|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
הרצוג. מנסה להגיע לפריצת דרך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

טיוטת הרצוג: ללא ביטול חוקי יסוד, ללא התגברות

נוסח הצעת הפשרה שמקדם נשיא המדינה כולל צמצום של עילת הסבירות, הימנעות מרוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים ועיגון זכויות כשוויון וחופש הביטוי
07/03/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

נוסחת הפשרה שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, מעוניין לקדם כוללת קביעה שבית המשפט העליון לא יוכל לבטל חוקי יסוד אלא רק חוקים רגילים - ברוב של שני שלישים כשהוא בהרכב מלא. מנגד, היא מבקשת לקבוע שהכנסת לא תוכל לחוקק פסקת התגברות על פסיקה שכזו של בית המשפט העליון.

העיתונאי בן דרור ימיני פרסם (יום ג', 7.3.23) בידיעות אחרונות את טיוטת הפשרה של הנשיא. על-פי ההצעה, בניגוד לרצונה של הקואליציה - לא צפוי להיות לה רוב אוטומטי בוועדה לבחירת שופטים. זאת, משום שההצעה כוללת את ההרכב הבא של הוועדה לבחירת שופטים: 3 שופטים מבית המשפט העליון (בהצעת לוין מדובר בנשיאת העליון ושני נשיאי בתי משפט מחוזי בדימוס שייבחרו בתיאום עם שר המשפטים), 3 שרים, 3 חברי כנסת - אחד מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה (בהצעת לוין - יש שניים מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה), ו-2 נציגי ציבור שיתמנו בהסכמה בין נשיאת העליון לשר המשפטים.

ביחס לשאלת הרוב הנדרש לאישור מינויים של שופטים קיימת בשלב זה מחלוקת - האם יהיה זה רוב רגיל או רוב של 8 חברי ועדה מתוך 11.

הצעת הרצוג כוללת גם צמצום של יכולת בית המשפט להשתמש בעילת הסבירות באופן שלפיו לא ניתן יהיה לפסול מינויים פוליטיים כמו של ח"כ אריה דרעי. "בית המשפט לא יבחן את שיקול הדעת של הממשלה, במליאתה, על בסיס עילת הסבירות, בהחלטות של מדיניות או מינויים פוליטיים". הטיוטה קובעת שניתן יהיה להתערב על בסיס עילת הסבירות "אם ההחלטה מופרכת בעליל או חורגת באופן קיצוני ממתחם שיקול הדעת שכל שר או פקיד סביר היה שוקל". אך נדמה שגם קביעה שכזו עלולה להביא למחלוקות ולטענות בדבר פסיקה פוליטית - משום שבסופו של דבר יידרשו השופטים לקבוע את מידת הסבירות של שיקול הדעת של השרים או הפקידים.

ביחס לייעוץ המשפטי קובעת טיוטת הרצוג כי ככלל חוות דעתם מחייבת, אך במקרים חריגים תוכל הממשלה לאמץ עמדה סותרת, כחלק מאחריותה כלפי הכנסת והציבור. לשם כך - תוכל לקבל ייעוץ משפטי חיצוני. גם כאן - מדובר בהקפאת מצב בלבד, משום שהקביעה מהו מקרה חריג המאפשר שימוש בייעוץ משפטי חיצוני היא שאלה פוליטית שתיוותר בידיהם של חברי הממשלה.

על-פי הדיווח, טיוטת הרצוג כוללת גם עיגון של עיקרון השוויון ושל חירויות כחופש הביטוי, חופש הדת וחופש מדת.

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
איציק וולף
+אבטחה הוצמדה לשר אופיר קוניס
21:44 07/03/23  |  עידן יוסף
בשל עלייה ברמת האיום, על-פי החלטת גורמי הביטחון הרלוונטים, תוצמד לשר אופיר אקוניס אבטחה צמודה עד להודעה חדשה. אקוניס התייחס בראיון לגלי צה"ל לדברי השר שלמה קרעי ואמר: "אמירה מיותרת שלא מורידה את גובה הלהבות, אולי ההפך".

גם השר יואב גלנט במתקפה מרומזת על השר קרעי: ״למי שמשתלח בחיילי צה"ל מימין ומשמאל אין מקום במערכת הציבורית״.
+מארגני המחאה מעוניינים לשבש את טיסת רה"מ לרומא, אך דווקא יתר הנוסעים צפויים להיפגע
21:07 07/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+פורום החברות הגדולות במשק לנשיא: ללא מתווה מוסכם לרפורמה הכלכלה תינזק
21:02 07/03/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש (ג') עם נציגי פורום 27 החברות הגדולות במשק המייצגים את מאות אלפי העובדים מכלל מגזרי התעשיה במדינה. בפגישה השתתפו: דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס.

הנציגים הביעו בפני הנשיא את דאגתם הגדולה מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהרפורמה המוצעת במתכונתה הנוכחית. בפגישה, סקרו נציגי הפורום בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה אם לא יהיה מתווה מוסכם. נציגי הפורום ביקשו מהנשיא להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

גם שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת נועד עם הנשיא הרצוג ודן עימו ברפורמה המשפטית.
+טייסי הקרב הודיעו: נתייצב למילואים
15:23 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טייסי המילואים מטייסת 69 הודיעו: "נענים לקריאת מפקדינו, נתייצב לשיח לוחמים"  ▪  הרמטכ"ל הלוי נפגש עם טייסי וקציני המילואים בטייסות ואמר להם: "סרבנות היא קו אדום, לא יכולים לקבל סרבנות ולא דימוי של סרבנות"
"נענים לקריאת מפקדינו" [צילום: פלאש 90]
+השר זוהר: "כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות"
13:33 07/03/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס בציוץ בטוויטר למוחים נגד הרפורמה המשפטית: "אחים אנחנו. מי שלא מסכים עם הרפורמה ומוחה כנגדה אינו אויב חלילה, מותר לו לחשוב אחרת וזו זכותו. הרפורמה המשפטית מוצדקת ונכונה אך אסור לנו בשום אופן לחבוט איש ברעהו. כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות. אנחנו עם אחד ורק ביחד נוכל לנצח את אויבינו הבאים לכלותינו".
+ארבע ישיבות על הרפורמה המשפטית נקבעו בוועדת החוקה
12:07 07/03/23  |  עידן יוסף
בוועדת החוקה חוק ומשפט נקבעו ארבע ישיבות בחקיקת הרפורמה המשפטית "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה - מחזירים את הצדק למערכת המשפט". הדיונים נקבעו לימים ראשון עד רביעי.
+המפתח לביטול הרפורמה נמצא בידי הנשיאה חיות
11:03 07/03/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
החלטה אדמיניסטרטיבית שמנוגדת לערכיה של 'מגילת העצמאות' שהשופט ברק קיבל ב-1980, חוללה את העיוותים המשפטיים שאותם הרפורמה המשפטית נועדה לתקן  ▪  ביטולה של ההחלטה, שלימים ברק עצמו התנער ממנה, תייתר את הרפורמה ולפיכך תביא לעצירתה ולביטולה  ▪  אם בהכרזת המדינה בן-גוריון כתב ביומנו ש'גורלה בידי כוחות הביטחון', בעמידתה כעת על עברי פי פחת, גורלה בידי הנשיאה חיות
הנשיאה חיות. בכוחה לשנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיכאלי: "לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט"
09:58 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה בירכה על תגובת לפיד וגנץ וציינה: "מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת"  ▪  לפיד וגנץ פרסמו הודעה משותפת וקראו לנתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך החקיקה
מיכאלי והנשיא הרצוג. עצירה מוחלטת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין ורוטמן: טיוטת הפשרה - עיקור של הרפורמה
08:56 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה הביעו שביעות רצון מן ההכחשה שפרסם נשיא המדינה לפרסום טיוטת מתווה הפשרה ביחס לרפורמה המשפטית  ▪  "נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן ונמשיך בניסיונות להגיע להסכמות רחבות"
לוין ורוטמן. שביעות רצון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא מכחיש: הטיוטה שפורסמה - אינה מתווה נשיא המדינה
08:44 07/03/23  |  איציק וולף
בבית הנשיא הכחישו את הפרסום הבוקר של טיוטת המתווה שמקדם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לפתרון משבר הרפורמה המשפטית.

"הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים על ידי חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים", נכתב בהודעת הנשיא. עוד נכתב כי נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש, יציג אותו הנשיא בפני אזרחי ישראל.
+ממשלת נתניהו תביא לחורבן הבית ה-3
08:25 07/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
ממשלת נתניהו מערערת את היסודות של המדינה ב-5 תחומים: ההפיכה המשטרית, העברת מיליוני שקלים לחרדים למרות שאינם תורמים דבר למען המדינה, כניעה לחרדל"ים בנושא הפלשתיני, הפיכת ישראל למדינת הלכה דוגמת אירן וניתוק הקשר עם התפוצות, בעיקר עם יהדות ארה"ב
נתניהו ולוין. הפיכה משטרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיוטת הרצוג: ללא ביטול חוקי יסוד, ללא התגברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
1.290 עורכי דין קוראים (6.3.23) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, להודיע לממשלה שלא תהיה הידברות על הרפורמה המשפטית בטרם תיעצר החקיקה לקידומה. זהו המספר הגדול ביותר של אנשי מקצוע מתחום כלשהו שחתמו עד כה על גילוי דעת נגד הרפורמה, והוא כפול ממספרם של עורכי הדין אשר פנו אל הרצוג באמצע ינואר.
06/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר יחד עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, בבסיס משמר הגבול בבית חורון. נתניהו ניצל את הביקור, שבמהלכו שמעו בבסיס את קריאת מגילת אסתר, לצורך מתיחת ביקורת על המאיימים שלא ישרתו בצה"ל בשל המחלוקת הפוליטית.
06/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ פרסמו הודעה משותפת שבה נכתב: "אנו מכבדים ומעריכים מאוד את מאמצי נשיא המדינה להגעה להידברות והסכמות רחבות. אך כדי להגיע להידברות כנה ואפקטיבית שתביא לשמירה על הדמוקרטיה ועל אחדות העם, על נתניהו להודיע על עצירה מוחלטת, מקיפה ואמיתית של תהליך החקיקה. כל הניסיונות לקיצורי דרך הם דריסה של הידברות אמיתית.
06/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"משהו טוב קורה באל-על" - זועקות הפרסומות הענקיות בצירי הכבישים המרכזיים, במסגרת קמפיין להזנקת חברת התעופה הלאומית, אחרי שבשנים האחרונות מצבה היה בכי רע. סיסמה מוצלחת במיוחד בימים אלה, שבהם משהו רע קורה בישראל.
נשיא המדינה יצחק הרצוג כינס (יום ב', 6.3.23) כ-100 ראשי ערים ומועצות מקומיות בהובלת המרכז לשלטון מקומי והמרכז לשלטון אזורי בבית הנשיא, על-מנת לקדם מתווה להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית, ומשם יצאו בקריאה לאחדות ושיח משותף. בפגישה אמר הנשיא: "״אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם. יש הסכמות מאחורי הקלעים על רוב הדברים. עכשיו זה תלוי במנהיגות הלאומית שלנו, בקואליציה ובאופוזיציה, שיצליחו להתעלות לגודל הרגע, שיבינו את האלטרנטיבה הנוראה שצופנת בחובה הסיטואציה מעבר לדלת ושישימו את המדינה ואת האזרחים מעל הכל. שיממשו את הרגע החוקתי המכונן הזה שאנחנו נמצאים בפניו ויכולים לממש אותו.
06/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il