בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האתיופים הם לא עדה כמו שלא יעלה על הדעת לומר כי הישראלים יוצאי הונגריה הם בני העדה ההונגרית, והטורקים בני העדה הטורקית, והאמריקנים בני העדה האמריקנית
הישראלים יוצאי האתיופים אינם עדה. לנוחותה של התקשורת היא כן עדה. הם אתיופים, או בני העדה האתיופית. העדה מפגינה. העדה כואבת. מנהיגי העדה מתכנסים. העדה האתיופית מתגאה בבן שעלה במדרגות הקצונה. בבת שהייתה לחברת כנסת. אבל זה מעבר לנוחות התקשורתית. האתיופים הם לא עדה כמו שלא יעלה על הדעת לומר כי הישראלים יוצאי הונגריה הם בני העדה ההונגרית, והטורקים בני העדה הטורקית, והאמריקנים בני העדה האמריקנית, והטוניסאים בני העדה הטוניסאית, והתימנים בני העדה התימנית. זה לא יעלה על הדעת מפני שזאת פשוט איננה המציאות. גם ביחס ליוצאי אתיופיה זאת לא המציאות. הם ישראלים. עם אחד. מאוחה קרעים קרעים שקרעו הגלויות בשנות אלפיים אבל מעצם מהותו היום הוויה ישראלית לעילא. מי שהוא עדה, מבודל. מי שהוא עדה הוא האחר שטרם התחבר. מי שהוא עדה מביט במי שאומר לו כך ואומר לו 'עכשיו אני מבין למה שיטור יתר', 'עכשיו אני מבין איך זה שלמרות שאני מונה שני אחוזים מאוכלוסיית מדינתי - ארבעה עשר אחוזים מבני הנוער שנפתחו להם תיקים הם צעירים יוצאי אתיופיה', 'עכשיו אני מבין למה ירית בבני'. ראוי לה לישראל להפנים, באמת, בהגינות נקייה מכל אבק של סטיגמה, כי להיות ישראלי הוא להיות אחד משבעים השונים שהיו לאחד, לא עדות, לא שבטים, לא צבעים, לא מבטאים, כן מסורות מגוונות, כן עושר תרבותי מופלא, כן דברי ימי עיירות במזרח ובמערב וערים בצפון ובדרום, אבל מדינת קליידוסקופ נהדרת אחת. האלטרנטיבה היא אי-הבנה טוטלית של מהותה של ישראל. וכאב, כאב שפורץ, וניכור, ניכור שפוגע במנכר.
|
תאריך:
|
03/07/2019
|
|
|
עודכן:
|
03/07/2019
|
|
יצחק מאיר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
לא מסכים
|
4/07/19 11:59
|
|
2
|
|
קורא ותיק
|
4/07/19 18:00
|
|
האם השנתיים הארורות, אחרי בית הספר היסודי, שבראשונה שבהן, נאלצתי לוותר, על החלום ללמוד בתיכון, והלכתי ללמוד בבית ספר לפקידות, ושם עברה עלי שנה קשה ומתישה, ואחריה, שנה ריקה, מבוזבזת ומחניקה, שנה שבה לכאורה, סיימתי את הלימודים ואין יותר בית ספר, אין מבחנים ושיעורים, כי צנחתי לעולם המבוגרים, והשיממון אחרי העבודה, לא הפסיק להכות בי ולהלום, על שפספסתי את התיכון. תחושת ההחמצה, שעלי נחתה, גרמה לי להרגיש נחותה והגעתי להחלטה, לא לתת לתשוקה, שבערה, להיחנק. עלי להיאבק, לא לדשדש, ולא להשלים עם מה שיש, כשבנות בגילי מתקדמות ולומדות ולהן תהייה "בגרות" והן תגענה לפסגות, ועבורי היעדר הסיכוי להגיע ל"בגרות", גרם לי להרגיש זרות ולהיעדר קבוצת שייכות.
|
|
|
כמה פעמים עוסקים ספרי המוסר והקבלה והרוחניות, בכסף או בענייני נשים? יכול להיות שגדולי המוסר והרוחניות לא התעניינו בכל אלו, אבל מה נעשה אנחנו? הספרים הקדושים עוסקים בהמון בעיות ואיש לא עוסק בבעיות שלי... אריסטו אמר, וציטט אותו הרמב"ם, שחוש המישוש חרפה הוא לנו. אבל מה לעשות, אם החרפה הזו מעניינת אותי. יש לי מה לקרוא על זה? כל ספרי המוסר והרוחניות הפנטסטיים שיש לנו, על מדף היהדות, ועל מדף הרוחניות, ובבתי המדרש ובמדרשות ומכינות, הם פנטסטיים, אבל למחלות שאנחנו לא חולים בהם, זאת הפעם. הבעיות שאנחנו חיים איתן יום וליל, בהן הספרים היקרים הללו, לא עוסקים, כי הם שייכים בעיקרם לעידן, שהיה ואיננו. יש כאלו שמציק להם אם לקדוש ברוך הוא יש דמות הגוף, או איפה אלוהים, או מה יהיה בסופו של האגו, אבל מה שלא נותן לישון בלילה, לעיתים קרובות אלו דברים אחרים בתכלית.
|
|
|
אם לא יתרחש הלא צפוי, כי אז נתייצב שוב (על כורחנו יש לומר) מאחורי הפרגוד, שם נצטרך להכריע בשנית את עתידנו הפוליטי, בתוך פחות מארבעה חודשים. מעניין במיוחד מה שמתרחש בשמאל שם הכל רוחש בוחש בתוך עיסה דביקה וצפופה שטעם וריח טובים לא ממאפייניה.
|
|
|
לקוח מסתכסך עם עורך דינו בעניין כספי ומחליט להתלונן נגדו בלשכת עורכי הדין על אירוע שקרה לפני 10 שנים. האם זה חוקי?
|
|
|
על פיטר-פן נאמר שהוא לא רוצה לגדול, רוצה להישאר רק ילד (כמאמר השיר). מנתונים שמסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עושה רושם שגם הצעירים והצעירות בישראל רוצים להישאר ילדים עד כמה שניתן.
|
|
|
|