|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

המחאה: שלב ההתפכחות

הציבור מתחיל להבין שהפכו אותו למריונטה בשירות השמאל, על-פי מיטב שיטותיהם המניפולטיביות של הצמד-חמד מינצנברג-גרינברג
07/09/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
ליף. מריונטה [צילום: פלאש 90]

המאהלים המרכזיים פורקו. המחאה גוועת. אבל הטעם המר נשאר. שוב ושוב מסתבר, וביתר שאת, כי כל אותם מאות אלפים שהשתתפו באירועי המחאה, נפלו קורבן למעשה תרמית מתוחכם מבית מדרשו של השמאל ההזוי, לעירעור המשטר הלגיטימי בישראל. משהבין השמאל הרדיקלי כי אין לו שום סיכוי להפיל את שלטון הימין באמצעות הקלפי, פנה לדרך היחידה שעדיין מסוגלת, לדעתו, לחולל את קריסת שלטון הימין: חירחור תיסכולים, חלקם אמיתיים וחלקם מדומים, בקרב הציבור. חלק ניכר מן הציבור, שעל-פי כל קנה מידה (למשל סקר דעת קהל פוליטי; ראה להלן) בוחל בהם ובדרכם, נסחף אחריהם והפך עצמו לקהל של 'אידיוטים שימושיים'.

וייאמר מיד: לא שהכאב שנחשף בפעולות המחאה איננו מוצדק. יש בהחלט על מה למחות ולהפגין. ברשימת היעדים שלמענם ראוי להיאבק, ניתן למצוא את היעדים הבאים, ומן הסתם יימצאו עוד יעדים מוצדקים:

  • היעד הבסיסי ביותר - דיור בר השגה לזוגות צעירים בפרט ולאנשים עובדים בכלל;

  • ביעור הקפיטליזם החזירי שמערער את הביטחון התעסוקתי של השכירים במדינה, אשר למרות מסירותם לעבודתם, הם עלולים בכל רגע להיזרק החוצה, מבלי שתינתן להם כל הגנה ארגונית וחוקית מפני הדורסנות ושכרון הכוח של מעסיקיהם;

  • הבטחת שכר הגיוני לכל מועסק וחיסול גילויי עוני מחפיר בקרב אנשים עובדים;

  • התביעה המוצדקת לצימצום פערי השכר הבלתי נסבלים: מאות אלפי שקלים לחודש לבכירים, מול פירורי שכר הנזרקים לעבר המועסקים, שהם-הם מקור העושר של המעסיקים;

  • ריסון חמדנותםם הבלתי נלאית של המונופולים הגדולים, המכניסים יד לכיסנו וגובים מאיתנו עבור מוצרים קיומיים מחירים כפולים מאלה שהם גובים עבור אותם מוצרים בחו"ל; ועוד.

היו כמובן גם תביעות דמיוניות. למשל הפרחת סיסמאות חלולות כמו 'מדינת רווחה' ו'צדק חברתי', שבאמת אינן יותר מסיסמאות ריקות, כפי שהוכח במרוצת שבעים שנות התנהלותן הכושלת של מדינות רווחה וצדק חברתי, יעני, בגוש הקומוניסטי הרצחני, אשר קרס תחתיו רק מחמת עודף מופרז, כידוע, של רווחה וצדק חברתי. והיו תביעות דמיוניות נוספות של מפגינים עם ילד וכלב, שהתאוננו על הקושי לגמור את החודש עם שכר של 18 אלף שקל נטו (למרות ששכר בסדר גודל כזה יכול להיות חלומה של כל אם יהודיה), שאינן ראויות להתייחסות.

מינצנברג וגרינברג

ככל שמתרחקים ממחאת קיץ 2011 לעבר ימים צוננים יותר, הולך ומתברר שמאות האלפים שנענו לקריאת הגרעין הקשה של המארגנים, נפלו קורבן למניפולציה של השמאל הקיצוני, שחולל את המחאה. כדי להבין את גודל ההונאה, חובה להכיר שני שמות חשובים לענייננו – מינצנברג וגרינברג. אין כל משמעות לעובדה ששמותיהם מתחרזים. הם אינם סמי וסוסו, גם לא החבל והדלי, אבל שיטות הפעולה שלהם זהות לחלוטין. צמד חמד.

נתחיל בוותיק, וילי מינצנברג, (1889-1940), איש המפלגה הקומוניסטית הגרמנית, מחסידי לנין וטרוצקי, שהמציא את השיטה הקומוניסטית לערעור משטרים דמוקרטים, ליברלים וסוציאל-דמוקרטים, לשם הקמת משטרים קומוניסטיים רצחניים על חורבותיהם. מינצנברג בנה את התיאוריה המתוחכמת שלו על בסיס תורת 'האידיוטים השימושיים' של לנין, אך העדיף לקרוא לכל אותם תמימים המתגייסים ברוב תמימות לשירות הקומוניזם הבינלאומי, בשם הפחות טעון: 'תמימים'. (פרק מרתק על אודותיו מופיע בספרו המצויין של אמנון לורד, 'רצח בין ידידים', 2010).

מינצנברג הבין שלא ניתן לגייס סתם כך את העמים החופשיים בעולם, ולהניעם לפעול כנגד ממשלותיהם החופשיות. לפיכך הוא כונן ברוב ציניות במדינות היעד, מערך של 'מועדוני התמימים': ארגוני שלום אנטי פשיסטיים, ארגוני תמיכה במאבקים 'צודקים' למיניהם, ארגוני הזדהות, ארגוני סולידריות ותרומות לנזקקים, לחולים, לרעבים וכדומה. ארגונים אלה פעלו לכאורה, ובתום לב מצידם של פעיליהם, לכאורה למען מטרות נעלות, אך מטרת העל הנסתרת שלהם הייתה לטפטף בקרב הפעילים איבה כלפי השלטון, כדי ליצור מסה קריטית שתוביל להפלתו.

כך בדיוק פועלת בארץ הקרן החד"שה לישראל. היא תומכת כספית וארגונית במאות ארגוני הזדהות וסולידריות למיניהם. לכולם לכאורה כוונות טובות וטהורות, אך יעדיהם בפועל הרסניים, עד כדי שלילת המדינה היהודית והקמת מדינת כל אזרחיה על חורבות מדינת היהודים.

הסוד שנחשף בוויקיליקס

יעד זה נחשף השבוע כמעט בטעות: מיסמכי ויקיליקס שג'וליאן אסאג' נמנע מלפרסם, זלגו בשגגה לרשת, וחשפו בין היתר תוכנה של שיחה שקיים ב-23.2.10 היועץ הפוליטי של שגרירות ארה"ב בת"א, עם חדווה רדובניץ, מי שהייתה אז סמנכ"ל הקרן החדשה ומנהלת מחלקת המענקים שלה. היא אמרה למארחה הנדהם, כי "בתוך מאה שנה ישראל תהיה בעלת רוב ערבי, אך היעלמותה של המדינה היהודית לא תהיה הטרגדיה שהישראלים חוששים ממנה, משום שהיא תהפוך לדמוקרטית יותר". בקיצור, לא אכפת לה שהמדינה היהודית תיעלם ובמקומה תצוץ מדינת כל אזרחיה, המדינה הערבית ה-23. (הקרן בתגובה טענה כי רדובניץ כבר אינה עובדת אצלם ודבריה היו על דעתה בלבד). אף שמידע זה נחשף באינטרנט והפך לנחלת הכלל, לא העזה התקשורת לקלקל את החגיגה ונמנעה מלפרסם מידע חיוני זה על אודות דבריה המזעזעים של סמנכ"לית הקרן - פרט לאתר 'רוטר' ועיתון מעריב.

הדברים נאמרו שנה וחצי לפני פרוץ מחאת קיץ 2011, אך יש בהם כדי להבהיר מהי מטרת העל הסמויה של הקרן, שהייתה מבכירי מפעילי המחאה: היא הייתה זו שחילקה אוהלים לכל דורש, והפיצה בקרב המריונטות שהפעילה, בדמות ליף ושאר המשתמטים והסרבנים, את החוברת: 'מדריך למאבק במאהל': "סל כלים עבור פעילי השטח... ובו מידע רלוונטי, טיפים טובים, צעדים ראשונים... ברגעים בהם מסמך זה נחתם נשמעים מהמשתתפים קולות ברורים הקושרים את המאבק על הדיור בקריאה לצדק חברתי, מדינת רווחה וחיבור למאבקים נוספים". מאבקים נוספים - הבנת את זה, ברוך?

בנוסף לבירבורים והלהג המהפכני שבחוברת, מופיעות בה עצות טובות למפגין: כיצד להתעמת עם שוטרים על-פי החוק ומבלי להיפגע, כיצד לחמוק משאלות מביכות ("לא זה הדבר החשוב באמת"), ואפילו כתובות המייל ומספרי הניידים של העיתונאים המסקרים את המחאה ושל מערכות התקשורת למיניהן. סדר, כבר אמר מינצנברג, מוכרח להיות. בגרמנית זה נשמע יותר טוב.

יורשו הרוחני של מינצנברג קשישא הוא סטנלי גרינברג, אסטרטג פוליטי אמריקני, שגוייס בידי פעילי שמאל מתוסכלים. גרינברג, שמאחוריו מהפכים שמאלניים בעולם, נקרא להציל את השמאל הישראלי מניוון האופוזיציה שנגזר עליו לאורך ימים, לאחר שהעם קלט שמול סרבנות הפלשתינים, אין לשמאל מה להציע. גרינברג מיחזר למעשה את תורת מינצנברג, והציע ליצור מחאה חברתית מתמשכת ומבוזרת, בכל הכיוונים ובכל התחומים, באמצעות "ריבוי פעולות, מרובי קולות וגוונים. להמשיך בפעילות כל הזמן, ללא הפסקה, לפעול ולייצר אקשן, עד לנצחון, יבוא מתי שיבוא". לא מחאה מדינית, שאין לה קונים, אלא מחאה חברתית-כלכלית. מינצנברגיזם במיטבו.

מיותר לציין שגם דיווח על פעילותו של גרינברג כאן, לא הופיע בתקשורת (פרט למעריב ומקור ראשון שהקדישו לגרינברגיזם מקום נרחב), וגם זאת, כנראה כדי לא לקלקל את החגיגה ואת התחושות בדבר ההתארגנות הספונטנית, כביכול, של המחאה.

רבים בציבור כבר התפכחו והבינו שיש מי שמוליכים אותם באף ומגייסים אותם ליעדים אחרים. ניתן להבחין בהתפכחות, בכך שחרף המחאה, שיפרו הליכוד וגוש הימין את משקלם (69 מנדטים, לעומת 65 כיום), בסקר האחרון של רשת ב' (1.9.11). התפכחות נשמעת גם בדבריו הכואבים של אדם דובז'ינסקי, מראשי ומארגני המחאה, ששבת רעב במסגרתה במשך 3 שבועות, ואמר למעריב (2.9.11): "הם לא רוצים להביא תוצאות [פתרונות]. הם רוצים להפיל את ביבי. הם רוצים להמשיך במאבק לשם מאבק... את מובילי המחאה...לא מעניינים הישגים של ממש. המחאה היא מבחינתם המטרה, לא האמצעי".

ועל מובילי מחאה שכאלה, בחלקה מוצדקת ובחלקה מניפולטיבית, כבר אמרה רחל המשוררת: "אני לא אובה בשורת גאולה/אם מפי מצורע היא תבוא".

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המחאה: שלב ההתפכחות
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רונן גולדשטיין
7/09/11 19:34
 
ע_הראל
9/09/11 14:06
 
נחום שחף
12/09/11 11:32
2
אהוד פרלסמן
8/09/11 01:27
3
ייאוש!
8/09/11 04:45
4
ישמעאל
8/09/11 20:34
5
יצחק בן חור
11/09/11 21:27
6
יצחק הילמן
11/09/11 22:23
7
אנטרופי
13/09/11 09:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באוגוסט 2011 פירסם מגזין "פורבס" את רשימת 100 הנשים המשפיעות של 2011, כשהמדד הראשי לבחירתן הוא הכסף. תשובתי למתנגדות למדד זה: למה לא?. מדד הכסף אמור להיות מילת מפתח חיובית: האם לא על שכר שווה לגברים נאבקות הנשים?, האם המחאה החברתית שאנו עדים לה בישראל אינה על כסף כדי שנוכל לקנות את המצרכים החיוניים לנו ולשמור על רמת חיים סבירה לכולם?.
הם רוצחים נתעבים, חלאות אדם, אחד אחד. הם רוצחים שפלים ובזויים, אשר דין צדק מחייב, לכל הפחות, את הישארותם מאחורי סורג ובריח עד אחרון ימי חייהם. עצם הגיית שמם מעוררת חלחלה, בחילה וקיא: עבדאללה ברגותי, האחראי לרציחתם של 67 ישראלים במסעדת סבארו ובקפה הלל ירושלים; חסאן סלאמה, האחראי להירצחם של 46 ישראלים בפיצוץ שני אוטובוסים; ויסאם ועלא עבאסי, האחראים לרציחתם של 81 ישראלים; עבדאללה ובלאל ברגותי, האחראים לרציחתם של ישראלים רבים. ועוד ועוד. שמות ומספרים של שטני-מוות, אשר על-פי דין צדק היו חייבים מיתה. אבל דווקא האחריות הזו, הבלתי נתפסת במושגים אנושיים, היא ההופכים את הקריאה לממשלת ישראל להסכים לשחררם, יימח שמם ויאבד זכרם, תמורת גלעד שליט לכל כך מעיקה, כל כך מייסרת, כל כך קורעת.
07/09/2011  |  אברהם שרון  |   מאמרים
ביום שני (5.9.11) התקיים הכינוס הרביעי להיערכות העורף למלחמה. בכל אמצעי התקשורת צוטטו בהרחבה דבריו של אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, על הסיכון הגובר למלחמה אזורית. אזהרות דומות הושמעו בעבר על-ידי גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. ברור לכולם שזהו תסריט אפשרי, שבאם יתממש, אוכלוסיית המדינה כולה עלולה להיות בחזית.
07/09/2011  |  עודד עמיחי  |   מאמרים
ההודעה הדרמטית של שולה זקן, מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר, מר אולמרט, הכניסה את מגידי העתידות ו"אבירי" שלטון החוק ללחץ ממשי. משמעותה של ההודעה היא שאלה אשר חזו שחורות ועשו הכול כדי להפיל את אולמרט רואים את האופק מתרחק יותר ויותר. מה יעשו עתה? הרי הם יהיו חייבים, במוקדם או במאוחר, להסביר איך הם נתנו את ידם לפוטש נגד ראש ממשלה נבחר בישראל.
07/09/2011  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
יש לי טלפון נייד מזה 16 שנים לפחות, ובכל אותן שנים אני מנוי של חברת סלקום. הטלפון הוא של העסק ומשמש לצרכי עבודה. חשבונית התשלום מגיעה למשרד, התשלום משולם כסדרו בהוראת קבע ולא טרחתי במיוחד לאחרונה לבדוק את החשבונות. אי-בדיקת החשבונות לא נבעה מעודף תמימות ואמונה בנפש האדם (ובמיוחד לא בנפש חברות גזלניות), אלא, יש להודות, קצת מעצלות ומתשוקה כרונית למנוחה, וקצת בגלל שתמיד יש דברים דחופים יותר. עלי להוסיף שרכשתי חבילה ממש משתלמת, במחיר קבוע, על-פי הצעת סלקום - אז מה יש כבר לבדוק?
07/09/2011  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il