|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הכרזות טראמפ כתגובה להחלטות אונסקו

הפלשתינים "הרוויחו ביושר" את השינוי במפה הפוליטית הישראלית. הסרבנות הפלשתינית להתפשר הביאה לעליית הימין לשלטון. אבל, לא רק ממשלות הימין אחראיות להעדר מו"מ. הפלשתינים, מדינות ערב והתמיכה החד-צדדית של אירופה אחראים לא פחות למצב. הגישה החד-צדדית של הנשיא אובמה העלתה את אבו מאזן למרומי הסולם ממנו הוא מסרב לרדת
20/12/2017  |   רבקה שפק ליסק   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
טראמפ. גישה מאוזנת [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

אבו-מאזן אינו מעוניין, לצערי הרב, במו"מ. הוא מנסה להוריד את ישראל על ברכיה ולכפות עליה הסדר באמצעות האו"ם וארגוניו, ותמיכתה החד- צדדית והלא- מובנת של אירופה. אבו מאזן פועל לגזול מהעם היהודי את המקומות הקדושים לו באמצעות אונסקו ואת מולדתו באמצעות דה- לגיטימציה ודמוניזציה.

יצא המרצע מהשק - אבו מאזן אינו מכיר בירושלים המערבית כבירת ישראל הכרזות טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והכותל המערבי כמקום קדוש ליהודים הראוי להיכלל בתחומי מדינת היהודים הן תגובות הולמות למאמציו של אבו מאזן לגזול מהעם היהודי את המקומות הקדושים לו ואת מולדתו.

הנשיא טראמפ נהג בגישה מאוזנת בהכרזתו על ירושלים כבירת ישראל. הוא לא כלל את מזרח העיר ואת העיר העתיקה והר-הבית בגבולות בירת ישראל. הוא קבע שגורל כל האזורים הללו ייקבע במו"מ. ההכרזה שבכל הסדר הכותל המערבי ייכלל במדינת ישראל היא תגובה הולמת לכל ההחלטות שיזם אבו מאזן באונסקו נגד המקומות הקדושים לעם היהודי, כולל הכותל המערבי.

למחאות הקולניות של אבו מאזן, ארדואן ואחרים נגד הכרזות טראמפ אין בסיס. טראמפ השאיר את מזרח ירושלים, העיר העתיקה והר-הבית למו"מ העתידי. התגובה של אבו מאזן ואחרים להכרזות טראמפ חשפה את האמת מאחורי המתינות כביכול של אבו מאזן. מסתבר שאבו מאזן ורבים בעולם הערבי והמוסלמי אינם מוכנים להכיר אפילו במערב ירושלים כבירת ישראל ואינם מוכנים להכיר בכותל המערבי כקדוש ליהודים.

מהתגובות של אבו מאזן ומנהיגי הפתח נחשפת העובדה שהם אינם מעוניינים במו"מ. הם רוצים להוריד את ישראל על ברכיה ולכפות עליה הסכם שבו יושגו כל דרישותיהם באמצעות האו"ם וארגוניו בו יש להם למעלה מ-50 קולות בטוחים- אלה של העולם המוסלמי.

אירופה נוקטת במשוא פנים כלפי מדינת היהודים. אירופה, כמו כל העולם, כולל ארה"ב, רואים בהתנחלויות מכשול לשלום ורואים בממשלת נתניהו את הסיבה היחידה להעדר מו"מ ושלום. זוהי גישה חד- צדדית המתעלמת מחלקו של אבו מאזן ומחלקו של יאסר ערפאת בהעדר מו"מ. אכן, ההתנחלויות הן מכשול לשלום. אבל ב-1936/7 כאשר ועדת פיל הציע לחלק את הארץ ל-2 מדינות: יהודית וערבית, התנועה הציונית קיבלה את ההצעה וערביי הארץ ומדינות ערב דחו את ההצעה. הסיבה: אי-הכרה בזכותם של היהודים למדינה. ב-1947 שוב דחו ערביי הארץ ומדינות ערב את הצעת האו"ם לחלוקת הארץ ל-2 מדינות בשעה שהתנועה הציונית קיבלה את ההצעה.

ערביי הארץ ומדינות ערב לא הסתפקו בהתנגדות לשתי ההצעות אלא פתחו במלחמת השמד נגד המדינה היהודית שקמה על-פי החלטת האו"ם. ערביי הארץ שהחלו סביב אמצע שנות ה- 60 להגדיר עצמם כעם פלשתיני הכריזו מלחמת חורמה נגד מדינת היהודים וסיבכו את ישראל במלחמות בהן נפלו קורבנות רבים בשני הצדדים.
מדינות אירופה מתעלמות לחלוטין מעובדות אלה.

ערפאת ואבו-מאזן סיכלו כל ניסיון להסדר. ממשלת ישראל בהנהגת מפלגת העבודה יזמה את הסכם אוסלו במטרה לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלשתינים וממשלות בגין ורבין חתמו על הסכמי שלום עם מצרים וירדן. כל הפעולות הללו הוכיחו את רצונה של ישראל להגיע לסיום הסכסוך. אבל, הפלשתינים לא היו מעוניינים באמת ובתמים להביא לסיום הסכסוך בדרך של מו"מ. ערפאת טירפד את ועידת קמפ דויד ב-2000 ופתח באינטיפדה נגד ישראל. אבו מאזן טען שהוא נגד טרור ובעד מו"מ אבל טירפד את ניסיונו של אהוד אולמרט ב-2008 להגיע להסדר. אבו מאזן עצמו הודה בפני כתב הוושינגטון פוסט שהצעתו של אולמרט טובה יותר מזו של קמפ דויד אבל לא השיב בחיוב.

בקיצור, הפלשתינים טירפדו כל ניסיון להגיע להסדר שלא יענה על כל דרישותיהם שמשמעותן הייתה חיסול ישראל ע"י "זכות השיבה", כלומר ע"י הדרישה שהפליטים ייושבו בישראל ולא במדינה הפלשתינית שתקום. משמעות הדרישה הייתה להפוך את היהודים למיעוט במדינתם ע"י הכנסת צאצאי הפליטים לישראל. כך ניתן יהיה לחסל את מדינת היהודים בדרך דמוקרטית באמצעות רוב פלשתיני בישראל.

בעיית הפליטים - הסוס הטרויאני של הערבים והפלשתינים לחיסול מדינת היהודים. מיהם הפליטים? ערביי הארץ פתחו מיד לאחר הכרזת האו"ם ב-1947 על תוכנית החלוקה במלחמה נגד היישוב היהודי. הם נתמכו ע"י כנופיות של לוחמים ממדינות ערביות שבאו לעזור להם במלחמה נגד היישוב היהודי. היישוב היהודי יצא למלחמת מגן על קיומו ובשלב מסוים עבר ממיגננה להתקפה. בתגובה להתקפות של ארגון ההגנה החלה בריחה המונית של ערביי הארץ. הם קיבלו עידוד לעזוב ע"י מנהיגם המופתי של ירושלים שהציע להם לעזוב לתקופה קצרה עד ש"היהודים ייזרקו לים" . ואכן, צבאות מדינות ערב פלשו למדינה היהודית במטרה לחסלה ולבצע ג'ינוסייד ליהודים. ערביי הארץ תמכו בפלישה. ישראל נאלצה לגרש את אותם ערבים שלחמו נגדה והם הצטרפו לפליטים שברחו ביוזמתם.

רוב הפליטים ברחו ביוזמתם עוד לפני הקמת מדינת ישראל. הם לא היו אזרחיה ולא גורשו ממדינת ישראל. המיעוט שגורש שימש גייס חמישי ולישראל לא הייתה ברירה אלא להיפטר ממהרסיה. העולם הערבי סירב לקלוט את הפליטים והפך אותם למכשיר לניגוחה של ישראל מאז ועד היום. כל אדם בר- דעת מבין שהכנסת צאצאי הפליטים לישראל פירושו הכנסת סוס טרויאני לחיסולה.

הציבור הישראלי השתכנע שהפלשתינים אינם מעוניינים בהסדר. האכזבות של הישראלים מכישלון המאמצים מ-1936 ועד 2008 הביאו למעבר ישראלים מהמפלגות שתמכו בהסדר של שתי מדינות והיו מוכנות לוויתורים לתמיכה במפלגות הימין התומכות בהתנחלויות ובהקמת מדינה יהודית אחת מהים לירדן. אומנם, עדיין כ-50% מהישראלים תומכים בהסדר של שתי מדינות אבל, מפלגות הימין מצליחות להקים ממשלות קואליציונית בעזרת החרדים.

לסיום, הפלשתינים "הרוויחו ביושר" את השינוי במפה הפוליטית הישראלית. הסרבנות הפלשתינית להתפשר הביאה לעליית הימין לשלטון. אבל, לא רק ממשלות הימין אחראיות להעדר מו"מ. הפלשתינים, מדינות ערב והתמיכה החד-צדדית של אירופה אחראים לא פחות למצב. הגישה החד-צדדית של הנשיא אובמה העלתה את אבו מאזן למרומי הסולם ממנו הוא מסרב לרדת.

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
רבקה שפק ליסק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכרזות טראמפ כתגובה להחלטות אונסקו
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מב"ג ועד נתניהו,
20/12/17 15:27
 
רבקה שפק ליסק
20/12/17 16:18
 
רואה ומבינה היטב
20/12/17 16:44
 
רבקה שפק ליסק
21/12/17 09:17
 
ריינהרט כתבה,
21/12/17 10:39
 
אגב,
21/12/17 11:11
 
רבקה שפק ליסק
21/12/17 14:14
 
שוב אד הומינם
21/12/17 15:52
 
רבקה שפק ליסק
21/12/17 17:35
 
תודה לאל
22/12/17 00:38
 
רבקה שפק ליסק
22/12/17 13:32
 
הכוונות הרעות
22/12/17 14:39
 
רבקה שפק ליסק
23/12/17 09:29
 
ברור שלא
23/12/17 18:05
 
רבקה שפק ליסק
24/12/17 09:38
 
"תשובה "עניינית",
24/12/17 10:42
 
רבקה שפק ליסק
24/12/17 16:13
 
ווטאבר
24/12/17 17:25
 
רבקה שפק ליסק
25/12/17 17:02
 
רבקה שפק ליסק
1/01/18 16:05
2
אהוד פרלסמן
21/12/17 03:02
 
אהרון שחר
23/12/17 22:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ביום רביעי לפני כשבועיים (6.12.17) השמיע טראמפ את הצהרת ירושלים ובה קבע כי ארה"ב רואה את ירושלים כבירתה של ישראל לכל דבר ועניין. כעבור מספר ימים הודיע הממשל כי ריבונות ישראל חלה על הכותל המערבי. בכך הסתיים גם ויכוח מטופש עם אונסקו, שבשיכרון החושים הפרו-פלשתיני המוכר, התכחש לעובדות היסטוריות ידועות ומוכחות. הארגון קבע כזכור כי לישראל אין כל זיקה, לא להר-הבית, ולא לכותל המערבי...
20/12/2017  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
לעולם הערכים של חג החנוכה, חג האור, חג המאבק לחרות, נתתי השנה מקום של כבוד לסופר מרדכי זאב פאיירברג, שבשלהי המאה ה-19 כתב את הנובלה "לאן". בדמותו של נחמן, גיבורה של הנובלה, ביקש הסופר לתת תשובה לשאלה לאן מועדות פנינו. שאלה שעלתה על סדר של צעירים רבים בני דורו בפלך והלין ברוסיה. התשובה הייתה אך ורק ארץ ישראל, ככתובת יחידה למקום, בו יונחו יסודות לחברה חדשה, חברת מופת.
20/12/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל הביאה לנו סיפוק וההתנהגות האידיוטית של הערבים נתנה לנו תקווה. בתגובתם החלמאית הם הענישו את הדגים - ע"י זריקתם לים: הבית הלבן שובר את הראש להכין להם "דיל', שלמרות הגבלות ביטחוניות לטובת היהודים, עיקרו מ ד י נ ה פלשתינית,'כ'ט בנובמבר' ערבי, והם מתנפחים ו"פוסלים" במרכאות את האמריקנים כמתווכים! - את מי הם
20/12/2017  |  אליקים העצני  |   מאמרים
הודעה שפורסמה ביום 6 אוקטובר 2017 ע"י דובר אונרא(1), מר כריסטופר גאנס (Christopher Gunness), מתייחסת לדוח שפורסם השבוע על ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית שבשימוש בבתיה"ס של אונרא. הדוח האמור(2), שנכתב על-ידי וע"י ד"ר רוני שקד ממכון המחקר ע"ש הארי ס. טרומן לקידום השלום שליד האוניברסיטה העברית בירושלים ופורסם בספטמבר 2017, מתואר ע"י דובר אונרא כ"בלתי מדויק ומטעה" כי, לדבריו, 178 מתוך 201 הספרים שנבדקו במסגרתו "אינם בשימוש בבתיה"ס של אונרא". שאר 23 הספרים, אומר מר גאנס בהודעתו, "נמצאים בשימוש בבתיה"ס שלנו ובדקנו אותם ביסודיות". ההודעה ממשיכה ואומרת כי "במספר המועט של המקרים שבהם נמצאו נושאים המעוררים דאגה יצרנו חומר משלים מועשר לשימוש בכיתות הלימוד שלנו", כנראה במטרה להקטין את הדאגה הזאת.
20/12/2017  |  ארנון גרוס  |   מאמרים
בעיתון שלנו התפרסמה ידיעה על נערה ערבייה הבועטת וסוטרת לחיילי הכיבוש היהודי... יש כיבוש? עמוס שוקן טוען שהחייל היהודי חטף סטירות בשל היותו כובש. לדעתו זה היה מוצדק גם אם נערה יהודייה הייתה סוטרת לחייל בריטי בתקופת המנדט. שוקן מעניק לשתי הנערות מנדט מוסרי. למה שכובש יהודי יהיה מחוסן? בעצם מדובר בכיבוש למתחסדים ומאתרגים. רק אנשים כמו אמנון אברמוביץ, עמוס שוקן, גדעון לוי, זהבה ודומיהם משתמשים ב'כיבוש' להצדקת מעלליהם. יש עיוות מוסרי עמוק כתהום במהותם היהודית והם מוכנים לאתרג דמויות (כמו צ'ה גווארה), סיסמאות ודגלים הממריצים את מחזור הדם באג'נדה 'האוניברסליות-מוסריות' שלהם.
19/12/2017  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il