בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הצגת מכתב ברגותי כתפנית היסטורית הינו ביטוי לחוסר הבנה בסיסי של הקודים הפלשתינים והליכה אחרי אחר סיסמאות ריקות מתוכן שכל תכליתן להעמיק את הפילוג בחברה הישראלית ולגייס מגזרים בתוכה להפעלת לחץ על הממשלה
ושוב הכותרות בעיתונים ובאתרי החדשות מבשרות על רוחות של שלום הנושבות בצד הפלשתיני - "ברגותי: מוכן לפיוס היסטורי" (NRG), "ברגותי ל'שלום עכשיו': העם הפלשתיני מוכן לפיוס היסטורי (הארץ), "מרואן ברגותי: הפלשתינים מוכנים לפיוס היסטורי" (Ynet). בקטעים שצוטטו ממכתב "פרי עטו" (כך נמסר) של ברגותי האמור להיקרא ע"י קאדורה פארס, מבכירי הפתח ונאמנו של ברגותי, בעצרת לציון 30 שנה להקמת תנועת "שלום עכשיו", נאמר בין היתר: - "אני מרוואן ברגותי, אומר לכם שאני מוכן, וכמוני הרוב המכריע של העם הפלשתיני, לפיוס היסטורי המתבסס על ההחלטות הבינלאומיות, שיבטיח שתי מדינות, פלשתינית וישראלית, שחיות זו לצד זו בביטחון ושלום".
- "אנו, מנהיגי הקבוצות השונות בעם הפלשתיני, יזמנו תוכנית לאומית ראשונה מסוגה בהיסטוריה של התנועה הפלשתינית, הידועה כ'מסמך האסירים'. לצד תנועת פתח, חתמו עליה גם תנועות חמאס והג'יהאד האיסלאמי וכן כל התנועות באש"ף".
- "התוכנית קובעת בצורה ברורה כי מטרת העם הפלשתיני היא הפסקת הכיבוש בשטחים שנכבשו בשנת 1967, והקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים המזרחית. כמו כן, פתרון בעיית הפליטים על בסיס ההחלטות הבינלאומיות החוקיות".
פעם נוספת נופלת התקשורת הישראלית בפח של התעמולה הפלשתינית העושה שימוש מניפולטיבי במינוחים הערבים לאוזניים ישראליות, אך פרשנותם בתפיסה הפלשתינית שונה בתכלית. העמדות שמציג מרוואן ברגותי מלמדות, כי בעיניו "הפיוס ההיסטורי" אינו "פשרה היסטורית", ואין הוא שונה מהעמדות שהציג בשעתו יאסר ערפאת. בדרך דומה נהג ערפאת להעלות על נס את דרך "שלום האמיצים" והדגיש באדיקות את דבקותו בכינון "שלום צודק וכולל" ש"יבטיח ביטחון ויציבות" וב"פתרון של שתי מדינות" שיקיימו "יחסי שכנות טובה" בין העמים למען "עתיד הילדים הפלשתינים והישראלים". דא עקא, שמשמעות "שלום האמיצים" של ערפאת הייתה שונה מהפרשנות שייחסו לה בישראל. את המפתחות להבנת כוונותיו סיפק ערפאת בעצמו בנאומיו, באמירה ברורה ושאינה משתמעת לשני פנים. "שלום האמיצים", בו התהדר ערפאת, היה, לדבריו, שלום המבוסס על תוכנית השלבים, שאומצה ע"י אש"ף ב-1974 לחיסולה של ישראל, ועל החלטות המועצה הלאומית הפלשתינית ב-1988, שהיו הבסיס למו"מ במסגרת הסדרי הביניים. לשיבת הפליטים יועד תפקיד מכריע בפרוקה של מדינת ישראל. הוא הדין בהצהרות השלום של מרוואן ברגותי. הוא מוכן להסכים להקמת מדינה פלשתינית בשטחי 67' לצד ישראל, ובתנאי מהותי שלא תיגרע כהוא זה זכות שיבת מיליוני הפליטים לבתיהם ולאדמותיהם בשטח מדינת ישראל. במילים אחרות - ברגותי אינו מוכן ל"פשרה היסטורית" בין מדינה פלשתינית לבין מדינה יהודית, אלא חותר להביא לחורבנה לאחר הקמת המדינה הפלשתינית באמצעות הצפתה בפליטים ובשימור "הזכות" להמשך המאבק המזוין אם ישראל תסרב לממש את זכות השיבה. הצגת מכתב ברגותי כתפנית היסטורית הינו ביטוי לחוסר הבנה בסיסי של הקודים הפלשתינים והליכה אחרי אחר סיסמאות ריקות מתוכן שכל תכליתן להעמיק את הפילוג בחברה הישראלית ולגייס מגזרים בתוכה להפעלת לחץ על הממשלה. והערת אגב, "איש השלום", קדורה פארס, שיקריא את מכתב ברגותי ניצב בראש האופוזיציה בפתח לאבו מאזן. בסדרת התבטאויות בשבועיים האחרונים שיבח פארס את "פועלם" של גדודי אל-אקצה, זרוע הטרור של הפתח וקרא להפסקת המו"מ עם ישראל ולחידוש הדיאלוג והברית בין פתח לחמאס.
|
תאריך:
|
09/04/2008
|
|
|
עודכן:
|
09/04/2008
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
לפתוח עיניים
|
9/04/08 17:38
|
|
2
|
|
שקיפות מלאה
|
9/04/08 23:32
|
|
3
|
|
שמאלן על הזמן
|
9/04/08 23:58
|
|
4
|
|
קטלוביץ
|
11/04/08 07:06
|
|
כיום, חוק אימוץ ילדים, התשמ"א - 1981. מאפשר לילדים מאומצים כמו גם להורים ביולגים שילדיהם נמסרו לאימוץ (כרצונם או בניגוד לרצונם), לפתוח את תיק האימוץ שלהם אולם, על-פי החוק רק ילד שהגיע לגיל 18 יכול לפתוח את תיק האימוץ הממשלתי ובפתיחתו ימסרו לו מעט פרטים, בהם, נסיבות הימסרותו לאימוץ, מידע על הוריו הביולוגיים כולל פרטים מזהים, תמונות או מכתבים. במידה והילד מעוניין לפגשם ילווה בעובדת סוציאלית בהליך זה, אך חשוב לציין כי לא ניתן לחייב הורה ביולוגי לפגוש את הילד שמסר לאימוץ. תיקי האימוץ נשמרים בין השאר בכדי למנוע מקרים של גילויי עריות שלא מדעת בין ילדים מאומצים לקרובי משפחתם הביולוגית.
|
|
|
העיתונות של ציבור החרדים לדבר ה´, הייתה כזכור הראשונה להתקיף באופן גלוי את "המהפכה החוקתית", בלשון המכובסת של האליטות, או במילים מדויקות יותר, את החונטה המשפטית שתפשה בצורה בלתי חוקית תוך פוטש יורידי את השלטון במדינה, תוך הרס המשטר הדמוקרטי.
|
|
|
פרשת השבוע פרשת "מצורע" המונה 90 פסוקים מכילה בתוכה בעיקר את אחד מן הנושאים המיוחדים (מתוך מספר נושאים שפרשתנו התברכה בה), והוא: עניין הצרעת. יש לציין, שהשורש צ.ר.ע. חוזר בפרשתנו ובפרשה הקודמת פרשת "תזריע" למעלה משלושים פעם, ועובדה זו כשלעצמה אומרת דרשני.
|
|
|
דיני טומאה וטהרה גורמים להרבה שאלות ואי-הבנות. ניקח לדוגמא את דיני הנידה המצויים בפרשת השבוע, פרשת "מצורע": מדוע אישה בזמן המחזור החודשי טמאה? מה פשר גישה שוביניסטית-לכאורה זו? וכי מה חטאה האישה בכך שהיא אישה? מדוע הקדוש ברוך הוא, אשר יצר את גופה בצורה בה יצר אותו, הופך את מעשה ידיו לטומאה?
|
|
|
טעותם של פרקליטי קצב, כך נראה, היא ששלושתם נדחסו בהמתנה לקצב על ספסל הפרקליטים בבית המשפט, ואיש מהם לא נצמד אליו בתוך מכוניתו בסיבובים הנפתלים והמשפילים סביב מתחם בית המשפט.
|
|
|
|
|
|
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
|
|
|
ארי בוסל
כמה נעים להגיע לניו-יורק לשהות בבתי מלון יוקרתיים, להתחכך עם המי ומי, כולם צעירים, וכולם יפים, וכולם נבונים וחכמים ועם מאות אלפי עוקבים
|
|
|
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|