|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

ימין ושמאל רק חול וחול

עד לבחירות מחזרות מפלגות ימין ושמאל אחר הקול הסרוג, אך מעת נעילת הקלפיות, פועלות נגדו ראה איוש רשימת העבודה במועמדים אנטי-ציונים, ומלחמת נתניהו להפלת חוק ההסדרה ולגירוש יהודים מבתיהם למרבה הפלא, עובדה זו אינה מפריעה לרבים בציונות הדתית להצביע ליכוד/עבודה, כמנהג הוריהם
12/12/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
הליכוד. לכל היותר מפלגת מרכז [צילום: פלאש 90]

בפסיכולוגיה קוראים לתופעה הזו – תסמונת האישה המוכה. ויש מכנים זאת, סינדרום הושטת הלחי השנייה. התופעה האומללה הזו עשויה להופיע בכל תחומי חיינו, לרבות בתחום הפוליטי.

אכן, אין לך תסמונת נלעגת יותר מאשר הצבעתו של אדם ממחנה הציונות הדתית, לטובת מפלגה שמבזה ורומסת שוב ושוב את ערכיו. אבל יש להודות על האמת: כמה מידידיי הטובים הם כאלה. אתה פוגש בהם בבית הכנסת, באקדמיה, בצבא, בתקשורת ובכל מקום. אנשים עם ראש על הכתפיים, שקרובים ללבם ערכים כמו תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, ואף על-פי כן ממשיכים מעשה שיגרה לנהוג בקלפי על-פי דפוסי ההצבעה של ההורים: "אבא שלי הצביע כל חייו למען העבודה/ליכוד, ואני ממשיך". כל מי שמסתכל מסביב, ימינה ושמאלה, מזהה אותם.

המדהים הוא, שאותם סרוגים מצביעי ימין ושמאל המתפתים לשחזר את הצבעת הוריהם, מודים לאחר מעשה בטעותם. לא מעט מהם אמרו לאחר הגירוש הנפשע מגוש קטיף, שבוצע ממש מכוח קולותיהם, כי למדו את הלקח. אבל תוקפה של החלטה זו, מגיע רק עד שערי הקלפי. כשהתייצבו מאחורי הפרגוד בבחירות 2006, שנה אחר ההינתקות, הם שוב הצביעו לטובת המפלגה שבגדה בהם. מזוכיזם. מושיטי הלחי השנייה. הם יצביעו כמו ההורים, ושיישרף העולם.

הצבעה אוטומטית
נתניהו. 2 מדינות ל-2 עמים [צילום: AP]

נתניהו הוא האיש
הוא אבי הקפאת הבנייה האכזרית ביו"ש, צעד מר ונמהר שאפילו ממשלות השמאל לא העזו לנקוט בו. הוא האיש שניהל מגעים פעמיים, בשתי קדנציות שונות, לנסיגה מהגולן, וכמעט הושיב על שפת הכינרת את מרצחי אל-קאעידה

זה קורה בשמאל וכמובן בימין. כמה מידידיי הטובים יצביעו אוטומטית גם הפעם למפלגת העבודה, למרות שברשימתה משובצים מועמדים בעייתיים: מירב מיכאלי, הקוראת לסרבנות, נכדתו של ישראל קסטנר שבית המשפט חרץ דעתו על אודותיו; האיסלאמיסט הקיצוני ראלב מג'אדלה, חסיד מושבע של המשורר הפלשתיני מחמוד דרוויש זכרו לא לברכה, שדגל בזריקת היאהוד לים; הערבייה הנוצרית נדיה חילו, אנטי ציונית; פרופ' יוסי יונה, אנטי ציוני קיצוני, שמצדד בביטול חוק השבות וחיסול המדינה היהודית בתור שכזו; הפטפטן המתחסד בוז'י הרצוג, שבחקירותיו במשטרה בעניין עמותות הקש של אהוד ברק, סיכל את חקר האמת בשתיקתו המתמשכת; סתיו שפיר, נערת הפגנות המחאה שהקריבה נפשה למען בטחון המדינה בשירותה הצבאי בשבועון 'במחנה' ובנתה קריירה על השמצה סדרתית של המחנה הלאומי. חברַי הסרוגים, במו ידיהם, יכניסו אותם גם לכנסת הבאה – כדי שיפעלו נגדם.

בליכוד, המתיימר להיות ימין אמין ואינו אלא לכל היותר מפלגת מרכז, המצב אינו טוב יותר. להפך. אם העבודה מנסה איכשהו להסתיר את מועמדיה הפוסט-ציונים, הליכוד מתפאר בהם. נתחיל בראש הממשלה בנימין נתניהו. בית"רי לשעבר שבא מבית טוב. אבל איפה הוא היה בעת הגירוש מגוש קטיף? תשובה: התבצר בכסאו ותמך כמעט לכל אורך הדרך, אפילו בהתלהבות, בחקיקה לטובת הגירוש, עם מבטי בוז בעיניים מול תחנוני המתנחלים. ראיתי את התנהלותו המבישה אז בכנסת, כשהצהיר מול אחד מח"כי הימין: "שיהיה ברור לך, אני בכל מקרה הייתי מצביע בעד".

מעידה חד-פעמית? בהחלט לא. על שמו רשומה הסיסמה הנואלת 'שתי מדינות לשני עמים' (האחת פלשתינית יודן-ריינ'ית, והשנייה מדינת כל אזרחיה, שב"חיה ומסתנניה), והוא אבי הקפאת הבנייה האכזרית ביו"ש, צעד מר ונמהר שאפילו ממשלות השמאל לא העזו לנקוט בו. הוא האיש שניהל מגעים פעמיים, בשתי קדנציות שונות, לנסיגה מהגולן, וכמעט הושיב על שפת הכינרת את מרצחי אל-קאעידה. הוא האיש שמאפשר גם היום לכנופיית שלטון החוק להשתולל, למשל המשך פעילותו במשרד המשפטים של אויב ההתיישבות מייק בלאס, שאמנם סיים תפקידו במשרד, אבל איש בממשלת נתניהו טרם העז להראות לו את צידה השני של הדלת. והם עוד קוראים לעצמם מפלגת ימין.

עלתה על כולנה כניעתו המבישה של נתניהו לחבריו, עבדים נרצעים ל'דת המשפט': בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן, שצידדו בדחיית חוק ההסדרה, רק כדי לא לפגוע בכבודה ובעליונותה של מערכת המשפט. תזכורת: ח"כ זבולון אורלב הניח על שולחן הכנסת, ערב הגירוש מגבעת האולפנה, את חוק ההסדרה שנועד לסכל את הגירוש המרושע ולמנוע גירושים נוספים בעתיד. החוק הצודק של אורלב ביקש לקבוע, שבמקרה של מחלוקת נדל"ניסטית, לא ייהרסו בתים אך יינתן פיצוי כספי הולם, אם תוכח בעלות פלשתינית על הקרקע. מה יותר צודק מזה? מה יותר יהודי מזה (ראה 'תקנת השבים')?

אבל כל זה לא עניין את נתניהו ושותפיו בליכוד. בתחילה טען אומנם נתניהו עצמו, כי גירוש תושבי האולפנה הוא "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה", אך עד מהרה הפך עורו ואיים בפיטוריו של כל שר או סגן שר, שיעז להצביע על-פי מצפונו הליכודי-היהודי-הציוני, בעד חוק ההסדרה האנושי והצודק כל כך. אגב כך שוב נמצאנו למדים, שהשפעת הח"כים הסרוגים בסיעה: לאה נס ויולי אדלשטיין שנעדרו, והח"כים חוטובלי, אלקין ופיניאן שהצביעו בעד חוק ההסדרה, על נתניהו, קטנה מהשפעת העציץ הפורח בפינת לשכתו. אותו לפחות נוהג נתניהו להשקות מפעם לפעם. כזו, אגב, תהיה השפעתם של הסרוגים בסיעתו גם בקדנציה הבאה: אפס, נאדה, כלום.

קבלני מרצ ובצלם

שימו לב
מבין 40 המועמדים הראשונים בליכוד-ביתנו, 13 הרימו יד נגד חוק ההסדרה וציפצפו על שולחיהם, אבל עכשיו סומכים על זכרוננו הקצר ומבקשים את קולותינו

והסוף ידוע: בהצבעה ביוני השנה על חוק ההסדרה המוצדק, הפך נתניהו את ח"כי הליכוד: גדעון סער, גלעד ארדן, משה יעלון, יובל שטייניץ, לימור לבנת וכרמל שאמה-הכהן, לקבלני הביצוע של יריב אופנהיימר. האם שוב פעל כל אחד מהם מתוך אהבת עצמו, מבלי שים לב להשפעתה ההרסנית של הצבעתו על עתיד ההתיישבות?

ואל נשכח גם את אלה שברחו מההצבעה: סילבן שלום וישראל כ"ץ, ששהייתם בשליחות המדינה בחו"ל התארכה עד לאחר ההצבעה, ושאר אבירי המחנה הלאומי: עוזי לנדאו, יולי אדלשטיין, פניה קירשנבוים, גילה גמליאל, אלכס מילר ואיוב קרא, שנפלה עליהם אימת נתניהו-בגין-מרידור-איתן.

גם השותפים החדשים של נתניהו, מישראל ביתנו, התייצבו נגד חוק ההסדרה: ליברמן, לנדבר, אהרונוביץ', אילטוב, עמר חאמד, כולם מגלגלי עיניים לשמיים, כאילו היו נאמני הקו הלאומי, אך בעת מבחן קריטית, העדיפו לטרפד את החוק ההוגן. עכשיו הם חברו לליכוד ויסיטו אותו שמאלה בכל מערכת היחסים שבין דת ומדינה, למשל קידום מהלכים מעודדי התבוללות.

במילים אחרות: מבין 40 המועמדים הראשונים בליכוד-ביתנו, 13 הרימו יד נגד חוק ההסדרה וציפצפו על שולחיהם, אבל עכשיו סומכים על זכרוננו הקצר ומבקשים את קולותינו. כל מועמד שלישי בליכוד-ביתנו עבד בשירות מרצ, 'שלום עכשיו' ובצלם. ואם נצרף לרשימה את שמונת הגמדים שנמלטו מהצבעה בשל נזיד עדשים, מגיע מספר תומכי הגירוש, במישרין או בעקיפין, ל-21 מבין 40 מועמדי הליכוד-ביתנו לכנסת הבאה. יותר ממחצית. מדהים.

לא מפתיעה כלל העובדה, שחלק ממתנגדי ההסדרה, בגדו בשולחיהם גם בהצבעות שקידמו את הפשע הגירוש מגוש קטיף. אז היה זה אריאל שרון, ששדד בעזות מצח מכוערת את קולות בוחריו מימין, לטובת אידיאולוגיית הנסיגות של השמאל הקיצוני. לצידו התייצבו בכירי הליכוד, שחלקם, ובראשם נתניהו, עדיין מככבים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19. גם אז הם התעניינו בטיב הריפוד של כורסאותיהם המיניסטריאליות, יותר מאשר בשולחיהם ובאינטרס הלאומי.

אבל הם לא הראשונים. ממשלות הליכוד התמחו מאז ימי מנחם בגין בהרס ועקירה. בגין האב החריב את ימית וצפון סיני. נתניהו מסר את חברון לערבים. שרון השמיד את גוש-קטיף וצפון השומרון, והשנה כפה נתניהו על הליכוד מתן יד להריסת שכונת האולפנה, ולסיכול חקיקה שהייתה מונעת גירושים נוספים במצוות הבג"ץ, לאחר הבחירות. מפלגת העבודה, רק לשם השוואה, מעולם לא ויתרה ביד כה רחבה.

וכאן צצה כמובן שאלת המחץ: אז מה אתה מציע? שנתניהו ייפול? שלי ראשת הממשלה? ציפי? לפיד?

אז זהו בדיוק, שלא. נתניהו ימשיך. סקר הארץ מצא השבוע, ש-81% מהציבור סבורים שנתניהו ייבחר שוב. מה שדרוש עכשיו, הוא סינדול מימין. זוהי הנוסחה המנצחת. נתניהו זקוק לחיזוקים מימין כדי שתוכנית הבנייה ב-E1 לא תישאר על הנייר, כדי שדוח לוי יאומץ רשמית, כדי שלא יהיו עוד גירושים ועקירות ביו"ש.

הגיע הזמן להבין, שיריקות בפרצוף, מימין ומשמאל, אינן גשם. שהושטת הלחי השנייה אינה דרך. שרק מזוכיסטים מצביעים נגד עצמם. שימין ושמאל רק חול וחול.

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד ברק   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   איוב קרא / Ayoob Kara   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלכס מילר   אמנון יצחק   אריאל שרון / Ariel Sharon   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דן מרידור / Dan Meridor   דניאלה יקירה   זבולון אורלב   זהבה גלאון   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יריב אופנהיימר   כרמל שאמה-הכהן   לאה נס   לימור לבנת / Limor  Livnat   מייק בלאס   מיכאל איתן   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה צרפתי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ראובן אגסי   ראלב מג'אדלה   שאול מופז   שלום עכשיו 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ימין ושמאל רק חול וחול
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליאל
13/12/12 08:53
2
אבי כהן
13/12/12 11:21
3
אלון_
13/12/12 13:35
4
זקן
13/12/12 13:59
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
בשתי שיחות קודמות העליתי את השאלה הפשוטה - מה יעשה נתניהו אם אבו-מאזן יתייצב עכשיו למו"מ ( שכידוע הוא תמיד רק מתן), כביכול 'בלי תנאים מוקדמים' כפי שכל הזמן נתניהו דורש, אבל הפעם בהיותו עוטה גלימה של "נשיא המדינה הפלשתינית"?, איך יפנה אליו נתניהו? אם יאמר 'אדוני ראש הרשות הפלשתינית' אבו-מאזן פשוט יקום וילך. המו"מ הזה ייכנס לספר השיאים של גינס כמו"מ הקצר ביותר בהיסטוריה, ושוב יאשימו אותנו. בכלל, עצם ישיבתו עם האיש שהוכתר באו"ם כנשיא מדינת פלשתין, היא בלבד די בה כדי להוות הכרה במדינה הווירטואלית שהפלשתינים יצרו על דעת עצמם תוך הפרת ההסכם עימנו. אם יתחיל המו"מ, יאמר אבו-מאזן שלא נותר אלא לסמן את הגבולות, כי על העצמאות הפלשתינית, שבהסכם אוסלו מופיעה בין סוגיות "מצב הקבע" כנושא מרכזי שנותר למו"מ, עליה אין עוד מה לדון. את זה כבר יש להם ישר מן האו"ם. אתה יושב עכשיו עם ראש המדינה הפלשתינית, יאמר אבו-מאזן, לדון עימו איך תסיימו את הכיבוש. זה הכל.
12/12/2012  |  אליקים העצני   |   מאמרים
ממצאי הלמ"ס, לפיהם מספר ההרשעות בעבירות תנועה של גברים (כ-80%) בשנת 2010 היה פי ארבעה מִשל נשים (כ-20%), אינם מפתיעים. לא סוד הוא שהכביש הוא זירה מרכזית להפגנת המאצ'ואיזם של הגבר הישראלי, ומכאן שעבירת התנועה הנפוצה ביותר בקרב גברים היא נהיגה מופרזת, בעוד נשים לרוב זהירות יותר על הכביש. ואכן, היחס בהרשעות בין המינים בתחום זה הוא הפוך: בעוד ארבעה (!) מכל חמישה גברים מורשעים בדרכים, רק אחת מכל חמש נשים מורשעת בעבירות אלה.
11/12/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
ממש מול עינינו, לאור היום ובלי שום בושה, מתנהל המרוץ של כל הסיעות לעבר הקואליציה הבאה של בנימין נתניהו, עם הליכוד-ביתנו ויתר מרעין בישין. מילא המרוץ של הסיעות שהיו שותפות לביזיון של הקואליציה היוצאת, עם יהדות התורה בראשות ועדת הכספים ושירותי הבריאות המתפוררים, מילא שס שדוהרת עם עדר המורשעים על גב הגטאות הספרדיים, מילא נפתלי בנט והמתנחלים, מילא כל אלה. אי-אפשר היה לצפות מהם למשהו אחר ממילא.
11/12/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
מערכת בחירות איננה תקופה שבה עוסקים באמירות אמת. יועצי תקשורת, קופירייטרים ממולחים ומלאי כישרון, וכמובן פוליטיקאים, יודעים לדקלם סיסמאות אשר בינן לבין המציאות המרחק עצום. בעצם מערכת הבחירות והקמפיינים נועדו לטמטם את הציבור, לכוון נמוך ככל האפשר, לבטן במיוחד, ולדרבן אותו לצאת להצביע. מחקרים רבים הוכיחו שבין האמירות במערכת הבחירות לבין מה שעשו אותם פוליטיקאים בממשלות השונות קיימים פערים עצומים. כל אזרח ישראלי ותיק מכיר היטב את ההבטחות שלפני הבחירות וחווה על בשרו את ההפך לאחר שנבחריו מתיישבים על כיסא הממשלה.
11/12/2012  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתר לוועדת הבחירות המרכזית בתביעה לפסול את רשימת בל"ד בבחירות לכנסת ה-19. עו"ד תומר ישראל הציג בבקשת הפסילה את התנהלותו של עזמי בשארה המייסד והמנהיג הרוחני של בל"ד שברח מהארץ לפני שהואשם בריגול חמור לטובת החיזבאללה. "הקשר המעשי והרוחני בין המרגל בשארה למפלגה, מאז הימלטותו ועד לימים אלו, לא נותק מעולם", כתב, "תמונתו מתנוססת בעמוד הבית של המפלגה באינטרנט וכל הפעילים המרכזיים במפלגה, שומרים על קשר הדוק עם בשארה".
11/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי?    עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו    האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
קובי ברדה
קובי ברדה  |  
המוסדות (הנהלת קמפוס, משטרה וכו) מבועתים ובוחרים להתמודד בסגירת הקמפוס מוקדם מהרגיל או עיטוף הפסל ו/או שמירה עליו עם כוחות שיטור, אבל השינוי לא יוכל להגיע מפלסטרים שכאלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il