|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

האנטישמיות החדשה-ישנה

- על-פי יוסף חרמוני בניגוד להיטלר, החמאס מפרסם בגלוי את מטרתו: חיסול ישראל והשמדת היהודים
27/09/2010  |     |   מאמרים   |   חדשות בן עזר   |   תגובות
שפוך חמתך על הגויים [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  תּוֹבָנוֹת

"האתוס המשמידני של היהודים הוא עתיק. מאז המצווה למחיית עמלק ושבעת העממים ועד ימינו עם פרסום הספר, 'תורת המלך', שעניינו הוא השמדת גויים במימדים מפלצתיים, מעלים בזיכרון את אירופה של שנות הארבעים למאה הקודמת." כותב החבר חרמוני ", חב"ע 576, והוא מוסף: "פירסומו של 'תורת המלך' והתמיכה הגאה בו, מחייבים קריעה וישיבת שבעה."

"תורת המלך" - הוא ספר הלכתי מאת הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור העוסק בדיני נפשות בין ישראל לעמים:
פרק א' - איסור הריגת גוי: הריגת גוי אסורה מהתורה, אך מקור האיסור אינו בפסוק "לֹא תִּרְצָח" (שמות כ,יב), העוסק ברציחת בן-ישראל, אלא בפסוק "שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ" (בראשית ט,ו).

פרק ד' - נפש יהודי מול נפש הגוי - בפרק זה טוענים המחברים ש"בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל - מותר להורגו (גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר)". בהערה בסיום הפרק (עמוד קסט) מעירים המחברים ש"למעשה יש סברות לאסור את העניין מצד איבה שתגרום לפיקוח נפש".

פרק ה' - הריגת גויים במלחמה: במצב מלחמה מותר להרוג את לוחמי האוייב, את המסייעים ללוחמים ואף את התומכים ומעודדים אותם, משום שכל אלה מוגדרים כרודפים. מותר, לתועלת הלחימה, לפגוע גם באזרחי האוייב שהם חפים מפשע, כגון להפציץ מטרות צבאיות של צבא האוייב, אף שאנשים חיים בסמוך למטרות אלה והם גם ייפגעו.

אין צורך לקבל את פסיקתו של שפירא, אבל האם מדובר כאן, כדברי חרמוני, על קריאה להשמדת גויים (עמים) במימדים מפלצתיים?
והערה, כמו בכל פסיקה הלכתית יש המקבלים ויש הדוחים. הרמב"ם למשל קבע בפסיקותיו שיש להרוג: את הנוצרים כעובדי ע"ז, את היהודים שאינם מאמינים בתורה שבע"פ (אין צורך בסנהדרין, כל הרוצח יעשה מצווה), את היהודים שמאמינים בחלוקת האלוהות לעשר ספירות, ואת כל הפילוסופים שטעו בעיונם. אז מה? מישהו הלך לפי פסיקת הרמב"ם? קל וחומר שאין חובה ללכת לפי פסיקתו של יצחק שפירא...

החבר חרמוני, הפוליטיקאי, שזיגזג בעברו בין הימין לשמאל, וכששיא הקרירה שלו היה שותפות עם גונן שגב (לא בייבוא "סוכריות") - ממשיך במסורת הספרות האנטישמית לאורך הדורות. הנימוקים שהוא מעלה הם אותם נימוקים אחד לאחד. בראיון עם ארנון לפיד ynet 1.7.10 הוא מצהיר: "ככל שאני מבין, היהדות מצווה עלינו להשמיד עמים אחרים, והיא מוכתמת במיתוס התנ"כי של הג'נוסייד בעמלק ובשבעת עממי א"י. זהו מיתוס שהיה לאתוס, לאיווי ולציפייה. אני מעולם לא אמרתי בפסח 'שפוך חמתך על הגויים שלא ידעוך', אבל מה פירוש הפסוק הזה, אם לא קריאה למחות את רוב עמי העולם?"
בעבר אחרי ציטוט כזה היה בא תמיד המעשה - פקודה לשריפת התלמוד, ופרעות ביהודים. לפי החבר חרמוני עם "משמידני" כעם היהודי, דינו לכלייה כמו הנאצים.

אז זהו החבר חרמוני, מסתבר ש"ככל שאני מבין" זו פשוט חוסר הבנה מצידך. הפסוק "שפוך חמתך", אינו קריאה למחות את רוב עמי העולם. קרא את הפסוק במלואו ותבין: "שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך ועל משפחות אשר בשמך לא קראו כי אכלו את-יעקב ואכלוהו ויכלוהו ואת-נוהו השמו." ירמיהו, פרק י', פסוק כ"ה. הכוונה בפסוק לעמים שהרגו והשמידו ופגעו בעם ישראל, ככתוב "כי אכלו את יעקב (עם ישראל) ואת נווהו השמו." הכוונה לבבלים, לאשורים, ליוונים בתקופת הכיבוש היווני בארץ, לרומאים בתקופת הכיבוש הרומאי בארץ, לראשי האינקוויזיציה, לחמלניצקי, לנאצים, ולערבים בערב, ולאורך ההיסטוריה. בהמשך מדבר הפסוק על "משפחות", כלומר, לא עמים שלמים, אלא משפחות שפשעו נגד ישראל.

וסיפור אישי. בזמנו הייתי בסיור במחנות ההשמדה בפולניה. והנה בכל מקום, באושוויץ, במאיידנק, וכו' קם יהודי חבר קיבוץ לשעבר, מורה (ממוצא סורי), חבש כיפה וקרא לכולם לקרא "קדיש" ולומר: "יתגדל ויתקדש שמי רבא". יצאתי נגדו בטענה שאני לא מסוגל להודות, להלל, ולקדש מי שגרם למעשה כזה, ולכן מן הראוי לומר במחנות ההשמדה, לא "יתגדל ויתקדש", אלא: "שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך ועל משפחות אשר בשמך לא קראו כי אכלו את-יעקב ואכלוהו ויכלוהו ואת-נוהו השמו." האם החבר חרמוני אינו סבור שכך ראוי לומר? מן הסתם הוא אינו סבור כך.

החבר חרמוני ממשיך בדבריו מסורת לא מפוארת של משומדים ומשטינים שהופיעו לאורך כל ההיסטוריה היהודית, והזדהו עם האידיאולוגיה האנטישמית החסלנית. בכל זאת חובה לציין הבדל מהותי בין העם היהודי לבין הערבים-מוסלמים. בניגוד להיטלר החמאס מפרסם בגלוי את מטרתו - חיסול ישראל והשמדת היהודים: בסעיף 7 באמנת החמאס מצוטטים דברי מוחמד שלפיהם התנאי ליום הדין הוא השמדת היהודים, והנה בעוד שאין ערבי-מוסלמי אחד בעולם הרואה בדברי מוחמד המצוטטים במצע פוליטי זה, "גזענות", העם היהודי בכל זאת שונה לטובה. שימו לב, בקרב היהודים קם יהודי "צדיק" אחד בשם חרמוני, היוצא נגד הגזענות היהודית. בכל העולם הערבי אין צדיק ערבי אחד, ולעומת זאת יש בעולם צדיק יהודי אחד.

הגידו אתם, היש בעולם עוד עם כעם היהודי? היש עוד עם המתברך ב"צדיק" כחבר חרמוני?


פורסם במקור: חדשות בן-עזר
תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  27/09/2010
נעמן כהן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האנטישמיות החדשה-ישנה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן אלקבץ
27/09/10 17:13
2
קורןנאוה טבריה
28/09/10 05:49
3
אליהו חיים
28/09/10 12:51
4
ברית חושך לגרש
29/09/10 18:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמנון בוגד באשתו, ומכאיב לה. אלעד משפיל את אשתו ולועג לה. לילך מתפרצת על בעלה, צועקת עליו ורודה בו. בועז מתחשבן עם אשתו, מונע ממנה ליהנות מכספם המשותף למרות שגם היא עובדת. אילן מסרב להתמסד ומסרב לגלות רצינות באשר לעתיד יחסיו עם בת זוגו. אמנון, אלעד, לילך, בועז ואילן אוהבים את בני/בנות זוגם למרות שהם שבים ופוגעים בהם. בני זוגם פגועים מיחסם, חשים תחושות כאובות ביחס למערכת היחסים הזוגית ולמרות זאת אוהבים אותם ומרגישים שלא יוכלו לחיות בלעדיהם. מה זו אהבה? ואם זו אהבה, למה היא כאובה?
27/09/2010  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
בהתאם למעמדו. כבר ארע כי מומחה מטעם בית המשפט לא השכיל להבין את מעמדו ובשל כך נפסל - מדובר בהחלטת נשיא בית משפט השלום בחיפה אורי קיטאי בש"א 6791/03 בתיק עיקרי 13470/02 ויינר יוסף ובלה נגד יובל הנדסה בע"מ, לא פורסמה, מובאת בספר "ליקויי בניה" מאת א' בן עזרא בהוצאת "בורסי" 2007 עמ' 302.
27/09/2010  |  אברהם בן עזרא  |   מאמרים
מחזוריותו של הטבע, כפי שקבע אותו הקב"ה, היא מחזוריות העולם הנראה, זריחה, שקיעה, ארבע עונות השנה, מחזורי היבולים ומחזורי החיים והמוות, הפריון והכיליון.
27/09/2010  |  מני ישי  |   מאמרים
החכם בלילה התורן של השמאל דהיום הוא יונתן שפירא, שהשהייה במרומים כטייס לא הטיבה ככל הנראה עם תאים מסויימים במוחו. יונתן שפירא, ההוא מהשיר העלוב ההוא - שאימא לא הכירה. אחרי שריסס בגבורה גראפיטי על קיר באָוּשויץ, הוא יוצא להפלגת פּוֹפָּאי-המלח לעזה. המטרה - פרסום עצמי בולט בכל אמצעי התקשורת בעולם. שום מחאה ושום בַּטִּיח'! בוודאי לא "סיוע הומניטרי" כלשהו. פרסום. חיים שהם חגיגה אחת גדולה. ואולי גם כסף. גדול. שלום? מה זה?
27/09/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
כאשר שומעים וקוראים את מה שכתב ואמר אהוד א' על אהוד ב' מיד נכנסים לדילמה: אמת או עלילה? למי להאמין? שהרי, בעוד הראשון נאלץ להיפרד מכיסאו לטובת כיסא חלופי, לא מעור של צבי, שהציבה עבורו הפרקליטות בבית המשפט, לאחר שהואשם בביצוע מעשים פליליים-לכאורה, השני עדיין ממשיך לשבת על כיסא מרופד מעור של צבי, גם אם מתנדנד וגם אם ידיו אוחזות בו באחיזת צבת. רוצה לומר יש לנו כאן עניין עם פרסונה נכלולית מול פרסונה נורמטיבית. ולא היא.
27/09/2010  |  עמוס שריג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
כלא במכבסה בשוק הערבי בחיפה  /  עמי יובל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il