|   15:07:40
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

תחבו-רע ציבורית

חזרה לתחנות. תושבי גוש דן חזרו לקבל תחבורה ציבורית ברמה נמוכה, שירות בינוני והמתנה אינסופית לאוטובוס שאולי יבוא
11/07/2011  |   יהודה קונפורטס   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

שבוע לאחר המהומה סביב הרפורמה בתחבורה הציבורית, התקשורת ותשומת הלב הציבורית מופנות לדברים אחרים. אין פלא. סביר להניח שמרבית הנוסעים עסוקים עד לרגעים אלו בהישרדות טיפוסית ישראלית, שמהותה לאתר את האוטובוס הנכון שיביא אותם למקום העבודה וחזרה, ולחזור לשגרת העבודה. ויש גם סיבה נוספת: רוב הנוסעים שהיו תקועים בתחנות, לא מאמינים שבצד השני של הקווים יושבים אנשים שבאמת יכולים לסייע להם. סביר להניח שיש להם כוונות טובות, אבל עם כוונות טובות לא מגיעים מיפו לרמת אביב.

כי בשורה התחתונה, לאף אחד מהנוסעים אין שום תקווה או אמונה כי משהו באמת ישתפר במערכת ההסעה ההמונית של גוש דן. במקרה הטוב, הם ימשיכו לקבל את אותו שירות בינוני ומטה שמספקות מרבית חברות האוטובוסים, השינוי במספרי הקווים או המסלולים לא ישנה את תרבות הנהיגה של נהגי האוטובוסים, לא יעשה אותם אדיבים יותר וסבלניים יותר. שום רפורמה לא יכולה לשנות הזנחה מכוונת של שנים בכל מה שקשור לתחבורה ציבורית. המקרה של מערכת ההסעה ההמונית בגוש דן הוא מקרה פרטי, דוגמה קטנה למה שאין ולמה שחסר בכל התחבורה הציבורית בישראל.

אין טעם לכלות את הזעם במוקדנים של חברות האוטובוסים. לא צריך לצעוק על נהג האוטובוס עצמו, איש קשה-יום, שעובד 10-8 שעות על ההגה רק כדי להביא משכורת סבירה הביתה, שאינו יודע מה זה חג ומה זה שבתות.

מדיניות ההסעה ההמונית לא הייתה מעולם מבוססת על צורכי הנוסעים. אלו היו מאז ומתמיד קהל שבוי. גם כשפרנסי משרד התחבורה החלו להשתעשע לפני יותר משני עשורים ברעיון "ההפרטה", שנועדה להגביר את התחרות בשוק ההסעות ההמוני להוזיל מחירים; בפועל לא הייתה שום הפרטה, משרד התחבורה שיחק במשחק הכיסאות המוסיקליים, לקח קווים ממפעיל אחד והעביר לשני, ערבב בין מפעילים וגרם בשקט בשקט לכאב ראש לא קטן ללא מעט נוסעים. אבל אלו המשיכו לסבול בשקט כי הנוסעים הקבועים בתחבורה הציבורית הם אלו שאין להם ברירה, אלו שאין להם רישיון נהיגה ואלו שאין הפרוטה מצויה בכיסם. אז האוטובוס לא עצר, אז מה? אז הנהג סגר עלי את הדלת, אז מה? ניסיתים פעם להתלונן על נהג אוטובוס במשרד התחבורה? במקום לבדוק, מזמינים אותך לשימוע ועימות עם הנהג, שתמיד יטען שהוא בכלל לא זוכר וכי לא היה אף בתחנה או שהיה עומס תנועה כבד. בסופו של דבר חברת האוטובוסים תיקנס בקנס סמלי ולמחרת בבוקר התחבו-רע הציבורית תחזור למה שהיתה.

הרפורמה שינתה קווים והזיזה אנשים מתחנה לתחנה, היא לא הזיזה את האחראים במשרד התחבורה ממקומם. מי שאחראי על התחבורה הציבורית זה משרד התחבורה. הפקחים שלו אמורים לאכוף את המדיניות ואת החוקים. מתי פגשתם לאחרונה פקח של משרד תחבורה שאוכף את החוק באוטובוס? הצחקתם אותם.

הכישלון הברור של הרפורמה הוא לא בעצם קיומה, אלא בשיווק ובהסברה שלה. מישהו שם לא חשב עד הסוף. חוברות ההסברה המהודרות בנייר כרומו נזרקו למדרכות כאבן שאין לה הופכין. המידע שהועלה לאתר האינטרנט היה חלקי ולא ברור.

מישהו שם מיהר לרוץ ולספר לחבר'ה, במקום להתחיל בתהליך מסודר של הסברה, הכנת הציבור לקראת המהפך הצפוי לחבריהם. שבוע אחרי השיגרה חזרה לתחנות. התחבו-רע הציבורית ממשיכה לפעול כסדרה.

תאריך:  11/07/2011   |   עודכן:  11/07/2011
יהודה קונפורטס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תחבו-רע ציבורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם_1
12/07/11 11:08
2
עמירם סטרולוב
20/07/11 01:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים אלו ממש "מריץ" השר לפיתוח הנגב והגליל והמשנה לראש הממשלה סילבן שלום הצעת חוק לשבוע מנוחה ארוך; כלומר, יום ראשון בשבוע יהפוך ליום שבתון. רוצה לומר: לא נעבוד ביום שבת, לא ביום שישי, שזה מה שקורה כבר כמעט עשור שנים, ועכשיו - גם לא ביום א'.
11/07/2011  |  עמוס שריג  |   מאמרים
צו איסור פרסום שהוסר, מגלה לנו כי חוקרים פרטיים מטעם הנשיא לשעבר שהורשע באונס, הטרידו עדים. "נחצו כל הקווים האדומים", אומר בכיר במשטרה ל'הארץ'. האמנם? הקווים האדומים נחצו מזמן, שכן חקירה פרטית היא טבע שני לחברות הביטוח וכלי ראשון במעלה בניהול תיקים אזרחיים. חברת ביטוח אשר מקבלת תביעה אזרחית של נפגע תאונה, אינה בוחלת בשום אמצעי, לרבות בחישת וכתישת כבודו של התובע עד דק, תוך שחקירות פרטיות משמשות כלי - בבחינת כל האמצעים כשרים, כדי להגן על כספן. אם גופים כלכליים גדולים כגון חברות הביטוח משתמשות באמצעי בלתי מוסרי, מסריח ולא כשר זה, לצורכי הגנה במשפט אזרחי, מה נלין על נאשם במשפט פלילי, שהרי על חזקת החפות הוכברו מילים לרוב? פגיעה בפרטיות, הטרדת צדדים במשפט אזרחי היא לחם חוקם של משרדי עורכי דין מסוימים וחברות ביטוח, והקווים האדומים כבר לא גרים פה, ממזמן.
11/07/2011  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
יוסי שריד הוא אחד מבכירי הטועים שמעולם לא טעו. המבוכה של הטועה חסרה לו. אילו חווה אותה, היה מן הסתם זוכה בכמה פירורי צניעות. לא צריך הרבה - כמה פירורים היו מרסנים ומאזנים את האגו הנפוח.
11/07/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
צ'רצ'יל בספרו "מלחמת העולם השנייה": אין עוד שני עמים שהטביעו חותם כזה על העולם. "היוונים מתחרים ביהודים על כתרו של העם בעל התודעה המדינית המפותחת ביותר בעולם. אין עוד שני עמים אחרים שהטביעו חותם שכזה על העולם. שניהם גילו כושר קיום, חרף סכנות וסבל אין קץ ממדכאים מבחוץ, ולכושר הזה השתוו רק המדנים, המריבות והתהפוכות שביניהם שלהם עצמם. כמה אלפי שנים עברו ועדיין לא חל כל שינוי בסגולותיהם ולא פחתו במאומה, לא מצוקותיהם ואף לא כוח החיות שלהם. הם נשארו קיימים חרף כל מה שיכול היה העולם לעשות כנגדם. וחרף כל מה שיכלו לעשות כנגד עצמם, ומבחינות כה שונות השאיר לנו כל אחד מהם את מורשת גאונו וחכמתו.
11/07/2011  |  יוסף עברון  |   מאמרים
בהמשך למסיבת העיתונאים בה הודיע שר האוצר על "הפטיש" בדמות ביטול הפטור ממס על דירות השקעה, פורסם לאחרונה תזכיר חוק שנועד להתניע את הליכי החקיקה לקראת עיגון ההצעה כחוק.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il