|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית

שישה בשישי

אבסורדים

תראו מי זועם על "ניהולו של משפט אולמרט בתקשורת" האובססיה נגד נתניהו הופכת למגוחכת ביהמ"ש נותן עידוד להגירה בלתי חוקית תביעות ייצוגיות מסתיימות בתוצאות בלתי הגיוניות המשטרה ידעה לגבות כסף אך טוענת שאינה יכולה להחזיר אותו מדוע "אמבולנס המשאלות" של מד"א מושבת
30/08/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

ועוד משהו קטן
מאבטח בסניף דואר הסביר לי השבוע, כי כל תפקידו הוא בתחום הביטחוני; אפילו אם יהיה שוד בסניף, אסור לו להתערב. מה שאומר, שאם מחבלים רוצים לפעול באין מפריע בסניפי הדואר – כל שעליהם לעשות הוא להתחפש לשודדים.


פס"ד: ת"צ 1523-03-11, ביטון נ' דלק פי גלילות
דיון בשאלת הגמול לתובע הייצוגי ושכר הטירחה לבא כוחו

דניאל פרידמן
מביע את צערו [צילום: פלאש 90]

"אם מר לדור יעזוב את הפרקליטות, בין אם ברצונו ובין אם יגרמו לו לעזוב, זה יחזק את הפרקליטות. עדותו המוקדמת של משה טלנסקי הייתה הליך בלתי מתקבל על הדעת. עדות שרק התחילו לגבות אותה, לא גמרו את חקירתו במשטרה, מיד רצו לבית משפט. זה נעשה בתקופה שיש מתקפת טילים אדירה על ישראל. ערעור על פסק הדין במשפט אולמרט יהיה שגיאה גדולה". דניאל פרידמן, ערוץ 2, "פגוש את העיתונות", 14.7.12.

"אני רוצה להביע את צערי שמתקיים במקביל למשפטו של אולמרט משפט מקביל בתקשורת, ובמשפט הזה יופיעו כנראה נציגי התביעה ויתבטאו. זה דבר לא נכון שצריך להימנע ממנו". דניאל פרידמן, ועידת המשפט של מחוז ת"א בלשכת עוה"ד, כותרת ראשית ב-ynet, 28.8.12.

בנימין נתניהו
יש להם זכות לנהל השקעות [צילום: חיים אזולאי]

האובססיה של כמה אמצעי תקשורת ופוליטיקאים נגד בנימין נתניהו בכלל ונגד אפשרות של תקיפה באירן בפרט, הגיעה השבוע למחוזות האבסורד בהתנפלות על ראש הממשלה בנוגע לתיק ההשקעות שלו. נתניהו פנה לוועדת ההיתרים, ביקש אישור לשנות את השקעותיו וחזר בו. זה הספיק לרודפיו – ואין לי מילה מתאימה יותר – כדי לטעון שהוא מנסה להציל את כספו לפני תקיפה באירן, שהוא מתעסק בכספו הפרטי בעוד אלפים מפוטרים ומה לא.

תזכורת: בנימין נתניהו, כמו כל איש ציבור, הוא גם אזרח פרטי בעל זכויות. כל עוד מותר לו להחזיק כספים והשקעות – ואוי לנו אם מישהו יחשוב לאסור זאת – מותר לו גם לשנות את החלטותיו, כמו לכל אזרח אחר. יכולים להיות אלף ואחד שיקולים לעשות זאת. קחו סתם מחשבה שעלתה בדעתי: אולי פטירתו של פרופ' בן-ציון נתניהו מחייבת זאת – אם בשל שינוי בהוצאות ואם בשל קבלת ירושה? והנה עוד מחשבה אפשרית: אולי נתניהו צריך לממן לימודים אקדמיים לבנו? ועוד אחת: אולי יועץ ההשקעות של נתניהו גילה שתנודות השוק הביאו לחריגה מקווי ההשקעה שנקבעו?

מצד שני, זו בהחלט הזדמנות להעלות על סדר היום דרישה לחשיפת תיקי ההשקעות והנכסים של נבחרי הציבור הבכירים, כמו גם לפרסם מדי שנה את הצהרות ההון שהם מוסרים למבקר המדינה. מה שחל על מנכ"ל בחברה בורסאית קיקיונית, חייב לחול על מי שגורלנו נתון בידיהם.

ילדי מהגרים
פרס לעוברים על החוק [צילום: פלאש 90]

בכל מדינה מתוקנת, עבריינות מתמשכת היא עילה להחמרה. לא כך במדינת האבסורד בה אנו חיים. קחו למשל את תחום הבנייה: מי שבנה בית בלתי חוקי או עשה שימוש חורג בקרקע חקלאית, טובים סיכוייו לקבל ארכה ועוד ארכה כדי להסדיר בדיעבד את עבריינותו וכך להימנע מהתוצאה הראויה היחידה – הרס המבנה הבלתי-חוקי. או בתחום התחבורה: מאחר שהמון אופנועים נוסעים על המדרכה והמון מכוניות חונות עליה, איש מבין העבריינים אינו נענש.

השבוע, בחסות בית המשפט העליון, הגיע האבסורד הזה גם למאבק במהגרים הבלתי-חוקיים. כמה עשרות ילדים של מהגרים אלו ישובצו בבתי הספר הרגילים באילת במקום במסגרת חינוך נפרדת. הנימוק המרכזי: הם נמצאים בארץ כבר למעלה מחמש שנים. הבנתם? מי שמסתנן ארצה ושוהה בה שלא כחוק – וכל יום בו הוא נמצא בארץ מעמיק את העבירה – יקבל פרס בדמות חינוך חינם לילדיו, משל היו אזרחי ישראל לכל דבר ועניין. במקום להעביר למסתננים-בכוח מסר ברור לפיו חבל על המאמץ, הם קיבלו מסר ברור לפיו כדאי לצפצף עלינו בגדול.

תביעות ייצוגיות
התושבים יקבלו הרבה פחות מאשר עוה"ד

"בכל דרך אפשרית שהיא לא ניתן להגיע למסקנה לפיה תובענה המסתיימת בהסדר פשרה בגדרו משולם סכום של 35,000 שקל לטובת הקבוצה תביא לתשלום שכר טירחה בשיעור של 200,000 שקל" – קבע לאחרונה שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, אשר שם את האצבע במדויק על האבסורדים הכמעט יום-יומיים בתביעות ייצוגיות: התובעים ובמיוחד עורכי דינם עשויים לקבל סכומים גבוהים פי כמה מאלו שנפסקים לטובת הציבור אותו הם מתיימרים לייצג.

התביעה הייצוגית היא כלי צרכני חשוב למניעת עוולות ולהענשת האחראים להן, אך הן הופכות יותר ויותר לכלי למילוי כיסיהם של עורכי דין. אתם יודעים כמה תביעות ייצוגיות הוכרעו בבית המשפט לגופן? אחת. אחת ויחידה – התביעה נגד תנובה בפרשת החלב בסיליקון. האחרות נדחות או מסתיימות בפשרות, בהן כאמור סכומים משמעותיים בכלל לא מגיעים לנפגעים.

לתובעים ולבאי-כוחם מגיעים גמול ושכר טירחה נאותים, אך לא אבסורדיים. טוב עשה וינוגרד כאשר מנע את התשלום הבלתי ראוי בתביעה נגד דלק על מפגע ריח בשכונת הר-נוף. יש לקוות ששופטים אחרים ילכו בעקבותיו, ושבמידת הצורך בית המשפט העליון יקבע הלכה מחייבת שתשים קץ לתופעה המגוחכת והמקוממת הזו.

משטרת ישראל
הכסף בכלל הלך למשרד האוצר

במשך שנים גבתה משטרת ישראל אגרה של כמה עשרות שקלים מכל מי שביקש לעיין במרשם הפלילי של עצמו ולקבל העתק ממנו. קם עו"ד פנחס פישלר והוכיח שהגבייה איננה חוקית, והמשטרה אכן הפסיקה אותה. אמר פישלר: יפה מאוד, אבל מן הראוי שתתנצלו בפני הציבור וגם תחזירו את הכסף למי שגביתם אותו ממנו שלא כדין.

בנובמבר שעבר פנה פישלר בנושא למשרד המשפטים, ומחלקת ייעוץ וחקיקה (פלילית) סברה שמן הראוי לקבל את תגובת הייעוץ המשפטי של המשטרה. ואכן, לאחר בדיקה ודרישה מאומצות, שנמשכו לא פחות מתשעה חודשים, הגיעה החודש תשובת משרד המשפטים בשמה של המשטרה: "הגבייה נעשתה לחשבון האוצר ולא לחשבון משטרת ישראל, ולפיכך אין בכוחה של המשטרה להשיב לציבור כספים אלו".

במילים אחרות: את הכסף המשטרה גבתה, אבל להחזיר אותו היא לא יכולה, כי הוא לא אצלה. אם מותר לנחש את ההמשך, האוצר יטען שהוא לא יודע למי להחזיר משום שהרישומים מצויים בידי המשטרה. וגם התשובה הזו בטח תצריך חודשים ארוכים של התייעצויות וישיבות וטיוטות ומסקנות. והאזרח שכספו נשדד? נו, באמת, אל תטרידו אותם בזוטות כאלו.

אמבולנס המשאלות
יש אמבולנס, אין תודעה [צילום: מד"א]

הנה כלשונו דוא"ל שקיבלתי השבוע, על מצב שהוא באמת אבסורדי. תודה לישראל שבו שהעלה את הנושא, ושרק נהיה בריאים.

אני מנסה לסייע לפרויקט מדהים שנקרא "אמבולנס המשאלות". זהו מודל שהביאו מהולנד ולפיו ציידו אמבולנס בכל הציוד הנדרש כדי לסייע לחולים סופניים להגשים משאלות. "אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות שיכולת הניידות שלהם אבדה. השירות ניתן ללא תשלום, ללא הבדל דת, גזע ולאום, וביחס חם, אוהד, אמפטי ומחבק.

לא תאמינו, אמבולנס – יש, מתנדבים להפעילו – יש. אין מספיק שיווק לפרויקט ולכן יש לא מעט ימים בשנה שהאמבולנס עומד בחניה ללא שימוש והמתנדבים נותרים חסרי מעש. מה שצריך לעשות זה לפרסם את המידע בין כמה שיותר אנשים כדי שיסייעו בדברים הבאים: לפרסם את הפרויקט – עיתונות, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, העברה בדוא"ל, וכיו"ב. להגיע לבעלי התפקידים המתאימים בארגוני סיוע, ובבתי חולים, שיש להם אינטרקציה עם אוכלוסיה הזקוקה לשירות מסוג זה. לחשוב על רעיונות נוספים לפרסום הפרויקט ולהביא למקסימום שימוש בציוד ובמתנדבים.

תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  31/08/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבסורדים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית כואבת
31/08/12 09:15
2
ציפורה1
31/08/12 14:09
 
שמעון אמסלם
31/08/12 21:39
 
המרפסת בלי אור
31/08/12 21:50
 
ועליזה
31/08/12 22:18
3
ירדנה
31/08/12 19:35
4
מזכיר_המדינה
2/09/12 19:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השופטת מירי מסיקה לא ידעה את נפשה מרוב צער וחמלה. זה עתה - טרייה מההדחה - עמדה מולה נערה שהעצב והצער שלה חצו בה את סף הדמעות.
30/08/2012  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בצעד בוטה ותמוה, הגיש השבוע ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה על מתן הכרה קבועה לאוניברסיטה באריאל. לכאורה, מעשה הגיוני. כאשר מתקבלות החלטות ממשלה לא מקובלות, יש לפנות לבית המשפט העליון בשבתו כ"בית המשפט הגבוה לצדק". חשוב להדגיש: לצדק. במהלך זה של ור"ה יש דריסה גסה של הדמוקרטיה, האקדמיה ויותר מכל של הצדק.
30/08/2012  |  שי שחף  |   מאמרים
אָדָם יְסודו מֵעָפָר, וְסופו לֶעָפָר
30/08/2012  |  שלמה קפלן  |   מאמרים
תחום אבקות הכביסה, המרככים ושאר התוספים לכביסה, עובר מהפכה אמיתית וראויה לציון בשנים האחרונות ולא בפיגור רב אחרי הנעשה בחו"ל.
30/08/2012  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
ה-11 בספטמבר נחרת בלוח השנה ההיסטורי העולמי כיום חורבן. של מגדלים, ובעיקר של אנשים. והפצע עדיין מדמם. כמה סמלי הדבר שה-11 בספטמבר הוא גם המועד שקבעו שופטי בג"ץ כתאריך היעד לפינוי מגרון פרט לחלקה אחת ששאלת הבעלות עליה טרם הובררה כל צורכה.
30/08/2012  |  אביעד הכהן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מהגרים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי  
פצצה אירנית - באמצע שנת 2013  /  איציק וולף
פרידמן: לפי ברק אפשר לעתור נגד תקיפה באירן  /  איתמר לוין
צילום חדש: אירן מסתירה ראיות במתקן בפרצ'ין  /  איציק וולף
הסנקציות במבחן התוצאה  /  אריאל כהנא
למה הם באמת מתנגדים לתקיפה?  /  יוסף מישל דוד
האם ניתן לסמוך על אהוד ברק לאחר שברח מאחריות לאסון צאלים ב'?  /  אורי מילשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההכרעה המַקרו-אסטרטגית של יוחנן בן-זכאי; יצחק רבין גרר את מדינת ישראל לתבוסת 7 באוקטובר; צ'רצ'יל בחר להכריע את הגרמנים במזרח התיכון ולהקיז את דם הרוסים והגרמנים במזרח אירופה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
על המילה "בוגד", שהושמעה בכיכרות בשלהי המאה הקודמת, נאמר בשעתו כי היא זו שהובילה לרצח יצחק רבין ז"ל    כינית יריב "בוגד", הסתת לרצח שלו    היום לאנשי השמאל, משסעי החברה, מותר להגיד ב...
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il