|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הטור של פריצי

על תל אביב שניצלה ועיתון הארץ שהופתע. איך פרס דואג לחרדיות ומה מחלחל אליכם בקרקע. רוחמה אוספת גולות ואיתן הגימלאי רגוע, ועוד
25/04/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: AP]

ת"א ניצלה

יוסי שריד מסר הודעה לעיתונות בה הודיע כי אומנם הציעו לו לרוץ לראשות עירית ת"א אבל מאחר שיש לו התחייבויות חשובות בתחום הכתיבה וההוראה "זה מוקדם מדי בשבילי". יוסי שריד הוא אומן המילים, וכשהוא אומר שזה "מוקדם מדי" - הוא בהחלט מכריז שהוא עוד יחזור מאוחר יותר. כמה מידידיו במר"צ העירו שהם מקווים שהוא התחייב לכתוב מחדש את כל האנציקלופדיה העברית וגם את מלחמה ושלום וביקשו שיקפיד על כתיבה תמה, נכונה ומדוייקת ושחלילה לא ייחפז. לטובת הספרות העברית כמובן.

איך שולחים?

דואר ישראל שלח לי מעטפה מיוחדת, בה יכולתי לצייר איך נראית מדינת ישראל לכבוד 60 שנותיה. במקור זה נועד לציורי ילדים, אבל הם לא כל כך הקפידו וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לצייר, לסגור את המעטפה ולשלוח. 60 הציורים הזוכים יוצגו בתערוכה ויזכו את השולחים בפרסים. ציירתי, אבל דואר ישראל שכח לציין היכן יש תיבות למשלוח דואר. פעם היו כאלה כמעט בכל רחוב, תיבות אדומות ובולטות. היום צריך לחפש אותן, כי הדואר עקר את רובן ומסתפק בתיבות רק ליד הסניפים שלו. אז אם אתם רוצים לשלוח למישהו מכתב, תשלחו בדוא"ל.

אנדרטאות

מחירי טיולי השואה לפולין התייקרו השנה ל-1,500 דולר לגולגולת, ומספר תלמידי התיכון שהוריהם מוכנים להמשיך וממן את מסע הצליינות המוזר הזה לארובות אושוויץ הולך ופוחת. את הנוער שהכיר פעם את שבילי הנגב ולמד את צמחי הגליל הפכנו לחבורת תיירים שמנופפת בדגל לאום מעל מזבחי שחיטה זרה.

והנה קמו שרת החינוך יולי תמיר ושרת חגיגות ה-60 רוחמה אברהם, והתגייסו לראש מבצע "איסוף גולות": תיבות מיוחדות מוקמו בבתי ספר שונים ברחבי הארץ והתלמידים התבקשו להביא אליהן גולות, במטרה לאסוף 1.5 מיליון גולות לזכר הילדים שהושמדו בשואה. אחרי יום העצמאות יאספו את הגולות ויקימו מהן אנדרטה. תומרקין ודני קרוואן בטח מחכים ידיהם בהנאה ועוד אנדרטה של הלחמות וריתוכים (יציקות זכוכית?) תכער בקרוב את השטח.

לו היו לנו שרות חינוך ראויות (והדברים הללו נכונים גם לגבי שרי החינוך הזכרים), היה מקום להזכירן כי למשה רבינו אין אנדרטה ואין גם קבר לעלות אליו. הוא ידע למה.

הגימלאי לא יושפע
רפי איתן [צילום: AP]

שר הגימלאים, רפי איתן, מי שהיה האחראי על הפעלת פולארד (הכלוא) וקדיש (שנחשף עכשיו) הגיב והרגיע אותנו בהודעה ש"הפרשה לא תשפיע על הגימלאים". הוא צודק. יונתן פולארד, שהפרשה הזו מקטינה לחלוטין את סיכוייו לקבל חנינה, עדין עובד בריצוי עונשו ולכן אינו נחשב לגימלאי. רפי איתן לעומתו הוא גימלאי, והוא באמת לא יושפע. איתן היה הממונה על "הלשכה לקשרי מדע", עליה אמר סם לואיס, שגריר ארה"ב בישראל באותם ימים, כי "בתקופתי עמד בראשה חמור מושלם". לואיס טעה. בראשה עמד כבר בזמנו אדם ציני חסר כל הגינות ומוסר.

הפתעות

עיתון הארץ מכיר את קוראיו ומצבם ולכן הוא נוקט לעיתים בניסוחים זהירים. השבוע למשל, בידיעה שפרסם בעמוד הראשון על מותו של ניסן נתיב בגיל 86, כתב העיתון כי "מותו של נתיב היה פתאומי". מעניין מה יכתבו שם על מותו של אדם בן 96, שמותו היה "בלתי צפוי"?

לוותר על העם

הדיבורים על שלום עם סוריה גרמו לכמה ח"כים לזרז את יוזמת החוק לקיום משאל עם על נסיגה מרמת הגולן. אם כוונתם למנוע פינוי גם במצב של שלום, זה חוק שעלול ללמד אותם לקח כואב.

חלק גדול מהאכזבה וכאב הלב של מפוני רצועת עזה (שנקראו משום מה גוש קטיף, אבל ישבו בעזה), הייתה הידיעה והגילוי שרובו של הציבור תמך בפינוי. סימפטיה הייתה, הסכמה שיישארו - לא.

כאשר יהיה שלום אמיתי עם סוריה, סביר שחלקים נכבדים מאד מרמת הגולן יימסרו לסוריה. פה ושם ידונו על 400 מטר אחרונים, כמו בטאבה, אבל השטח יימסר ואיש לא מניח אחרת. לכן משאל העם רק ייתן גושפנקא לממשלה לומר: הציבור כולו הוא שהחליט ואישר זאת.

מומלץ לכן ליוזמי החוק לחשוב בשנית. ישנם דברים שאולי עדיף שרק הממשלה תחליט בהם, כדי שהם יוכלו לפחות לומר לעצמם אח"כ שזה רק הממשלה שוויתרה ולא העם כולו.

מעמד הנשים של הנשיא

שמעון פרס שוב הלך לרבנים. נראה שהרגלי ההתרפסות לא נמחקים גם כשאתה נשיא. הפעם יש לו יוזמה להוציא את הציבור החרדי ממעגל העוני "תוך התחשבות במנהגי הציבור החרדי". הוא מציע שיותר נשים חרדיות תעבודנה, כשלצורך זה יעבירו להן יותר עבודות מחשב והן תעבודנה עליהן מהבית, בטח בין החלפת חיתול להנקה, ובין ניקוי הבית לגיהוץ ולאפייה.

יש לי חדשות לפרס: לא תמיד היו מנהגי הציבור החרדי שהגברים מתבטלים ורק הנשים מפרנסות. יהודים תמיד עבדו לפרנסתם, עד שבאו שמעון פרס ופוליטיקאים שכמותו ויצרו "מנהג" של השתמטות ובטלנות ופרזיטיות של הגברים החרדים. נראה מרב ספרים שהוא קורא, פרס לא מכיר את המציאות.

נוכח הצעת הנשיא להפוך רשמית את הנשים החרדיות מסוסות רבייה לסוסות עבודה ועוד לקרוא לזה "מסורת ומנהג יהודי", עולה השאלה למה נשתתקו כל ארגוני הנשים ומה האלם שנפל עליהם. האם יש מקום לתחושה שרק פרשיות מין מעניינות אותם ולא הנושאים האמיתיים?

עצמאות

ברור שההישג הכי אמיתי של 60 שנות מדינת ישראל הוא מינויה של רוחמה אברהם לשרה האחראית על החגיגות. רק עם אמיץ שבטוח בעצמו יכול לעשות דבר כזה, אבל מי שמתעקש יכול למצוא גם הישגים אחרים. שוליים, אבל נחמדים:

מוסקבה פנתה השבוע לישראל בבקשה לקבל מאיתנו הבהרות: האם ישראל היא זו שמספקת את המל"טים והציוד צבאי לגאורגיה, מדינה לה יש גבול משותף עם רוסיה. משהו השתנה מאז הימים בהם אנו הוטרדנו מנשק סובייטי שסופק לשכנים שלנו, עד לזמנים הללו, בהם הרוסים מוטרדים מנשק ישראלי שמסופק לשכנים שלהם. לא צריך להגזים, זה לא פרופורציות ולא חזון אחרית הימים, אבל זה די משעשע.

קצב החילחול
[צילום: איגוד ערים דן לביוב]

רק 40% מהמים של אקוויפר החוף, ממנו שואבים את המים לרוב אזרחי המדינה, נותרו ראויים לשתיה. השאר הומלח כבר וזוהם. 9 קידוחים באזור חולון וראשל"צ ו-11 קידוחים ברמת השרון ותל אביב נסגרו עקב הזיהום שנגרם, בין השאר, בשל חדירת פרכלורט למי השתיה. פרכלורט מצוי בדלק טילים מוצק וגורם לנזקים הורמונליים ולפגיעה בבלוטת התריס. מסתבר שמפעלי תע"ש ברמת השרון הזרימו כ-300 טון ממנו לקרקע. בקרוב במי השתייה שלכם.

בגליל המערבי גילו חוקרי המכון הגיאולוגי שמי ביוב שמוזרמים לנחלים מגיעים למי השתייה בתוך 5-4 ימים. בגוש דן החילחול איטי וזה לוקח קצת יותר. אבל בבדיקות המעבדה הבאות (הבדיקות הרגילות שאתם עושים לעצמכם בקופת החולים), אולי כבר תוכלו לראות איזה מפעל מזהם השבוע את המים שלכם. את התוצאות המדייקות והבדוקות תקבלו בעתיד, כולל ובמיוחד אצל הילדים שלכם. הדברים פשוטים. הנה הם נאמרו לכם. עכשיו נראה כמה זמן ייקח להם לחלחל.

שפיט

חייל הגיש נגד מפקדו תביעה אזרחית לביהמ"ש בקריית שמונה. החייל טוען כי מפקדו התעלל בו ומירר את חייו ועכשיו הוא תובע ממנו פיצויים. נחמד, מעניין ושווה מעקב. מזכירה שתובעת פיצויים מנשיא כבר יש לנו, אז בקרוב נקבל גדוד גולני שיתבע את המג"ד. הכל שפיט.

תוצאות
[צילום: עומר שיקלר]

4 בתי ספר תיכון בירושלים עומדים בראש הרשימה הארצית של משרד החינוך של בתי הספר עם הכי הרבה תלמידים מצטיינים (לפי תוצאות בחינות בגרות), ואלה הם: "תיכון ניסויי לבנות פלך", "אולפנא תורנית חורב", "ישיבה תורנית תורה ומדע" ותיכון למדעים ואומנויות בירת ישראל מובילה בבחינות הבגרות עם 4 מוסדות חינוך, אבל 3 מהם דתיים, מוסדות בהם מפרידים בין בנות לבנים, ורק אחד מהם חילוני. תמונת מצב. סתם עובדות.

תאריך:  25/04/2008   |   עודכן:  25/04/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
טוחס לקר
25/04/08 14:56
 
נושק עפר רגליו
25/04/08 22:07
2
יעקב לוי
25/04/08 15:46
3
משה - ירושלים
25/04/08 16:01
4
י.ש
26/04/08 00:59
5
גרשוןה
26/04/08 12:14
 
מכר ברחוב
26/04/08 14:01
6
שושפרי
26/04/08 14:17
7
הניה
26/04/08 15:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שיגר לאחרונה חוות דעת משפטית אל שר השיכון בעניין מועמדותו של ראש עיריית רמלה, יואל לביא, לתפקיד ראש מינהל מקרקעי ישראל.
25/04/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בשבת זו חל שביעי של פסח ועל כן אין קוראים פרשה על הסדר של פרשיות התורה, אלא מעניינו של היום - את פרשת בשלח עם קריעת ים סוף, והשירה שאמרו בעקבותיה. קביעות כזו, שביעי של פסח שחל בשבת, היא נדירה ביותר. אומנם לפני שלוש שנים הייתה קביעות כזו, בשנת תשס"ה, אבל הפעם הבאה תהיה בעוד ארבעים וארבע שנים. לפני כן זה היה בשנת תשמ"א, ובאותה שנה התחלנו את ההסתבכות בלבנון בהנהגתו של שר הביטחון דאז. בפעם האחרונה שחלה קביעות כזו, חווינו את הטראומה הנוראה של עקירת היהודים מגוש קטיף והחרבת בתיהם על לא דבר, בהנהגתו של אותו איש שבינתיים הפך לראש ממשלה. בינתיים האיש הפסיק לתפקד, אבל המערכת היא אותה מערכת ובראשה עומד מי שמתיימר להיות ממשיך דרכו של אותו האיש.
25/04/2008  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ארגון 'בצלם' מציין השבוע בגאווה את "הישגי" הפרויקט שהשיק בינואר 2007 הנקרא 'חמושים במצלמות'. על-פי הודעת בצלם, במסגרת הפרויקט "הארגון מספק מצלמות וידאו לפלשתינים החיים באזורים מועדים לעימותים בשטחים" והפרויקט עצמו "נועד לסייע לפלשתינים הנתונים לכיבוש להביא את מציאות חייהם לתשומת לבו של הציבור הישראלי והבינלאומי, לחשוף את הפרת זכויותיהם ולדרוש את תיקון המצב".
25/04/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
א. אני מודה כי בעיניי, נשיא ארצות הברית בעבר, ג'ימי קרטר, הוא אדם מאד ייחודי. כאשר אני מבחין באמצעי תקשורת המדווח על פעילותו, אני מקשיב בסקרנות. הוא מהווה עבורי דוגמא לפעילות והשראה לדרך פעולה, בעיקר כשהסיכויים ליישום – קלושים לחלוטין.
24/04/2008  |  אריה דרוקמן   |   מאמרים
כן, אינני פונה לצמרת סוחרת הנדל"ן, הנושקת שפתיים, העושה בכספי ציבור כבשלה, והממנה בהמוניה את חברי המרכז לתפקידים עתירי ממון. אינני פונה גם לשולייתם של אחרים, הנדבקים לישבנים ומממונים על-ידי שועי עולם. לא, אינני מתייחס גם לאלה אשר לא בוחלים בטיסות חינם להלוך ושוב, כאשר הגורם המממן תלוי בחסדיהם כחברי הכנסת וועדותיה. אינני מתייחס אפילו לחנפנים וללקקנים שביניכם.
24/04/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il