צרכני שופרסל המחפשים מוצרי חשמל קטנים לבית כמו קומקום, מצנם ובלנדר - נתקלים במותגי הבית של שופרסל, פיילוט וגלה לצד תצוגה דלה ולא שלמה מוצרים ממותגים אחרים, אשר מוצגים בעיקר על-מנת לתת השלמה למגוון ובעת חוסר של מותגי הבית שלה.
נשאלת השאלה, מדוע הרשת מכפילה את המגוון אותו היא מייבאת? ומדוע היא מתחזקת שני מותגים, דבר העולה לה ממון ומשאבים? התשובה הפשוטה היא שהרשת רוצה לתת לצרכן שלה "עושר אפשרויות/בחירה" ושני מותגים, פיילוט וגלה, על-מנת שהצרכן "המתלבט" יבחר במותג אחד (כאשר בכל אחת מהאפשרויות - הרווח שלה משמעותית גבוה מאשר מותג מיבואן או ספק מקומי אחר) והסיבה השנייה ואולי משמעותית יותר לרשת היא העובדה שמותג פיילוט הוא מותג של ניופאן, אשר האחרונה משתמשת בו למוצרים אשר היא מנתבת ממקורות היבוא שלה לשופרסל, תמורת עמלה ישירה המשולמת לניופאן ובחלק מהמקרים גם עמלה עקיפה לניופאן בשל הגדלת הפעילות עם היצרן הסיני אשר מזכה את ניופאן בהנחות היקף.
פעילות החשמל הינה פעילות משמעותית בתחום הלא מזון של שופרסל (חשמל, כלי בית, טקסטיל בית, אמבטיה ופנאי) ומהווה כשני שלישים מהמכירות המוערכות בכ-1.1 מיליארד שקלים בשנה.
יצירת מותג גלה, מאפשרת לשופרסל יתר עצמאות בבחירת המגוון שלה לצד בקרה על המחיר אותו היא משלמת למקורות האספקה של ניופאן, מהלך שהוא נכון מבחינת הרשת ולא תמיד מבחינת הצרכן המבקש מבחר גדול יותר של מוצרים ואיכויות.
גילוי נאות - הכותב יצר והקים את מותג פיילוט בשופרסל ביחד עם ניופאן, חרף התנגדויות קשות של האחראים על פעילות החשמל ברשת באגף הסחר, אשר דגלו בעבודה רק עם יבואנים מקומיים, בעת עבודתו כחבר הנהלה מצומצמת ומנהל היבוא של שופרסל.