|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת

שוב בצלם מחריש על פשעי מלחמה

עשרות רבות של רקטות ופצצות מרגמה שוגרו לעבר ישובים ישראלים בצלם ואמנסטי שוב מחרישים על פשעי המלחמה שמבצעת ממשלת חמאס ולא פרסמו כל הודעת גינוי המוסר הכפול של ארגוני זכויות האדם פוגע קשות באמינותם
25/12/2008  |     |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
דרישות בצלם מחמאס "הזויות"
יהונתן דחוח-הלוי
דוברת בצלם מודה: הדרישות שמפנה הארגון לממשלת חמאס להעמיד לדין את האחראים להפרות זכויות האדם ברצועת עזה, הינן "הזויות" * מכאן, עולה השאלה מדוע ארגון בצלם אינו דורש להעמיד לדין את הנהגת חמאס האחראית הישירה ל"פשעי מלחמה" * בצלם אינו מספק הסברים
לרשימה המלאה

מדוע שותקים בצלם ואמנסטי
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם לא התייחס כלל לשיגור הטילים לעבר יישובים ישראלים. ארגון אמנסטי נמנע מלציין את אחריות חמאס לשיגור הטילים או מלגנות את הארגון על ההפגזות המכוונות נגד אזרחים ישראלים והנחשבות ל"פשע מלחמה" מובהק * אמות המידה המוסריות של ארגוני זכויות האדם למבחן הציבור
לרשימה המלאה

מנכ"ל בצלם מאמינה לחמאס
יהונתן דחוח-הלוי
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל בצלם, טוענת כי חמאס צריך להעמיד לדין את האחראים ל"פשעי מלחמה" שבוצעו ברשות, בסמכות ובפקודה של חמאס * בכך, מציב ארגון בצלם רף משפטי ומוסרי חדש: ארגון טרור יכול, זכאי וראוי לנהל משפט צדק נגד עצמו על פיגועי טרור שהוא עצמו יזם * ההיגיון התמוה של בצלם
לרשימה המלאה

בצלם: חמאס צריך לשפוט את המחבל בירושלים
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מפרסם גינוי לפיגוע הדקירה בירושלים, אך סבור כי המחבל ושולחיו צריכים לעמוד לדין בבית משפט של הרשות הפלשתינית או של חמאס * בצלם קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק את ההתקפות נגד "אזרחים ישראלים" ואינו מציין גם נגד חיילים
לרשימה המלאה

השתיקה הרועמת של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
לארגון בצלם יש הסבר מדוע הפלשתינים ממשיכים לשגר קסאמים לעבר ישראל - המשך ביטויי הכיבוש הישראלי של הרצועה * בצלם מסרב לגנות הריגת חיילים בידי ארגוני הטרור הפועלים ברצועה גם לאחר ההינתקות ואינו מעוניין להגיב על בקשת הבהרות בעניין זה
לרשימה המלאה

בצלם מחפה על הג'יהאד
יהונתן דחוח-הלוי
כך משתמע מהודעות גינוי שפרסם ארגון בצלם לפיגועים באזרחים ישראלים, אשר בהן נמנע הארגון מלציין את שמות ארגוני הטרור (בהם הג'יהאד) האחראים לרצח ישראלים, על אף שניטלה אחריות רשמית בריש גלי * ארגון בצלם מסרב בתוקף לספק הסברים לעמדתו בנושא זה
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  לעיתון הארץ יש פתרון לקסאמים
  "השוטר הפלשתיני" של בצלם
  מוניטין מפוקפק במאגר נתוני בצלם
  גלעד שליט ו"האח הגדול"
  "הפרדסנים" הפלשתינים של בצלם

מאז תום תקופה ה"רגיעה" ב-19 בדצמבר 2008 שבו ארגוני הטרור הפלשתינים לשגר עשרות רבות של רקטות, טילי גראד ופצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים בגזרת עוטף רצועת עזה. מרביתם המכריעה של הטילים שוגרה לעבר מטרות אזרחיות מובהקות במטרה מוצהרת להרוג אזרחים ישראלים רבים ככל האפשר.

ארגון בצלם, וכמוהו אמנסטי וארגוני "זכויות אדם" אחרים, ממלאים פעם נוספת פיהם מים ואינם מפרסמים (נכון ל-25 בדצמבר בשעות הבוקר) כל הודעת גינוי על ניסיון הרצח המכוון של אזרחים ישראלים באמצעות ירי תלול מסלול. ארגוני זכויות האדם הנזעקים לגנות כל פגיעה ישראלית בתושבים פלשתינים בוחרים הפעם בשתיקה מוחלטת נוכח מתקפת טרור הטילים הפלשתינית שהתבצעה באישורה של ממשלת חמאס.

הודעת הגינוי האחרונה של בצלם על "פגיעה באזרחים ישראלים על-ידי פלשתינים" פורסמה ב-22 ביולי 2008 ואף היא נמנעה מלזהות בשמם את הארגונים הפלשתינים ואת ממשלת חמאס כאחראית על ביצוע פשעי המלחמה. ארגון בצלם ציין, כי "ארגונים פלשתינים" אחראים לפיגועים, משל היו ארגונים עלומים שאין ידוע שמם וראשיהם אינם מוכרים. לא זו אף זו. ארגון בצלם תבע מהרשות הפלשתינית (קרי - ממשלת חמאס) "לעשות כל שביכולתה כדי למנוע התקפות דומות בעתיד ודרש ממנה לחקור ולהעמיד לדין את האחראים לפיגועי העבר". הווה אומר - ארגון בצלם דורש מממשלת חמאס האחראית על שיגור הטילים לחקור את עצמה ולהעמיד את עצמה לדין. דוברת בצלם הגדירה דרישה זו "הזויה", ואף על-פי כן ארגון בצלם חוזר ושונה אותה בהודעותיו.

בניגוד לארגון בצלם המסתיר בכוונת מכוון את זהות מבצעי פשעי המלחמה, ארגוני הטרור הפלשתינים מפרסמים בריש גלי את נטילת האחריות לשיגור הטילים לעבר ישובים ישראלים ומתגאים בכך. גם הפעם אציג בפני בצלם, אמנסטי ושאר ארגוני "זכויות האדם" את פירוט שיגור רקטות, הטילים ופצצות המרגמה בחתך של ארגונים ובסדר כרונולוגי. האם יימצא ארגון "זכויות אדם" כלשהו שידרוש (לראשונה) להעמיד לדין את ראשי חמאס בשמותיהם ואת מנהיגי שאר ארגוני הטרור הפלשתינים (בשמותיהם) לדין על פשעי מלחמה? האם יימצא ארגון "זכויות אדם" כלשהו שיכנה (לראשונה) את חמאס כארגון טרור ואת ממשלת חמאס כיישות טרור? האם יימצא ארגון "זכויות אדם" כלשהו שיפליג בספינה לחופי עזה (או יגיע לגבול עזה) כדי להפגין ולמחות על מדיניות הטרור של ממשלת חמאס?

אימוץ מדיניות של מוסר כפול ועצימת עין (חלקית או מלאה) מפשעי ממשלת חמאס, כמו גם משטר הדיכוי ברצועת עזה, פוגע אנושות באמינות של ארגוני זכויות האדם ועשוי ללמד, כי הם מונחים על-ידי אג'נדה פוליטית העושה שימוש בפרשנות רדיקלית של "זכויות האדם" כדי להשיג מטרות פוליטיות. יותר מתמיד נדרש מחקר מקיף ויסודי על-מנת לברר סוגייה זו לעומקה.

עידכון

במהלך יום ה-25 בדצמבר 2008 (בשעה 12:51) הפיץ ארגון בצלם את הודעה רשמית שכותרתה: "אסור לכוון התקפות על אזרחים". להלן נוסחה המלא של ההודעה שפורסמה כאמור מספר שעות לאחר פרסום מאמר זה באתר News1:

"ירי רקטות על אזרחים הוא פשע מלחמה - על-רקע ההסלמה שחלה בימים האחרונים בעימות סביב רצועת עזה, וירי הרקטות לעבר ישובים ישראלים, שב ארגון זכויות האדם בצלם ותובע מכל הצדדים לעימות למנוע פגיעות באזרחים. דיני הלחימה מחייבים את הצדדים לעשות כל שביכולתם כדי להגן על האוכלוסיה האזרחית. התקפות מכוונות על אזרחים אסורות מכל וכל".

"ירי הטילים הפלשתיני על אזרחים ישראלים מהווה פשע מלחמה וחובה להעמיד לדין את האחראים לו. ישראל מחויבת להגן על אזרחיה אולם עליה לעשות זאת בהתאם להוראות המשפט ההומניטארי הבינלאומי".

הערות – ייווכח הציבור ויראה, כיצד ארגון בצלם מתחמק שוב מלהטיל אחריות ישירה על ממשלת חמאס ועל ארגוני הטרור הפלשתינים האחרים בביצוע פשעי המלחמה. המילה חמאס אינה מופיעה כלל בטקסט של הודעת בצלם, ממנה ניתן לא ניתן לדעת מי משגר את הטילים מרצועת עזה. האם ארגון בצלם באמת אינו יודע את העובדות שהתפרסמו בהרחבה יתירה גם בכלי התקשורת בישראל? האם דוברת הארגון, שרית מיכאלי שהפיצה את ההודעה ומנכ"ל הארגון ג'סיקה מונטל, אינן מודעות לאחריות הישירה של ממשלת חמאס להפגזת ישובים ישראלים? ההסבר מצוי כנראה לא בעובדות המוכרות לכול אלא בתחום אחר באג'נדה הפוליטית של ארגון בצלם, שכן לא ארגון בצלם, לו נהג בדרך של יושרה, היה אמור לזהות בשמותיהם של מבצעי פשעי המלחמה הפלשתינים ולא להסתפק באמירות הכלליות "חובה להעמיד לדין את האחראים".

מעולם, למיטב ידיעתי בהתבסס על המחקר שביצעתי, לא כינה ארגון בצלם את חמאס ארגון טרור או דרש להעמיד לדין על פשעי מלחמה את ראשיו (דוגמת סעיד סיאם, אחמד ג'עברי ועוד) על אף שהם הודו והתגאו בריש גלי בפשעי מלחמה שהם ביצעו נגד ישראל ונגד העם הפלשתיני (חיסול פעילי פתח).

ועדיין נותרות השאלות המטרידות – מה מפריע כל כך לארגון בצלם למתוח ביקורת ישירה נגד חמאס? מדוע ארגון בצלם עושה כל מאמץ להימנע מלהאשים ישירות את הנהגת חמאס באחריות לפשעי מלחמה? מדוע מקל ארגון חמאס ביחסו כלפי חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים ודווקא מול ישראל הוא נוקט קו מחמיר ביותר? מהי אותה אג'נדה פוליטית המנחה את ארגון בצלם ולאן בצלם חותר?

תיעוד שיגור רקטות, טילים ופצצות מרגמה לעבר יעדים ישראלים מאז תום הרגיעה

24 בדצמבר 2008

שעה: 02:00 – 8 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר בסיסי צה"ל בנחל עוז ו"מלכה" מזרחית לעזה (חמאס)

שעה: 02:10 – 3 פצצות מרגמה 80 מ"מ לעבר היישוב נתיב העשרה (חמאס)

שעה: 03:25 – 3 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר זיקים (חמאס)

בשעות הבוקר – שתי רקטות לעבר שדרות (גדודי אל-אקצה של פתח והחזית הדמוקרטית)

שעה 11:00 – 5 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר עין השלושה (חמאס)

שעה 11:00 – 7 פצצות מרגמה לעבר מחנה צבאי מזרחית לשכונת עבסאן (חמאס)

שעה 12:25 – 4 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר ניר עוז (חמאס)

שעה 13:10 – 2 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר ניר עוז (חמאס)

שעה 14:30 – 13 פצצות מרגמה 80 מ"מ לעבר מחנה כרם אבו שלום מזרחית לרפיח (חמאס)

שעה 12:48 – 1 רקטה לעבר מחנה סופה (החזית העממית)


במהלך היום –

8 רקטות קסאם וטיל גראד לעבר נתיבות (חמאס)

10 רקטות קסאם וטיל גראד לעבר אשקלון (חמאס)

10 רקטות קסאם לעבר שדרות (חמאס)


23 בדצמבר 2008

שעה 09:10 – רקטה לעבר בסיס כרם שלום (החזית הדמוקרטית)

שעה 09:30 – 2 פצצות מרגמה לעבר מחנה כיסופים (החזית הדמוקרטית)

בשעות הצהריים – 2 רקטות לעבר שדרות (החזית הדמוקרטית וועדות ההתנגדות העממית)

בשעות הערב – רקטה לעבר שדרות (החזית הדמוקרטית)


22 בדצמבר 2008

שעה 07:45 – 2 רקטות לעבר שדרות (החזית העממית)

בשעות הבוקר – 2 רקטות לעבר כיסופים (גדודי אבו ריש של פתח)

שעה 13:30 – רקטה לעבר שדרות (גדודי אל-אקצה – פתח)

שעה 13:57 – רקטה לעבר אשקלון (החזית העממית)

שעה 17:20 – רקטה לעבר שדרות (החזית העממית)

שעה 17:25 – רקטה לעבר שדרות (החזית העממית)

שעה 12:00 – רקטה לעבר מחנה סופה (החזית העממית)

שעה 13:57 – 2 פצצות מרגמה לעבר מחנה סופה (החזית העממית)

בשעות הערב – רקטה לעבר שדרות (גדודי אל-אקצה של פתח)


21 בדצמבר 2008

שעה 06:47 ו-07:05 – רקטה לעבר אשכול ו-2 רקטות לעבר אשקלון (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 07:50 – 2 רקטות לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

משעה 06:47 עד 07:55 – 5 רקטות לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 10:07 – 2 רקטות לעבר אשקלון (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 12:45 – רקטה לעבר מחנה נחל עוז (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 13:30 – 2 רקטות לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 15:40 – רקטה לעבר כפר עזה


20 בדצמבר 2008

שעה 06:35 – רקטה לעבר אשכול (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 07:37 – רקטה לעבר מחנה סופה (החזית העממית)

שעה 08:00 – 3 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר מחנה סופה (החזית הדמוקרטית)

בשעות הבוקר – 2 פצצות מרגמה לעבר מחנה צה"ל מזרחית לג'באליה (החזית הדמוקרטית)

בשעות הבוקר – רקטה לעבר שדרות (גדודי אל-אקצה של פתח)

שעה 10:07 – ירי לעבר ג'יפ סיור של צה"ל (החזית העממית)

שעה 11:19 – רקטה לעבר אשקלון (החזית העממית)

שעה 12:50 – רקטה לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

בשעות הצהריים – רקטה לעבר כפר עזה (גדודי אל-אקצה של פתח)

בשעות הצהריים – 2 רקטות לעבר אשקלון (גדודי אל-אקצה של פתח)

שעה 12:05 – 3 פצצות מרגמה 120 מ"מ לעבר מחנה סופה (חמאס)

שעה 12:05 – 3 פצצות מרגמה לעבר מתקן מודיעין מזרחית לרפיח (חמאס)

שעה 14:40 – רקטה לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 14:55 – רקטה לעבר נתיב העשרה (החזית העממית)

בשעות אחר-הצהריים – 3 רקטות לעבר אשקלון (גדודי אל-אקצה של פתח)

שעה 15:30 – 3 פצצות מרגמה לעבר מחנה צה"ל מזרחית לאל-בורייג' (חמאס)

שעה 16:40 – 10 פצצות מרגמה לעבר מחנה צה"ל מזרחית לעבסאן (חמאס)

שעה 18:30 – 2 רקטות לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 19:45 – 3 רקטות לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 20:05 – רקטה לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)


19 בדצמבר 2008

שעה 06:35 – רקטה לעבר שדרות (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 14:20 – רקטה לעבר שדרות (החזית העממית)

שעה 19:15 – רקטה לעבר אשכול (הג'יהאד האיסלאמי)

שעה 16:45 – 2 רקטות לעבר אשקלון (החזית העממית)

תאריך:  25/12/2008   |   עודכן:  25/12/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאמר המערכת של עיתון הארץ (יום ה', 25.12.08) הנושא את הכותרת "כך אי אפשר להמשיך" (שם מחברו אינו מצוין) מציע לממשלת ישראל פתרון לבעיית שיגור הטילים מרצועת עזה לעבר ישראל. במקום בו מדינאים ואנשי צבא בכירים כשלו, מצא עיתון הארץ את "פתרון הקסם" לבעיית הביטחון המרכזית כיום של מדינת ישראל, ו"פתרון" זה יובא להלן במלואו וילוו אליו ניתוח ופרשנות של הדברים ומשמעויותיהם:
25/12/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
רוח רעה מנשבת, כך נראה, בלשכתו של שר התחבורה. אלה המאמינים בכשפים, בידעונים, במים קדושים ובעין הרע, עלולים גם להאמין שהוטל כישוף כלשהו על לשכת השר.
24/12/2008  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
ארכימדס בשירות הכדורגל הישראלי
24/12/2008  |  יהודה שהרבני  |   מאמרים
במאמרנו הקודם הצבענו על החשיבות בהבחנה שבין שינוי עסקה לבין ביטול עסקה וכריתת עסקה חדשה. להבחנה זו חשיבות לעניין השלכות המס, שיעורי המס, חובות הדיווח, וכו'. ההבחנה אינה תמיד פשוטה וקלה: כשמדובר בשינוי עסקה עדיין עשויה להיות רלוונטיות לשאלה אם מדובר בשינוי מהותי, המבטל את העסקה הקיימת, או שמא בשינוי שאינו מבטל אלא בעל השלכות אחרות ביחס לתמורה בעסקה ואולי אף ביחס ליום כריתתה.
24/12/2008  |  אלתר עורכי דין  |   מאמרים
פעמים רבות, גם לאחר חתימת עסקות במקרקעין ולעיתים תוך כדי ביצוען, חלים שינויים בתנאי העיסקה. הדבר מאפיין בייחוד עסקות ארוכות טווח, כגון עסקות קומבינציה, עסקות תמורות ו/או עסקות המותנות בתנאי מתלה (כגון שינוי יעוד).
24/12/2008  |  אלתר עורכי דין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחשבות על-רקע זירת המרד באושוויץ והפסטיבל היהודי בקרקוב    וגם: חלוקת הזמן של נתניהו, האם ישראל תהפוך לבת-דמותה של רוסיה והשלכות מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס
אורי שהם. לא מונה מחליף מאז פרישתו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
איציק וולף
הנהלת בתי המשפט טוענת כי הצעת החוק המבקשת להעביר את מינוי נציב התלונות על השופטים מהוועדה לבחירת שופטים אל הכנסת מעוררת חשש לפגיעה משטרית עמוקה    "עלולה להוביל למינוי אדם שאינו כשי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההכרעה המַקרו-אסטרטגית של יוחנן בן-זכאי; יצחק רבין גרר את מדינת ישראל לתבוסת 7 באוקטובר; צ'רצ'יל בחר להכריע את הגרמנים במזרח התיכון ולהקיז את דם הרוסים והגרמנים במזרח אירופה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כמה מדוברי צה"ל בעבר עברו לפוליטיקה לאחר תום מועד שירותם כמו חיים הרצוג, יואל בן פורת (אותו זכיתי להכיר אישית), נחמן שי, מירי רגב    גם דובר צה"ל דהיום מתאים ככפפה ליד לפוליטיקה אך ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
נתניהו מצטיין בעימות, וביחוד כאשר הצד המתעמת נחשב לבעל ברית נאמן כי אז יאמרו בציבור: 'נתניהו מגלה את עוצמת מנהיגותו במיוחד בעת שעליו להתעמת'
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il