|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
הרצוג. "להשמיע קול ברור" [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]

1,300 עו"ד להרצוג: הידברות - רק אם החקיקה תיעצר

המספר הגדול ביותר של אנשי מקצוע שחתמו על גילוי דעת בנושא הרפורמה קוראים להרצוג להגיע עד כדי סירוב לחתום על חוקי הרפורמה ואף התפטרות
06/03/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

1.290 עורכי דין קוראים (6.3.23) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, להודיע לממשלה שלא תהיה הידברות על הרפורמה המשפטית בטרם תיעצר החקיקה לקידומה. זהו המספר הגדול ביותר של אנשי מקצוע מתחום כלשהו שחתמו עד כה על גילוי דעת נגד הרפורמה, והוא כפול ממספרם של עורכי הדין אשר פנו אל הרצוג באמצע ינואר.

בנאומו לאומה בחודש שעבר קרא הרצוג לעצור לזמן-מה את החקיקה כדי לאפשר הידברות, אך השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן דחו את קריאתו. ראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ, שבו והודיעו היום - לאחר שהרצוג דיבר בפומבי על התקדמות במגעים למתווה מוסכם - שעצירת החקיקה היא תנאי מוקדם מבחינתם להידברות עם הקואליציה.

לטענת החתומים על המכתב הנוכחי, "אירן עומדת על סף ייצור הפצצה הגרעינית; ידידיה של ישראל, כמו גם המשקיעים בכלכלתה, עוזבים אותה בזה אחר זה; ההייטק מתמוטט; וחיילי מילואים מצהירים על כך שלא יתנדבו, ושלא ימשיכו לשרת ולהקריב את חייהם על מזבח הדיקטטורה. דבר מכל אלה אינו משפיע על סדר העדיפות של ראש הממשלה ושותפיו הנחושים לקדם עניין אחד בלבד: הרס של כל מה שהושג כאן בעמל ובדם רב, וקידום חקיקת הדיקטטורה בהליכים מואצים ופגומים באופן חסר תקדים".

עורכי הדין אומרים, כי אזהרתו של הרצוג בנאומו ולפיה ״חלקי הרפורמה במתכונתה הנוכחית מעלים חשש עמוק מפוטנציאל ההשפעה שלהם לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל" הולכת ומתממשת. לטענתם, "כל הידברות עם הממשלה ו/או מי מטעמה, תחת המשך בליץ החקיקה הפוגענית, בניסיון להגיע לפשרה כזו או אחרת בדמות 'חצי דיקטטורה', מהווה, הלכה ולמעשה, מתן לגיטימציה
לחקיקה הבלתי חוקתית המקודמת על ידה. כבר עתה גורם תהליך החקיקה המופרך לחורבן והרס של עמודי התווך של המדינה. לא זו אף זו, ניסיונות הידברות תחת מכבש חקיקה מואץ זה יהוו הנצחת הפגיעה הנוראה במשטר הדמוקרטי ובזכויות היסוד, אגב מראית עין של 'הסכמה רחבה'".

עורכי הדין קוראים להרצוג "להבהיר, כי לא יתן יד לשינוי שיטת המשטר, לביטול הפרדת הרשויות, להחלשת בית המשפט העליון, ולפגיעה בזכויות אזרחי ישראל, ללא הבדלי דת גזע ומין, לפגיעה
בערכי מגילת העצמאות, ולהרס מערכת המשפט. אנו מפצירים בכבודו לעצור כל ניסיון להידברות כל עוד החקיקה דוהרת והליכי החקיקה הבלתי חוקתית שקודמו עד עתה אינם מבוטלים, וכן מצפים כאמור מכבודו להשמיע קול ברור נגד הרס הדמוקרטיה". לדבריהם, על הרצוג להגיע - אם יהיה צורך - עד כדי סירוב לחתום על חוקי הרפורמה ואף להתפטר.

בין הבולטים שבעורכי הדין החתומים על המכתב: אבי פרידמן, ורד פרי, נעמי גרנות, חיים זליכוב, מנחם טולצ'ינסקי, ניר הורנשטיין, סיגל רוזן-רכב, יואל פרייליך, יובל קרניאל, עודד גאון, עומר דקל, יורי נחושתן, פנינה גיא, בועז ארד, לייזה חיימוביץ, ליעד וטנשטיין, גיא גיסין, גל לברטוב, מיכאל צלרמאייר, דורית לוי-טילר, שמואל יקירביץ ונחום גבריאלי.
מכתב לנשיא המדינה
1,300 עורכי דין קוראים לנשיא יצחק הרצוג להימנע מהידברות על הרפורמה המשפטית כל עוד נמשכת החקיקה

תאריך:  06/03/2023   |   עודכן:  14/03/2023
איתמר לוין
+המפתח לביטול הרפורמה נמצא בידי הנשיאה חיות
11:03 07/03/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
החלטה אדמיניסטרטיבית שמנוגדת לערכיה של 'מגילת העצמאות' שהשופט ברק קיבל ב-1980, חוללה את העיוותים המשפטיים שאותם הרפורמה המשפטית נועדה לתקן  ▪  ביטולה של ההחלטה, שלימים ברק עצמו התנער ממנה, תייתר את הרפורמה ולפיכך תביא לעצירתה ולביטולה  ▪  אם בהכרזת המדינה בן-גוריון כתב ביומנו ש'גורלה בידי כוחות הביטחון', בעמידתה כעת על עברי פי פחת, גורלה בידי הנשיאה חיות
הנשיאה חיות. בכוחה לשנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי: "לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט"
09:58 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה בירכה על תגובת לפיד וגנץ וציינה: "מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת"  ▪  לפיד וגנץ פרסמו הודעה משותפת וקראו לנתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך החקיקה
מיכאלי והנשיא הרצוג. עצירה מוחלטת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין ורוטמן: טיוטת הפשרה - עיקור של הרפורמה
08:56 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה הביעו שביעות רצון מן ההכחשה שפרסם נשיא המדינה לפרסום טיוטת מתווה הפשרה ביחס לרפורמה המשפטית  ▪  "נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן ונמשיך בניסיונות להגיע להסכמות רחבות"
לוין ורוטמן. שביעות רצון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא מכחיש: הטיוטה שפורסמה - אינה מתווה נשיא המדינה
08:44 07/03/23  |  איציק וולף
בבית הנשיא הכחישו את הפרסום הבוקר של טיוטת המתווה שמקדם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לפתרון משבר הרפורמה המשפטית.

"הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים על ידי חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים", נכתב בהודעת הנשיא. עוד נכתב כי נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש, יציג אותו הנשיא בפני אזרחי ישראל.
+ממשלת נתניהו תביא לחורבן הבית ה-3
08:25 07/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
ממשלת נתניהו מערערת את היסודות של המדינה ב-5 תחומים: ההפיכה המשטרית, העברת מיליוני שקלים לחרדים למרות שאינם תורמים דבר למען המדינה, כניעה לחרדל"ים בנושא הפלשתיני, הפיכת ישראל למדינת הלכה דוגמת אירן וניתוק הקשר עם התפוצות, בעיקר עם יהדות ארה"ב
נתניהו ולוין. הפיכה משטרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טיוטת הרצוג: ללא ביטול חוקי יסוד, ללא התגברות
07:53 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נוסח הצעת הפשרה שמקדם נשיא המדינה כולל צמצום של עילת הסבירות, הימנעות מרוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים ועיגון זכויות כשוויון וחופש הביטוי
הרצוג. מנסה להגיע לפריצת דרך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שר התקשורת: סרבנים מחוצפים, עם ישראל יסתדר בלעדיכם
21:27 06/03/23  |  איציק וולף
שר התקשורת, שלמה קרעי, תוקף את המאיימים כי לא ישרתו בצה"ל וטוען כי עם ישראל יסתדר בלעדיהם.

יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו"... עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל", כתב בהודעה שפרסם.
+נתניהו: משוכנע שנתגבר על הסרבנות ועל איומיה
19:43 06/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מתח ביקורת על המאיימים בעזיבת שירות המילואים בשל המחלוקת הפוליטית  ▪  ח"כ גנץ: מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא - לא עושה פוליטיקה בצבא
נתניהו. נגע הסרבנות עלול להפוך לשיטה [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+מנכ"ל חדשות 13: "תפקידנו לעשות עיתונות נשכנית נגד השלטון"
19:21 06/03/23  |  עידן יוסף
מנכ״ל חדשות 13 אבירם אלעד כינס את העובדים ואמר: "תפקידנו לעשות עיתונות נשכנית נגד השלטון". ברקע הצניחה בנתוני הרייטינג של הערוץ, הוסיף אלעד כי "הרייטינג מעניין, אבל לעשות עיתונות זה יותר חשוב״. עד ציין כי יש לחדשות גיבוי מהערוץ. נכחו בין היתר: אבישי בן חיים, רביב דרוקר, יוסי אלי, הילה אלרואי ואביעד גליקמן (ynet).

חדשות 13 נוקטת קו מיליטנטי נגד הרפורמה המשפטית, דבר הגורם לבריחה של צופים לערוץ עכשיו 14. כך עולה מנתוני המדרוג האחרונים.
+לפיד וגנץ נגד המתווה העוקף של הנשיא: לא יהיו קיצורי דרך ללא עצירת החקיקה
16:39 06/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר סמוטריץ': "לפיד וגנץ מבזים את הנשיא ומוכיחים שוב שאין להם שום עניין בהידברות או בפשרות  ▪  גורמים בליכוד: נתניהו מעוניין בהסכמה, אבל חושש משר המשפטים יריב לוין
באופוזיציה משלבים כוחות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בנק ישראל לא התערב בשוק המט"ח בפברואר
14:56 06/03/23  |  עידן יוסף
בניגוד להערכות שעלו במערכת הכלכלית, כעת מתברר כי בנק ישראל לא התערב בשוק המט"ח בחודש פברואר. כך עולה מעידכון ליתרות מטבע החוץ שמפרסם הבנק. העברות המגזר הפרטי הוסיפו 76 מיליון דולר ליתרות המט"ח שירדו בעיקר בשל הפיחות בשקל.

הבנק מחזיק בכ-207 מיליארד דולרים, וההערכה בשוק הייתה שאולי מכר את חלקם במהלך החודש על-מנת לייצב את ערך השקל.

+הידברות או כאוס
14:24 06/03/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
הגיע הזמן להידברות ולאחריות: על אלה שבשלטון להתחשב בציבור המפגין נגד החקיקות, ועל אלה שברחובות להכיר בזכות הריבון לחוקק אבל בחכמה, בהדרגה
מחאות נגד הרפורמה המשפטית [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1,300 עו"ד להרצוג: הידברות - רק אם החקיקה תיעצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר יחד עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, בבסיס משמר הגבול בבית חורון. נתניהו ניצל את הביקור, שבמהלכו שמעו בבסיס את קריאת מגילת אסתר, לצורך מתיחת ביקורת על המאיימים שלא ישרתו בצה"ל בשל המחלוקת הפוליטית.
06/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ פרסמו הודעה משותפת שבה נכתב: "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית.
06/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"משהו טוב קורה באל-על" - זועקות הפרסומות הענקיות בצירי הכבישים המרכזיים, במסגרת קמפיין להזנקת חברת התעופה הלאומית, אחרי שבשנים האחרונות מצבה היה בכי רע. סיסמה מוצלחת במיוחד בימים אלה, שבהם משהו רע קורה בישראל.
נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס (יום ב', 6.3.23) כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות בהובלת המרכז לשלטון מקומי והמרכז לשלטון אזורי בבית הנשיא, על-מנת לקדם מתווה להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית, ומשם יצאו בקריאה לאחדות ושיח משותף. בפגישה אמר הנשיא: "״אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכל. שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו.
06/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מפקדי חיל-האוויר לשעבר פנו במכתב (יום ב', 6.3.23) אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והפצירו בו לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית בשל הנזק שהמהלך הפוליטי גורם ללכידות הלאומית ולביטחון הלאומי.
06/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il