|
מקור(ות) אחד למים [צילום אילוסטרציה: משרד הבריאות]
|
|
|
|
|
אנו מצויים בעיצומה של תקופה חשובה מאוד בהיסטוריה של עם ישראל. זכינו שמדי ערב (או לפחות לעיתים קרובות), בעת בה אנו צופים בטלוויזיה בניסיונות נואשים למצוא איזו תוכנית מעניינת, בפרסום של חברת המים שלנו, הלא היא "מקורות".
אנשי מקורות עשו עבודה נפלאה - הם הפיקו תשדיר פרסום המשבח עד לבלי הכר את היכולות הטכנולוגיות המביאות אל הברזים שבביתנו מים נהדרים. ולא רק זה, הם גם מביאים מים לחקלאים בדרום (או אולי היה זה בצפון). אני לא זוכר, אך אולי הם גם מביאים מים מינרליים, או שזה היה פרסום של חברה פרטית זו או אחרת.
איזו נחת. פעם היה פרסום של חברת חשמל בה סופר לצופה על פעילות החברה ועבודת הצוות בכל המצבים - בקיץ או בחורף; בשמש או בגשם; ביום או בלילה. ועכשיו, לא רק שאנו מרוצים מהיכולות של חברת החשמל, אנו גם יכולים לחוש סיפוק עצום על יכולות חברת המים שלנו.
זה נהדר שחברות משקיעות כספים במיצוב תדמית חיובית בקרב הצרכנים שלהן, אבל מה יקרה אם חברת החשמל לא תעשה כן - נרוץ לקנות חשמל אצל חברה אחרת?! ומה יקרה אם חלילה מקורות לא תפעל לשיפור תדמיתי באמצעות סרטונים המוקרנים בערוצי הטלוויזיה - נבקש שמים לברז יסופקו על-ידי חברה אחרת או אולי נשקה את שדותינו במים מייצורה של חברה פלונית או אלמונית?!
מן הסתם, תיטיב חברת החשמל שלא להוציא כספים שלבסוף ישפיעו על מחיר החשמל לצרכן כל עוד אין לצרכניה כל ברירה אלא לרכוש ממנה את החשמל. אותו הדין לגבי מקורות - כל עוד אין לצרכן כל השפעה על מקור המים הזורם בביתו, אל לה לחברה המספקת את המים לבזבז כספים מיותרים, בזבוז שיביא בסופה של דרך להעלאת מחיר המים. פרסום תדמיתי כנ"ל אולי משפר את הרגשת מנהלי החברות ועובדיהן, אך אנא לא על חשבוננו.
אולי פעם יתגשם החלום של "תחרות חופשית" וניתן יהיה לבחור גם את ספק החשמל וגם את ספק המים, אבל עד אז, תעזבו את הפרסום התדמיתי.