|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

יש מי ששומר על ירושלים

נאום הניצחון של ראש עיריית ירושלים הנבחר בפני תומכיו ביום ט"ז בחשוון תשס"ט, 14.11.2008
12/11/2008  |     |   מאמרים   |   בחירות - רשויות מקומיות   |   תגובות
ניר ברקת [צילום: פלאש 90]

הלילה ירושלים ניצחה. הלילה ישראל ניצחה. הלילה העם היהודי ניצח.

הלילה הזה הוכחנו כי יש מי ששומר על ירושלים, יש מי שמגן עליה, על ערכיה, על תרבותה ועל תושביה.

אוהבי ירושלים, חבריי היקרים, חברי רשימת ירושלים תצליח, תושבי העיר ירושלים, מנהלות ומנהלי המערכה להצלת העיר, פעילות ופעילים יקרים, משפחתי האהובה – בנותיי ורעייתי, הוריי ומשפחתי.

אני גאה, נרגש ומחסיר פעימה כשאני עומד הלילה הזה כאן לפניכם.

כאן בירושלים, עירו של דוד המלך, לא רחוק מאש התמיד לזכרם של נספי השואה מול חלקת גדולי האומה וקברו של חוזה המדינה, לא רחוק מקברם של חללי מערכות ישראל, אני עומד ומודה על הזכות שנפלה בחלקי לכהן כראש העיר הבא של בירת מדינת ישראל, לב ליבו החי של העם היהודי – ירושלים.

הערב אנחנו חוגגים ניצחון. זהו ניצחונה של ישראל כולה. ההישג שלנו שייך לכל אלו שאוהבים ומוקירים את העיר המיוחדת והמדהימה שלנו, את הבירה הנצחית של העם היהודי.

הניצחון שייך לאלו בימין ולאלו בשמאל. הניצחון שייך לדתיים ולחילונים. הוא שייך לבעלי כיפות סרוגות, בעלי הכיפות השקופות ולבעלי כיפות שחורות, לעולים חדשים ולילידי ירושלים מזה דורות, הניצחון שייך ליהודים ולערבים.

הערב הזה שייך למי שאוהבים את ירושלים, למי שרוצים בבניינה, למחפשים את המשותף, למי שמקדשים סובלנות – לכל מי שמבינים שלאבנים הללו שבונות את העיר יש לב ונשמה – לכל מי שמבין, כי בני אדם הם אבני היסוד של העיר הזו.

הערב הזה מוקדש לירושלמים שנאחזו ברחובותיה ובנייניה של העיר למרות הקושי, הערב הזה מוקדש לכל מי שרואה בירושלים את ביתו, לכל מי שנאלץ לעזוב אותה אבל רוצה לשוב אליה.

הערב הזה מוקדש לחולמים, למעזים, לשואפים ולמאמינים.

הלילה הזה הוא לילה של אחדות. ההתמודדות הסתיימה. החל ממחר בבוקר אהיה ראש העיר של כל הירושלמים כולם. אהיה אוזן קשבת ויד מסייעת לאלה שהצביעו עבורי ולאלה שלא. לאלה שבאו אל הקלפיות ולאלה שנמנעו מלקחת חלק בבחירה. אני מבקש לברך את מאיר פרוש ואת פעיליו ואת הציבור שהוא מייצג. כמו-כן ברצוני לברך את ארקדי גאידמק ואת דן בירון על השתתפותם במערכת הבחירות לראשות העיר ירושלים וכן לכל חברי הסיעות והרשימות שהתמודדו על מקום במועצת העיר.

זו הייתה מערכת בחירות קשה ונוקבת, אבל כעת המערכה הסתיימה – כעת הזמן לעבודה משותפת למען העיר. אני רוצה לומר בבירור גם לציבור שהצביע עבור מתחריי, ציבור שהוא ברובו חרדי – ירושלים היא גם שלכם, כמו שלי. אחיי אתם וכך תישארו.

יש בירושלים מקום לכולם – כי אם לא יהיה בה מקום לכולם, לא יהיה בה מקום לאף אחד.

אני מתחייב בפני הירושלמים שהעיר שלנו תדע להכיל ולכלול את כל מי שמבקש לדור בה, ביישוב דעת, במתינות, בסובלנות ובאהבה.

קשה להיות ראש העיר ירושלים. אני מודע לעומק האתגר, למורכבות המשימה ולעוצמת השעה.

אני רוצה להודות למספר אנשים שהיו לצידי ויש להם חלק משמעותי ובלתי נפרד מהניצחון הזה.

לשותפה הראשונה שלי למסע המדהים הזה רעייתי בבי, אהבת חיי וחברתי הטובה ביותר. תודה על שעמדת לצידי, תמכת והיית שם בשבילי לאורכו של המסע הארוך הזה. בלעדייך, לא הייתי מסוגל להימצא במקום בו אני נמצא היום.

לשלושת בנותיי, דניאל, נעם ועמית. אני מאוד אוהב אתכן. אני גאה ביכולתכן לתמוך באבא בשעות המתוחות והקשות שעברנו. כאשר אני מסתכל בעיניכן אני מבין כי אנחנו חייבים להילחם כדי להפוך את ירושלים למקום טוב יותר עבורכן ובעבור בני ובנות גילכם. אני תקווה שכאשר תסיימנה את שירותכן בצה"ל, תבחרו להישאר בירושלים בשל אהבת העיר, מבחירה ומרצון.

לצוות המטה שלי עליו מנצחת מיכל שלם, בכישרון רב ובמסירות אין קץ, מעולם לא עבדתי עם צוות מסור כזה ועם קבוצת אנשים מוכשרת כל כך. אני גאה בכם. גאה על האחריות שלקחתם על עצמכם ועל הזכות להיאבק לצידכם, גאה על השותפות והרעות.

עבדתם כולכם לילות כימים, חדורי להט ומוטיבציה, במרץ שמעולם לא ראיתי ובמשך חודשים ארוכים ולעולם כאשר לכל אורך התקופה לא איבדתם את האמון בדרך וביכולותינו להגיע למטרה.

לעולם אהיה אסיר תודה לכם על העבודה הקשה והמחוייבות למשימה הכבדה שלקחנו על עצמנו למען העיר ירושלים ועתידה. התמיכה שנתתם לי תלווה אותנו לקראת האתגרים בפניהם אני עומד בעתיד.

אני רוצה להודות לצבא המונה כ-4,990 פעילים ומתנדבים, לאחיי אלי וערן, למיכאל וייס ולכל משפחתי המגויסת, לאמי ולאבי החוגג היום יום הולדת 74, לראשי האזורים והמטות, לחברים הרבים שנרתמו, לחבריי הצנחנים שהגיעו ממרכז הארץ, למשפחת יזרעאלי משפחתו של עודד יזרעאלי ז"ל אשר הגיעו לסייע מכפר יהושע, לכל אלו אשר לקחו חלק נכבד במערכה על ירושלים. יחד הפכנו את הניצחון לאפשרי. ביחד הפכנו את התקווה בירושלים לממשית.

וכמובן עלי להודות לבוחרים. ראשית לאלו שהצביעו עבורי. אני מודה לכם על שנתתם בי את אמונכם. אני מבטיח שלא לאכזב אתכם ולהילחם למען עתיד טוב בירושלים.

שנית לאלו שלא הצביעו עבורי. תודה על שלקחתם חלק בהליך הדמוקרטי והפגנתם איכפתיות לעתידה של ירושלים. מהיום אתם שותפים למשימות ולאתגרים משותפים.

ממחר כולנו מפסיקים להיות מחנות בוחרים וחוזרים להיות תושבים. כולנו יחד נבנה את ירושלים.

כפי שכולכם יודעים, ירושלים היא ביתי ומשימת חיי. היא המקום בו גדלתי, בו התחלתי את עסקיי והמקום בו בחרתי לגדל את בנותיי. כמו רבים מכם גם אני זוכר איך ירושלים הייתה ואיך ירושלים יכולה וצריכה להיות.

ירושלים צריכה לחזור ולהיות היהלום שבכתר, אבן שואבת לתושביה, ליבו של העם היהודי ומוקד לעלייה לרגל לתיירים מכל העולם.

חזון ירושלים שלי הוא מקום של סובלנות.

ירושלים שלי היא כאן והיא עכשיו, והיא ההיסטוריה של ארצי ושל עמי, היא לב הזהות שלי כיהודי וכישראלי. ירושלים שלי היא תרבות ותנ"ך. ירושלים שלי היא קודש לצד חול, בנייה ושימור, רוח וחומר. ירושלים שלי חיבור של העבר לעתיד. מעוז של השכלה גבוהה ולימוד, לצד תעסוקה מתקדמת. התחדשות לצד שימור ואיכות הסביבה. ירושלים שלי היא בית משותף לדורות.

חברים, פעילים, תומכים ותושבים יקרים, הערב ירושלים פותחת פרק חדש בהיסטוריה שלה. הלילה, לא מחר או ביום שאחרי, אנחנו חייבים להתחיל בעבודה הקשה שלפנינו. הלילה אנחנו חייבים להתחיל בלהניע את ירושלים לעיר עליה כולנו חולמים ויודעים שהיא יכולה להיות.

אבל אני לא יכול לעשות זאת לבד. אני צריך גם את עזרתם של חברי המועצה הנכנסת, את הנהלת העירייה ועובדי העירייה והחברות העירוניות ואת תמיכתם של כלל תושבי ירושלים באשר הם. הלילה כולנו צריכים להתלכד כעיר אחת מאוחדת עם חזון משותף לעתיד טוב יותר.

אני מחויב לכך, אין בכוונתי לנוח עד שאשיג את המטרה. אעבוד קשה כל דקה בכל יום על-מנת להוביל ולהטמיע את הרפורמות והשינויים עליהם שקדתי בחמש שנים האחרונות ולהם כולנו מייחלים. זוהי המשימה שלנו. זוהי המשימה של ישראל כולה.

לא אפסיק עד שאראה את הצעירים שלנו נשארים בעיר.

לא אפסיק עד שירושלים תהפוך לקריית חינוך איכותית ואבן שואבת ללומדים בה.

לא אפסיק עד שרחובות עירינו יחזרו להיות נקיים.

לא אפסיק עד שנבנה דיור בר השגה לתושבי העיר ולצעירייה.

לא אפסיק עד שנתקן את תשתיות התחבורה ונפתור את בעיית הפקקים וסבל הסוחרים והתושבים.

לא אפסיק עד שנביא 10 מיליון תיירים בשנה ונחיה את התרבות היוצרת בעיר.

לא אפסיק עד שניצור צמיחה כלכלית ראויה שמייצרת יותר ויותר מקומות פרנסה.

אשמור על הסטאטוס קוו בענייני הדת בירושלים ועל כבודם של כלל תושבי העיר.

לא אפסיק עד שירושלים תחזור ותתפוס את מקומה כעיר המובילה בעולם, המקום בו היא ראויה להיות עש שתתקיים בנו נבואת זכריה:
"עוד יישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים ואיש משענתו בידו מרוב ימים ורחובות העיר יימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה".

תודה שוב לכולכם. עכשיו העבודה האמיתית מתחילה.

בוקר טוב ירושלים, אנחנו מתעוררים לתקווה חדשה.

תאריך:  12/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
ניר ברקת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש מי ששומר על ירושלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
12/11/08 16:05
2
תתחיל עם הפקקים
12/11/08 17:25
3
ברקת
13/11/08 00:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ששים שנות המדינה הן גם ששים שנות שיפוט במדינה. כשם שאנו שואלים את עצמנו מה השגנו כמדינה במשך ששים שנות קיומנו, כן אנו שואלים את עצמנו מה השיגה הרשות השופטת במשך ששים שנות פעולתה. התשובה היא מרשימה. במשך ששים השנים הללו הקימו דורות של שופטים, בכל הערכאות, מבנה מפואר של מערכת שיפוט. הם שפטו משפט צדק בין אדם לאדם; בין אדם לשלטון. הם בנו שיטת משפט מקיפה ומקורית. הם שמרו על עצמאותם האישית. הם עשו כל זאת בתנאים קשים : הם עשו זאת בתנאי לחימה ובמצבים של חוסר יציבות חברתית וכלכלית. הם עשו כן בלא מסורת ממלכתית ושיפוטית. הם נעזרו במסורת התרבותית של מורשת ישראל, שליוותה אותנו בכל מסענו על פני ההיסטוריה שלנו; הם נשענו על מסורת המשפט המקובל שהוחדרה לארץ ישראל המנדטורית; הם שאבו את רעיונותיהם מהצרכים של הזמן והמקום.
12/11/2008  |  אהרן ברק  |   מאמרים
רוצים לשמור על חיוך בריא וזוהר? להלן מיתוסים שונים בהקשר של מזון בריא ומזון שאינו בריא לשיניים:
12/11/2008  |  פרופ' מרק ליטנר  |   מאמרים
נפעמת ונרגשת אני עומדת היום בפני הציבור הגדול הנוכח כאן. יושבים עמנו דורות של שופטים מכל ערכאות השיפוט. רבים מאלה שנטלו חלק בבניינה ופיתוחה של מערכת השיפוט בישראל נמצאים עמנו כיום. שופטי ישראל הם שתרמו, כל אחד בחלקו, ליצירה השיפוטית שאנו כה גאים בה.
12/11/2008  |  דורית ביניש  |   מאמרים
מכרתם פעם רכב משומש? דירה? קטנוע? עזבתם מקום עבודה לג'וב משתלם יותר? התווכחתם עם הבוס על העלאת שכר או חלמתם על סטארט-אפ? זו "תאוות הבצע".
12/11/2008  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
האמת שהייתי צריך לגרור את עצמי לקלפי. כל כך התרגלתי להיות ציני ולא להאמין, ומסתבר שקשה לשנות הרגלים, אבל אפשר.
12/11/2008  |  ידידיה ארגמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il