|
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חג הפסח בפתח וכל העוסקים בתחום הקמעונאי, נמצאים בשלבים אחרונים של סידור המדפים והתצוגות. קדמו לכך שבועות של הכנה מוקדמת, שכוללים הדרכות למנהלי החנויות על מוצרים חדשים, פעילויות מסחריות, תוכניות ודגשים שיווקיים.
להדרכות אלו דואגים הקניינים להטיס דוגמאות של מוצרים (הסחורה נשלחת דרך הים וקורה לא אחת שההדרכה מתבצעת לפני הגעת הסחורה לישראל).
השנה "נופל" חג הפסח בעיתוי מעולה לרשתות, לקראת סוף החודש ולאחר קבלת המשכורת, דבר שמותיר מספיק זמן לקנות ולבזבז.
הרשתות מנצלות היטב את התכונה לחג, ודואגות מצד אחד "למשוך" את הלקוחות עם מבצעי מחיר במוצרים מסוימים, ומנגד "מאזנות" את הרווח הגולמי שלהן על-ידי ייקור מוצרים אחרים לפעמים בקיצוניות מעוררת השתאות.
בא לכם לשמוע מקרה אמית שקרה לי בחנות של יוחננוף השבוע? - בבקשה:
ערכתי קניות השלמה ונתקלתי בשלט בננות - ב-2.90 שקל לק"ג, הסחורה נראתה טוב והמחיר נוח מאוד ולקחתי מספר בננות.
ההפתעה באה ...כמובן בקופה, שם המחיר היה 6.9 שקל.
אמרתי לקופאית שמשהו לא מסתדר לי...כי זכרוני אמר לי 2.9 - היא אמרה לי ..לא יכול להיות "זה במחשב", לרגע חששי שזכרוני בוגד בי ועוד בגיל כה צעיר...
לא התעצלתי והלכתי למחלקה, שם סידרו את מדף הבננות בסחורה עם המחיר של 6.9 שקל, שאלתי אותם איך זה שהמחיר השתנה ככה...מ-2.9 ל-6.9 !!!
אמרו לי זו "סחורה חדשה."...אתם הבנתם את זה! זה הסימן הטוב ביותר שחג הפסח ושינוי המחיר הגדולים נמצאים בעיצומם!!.
הידעת?
ככל שמתקרבים יותר לערב החג, הרווח הגולמי האחוזי של הרשתות גדל ועולה וזה משום שככול שקרבים לחג, הלקוחות פחות בודקים את מחיר הקניה והרשתות מעלות מחירים היכן שניתן - סוג של לקוח שבוי, דבר הבא לידי ביטוי ברווח הגולמי וברווחיות. (תופעה דומה קוראת גם בימי שישי, ככול שמתקרבים לשבת, הרווח של הרשתות רק גדל).