בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רוצים שילדכם יהיה רצוי ומקובל? התייחסו אליו אתם בהקשבה ובכבוד. כך גם תחזקו את בטחונו העצמי
בין הדברים שאנו מצפים מילדינו לקראת שנת הלימודים - הצלחה בלימודים, התנהגות יפה, ייצוג מכובד למשפחה ועוד. יש עוד נושא שבגללו אימהות רבות לא נרדמות בלילה: מצבו החברתי של הילד. הן רוצות שהילד יהיה מקובל. שיהיו לו חברים - והרבה! שידע להשתלב, ואם אפשר- רצוי שיהיה מלך הכיתה! רוב הילדים מסתדרים פחות או יותר. יש מקובלים מאוד, יש שמקובלים ופשוט מסתדרים בכל מקום וכולם חברים שלהם, יש ילדים שהם אוהבים בדואט: חבר אחד טוב זה מספיק עבורם. ויש גם את הסיוט של האימהות: ילד דחוי. אין לו חברים ואף אחד לא רוצה לשחק איתו! יש אימהות המביאות את ילדן לגן או לבית הספר, ופוזלות לעבר הילדים: איך הם מגיבים לקראת ילדן המגיע? האם הם ניגשים אליו להגיד שלום, רצים אליו? האם הם קוראים: "הו הנה הוא הגיע..." או... כלום? המבטים, החיטוט ושימת הלב מועברים לילד שלומד מהר כמה חשוב לאימא שיצליח בחברה. ונכון שזה חשוב. אבל במידה. לא בלחץ! הילד הוא הסובל או הנהנה מהמצב. לא תמיד זה קשור לרמתו הלימודית, להופעתו החיצונית, למצבו הכלכלי או לעניינים חיצוניים כאלה. זה משהו בהתנהגות. משהו המשדר שהוא יבין אם ידחו אותו. דחייה ידועה מראש. למה זה קורה? ייתכן שהילד זקוק לחיזוק הביטחון העצמי שלו. מלבד הגורם החיצוני, יכולות התנהגות הילד או תחושותיו לשדר: "אני לא מוצלח, לא אוהבים אותי. לא רוצים לשמוע אותי. לא רוצים לשחק איתי. אני לא מעניין אף אחד". כך תוכלו לחזק את בטחונו העצמי של הילד: - היו קשובים לילד. תנו לו להרגיש שאתם רוצים לשמוע אותו, שדבריו מסקרנים ומעוררי עניין.
- כשהילד רוצה לומר משהו - שבו מולו והקשיבו. אם אין פנאי, אימרו לו - "חכה, אני לא מצליחה להבין. אני רוצה לשמוע אותך ולהבין. תכף אשב איתך ותספר לי הכל!". גם אם לא תשבו יחד לדבר, המסר מובן - הסיפורים של הילד מרתקים אותנו. הם ראויים להאזנה מיוחדת, חשוב לנו מאוד לשמוע מה הוא רוצה לומר לנו.
- חשוב ללמד את הילד: "אם אתה רוצה שישמעו אותך, תדאג שיישבו מולך, יביטו ויאזינו בהתייחסות מלאה".
- כשהוא מספר על שאיפה שלו - לא לבטל. אפשר להקשיב בעניין ולסייג, אם יש צורך, להסביר מה צריך בשביל זה. הילד יוכל להגיע למסקנות לבד אם זה טוב או לא.
- מאוד כדאי וחשוב להתייעץ איתו בעניינים שונים ובעיקר במה שקשור אליו: "מתי לבוא לקחת אותך?", "יש משהו מיוחד שאתה רוצה לארוחת הערב?", "אתה צריך את עזרתי בשיעורים?", "מה דעתך על המשקפיים החדשים שלי?", "איך הצבע שבחרתי לסלון?".
- לשאול ולהגיב בענייניות לתשובותיו. ואם יש מקום לשנות בהתאם להצעתו, שווה! לילדים לפעמים יש רעיונות מקוריים ומפתיעים. צריך ללמוד ליהנות מהם. כך גם הם יהנו.
- אם יש לילד בעיה חיצונית שמבליטה אותו לא לטובה, כדאי לבדוק איפה אפשר לתקן ולסייע כדי שהילד ירגיש טוב עם עצמו. וכך ירגישו טוב במחיצתו.
ילדים שמסתדרים היטב בחברה הם בדרך כלל ילדים שקיבלו יחס קשוב ומכבד. אם אתם רוצים שילדכם יהיה רצוי ומקובל, התייחסו אליו בהקשבה ובכבוד. אל תציצו מחשש שאולי אין לו חברים. הוא ירגיש שלא סומכים עליו. כי יכול מאוד להיות שאין לו חברים כי הוא יוצר קשרים לאט ובזהירות. הניחו לו לפי הקצב שלו. אתם - רק סימכו עליו. היו קשובים ואוהבים.
|
תאריך:
|
16/08/2009
|
|
|
עודכן:
|
16/08/2009
|
|
צפורה בראבי
|
|
- במדרש מצאנו (בחלק הקודם, פרק ב') ויכוח בין ברוריה אשת ר' מאיר לבין ה"מין" (מן הנוצרים הקדומים). הוא טוען שתש כוח-הפריון של היהדות (ועל כן בא זמנה של הנצרות), והיא עונה לו, שהפריון של היהדות הוא ארוך-טווח, ואילו הפתרון של הנצרות (והתרבות המערבית בעקבותיה) – הוא קצר-תוחלת.
|
|
|
הצופה מן הצד יכול בקלות רבה יחסית לאבחן את הבדלי המניעים המנתבים את שיקולי מעצבי המדיניות האמריקנית לזו הרוסית. ההבדלים נובעים מהשוני במשטרים הרווחים בכל אחת מהמעצמות. בעוד ארצות הברית הינה דמוקרטיה, לפחות בכל האמור להתנהלות השלטון כלפי האזרחים, הרי השלטון ברוסיה הינו הלכה ולמעשה טוטליטרי, גם אם מנסה לצבוע עצמו בצבעי טכניקולור, כעין דמוקרטים. לכל המערערים על הקביעה כי ארה"ב הינה דמוקרטיה כהלכתה הרי לא ננסה לערער על ערעורם, אכן מתחת לפני השטח של ההתנהלות האמריקנית כלפי בני עמם הדברים אינם תמיד מתיישבים עם תקינות דמוקרטית ממשית. ובכלל, מה לנו כי נלין, גם אנו איננו הכוכב הדמוקרטי הזוהר ביותר ברקיע.
|
|
|
בסוף השבוע התקלקלו הרמזורים בפינת הרחובות אבן גבירול ובלוך בתל אביב. שוטרת ניצבה בצומת וכיוונה את התנועה. רוכב אופנוע עלה על המדרכה במרחק של עשרה מטרים ממנה ונסע לדרכו בנון-שלנטיות. השוטרת כלל לא הגיבה.
|
|
|
כמו בכל שנה, בחודש אוגוסט החם והלוהט, מגיח לו התייר הישראלי אל הארצות שמעבר לים. מה הוא מחפש בהן? תלוי בגיל ובמצב המשפחתי. ככל שהוא צעיר יותר ועדיין חופשי מכבלי הנישואין, הוא מעדיף מעל לכל את טיולי ההרפתקאות, עם הטרקים, הכרוכים בסיכונים לא מעטים. בראש אתגריו עומדים הטיולים להודו, למדינות המזרח הרחוק ולארצות דרום-אמריקה. תרמיל גדול על השכם ומינימום של כסף, עם הוצאות צנועות וכישרון מולד לשרוד בתנאי-שטח קשים למדי.
|
|
|
שני עמים בעלי היסטוריה רוחנית כבירה שוב ניצבים בצומת דרכים. שניהם שרדו מלחמת גבורה, אכזריות וסבל, כולל רדיפות שנועדו להשמידם. אני מתכוון לעם היהודי, או ליתר דיוק ל"ישראלים", ולעם ה"מונטגנרדים" - שני עמים שגיאוגרפית מפרידים ביניהם עולמות, אך לשניהם "יחסים מיוחדים" עם ארה"ב. באשר לישראל, "יחסים מיוחדים" אלה עלולים עתה להגיע לשעת הדמדומים שלהם, כפי שחוו זאת המונטגנרדים לפני שנים כה רבות ונשכחות.
|
|
|
|