|
מדוע לא תהיה קייטנה בביה"ס? [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
|
|
שעות הפנאי לא נועדו לאפשר לבני הנוער לבזבז זמנם לריק או לאפשר להם לעשות ככל העולה על רוחם בבחינת איש הישר בעיניו יעשה. שעות הפנאי נועדו ללמוד תורה ודרך ארץ באופן בלתי פורמלי. דבר המעצים את היזמות הלימודית ומעשיר את החשיבה העצמית | |
|
|
|
|
כיום, החופש הגדול גורם להורים הצעירים, בני מעמד הביניים, להוצאה כבדה של תשלומים לבייביסיטר או לקייטנות. ההורים עובדים וחייבים למצוא סידור לילדים. לחלופין באין ברירה, ההורים משמשים כבייביסיטר ונאלצים להעדר ימים ושבועות ממקום עבודתם, דבר הגורם להם ולמשק נזק כבד.
מן הראוי, לארגן קייטנה בבית הספר על חשבון החופש הגדול. תוכניות העשרה במסגרת בלתי פורמלית, טיולים להכרת הארץ וימי כיף לתלמידים, במחירים השווים לכל נפש. למורים חודש חופש. לתלמידים חודש קייטנה.
ימי שישי במתכונת יום ראשון
את המחצית השנייה של החופש יש לבטל ובמקומה לקיים שבוע לימודים מקוצר. יום שישי - כולו תורה ונופש, במסגרת בית הכנסת השכונתי או המתנ"ס, או יום של חינוך ישיר של ההורים וילדיהם. לימודים בלתי פורמליים אלו של יום השישי, יכולים להקרין אור נפלא על חמשת הימים של שבוע הלימודים.
הרמב"ם מספר שהחכמים התאוו לחיות בימות המשיח, ימים בהם שעות הפנאי של האדם יהוו את רוב זמנו, כדי שיהיו פנויים ללמוד תורה. שעות פנאי לא נועדו להפקרות. שעות הפנאי לא נועדו לאפשר לבני הנוער לבזבז זמנם לריק או לאפשר להם לעשות ככל העולה על רוחם בבחינת איש הישר בעיניו יעשה. שעות הפנאי נועדו ללמוד תורה ודרך ארץ באופן בלתי פורמלי. דבר המעצים את היזמות הלימודית ומעשיר את החשיבה העצמית.
ימי שישי יכולים לשמש כזמן איכות להעשרת הידע התורני. יותר יהדות תחזק אחיזתנו בארץ ישראל. יכירו וידעו כל באי עולם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על-פי תורת ישראל. רבינו סעדיה גאון אמר: "אין אומתנו אומה, אלא בתורתה". חיזוק לרעיון ניתן למצוא בקהילות ישראל בפזורה. שם מתכנסים ילדי ישראל ביום ראשון ולומדים יהדות, פעמים רבות מפי מורים מישראל, דבר המחבר אותם בקשר אמיץ עם מדינת ישראל, כמדינת הלאום של העם היהודי.