להגיע להסכמות רחבות"
לוין ורוטמן. שביעות רצון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא מכחיש: הטיוטה שפורסמה - אינה מתווה נשיא המדינה
08:44 07/03/23  |  איציק וולף
בבית הנשיא הכחישו את הפרסום הבוקר של טיוטת המתווה שמקדם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לפתרון משבר הרפורמה המשפטית.

"הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים על ידי חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים", נכתב בהודעת הנשיא. עוד נכתב כי נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש, יציג אותו הנשיא בפני אזרחי ישראל.
+טיוטת הרצוג: ללא ביטול חוקי יסוד, ללא התגברות
07:53 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נוסח הצעת הפשרה שמקדם נשיא המדינה כולל צמצום של עילת הסבירות, הימנעות מרוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים ועיגון זכויות כשוויון וחופש הביטוי
הרצוג. מנסה להגיע לפריצת דרך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת נתניהו תביא לחורבן הבית ה-3
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את מנסה
7/03/23 18:20
2
טירה
9/03/23 23:16
3
שלמה שכטר
10/03/23 06:22
4
איתן.
16/03/23 09:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
נוסחת הפשרה שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, מעוניין לקדם כוללת קביעה שבית המשפט העליון לא יוכל לבטל חוקי יסוד אלא רק חוקים רגילים - ברוב של שני שלישים כשהוא בהרכב מלא. מנגד, היא מבקשת לקבוע שהכנסת לא תוכל לחוקק פסקת התגברות על פסיקה שכזו של בית המשפט העליון.
07/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
1.290 עורכי דין קוראים (6.3.23) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, להודיע לממשלה שלא תהיה הידברות על הרפורמה המשפטית בטרם תיעצר החקיקה לקידומה. זהו המספר הגדול ביותר של אנשי מקצוע מתחום כלשהו שחתמו עד כה על גילוי דעת נגד הרפורמה, והוא כפול ממספרם של עורכי הדין אשר פנו אל הרצוג באמצע ינואר.
06/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר יחד עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, בבסיס משמר הגבול בבית חורון. נתניהו ניצל את הביקור, שבמהלכו שמעו בבסיס את קריאת מגילת אסתר, לצורך מתיחת ביקורת על המאיימים שלא ישרתו בצה"ל בשל המחלוקת הפוליטית.
06/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ פרסמו הודעה משותפת שבה נכתב: "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית.
06/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"משהו טוב קורה באל-על" - זועקות הפרסומות הענקיות בצירי הכבישים המרכזיים, במסגרת קמפיין להזנקת חברת התעופה הלאומית, אחרי שבשנים האחרונות מצבה היה בכי רע. סיסמה מוצלחת במיוחד בימים אלה, שבהם משהו רע קורה בישראל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il