|   15:07:40
  בועז ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

ראש בריא למיטה חולה

בתגובה לבזבזנות הסוציאליסטית של ממשל אובמה, מתגברת בארה"ב "תנועת מסיבות התה", התובעת הקטנת המעורבות הממשלתית בכלכלה והתייחסות לשירותי הבריאות כאל מוצר בשוק החופשי
10/10/2009  |   בועז ארד   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
מפגינים נגד מערכת הבריאות של אובמה ורוצים להשיב עטרה חוקתית ליושנה [AP]

סקר בקרב רופאים שנערך על-ידי ה"אינווסטר ביזנס דיילי" בעקבות כוונות הממשל להלאים את תחום הביטוחים והשירותים של מערכת הבריאות, מגלה כי אחד מכל שני רופאים שוקל לעזוב את מקצועו, אם ייכָּפה החוק המוצע

בארה"ב מתחולל בימים אלו מאבק, שיש המכנים אותו "קרב ווטרלו" של ממשל אובמה, על שם הקרב ששם קץ למסע כיבושיו של נפולאון ביוני 1815. ייתכן כי יהיה זה המאבק הפוליטי בו תיבלם תנופת ה"שינוי", שאותה הוביל אובמה במאמץ להפוך את ארה"ב למדינה סוציאליסטית יותר.

ה"שינוי" באופייה של ארה"ב הוביל לגירעון התקציבי החזוי הגבוה ביותר בתולדותיה, כ-9 טריליון דולר, קרי 5.2 אחוזים מהתל"ג, הרבה מעבר למה שנחשב קביל, זהיר או בר-קיימא - שיעור המוביל להרס מעמדה הכלכלי והבינלאומי של ארה"ב.

המהלך המרכזי הבא של אובמה, לאחר הלאמת ענקי הרכב וההתערבות המסיבית בשוק הבנקאות, עומד להיות הלאמה של תחום הביטוחים והשירותים של מערכת הבריאות. על-פי הערכות הממשל, מדובר במענה לכ-45 מיליון איש חסרי ביטוח רפואי, ש-15 מיליון מתוכם הם מהגרים בלתי חוקיים, 15 מיליון שאינם מבוטחים מתוך בחירה וכ-15 מיליון שגם אם יעבדו ספק אם יוכלו לשלם עבור ביטוח כזה. וכך נראה, שבשל בעייתם של כ-15 מיליון אמריקנים, שאינם מסוגלים לממן לעצמם ביטוח רפואי, עומד הממשל לפגוע בתוכניות ביטוח ובחסכונות בריאות של כ-250 מיליון אמריקנים הנהנים משירותי הבריאות וברופאים המקיימים מערכת בריאות מן המתקדמות והיעילות בעולם, ולהפוך מערכת זו לשירות ממשלתי ריכוזי, עמוס פקידים ורגולציות, שידרדרו מאוד את רמת שירותי הרפואה.

סקר בקרב רופאים שנערך על-ידי ה"אינווסטר ביזנס דיילי" מגלה, כי אחד מכל שני רופאים שוקל לעזוב את מקצועו, אם ייכָּפה החוק המוצע. חוק הבריאות במתכונתו המוצעת יכפה על כל אמריקני תשלום של מס ביטוח בריאות ויחייב את חברות הביטוח לקבל כל מועמד, גם אם הוא חולה שידוע מראש כי לא יכסה את הוצאות טיפוליו - מהלך שיהפוך את תעשיית הביטוח לחדלת פירעון, שהרי כל עיקרון הביטוח מבוסס על כיסוי סיכונים בלתי ידועים - ולא על העברת החשבון עבור נזק שכבר נגרם, למישהו אחר. הדבר דומה למי שמבטח את מכוניתו לאחר תאונה כדי להינצל מתשלום החשבון בגינה. את החשבון המיועד של תוכנית הבריאות ישלמו כלל המבוטחים באמצעות דמי ביטוח אוניברסלי שיגדלו. עונש מיוחד מזמן החוק לאמריקנים האחראיים שביטחו עצמם מראש - מס בשיעור 40 אחוז על דמי הביטוח של רבים מבני המעמד הבינוני. המהלך המוצע צפוי לפגוע אנושות בחברות הביטוח הפרטיות וליצור חברת סעד ענקית בחסות הממשל.

למרות זאת, החוק שישפיע על שישית מן הכלכלה האמריקנית מתוכנן לעבור בבתי המחוקקים, מבלי שמישהו יקרא אותו בעיון (אם בכלל). סנאטור תומאס קרפר, חבר ועדת הכספים של הסנאט האמריקני, העומדת להצביע על הצעת החוק, אף הצהיר: "איני מתכוון לקרוא את הנוסח הסופי של החוק. הוא מסובך מדי ומבלבל. כל מי שטוען שהוא קרא את החוק והבין אותו - משטה באנשים ומשקר."

להוסיף עוון על פשע, שללו מנהיגי הרוב הדמוקרטי את הדרישה להביא את הצעת החוק, המשתרעת על פני למעלה מ-1,000 עמודים, לעיון הציבור באמצעות רשת האינטרנט לפחות 72 שעות לפני ההצבעה. הערכות ראשונות של עלות החוק מדברות על למעלה מ-800 מיליארד דולר על פני 10 שנים, שהם כ-100 מיליארד דולר יותר מהיקף שוק המשכנתאות וההלוואות של פאני מיי ופרדי מק, החברות אשר קריסתן הובילה למשבר הכלכלי האחרון.

פליט של הסוציאליזם נואם בוושינגטון
להחזיר עטרה ליושנה

אם תינצל ארה"ב מן השקיעה ההיסטורית הצפויה לה, יהיה זה בזכות התעוררותם של הכוחות היצרניים הנטועים בתרבות האמריקנית. ואכן, בתגובה לבזבזנות חסרת האחריות, צומחת ומתגברת תנועת התעוררות הנושאת את השם "תנועת מסיבות התה" – תזכורת למרד האמריקני הראשון למען עצמאות מעול הקולוניאליזם הבריטי ומעול מיסיו. תנועה זו, שבה חברים מיליוני אנשים פרטיים התומכים בארה"ב הישנה והטובה, אשר דוגלת בעבודה קשה ובצמיחה אחראית, ערכה ב-12 בספטמבר הפגנת ענק אל מול מרכז הממשל האמריקני בוושינגטון. על-פי הדיילי מייל הבריטי היו שם יותר ממיליון איש, שהפגינו נגד בזבוזי הממשל האמריקני ונגד הגברת המעורבות הממשלתית בכלכלה. (הניו-יורק טיימס, התומך באופן נלהב בממשל אובמה, מגדיר זאת כ"הרבה עשרות אלפים").

בישראל, שאזרחיה כבר סובלים ממערכת בריאות ממלכתית, העולה ביוקר רב למשלמי המיסים ואינה מסוגלת לספק את רמת השירות הנהוגה ברפואה הפרטית, עובר הוויכוח העקרוני מעל לראשה של התקשורת, שאף אינה טורחת לסקר את האירועים ולעמוד על משמעותם.

אך הניסיון הישראלי בהחלט נלקח בחשבון גם בארה"ב; אחד מדובריה של תנועת "מסיבות התה" הוא הישראלי ד"ר ירון ברוק, נשיא מכון איין ראנד, שבנאומו באירוע הגדיר עצמו כ"פליט של הסוציאליזם, מהגר בארץ הזאת", שלא האמין כי הסוציאליזם יילך בעקבותיו לשם. בפתח דבריו אמר ברוק כי אינו יודע "ממתי הפכה מדינה זו להיות מדינה בה מתגמלים חוסר אחריות, שבה כישלון זוכה לסיוע ממשלתי, וה'צורך' הופך להיות 'תביעה' לעבודתך הקשה, יצרנותך וחסכונותיך... הגיע הזמן שניקח חזרה את הארץ הזאת. הגיע הזמן לבטא מחדש את הרוח של האבות המייסדים, הגיע הזמן להביע את הרעיון שעליו נוסדה אמריקה – הוא העיקרון המוסרי של זכויות הפרט. זכותכם לחיים היא שלכם ולא של שכנכם, שלכם ולא של האיש שלא שילם עבור ביטוח הבריאות, היא שלכם ולא של האיש שלא חסך למען הביטוח הסוציאלי שלו, היא החיים שלכם והחירות שלכם. ולכם הזכות, שאינה ניתנת להעברה, לבקש את אושרכם... אם אתם מעוניינים בשירותי בריאות איכותיים יותר – עבדו קשה, השיגו משרה, קנו ביטוח בריאות – ותנו לנו להיות חופשיים!"

על בסיס ההכרה בזכותם של בני האדם לחייהם ולרכושם, תובעים בתנועת "מסיבת התה" הקטנה של המעורבות הממשלתית בכלכלה והתייחסות אל שירותי הבריאות כאל כל מוצר אחר בשוק החופשי – לא כ"זכות" שאותה נדרשת הממשלה לספק, על חשבון פגיעה ברכושם של בני אדם.

ההכרה, כי ארה"ב נוסדה והפכה למעצמה על בסיס הכרה בזכויות חוקתיות לחיים ולרכוש, היא המניעה את מחנה המתנגדים לאובמה. נטישת ערכים אלו מובילה את ארה"ב למדרון כלכלי שאין ממנו חזרה ומאיימת למוטט את הביטחון ואת הסדר העולמיים. כשמאחוריהם שובל של כישלונות פוליטיים וכלכליים, מגיעים בימים אלו ממשל אובמה והסוציאליזם האמריקני לווטרלו שלהם.

מולם נערכים הכוחות המבקשים להשיב את ארה"ב למקורותיה החוקתיים ולגדולתה. הקרב עדיין בעיצומו.

לאתר מגזין מראה
המאמר מבוסס על הטור "על הכוונת" המתפרסם ב"מקור ראשון"
בועז ארד-ארדר הוא מנהל תקשורת שיווקית ופובליציסט, ועורך כתב-העת "אנוכי" של תלמידי הפילוסופיה של איין ראנד.
תאריך:  10/10/2009   |   עודכן:  19/09/2010
בועז ארד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש בריא למיטה חולה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חנה איסלר
10/10/09 17:17
 
אנכי
10/10/09 19:25
2
הניה
10/10/09 17:26
 
אנכי
10/10/09 22:16
3
אלטרואיסט
12/10/09 05:06
 
תדהמה
13/10/09 06:21
 
אלטרואיסט
14/10/09 10:22
 
פשיזים
14/10/09 20:57
 
אלטרואיסט
15/10/09 13:23
 
חנה איסלר
16/10/09 17:41
 
לכו אחרי הכסף
17/10/09 08:45
 
לכו אחרי הכסף
18/10/09 03:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דומה כי בדורנו השפיעה ההשגחה רוב הצלחה וישועה על עמה במאבקיו לתקומה, לקיום ולביטחון. על כן מפליא הדבר, כי שוב נשמעים בקרבנו, בקולות גוברים והולכים, טיעונים שחשבנו כי כבר אבד עליהם כלח: לעם ישראל יאה ההסתגלות לרצון זרים וההכנעה בפני דינן של מעצמות ושליחיהן, אף אם התנהגות זו כרוכה בהשלמה עם השפלה ובכניעה לעריצות. קרובים הדברים לשלילת הזכות להשיב מלחמה שערה למבקשי נפשנו.
10/10/2009  |  דן פון וייזל  |   מאמרים
בליל ה-10 בנובמבר 2002 חדרה חוליית מחבלים לקיבוץ מצר ופתחה באש לעבר קבוצת חברים בכניסה לחדר האוכל. גבר ואישה נהרגו במקום. משם פנו המחבלים לבית מגורים, שבו ישנו אם ושני ילדיה בני ארבע וחמש. השלושה נורו למוות במיטתם. היה זה פגוע מזוויע נוסף בשרשרת פיגועים שבוצעו על-ידי תשתיות פח"ע מאיו"ש.
10/10/2009  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
פרשן החצר של אהוד אולמרט, נחום ברנע - שזכה בתמורה לפרס ישראל מידיו של אולמרט - מפנה בחודשים האחרונים את חיציו לעברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כל אשר עושה נתניהו גורר דברי גנאי ותעמולה ארסית ממקלדתו של ברנע.
10/10/2009  |  יואב יצחק  |   מאמרים
יש חגים שהם בבחינת שלוחות, המעורות באילן הגדול ומקבלות את יניקתן מאותה הקרקע, אבל צצו ופרחו בפני עצמן לאחר זמן מה וגם הניבו פירות. חג כזה הוא שמחת תורה. החג התפרסם, לראשונה, במאה ה-14, ומאז חוגגים אותו כיום סיום התורה והתחלתה, בהקפות, בהילולה וחינגא, בסעודות ובמשתאות. ההקפות והריקודים, כמו כל שאר הטקסים הקשורים בחג, הם פרי התפתחותם של דורות.
10/10/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אין זה סוד כי נפשו של הציבור נקעה מהתנהלות פרטים מסוימים בקהילה האקדמית הישראלית העושים משרותיהם ותגמוליהם הנדיבים קרדום לחפור בו ביוצאם כנגד מדינתם, מוסדותיה וערכיה בשם רעיונות אוניברסלים תלושים. אין זה גם סוד כי לבידודה הבינלאומי של מדינת ישראל במקומות מסוימים בעולם אחראים אנשי אקדמיה ישראלית הנדים בעולם ומוציאים דיבתה של מדינתם רעה ועד כדי הטפה נחרצת לבידודה והחרמתה.
10/10/2009  |  אהרון רול  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
מתן כהנא
מתן כהנא
הכי קל בעולם זה לספר לעצמך כל מיני סיפורים על ההוא שהטעה אותך, וההוא שהיה אמור להתריע, או אולי אפילו הרגיע אותך, והכי קל להגיד שאתה בעצם עשית כל מה שאתה יכול כדי להתכונן לתרחיש הכי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il