|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מתקפת הסברה לבצר תמיכת טרמפ <br>

במשך אלף שנים לא הייתה מדינה ערבית עצמאית, עד שהקימו אותן צרפת ובריטניה שהקריבו אלפי חילים במלחמה עם האמפריה העותמנית וכבשו את השטח
05/02/2017  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
נתניהו. בדרך לפגישה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

גם נשיא בעל רצון טוב לישראל זקוק לתמיכה בדעת הקהל בארצו ובעולם. ההחלטה להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים נתקלת בהתנגדות עזה בתקשרת ובחוגי משרד החוץ בושינגטון (מה שנקרא מחלקת המדינה).

עוד לפני הפגישה הקרובה של נתניהו וטרמפ על ממשלת ישראל לצאת במתקפת הסברה להפריך את השקרים הנטועים בתודעת דעת הקהל בידי התקשרת ובידי מתנגדי ישראל. השקרים הללו מקובלים בתקשרת ונלקחים כנקודת התחלה לכל דיון. בכל מאמר על ההחלטה להקים 2500 דירות ביהודה ושומרון, מופיע בתקשרת העולמית צירוף המילים 'התנחלות בשטח פלשתיני כבוש', צירוף שכל מלה בו היא שקר. הסברים מתנצלים מטעם ממשלתנו כי 'ישראל מוכנה למו"מ ללא תנאים מוקדמים', ישראל 'מעונינת בהסדר שלום עם הפלשתינים' הם התבטאויות של מי שמודה במקצת בטענות הערבים, ומחזקת את הרושם השלילי נגדנו. עלינו לפתח במתקפת הסברה, מתקפה ולא מגננה.

במתקפה כזאת עלינו לבחור בכל הזדמנות מסר אחד או שנים מבין מבחר מסרים אשר יחד יצטרפו ליצור תמונת אמת אשר תבטל את ציורי השקר שיצרו אויבינו בדעת הקהל בעולם.

הסכנה ברעיון של שתי מדינות ועוד עשרים לעם אחד, וחצי מדינה לעם שני

לערבים עשרים ואחת מדינות. מה שנקרא 'פתרון של שתי מדינות לשני עמים' מציע להקים עוד מדינה ערבית, העשרים ושתים ולקרע אדמה ממדינת ישראל הזעירה. הערבים אינם זקוקים לעוד מדינה, אלא להפסקת השחיטות בארצות שהם שולטים בהם. המדינות הערביות הקיימות הן יחידות מלאכותיות. אין תודעה של עם סורי, אלא חלוקה בין חלקים אויבים, סונים ושיעים - עלאוים ועוד מיעוטים, דרוזים ונוצרים. אין עם עירקי מאוחד אלא ערבים סונים, ערבים שיעים, כורדים מוסלמים, כורדים יזידים ונוצרים. גם לוב מחולקת בין אזור טריפולי לאזור בנגזי. בתימן מלחמת אזרחים ומיליונים נעקרו מבתיהם ורעבים ללחם, אלפי ילדים ונשים נהרגו במהלך המלחמה אשר עדין משתולת שם. ואם המדינות הללו שהיו קימות עשרות בשנים מתפוררות, על אחת כמה וכמה אין מקום לעוד מדינה ערבית חדשה, מלאכותית, ליחידה שלא הייתה קימת, ולאוסף קבוצות שלא היו מעולם עם נפרד. אם מבקשים מדינה חדשה במזרח התיכון, על האמריקנים לפעול להקים מדינה לעם הכורדי, לאום בעל שפה והיסטוריה משלו, אשר נתון לשלטון מדכא של מדינות ערביות, והוכיח את יכולתו להכין עצמו לקבלת מדינה, באזור האוטנומיה בעירק כאשר פנה לבניית בתי ספר ובתי חולים ולפתוח תחבורה ולא להריגות ולטרור.

מעולם לא היה עם 'פלשתיני' ומעולם לא הייתה פלשתין ערבי. הפעם היחידה שהייתה ישות פוליטית שנקראת פלשתין, הייתה זאת תחת שלטון בריטי, במנדט להקים בית לאומי ליהודים.

מדינה 'פלשתינית' סכנה לעולם

הרעיון להעניק מדינה לקבוצות טרור כמו אש"ף או לחמאס מסוכן לשלום בעולם. קבוצות איסלאמיות אחרות ילכו בדרכם ויחשבו כי יש להם סכוי לנצח במלחמת טרור. למעשה, הארגון המתקרא המדינה האיסלאמית, בונה על ההנחה שיזכה להקים מדינה חדשה, כמו שערפאת קבל פרס על הטרור שלו, שטחי אדמה לשלוט בהם, בסיסי צבא למחבלים, ומענקים כספיים נדיבים.

כיבוש ירדני הסתים לפי 50 שנה

מדינות ערב קמו בעקבות החלטה של חבר הלאומים אחרי מלחמת העולם הראשונה. במשך 400 שנים לפני כן שלטה במזרח התיכון האימפריה העותמנית הטורקית. גם במאות קודמות לפני כן שלטו שם אימפריות שונות, ובכללן המונגולים. במשך אלף שנים לא הייתה מדינה ערבית עצמאית, עד שהקימו אותן צרפת ובריטניה. שהקריבו אלפי חילים במלחמה עם האמפריה העותמנית וכבשו את השטח. אותו חבר הלאומים אשר אחר מלחמת העולם הראשונה, קיבל את ההחלטה ליפות את כחן של בריטניה וצרפת - לתת להן מנדט - להקים את סוריה ועירק, הוא שהחליט על מנדט להקים בארץ ישראל בית לאומי ליהודים. מן השטח הזה נקרע עבר הירדן, והתישבות יהודים שם הוקפאה 'באופן זמני'. לאחר חלוקה הזאת עברו הערבים מיד לדרוש את החלק של הישראלים, מערב הירדן. עבר הירדן פלשה למערב כאשר נוסדה ישראל וכבשה חלקים ביהודה ובשומרון ובבנימין. כבוש זה נמשך 19 שנה, עד אשר תקפה עבר הירדן שוב את ישראל בנסיון חדש של הערבים להשמיד את ישראל ב-1967. במלחמת ששת הימים שחררה ישראל את החלקים שהיו תחת כיבוש ירדני וכבוש מצרי.

לחצים על ישראל הזיקו לאמריקה

עם כל הדיבורים על ידידות ושותפות בין ישראל לארה"ב, פעלה ארה"ב בכל מלחמה ערבית ישראלית מתוך שיקולים מוטעים. בכל מלחמה שהכריזו הערבים על ישראל, לא עצרה אותם אמריקה. אך כאשר התגברה ישראל על התוקפנות הערבית בהקריבה את דמם של מיטב בניה, ועמדה לנצח התערבה אמריקה לגזול את פירות הנצחון מישראל. במלחמת 1948 הדף הצבא הישראלי את הצבא המצרי הפולש לנגב, והגיע לכבוש חלקים בסיני עד אל עריש. אמריקה התערבה להכריח את ישראל לנסיגה בלא הסכם שלום. הלחץ על ישראל, בא אולי למצא חן בעיני הערבים. התוצאה הייתה הפוכה. התגברות הלאומנות הערבית, עליתו לשלטון של גמאל עבד אל נאצר במהפכה, ופתיחת שנים של פעולה חתרנית שלו נגד ידידי אמריקה באזור, ותעמולה ארסית נגד אמריקה. התערבות דומה באה ב-1956 והצילה את נאצר מתבוסה. במלחמת יום הכפורים הפתיעו מצרים וסוריה את ישראל בהתקפה. כאשר הדפה אותם ישראל, התערבה אמריקה לתת פרס לתוקפנים הכריחה את ישראל לסגת מן החלק שכבשה במלחמה ועוד לתת למצרים חלקים מסיני שהיו בשליטת ישראל לפני אותה מלחמה. חלק מן הצבא המצרי היה נצור והיה חיב להכנע בגלל רעב וצמא. אמריקה הכריחה את ישראל לתת מים ומזון ל'ארמיה השלישית' של הצבא המצרי, במקום לדרוש כניעה ורק אז לתת אספקה לשבויים. מקרה יחיד מינו של צבא הנותן מזון לאויב אשר פלש וביקש להשמיד את המדינה על אזרחיה.

הלקח של המלחמות הללו צריך להיות ברור. פעולה של אמריקה לנסיגה ישראלית ולחצים שונים על ישראל אינם מזכים את אמריקה בידידות של הערבים אלא להפך מחזקים את התוקפנות נגד המערב, יוצרים את הרושם כי הערבים יכולים לנצח במלחמה. ואז הם מנסים שוב ושוב לפתח במלחמות ומכאן גם שואבים השראה גופים כמו דאעש.

מחצית הישראלים פליטים מארצות ערב

'על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו בזכרנו את ציון' נאמר במזמור תהלים. למעלה מאלף שנים לפני שארץ בבל ואשור הפכה לארץ מוסלמית שכנו שם בני הגולה מארץ ישראל. כאשר קמה מדינת ישראל בקשו מדינות ערב לנקום על כשלונם במלחמה נגד ומצאו את היהודים בארצם למטרה נוחה. כיום נותרו מעט מאוד יהודים בכל הארצות הערביות. הקהלות היהודית היו חלק אחד מתוך חמשים באוכלוסייה הכללית. שטח מדינת ישראל פחות מאחד מתוך חמש מאות מן השטח של מדינות ערב. היהודים נשדדו מרכושם ואדמותיהם וכספם ובאו לישראל כפליטים חסרי כל. מדינת ישראל קלטה

אותם. הדור הראשון סבל מרורים אחר שהפסיד את ביתו ואת כל אשר לו, והמדינה שרק נחלצה מן המלחמה של הערבים, סבלה מקשיים כלכליים. בעבודה קשה ובחשיבה וביצירתיות התאחדו הישראלים ובנו מדינה לתפארת.

מול התעמולה הערבית

התעמולה הערבית מרבה בשקרים נגד ישראל ונגד המערב מתוך דחף נפשי עמוק. מצד אחד הם מאמינים כי הם הטובים באומות, בני הדת המעולה, והייתה תקופה של אמפריות מוסלמיות ששלטו בשטחים עצומים במזרח התיכון . בספרד, בבלקנים, בהודו ובעוד מקומות. מצד שני הם רואים כי ארצותיהם מפגרות אחרי המערב, במדע ובתרבות וברפואה, והתושבים חיים בעוני במחלות ובבערות. כל מקום שהם נושאים אליו את עינם בארצם, הם מסתמכים על ידע ועל מוצרים מן המערב, החל במכוניות ועבור לטלפונים ומכשירי טלוויזיה ומחשבים.

הם ממציאים הסבר לניגוד הזה - המערב הבוגדני מנצל ושודד את הערבים. לכן מותרת המלחמה נגד המערב בכל האמצעים. ישראל נתפסת כסוכנת של המערב, אחרת קשה לערבים לקבל איך יכולה מדינה כה קטנה לגבור על צבאות של עשרים מדינות ולשגשג ולהתקדם.

בהופעה של תעמולנית ערבית מן הסוג הידוע, באמצעי התקשרת, תוקף הדובר את השומעים בדקה אחת במטח של שקרים מרובים. להפרכת כל אחד מן השקרים הללו נדרשות דקות ארוכות אשר אינן עומדות לרשות הדובר הישראלי. הדובר הערבי גם קוטע את דברי הישראלי, שהקשיב לדבריו בנמוס, ומוסיף בצעקה עוד שקרים חדשים. הערבים מפיצים עלילות על התאכזרות ישראלופגיעה בהם. השקרים הללו מתקבלים ונראים הגיונים. הערבים יודעים מה הם עושים לצד המפסיד, אחיהם לדת וערבים כמוהם, ולכן הם משוכנעים בלבם מה תעשה ישראל לאלה המבקשים לאבדה.

על דוברים ישראלים להמנע מלגרר דלוכוח עם השקרנים, אלא להתרכז בהפצת האמת.

הטרוריסטים הערבים רוצחים ערבים

ההצהרות על מלחמה נגד ישראל שמשו את השליטים הערבים להסתיר את השחתות שלהם וההתעמרות בעמיהם. בכל אשמה ישראל. כל המאמצים של השליטים הם לחזק את הכח הצבאי נגד ישראל ועל זה מוציאים את כל כספי המדינה. העמים הערבים כבר אינם מאמינים לטענות הללו. הם רואים כי הטרור הערבי מופנה נגד ערבים במלחמות ובסכסוכים פנימיים. מיליונים בסוריה ובתימן הפכו חסרי בית ורעבים ללחם. מאות אלפים נהרגו בהפצצות ובבתי כלא של המשטר ושל המורדים למיניהם בארצות שונות.

האו"ם מזיק לשלום

האו"ם אינו עושה דבר למנע את החורבן והרס בתים של מיליונים בתימן ובסוריה. אבל האו"ם מודאג כי ישראל בונה, לא הורסת, בתים לאזרחיה, בשטח של ארץ ישראל שהיה תחת כבוש ירדני בלתי חוקי והסתים לפני חמשים שנה וחזר להיות חלק מן הבית הלאומי היהודי שהכריז עליו חבר הלאומים אחרי מלחמת העולם הראשונה. המאמצים של האו"ם נגד ישראל מעודדים את הטרוריסטים לחשוב כי יש להם סכוי לנצח, ודוחפים אותם לעוד מעשי טבח.

תאריך:  05/02/2017   |   עודכן:  05/02/2017
אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתקפת הסברה לבצר תמיכת טרמפ
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ואיפה
5/02/17 15:09
 
פרופ' מהטכניון
5/02/17 17:27
 
מה שמוכיח שוב,
6/02/17 09:15
2
ד"ר רון בריימן
5/02/17 16:42
3
הירונימוס
5/02/17 17:40
4
לתרגם ולשלוח
5/02/17 17:43
5
יהודי מפוכח
5/02/17 22:03
6
navnuhav
6/02/17 00:15
 
למגיב
6/02/17 05:45
7
מאמר עילג
6/02/17 01:51
 
א״ש
6/02/17 03:54
 
אל: א"ש
6/02/17 09:02
8
תמיכה בטראמפ,
6/02/17 11:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
בשבוע שעבר התקיים הכנס השנתי העשירי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, בהשתתפות מדינאים, אנשי צבא, אנשי תקשורת ומומחים מהקהילה הביטחונית-מדינית מישראל ומהעולם. כמו בכל כנס מהסוג הזה, נשמעו קולות מגוונים בנושאים שונים, שציירו תמונה מורכבת באשר למצב בו נתונה ישראל כיום והאתגרים הצפויים לה בשנת 2017. לא בהכרח ניתן לגבש אמירות ברורות ואחידות לגבי כל סוגיה על בסיס פסיפס הדעות שהוצגו בכנס, אך לבטח עולות כמה מגמות ברורות שמאפיינות את נקודת הזמן הנוכחית.
02/02/2017  |  אודי דקל, עומר עינב  |   כתבות
עוד שבוע של חילופי האשמות סביב דוח המבקר על "צוק איתן" ההזדמנות של נתניהו מול סוריה שני פלשתינים משני הקצוות לקראת גזר דינו של אלאור אזריה
02/02/2017  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט
26/01/2017  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
שנה לא פשוטה עברה על המגזר הערבי בישראל בכל תחומי החיים. שנה נוספת עברה כאשר לא הצלחנו לצמצם אפילו לא חלק מהפערים הגדולים שקיימים בינינו לבין המגזר היהודי במדינה.
22/01/2017  |  שיני עפאף  |   מאמרים
אירועי מחאה במגזר הערבי בעקבות הריסות הבתים שנבנו שלא כחוק באום אל חיראן. בערערה שבוואדי ערה השתתפו (שבת, 21.1.17) לפחות 5,000 בני אדם בהפגנה שארגנה ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל. הייתה זו מהגדולה בהפגנות שהצליחה ועדת המעקב לארגן.
21/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
טילים נורו מהכינרת למפקדה סורית   /  עידן יוסף
"זווארי פעל 10 שנים, דמו לא נשפך לשווא"  /  איציק וולף
דיווחים: ישראל תקפה שיירת חיזבאללה  /  איציק וולף
המזרח התיכון: שבטיות ולא לאומיות   /  דניאל גלילי
הכר את האויב  /  אלברט שבות
שריפה בחוץ מחממת את הלב בפנים  /  שמעון זיו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il