זמן ההמתנה בעלייה לאוטובוסים מרתיח את הירושלמים. פעילים חברתיים מתכננים לנקוט (יום ב', 29.7.13) במחאה אקטיביסטית - להתחפש לפקחים ולהעלות נוסעים גם מהדלת האחורית של האוטובוסים.
פעילי תנועת "התעוררות" בירושלים וארגון "15 דקות" הודיעו כי יגיעו בשעה 11:00 לתחנה ברחוב אגריפס 95 בירושלים, כדי לקיים את מחאתם. תחת הכותרת "נהג! דלת אחורית!", הפעילים, לבושים בבגדי פקחים ומצוידים במשרוקיות, הודיעו שיעלו את הנוסעים מהדלת האחורית.
ההפגנה, שעשויה לגרום עיכובים בנסיעות, מתקיימת בעקבות סירובו של קואופרטיב
אגד להתקין מכשירים אוטומטיים בדלתות האחוריות לקריאת כרטיסי הרב-קו, בדומה לניסוי העלייה מדלתות אחוריות המתקיים במקצת קווי דן בגוש-דן. הם טוענים כי בירושלים אמור היה להיות גם כן ניסוי, אך הוא מתעכב בשל מחלוקת בין אגד ל
משרד התחבורה.
יוסי סעידוב, מארגון "15 דקות", אמר ל-News1 כי אגד מתעקש להשתמש במכשיר תיקווף ישן אך משרד התחבורה מתנגד. לדבריו, במשרד התחבורה אמרו לאגד להציע ארבע חלופות ומביניהן תיבחר אחת, אך אגד משתהה.
הפעילים טוענים כי קיצור של דקה בכל עלייה לאוטובוס בירושלים, יחסוך כ-100,000 שקלים ביום וכ-110,000,000 שקלים בשנה למשק הישראלי.
יו"ר 'התעוררות', עופר ברקוביץ', אמר: "עלינו למצות כל מהלך שישפר את ההתנהלות התחבורתית, ועלייה מאחור תהווה שיפור פשוט ומשמעותי". גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות, פירט יותר: "לא ייתכן שאגד ומשרד התחבורה ימשיכו בסחבת על חשבון זמנו היקר של הציבור. אגד חייבת להצטייד במכשירים אוטומטיים ומהירים שיאפשר עלייה מהירה מכל הדלתות באוטובוסים, כפי שכבר קורה ברכבת הקלה, באוטובוסים בתל אביב והחל באוגוסט גם במטרונית בחיפה. הבטיחו לציבור עלייה מדלתות אחוריות בירושלים כבר לפני שנה, ובינתיים כולנו משלמים את המחיר בזמני עלייה ארוכים לאוטובוסים".
בשבוע שעבר, במהלך ישיבת השדולה לתחבורה בת-קיימא, אמר דרור גנון ממשרד התחבורה כי יש כוונה להרחיב את העלייה מהדלת האחורית לאשכול הקווים במודיעין עילית וסביבתה.