|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית
לוחמים בגבול רצועת עזה [צילום: אוהד צוויגנברג/AP]

נתניהו על הפרסום בנ"י טיימס: "הפסקת המלחמה? חד משמעית, לא יקרה"

בעיתון פורסם כי בכירים בצה"ל שוקלים להכריז על הפסקת אש בעזה, גם במחיר השארת חמאס בשלטון ראש הממשלה: "אנחנו נסיים את המלחמה רק אחרי שנסיים את כל מטרותיה, לרבות חיסול חמאס"
02/07/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב (2.7.24) לדיווח לפיו נשקלת הפסקת אש ברצועת עזה - גם במחיר של השארת חמאס בשלטון. נתניהו אמר כי "זה לא יקרה. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".

בהצהרה מצולמת הוסיף נתניהו: "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם שמתדרכים, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק אחרי שנסיים את כל מטרותיה, לרבות חיסול חמאס ושחרור כל חטופינו. הדרג המדיני הגדיר לצה"ל את המטרות הללו, ולצה"ל יש את כל האמצעים כדי להשיגן. אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".

בניו-יורק טיימס פורסם מוקדם יותר כי בכירים בצה"ל שוקלים להכריז על הפסקת אש בעזה, גם במחיר השארת חמאס בשלטון, וכי צעד זה עלול להגביר את הקרע בין הדרג המדיני לדרג הצבאי.

הבכירים שהתראיינו לעיתון הנפוץ הם שישה גורמי ביטחון בהווה ובעבר, שטענו כי הפסקת האש תהיה הדרך הטובה ביותר להביא לשחרורם של 120 החטופים לרצועת עזה. לדעתם, הלוחמים יצטרכו זמן להתאושש, במקרה שתפרוץ מלחמה קרקעית נגד חיזבאללה.

תאריך:  02/07/2024   |   עודכן:  02/07/2024
עידן יוסף
+מתקני ההתפלה בעזה - והחשמל שיעבור - לא יהיו בשליטה ישראלית
22:27 02/07/24  |  עידן יוסף
מתקני ההתפלה ברצועת עזה, שיעבדו על חשמל שיסופק מישראל - לא יהיו בשליטה ישראלית. בנוסף, לישראל לא תהיה שליטה על החשמל שיועבר לרצועה (i24).
+תחקירים ראשונים על 7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל
22:24 02/07/24  |  עידן יוסף
ממצאים ראשוניים של אגף המודיעין על מחדל 7 באוקטובר הוצגו לרמטכ"ל הרצי הלוי. לפי גורמים בצה"ל מדובר בתחקירים יסודיים ומעמיקים, אך לא בתחקיר המלא. בין היתר נקבע כי "הסימנים המעידים היו מספיקים, על פחות מזה הוקפצו גזרות שלמות".

התחקירים הראשוניים הוצגו בדיון אתמול (ב') בערב בלשכתו של רא"ל הלוי, והתמקדו במה שהתחולל ביממה שלפני המתקפה - ב-6 באוקטובר: איזה מידע חלקו בצה"ל, ואילו צעדים ננקטו. הדיון התקיים במידור קפדני, וכלל המשתתפים ערכו בדיקת גלאי אמת והוחתמו על טופס סודיות.

כעת, גורמים בצה"ל מעריכים שייתכן כי הרמטכ"ל לא יקבל את התחקיר מאחר שיש מחלוקות בינו לבין ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה, ושאולי הוא יבקש לקבל תחקירים חדשים מראש אמ"ן הנכנס (חדשות12).
+חייל משוחרר חשוד ברצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר
22:22 02/07/24  |  עידן יוסף
המשטרה עצרה (ג') חייל משוחרר, בשנות ה-20 לחייו, בחשד שרצח מחבל נוח'בה. החשוד, ששירת בחטיבת כפיר, נעצר בביתו והוא יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו.

להגנתו אמר החשוד: "ב-7 באוקטובר אני והחברים שלי ירדנו דרומה. ראינו קרב קשה שהתנהל בין לוחמי ימ"מ למחבלי נוח'בה. לצערי נהרגו לנו כמה לוחמים שלנו. אנחנו המשכנו להילחם וחיסלנו את המחבלים". החוקר הטיח בו: "אתה בעצמך חקרת בשטח מחבל, אח"כ ירית בו בראש. לכן אתה חשוד ברצח". הצעיר החשוד השיב: "אני לא רצחתי אף מחבל, אלא חיסלתי את המחבלים שהיו שם וירו לעברנו". כך מכחיש החשוד את כל החשודות החמורים נגדו (חדשות 12).
+סמוטריץ': "בכירי צה"ל להוטים להגיע להפסקת אש; את מה הם משרתים?!"
21:59 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בביקור בשדרות רומז יו"ר הציונות הדתית כי התדרוכים מצד צמרת הצבא משרתים את החמאס  ▪  "לא אתפלא אם פתאום, אחרי חודשים של סרבנות, סינוואר ישיב בחיוב על ההצעה שהוא קיבל לעסקה"
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל ברפיח: יותר מ-900 מחבלים הרוגים
20:36 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי אמר כי רדיפת המחבלים על הקרקע ותחתיה תימשך גם בשלב בלחימה הבא  ▪  "נביא שיטות אחרות, נביא תחבולה אחרת, נביא תמיכה לוגיסטית בצורה שונה. הם ירגישו מותשים ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים"
הלוי עם לוחמים [צילום: דובר צה''ל]
+מחבל נכנס למבנה צבאי של חיזבאללה וחוסל באמצעות מטוסי קרב
20:11 02/07/24  |  עידן יוסף
כוחות חטיבה 228 זיהו מחבל נכנס למבנה צבאי של חיזבאללה במרחב יארין שבדרום לבנון, זמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב תקפו את המבנה הצבאי בו פעל המחבל.

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעה 17:00 ובשעה 17:06, זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, עשרה מהם יורטו בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, אין נפגעים.
+התקנות ישונו, ולמשפחת יודקין יתאפשר לכתוב הי"ד על המצבה
19:43 02/07/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברוב קולות המליצה המועצה הציבורית להנצחת החייל לאשר למשפחות שכולות את הכיתובים הי"ד וז"ל בנימוק שמדובר בחלק מהאמונה היהודית  ▪  שר הביטחון אימץ את ההמלצות והורה לתקן את התקנות בהתאם
מצבתו של סרן ישראל יודקין [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אנגלמן ישקול לבדוק את שחרור מנהל ביה"ח שיפא
17:02 02/07/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מתייחס לחילופי ההאשמות בעקבות השחרור: חיוני לוודא שלא מדובר בבעיה שורשית בהליכי קבלת ההחלטות הבטחוניות  ▪  קורא לשב"ס להבטיח את שלום הסוהרות שישמרו על אנשי הנוח'בה
שיפא. "פשעים חמורים" [צילום: דובר צה"ל]
+"חבל ארץ שלם קורס כלכלית - הביורוקרטיה גומרת את האנשים"
16:03 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדברים נאמרו במסגרת ציון יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ונציגי הרשויות בצפון הדגישו את הצורך בפיצויים, ביטול ביורוקרטיה ותמיכה עקבית להישרדות העסקים והעובדים  ▪  יוזם הדיון ח"כ שוסטר קרא לממשלה להכין תוכנית גם לצפון ולרשות המיסים להאיץ טיפול בפניות  ▪  רשות המיסים: גייסנו כ"א נוסף לטיפול במשימות
שריפה בקריית שמונה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+ניו-יורק טיימס: צה"ל רוצה הפסקת אש גם אם חמאס בשלטון
14:58 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העיתון האמריקני מדווח כי מפקדים בכירים בצה"ל תומכים הפסקת אש לצורך לשחרור חטופים וזמן התאוששות לכוחות לקראת מלחמה אפשרית עם חיזבאללה
[צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+חשד לפיגוע: ישראלי נפצע מירי במצפה יוסף סמוך להר ברכה
13:23 02/07/24  |  מירב ארד
דיווח ראשוני על אירוע ירי במצפה יוסף סמוך להר ברכה, במקום אזרחי ישראלי פצוע בהכרה ומטופל ע"י חובשים. הירי בוצע מהעיר שכם לעבר המצפה. יעקב גואלמן חובש איחוד הצלה שהעניק סיוע ראשוני לפצוע מסר: "נמסר לנו בזירה כי הצעיר נפצע מירי. הענקנו לו סיוע בזירה ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי מאיר כשבשלב זה מצבו מוגדר קל".


[צילום: דוברות איחוד הצלה]
+נשיא המדינה שוחח עם יעקב ארגמני וביקש לנחם אותו ואת משפחתו על פטירתה של ליאורה ארגמני ז״ל
12:58 02/07/24  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם יעקב ארגמני, אביה של נועה ארגמני שחולצה משבי החמאס לפני מספר שבועות במבצע ״ארנון״, וביקש לנחם אותו ואת משפחתו על פטירת רעייתו, ליאורה שהלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

הנשיא אמר ליעקב כי ליאורה גילתה גבורה אנושית עצומה במאבקה ותקוותה להשיב את ביתם נועה משבי החמאס. לדבריו ״עם ישראל אבל היום על ליאורה שלפחות זכתה על ערש דוויי לראות את נועה בבית״. הנשיא הוסיף כי הוא שולח את תנחומיו לו, לנועה ולמשפחת ארגמני כולה ברגעים קשים אלו, אשר הגיעו לאחר שליאורה זכתה לראות את ביתה שבה הביתה.
+כניסה-יציאה
12:32 02/07/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
כלומר, לקח לצה"ל קרוב לשלושה חודשים לפרק גדוד אחד של החמאס ולחסל את רוב לוחמיו, אבל תוך שישה חודשים הצליח החמאס לשקם בחזרה את הגדוד ולהכין אותו ללחימה אינטנסיבית
אסטרטגיה שגויה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+החלום המשיחי וההתפכחות הנחוצה לנו
12:11 02/07/24  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
ישראל הימנית בעד מפעל ההתנחלויות וישראל האחרת אדישה ולא מודעת למה שקורה בשטחים, בעיקר בגבעות  ▪  ישראל מקבלת על עצמה בין אם ביודעין בין אם בהסכמה את העיקרון "לעולם נחיה על החרב"
שלום עם השכנים [צילום: ג'קלין מרטין/AP]
+הותר לפרסום: נדב אלחנן נולר ואייל אבניאון נפלו בקרב במרכז הרצועה
11:48 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס"ן (מיל') אייל אבניאון, בן 25 מהוד השרון, ורס"ר (מיל') נדב אלחנן נולר, בן 30 מירושלים נהרגו מפיצוץ בפרוזדור נצרים  ▪  בדרום הרצועה נפצע לוחם באורח קשה
אייל אבניאון ונדב אלחנן נולר [צילום: דובר צה"ל]
+להציל את ישראל ממלחמה בצפון
11:48 02/07/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער, חובה להפנים עובדה כאובה, שאין לישראל מענה ליכולות של החיזבאללה, שמצליח להחדיר רשפי אש קטלניים ואימתניים, המסוגלים לחדור למרחבי האוכלוסייה האזרחית בצפון הארץ ואף יותר מזה
עוד ועוד חללים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ישראל מחברת את עזה לחשמל ישראלי
11:23 02/07/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תיעודים של עבודות תשתית ופריסת כבלים ברצועת עזה לקראת חיבור הרצועה לרשת החשמל הישראלית  ▪  סמוטריץ': "ראש הממשלה, עצור את האיוולת"
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
+בן-גביר נגד ראש השב"כ: רוצה להיטיב את תנאי המחבלים בכלא
10:50 02/07/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר המשיך לתקוף את ראש השב"כ רונן בר על רקע שחרורו מהכלא של מנהל בית החולים שיפא: "גם בבתי הכלא המצויים תחת אחריות שב"ס, בהם נקלטו מחבלים רבים, נוצרה צפיפות. אך מעולם לא העליתי בדעתי לשחרר מחבלים מהכלא כי צפוף להם. וזוהי ליבת המחלוקת ביני לבין ראש השב"כ רונן בר: רונן בר טוען שתנאי המחבלים בכלא, בהם הצפיפות, נראים רע בעולם, ועלולים להוביל להסלמה. ואני טוען, שאם לכל מדינה אחרת בעולם היו עושים מה שנעשה לנו, היא היתה עושה פי כמה וכמה מול אותם מחבלים - ושמה פס אחד גדול על כל המצקצקים בלשונם. צפוף להם? פעם הבאה שיחשבו פעמיים לפני שהם יוצאים לשחוט, לאנוס ולבזוז. "
+סמוטריץ׳: "נפלנו על הראש לגמרי. ‏במו ידינו אנחנו משקמים את עזה"
10:36 02/07/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "נפלנו על הראש לגמרי. ‏במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז. ‏ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. ‏אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. ‏הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול".
+לוחמי נח״ל חיסלו חולית מחבלים חמושים ברפיח
10:12 02/07/24  |  מירב ארד
במרחב רפיח, מטוסי קרב של חיל-האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 162 השמידו במהלך היממה האחרונה מספר תשתיות טרור במרחב. לוחמי חטיבת הנח"ל זיהו במסגרת מארב חוליית מחבלים חמושים שהתקדמו ברכב לעבר המרחב בו הכוחות פעלו, הלוחמים ירו לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול במרחב שג'עייה, כלי טיס של חיל-האוויר בשיתוף עם כוחות האוגדה ביצעו תקיפות במהלכן חוסלו מחבלים והושמדו תשתיות טרור בניהן פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה ומבנה ממנו בוצע ירי נ״ט על הכוחות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב, בניהם אותרו נשקים מסוג 'קלאצ׳ניקוב', ווסטים וציוד צבאי נוסף.

במרכז הרצועה, לוחמי אוגדה 99 חיסלו מספר מחבלים בהתקלויות פנים אל פנים ואיתרו במהלך היממה האחרונה אמצעי לחימה וציוד צבאי.

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק של חיל-האוויר תקפו כ-30 מטרות צבאיות כחלק מהסיוע האווירי לכוחות בינהן מחסני אמל"ח, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו על הפרסום בנ"י טיימס: "הפסקת המלחמה? חד משמעית, לא יקרה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, אומר (2.7.24) שישקול לבדוק את ההליכים שהובילו לשחרורו ממעצר של מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו-סלמיה. הוא דיבר בטכס הענקת רשיונות לרואי חשבון.
02/07/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה ציינה (יום ג', 2.7.24) את יום הפיתוח הכלכלי בקו העימות, ודנה בסיוע לעסקים שנמצאים באזורי העימות. בפתח הדיון, ציין ח"כ אלון שוסטר, שמילא את מקומו של היו"ר, כי זה יום שכולו ניסיון להשתלט על המצב: "המציאות היא שבחלוף החודשים יש תוכנית וארגון, יש תקציבים וניהול סדור ויש עם מה לעבוד באזור הדרום. בצפון אנחנו במצב מעורפל עדיין. מצב העסקים בצפון בירידה דרמטית עם השפעות משמעותיות מעבר לקו העימות. אי-אפשר להיות מדויקים עד הסוף לשלל הכאבים, וזה המקום לזהות את המקומות שצריך לטפל בהם".
02/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צה"ל לא ערוך להרחבת הלחימה ובכירי הצבא דוחפים להפסקת אש גם אם היא תשאיר את חמאס בשלטון, וזאת כדי להיערך לאפשרות של התקפה בלבנון. כך דיווח העיתון "הניו-יורק טיימס".
02/07/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אני מתנצל בפני הקוראים שאני שוב נאלץ לתקוף את מצגי השווא שרה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל מוכרים לציבור ביחס למלחמה ברצועת עזה אבל ההדלפות מהמטכ"ל על הסיום המתקרב של "השלב העצים" בלחימה ועל המעבר ל"שלב ג'" ודברי הרהב של בנימין נתניהו על כך שצה"ל מתקדם "לסיום שלב החיסול של צבא הטרור של חמאס" הם כל כך מנותקים מהמציאות שאם לא היו טרגיים הם היו קומיים.
02/07/2024  |  חיים רמון  |   יומני בלוגרים
אנחנו תקועים עם מלחמה כרונית שאין לה סוף. כאילו לא למדנו כלום מהכיבוש המתמשך מאז 1967. אגב אני משתמש במילה כיבוש שכן זהו המצב, ישראל לא סיפחה את השטחים, פרט לירושלים. ממשלות ישראל מאז מלחמת הבזק לא הכריעו מה עושים עם השטחים. היו ניסיונות כמו הסכמי אוסלו, ההינתקות אבל בפועל הבחירה הייתה שאין מה לעשות אלא להמשיך ולשלוט במיליוני פלשתינים.
02/07/2024  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
לנוכח קולות הייאוש הנשמעים בקרבנו, כדאי לחזור על הראשונות ולהבין על מה אנו נלחמים ומה שורש עמידתנו מול העולם    ומילה על אירופה וגם על עמלק בישראל של היום (לא ייאמן)    לעזרתנו באה פ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היו שרי משפטים בישראל - היכן הם והיכן הבריון הלשוני לוין אשר המליץ ליושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין להפר הוראת בג"ץ, וזה נחלץ בעור שיניו ובצורה בלתי מכובדת בהתפטרותו
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il