|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תראו מי שמדבר

ההגון והישר

משרד המשפטים תוקף את יואב יצחק על "השתלחויות חסרות שחר במשרתי ציבור הגונים וישרים, בהם גם פרקליט המדינה, שי ניצן" הגון וישר? מי שמשקר ללא הרף מול מסמכים ועל פסק דין של ביהמ"ש העליון?
09/03/2017  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משמר המשפט   |   תגובות
לא ילך לך [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

יואב יצחק
נורית ליטמן נדרשה לעדות בחשד שהסתירה מידע בפרשת אורי קורב

"בהשתלחויותיו חסרות השחר של יצחק במשרתי ציבור הגונים וישרים, בהם גם פרקליט המדינה, שי ניצן, יש כדי לפגוע בשמם הטוב, ללא שום בסיס". לשון הודעת דובר משרד המשפטים, משה כהן (8.3.17), בתגובה לחשיפתו של יואב יצחק בנוגע להתנהלותה של עו"ד נורית ליטמן בעניינו של עו"ד אורי קורב, והגיבוי שהיא מקבלת מניצן.

נשאיר לקוראים להחליט למי הם מאמינים - למשרד המשפטים או ליצחק. דומני שהרקורד ונסיון העבר אינם מקשים על הבחירה. כאן נעסוק בתואר שנתן כהן לניצן: הגון וישר. האמנם?

דומה שלקראת חג הפורים, התהפכו להן העובדות בלשכות פרקליט המדינה ודובר משרד המשפטים. כדי שלא להעכיר את שמחת החג הממשמש ובא, וכדי שלא נשב כאן עד קריאת המגילה, נסתפק בשלוש דוגמאות בולטות לשקרים בוטים שיצאו מפיו וממקלדתו של ניצן. ולמה הן בולטות? משום שהן מוכיחות שלפרקליט המדינה (ההגון והישר, כזכור) אין שום בעיה לשקר גם כאשר קיימים מסמכים חד-משמעיים המגלים את כזביו. מה שמציב אותנו בפני בדיוק שתי חלופות: או שניצן הוא שקרן פתולוגי הבטוח שהשקר הוא האמת, או שהוא כזבן מקצועי המשוכנע שיוכל לשקר לכולם כל הזמן. ובכן, אדוני הפרקליט (ההגון והישר), לפחות איתנו זה לא ילך לך.

בד"מ פ 04/2015, ועדת האתיקה במחוז ת"א נ' משה שרמן / גז"ד
ארבעה חודשי השעיה לעו"ד משה שרמן אשר איים על תובעת במהלך דיון
הכרעת נציבת הביקורת על התביעה בתיק 81/15 / מכתב
פרקליט המדינה מבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לבטל את החלטתה של הילה גרסטל בנוגע לתצהירו של חן קוגל בעניינה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק
סע"ש 34157-07-14, מאיה פורמן-רזניק נ' מדינת ישראל ואח' / תצהיר
תצהירו של ד"ר חן קוגל בעניינה של ד"ר מאיה פורמן-רזניק ועליו סימון הקטעים שדרשה פרקליטות המדינה למחוק

פרשת משה שרמן
שרמן. ביה"ד פסל את ההסדר

רק יומיים לפני כן
ניצן בעצמו אישר הסדר לפיו שרמן "יושעה" ל-44 יום בפגרה. בית הדין קבע שההסדר אינו סביר. בית הדין השעה את שרמן לארבעה חודשים. ניצן התגאה בכך ששרמן הושעה לארבעה חודשים. את שלושת הרכיבים הראשונים של הסיפור, ניצן (ההגון והישר) "שכח" לספר לשומעיו. וזה קרה רק יומיים לפני כן

ב-8 בספטמבר 2015 התייצב ניצן בפני אולם מלא במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, לוועידת פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין. על הבמה לידו ישבו השרה איילת שקד, הנשיאה מרים נאור, היועץ המשפטי יהודה וינשטיין ועוד הבכירים שבבכירים בעולם המשפט והאכיפה. הוא דיבר על היד התקיפה נגד מי שמאיימים נגד פרקליטים, ואז התגאה:

"כחלק ממדיניות חדשה זו, הוגשה לפני כשנה תלונה ונוהלה חקירה נגד עורך דין פלילי ידוע... ביום ראשון השבוע ניתן גזר דינו של אותו עורך דין לאחר שזה הודה והורשע בפני ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בעבירה של התנהגות שאינה הולמת את כבוד מקצוע עריכת הדין. במסגרת גזר הדין, הושעה עורך הדין למשך ארבעה חודשים מהעיסוק בעריכת דין".

זו הייתה אמת – אבל חלקית מאוד, וכידוע אמת חלקית יכולה להיות יותר גרועה משקר. עורך הדין בו מדובר היה משה שרמן, שייצג את העבריין שלום דומרני ובינואר 2014 איים באולם על התובעת: "אם הפרקליטות תמשיך בהתנהלות שלה כמו עד עכשיו, אני מודיע לכם שאני הולך למסור לשלום דומרני שֵם שאני חושב שעומד מאחורי כל מה שקורה בתיק, ורק תראו מה יהיה לכם". ליתר ביטחון, שרמן חזר על הדברים פעמיים.

הפרקליטות הגישה תלונה למשטרה נגד שרמן, אבל לבסוף הגיעה איתו להסדר. היא תוותר על התלונה הפלילית, הוא יועמד לדין משמעתי ויושעה ל-44 יום, אותם ירצה בפגרה. "בא כוח הקובלת טען בפנינו", כתב בית הדין המשמעתי בגזר דינו ב-6 בספטמבר 2015, "כי עסקינן בהסדר סביר ומאוזן, שנעשה על דעת בכירי פרקליטות המדינה (לרבות פרקליט המדינה) ורשויות התביעה". למי ששכח – פרקליט המדינה שההסדר נעשה על דעתו, הוא שי ניצן.

אלא שבית הדין במחוז תל אביב טרף את הקלפים וקבע: "בעונש המוסכם כפי שהוצג בפנינו לא מתקיים איזון ראוי בין האינטרס הציבורי הפרטני והאינטרס הציבורי הרחב אשר אותו מייצגת הקבילה, לבין טובת ההנאה אשר ניתנה לנקבל במסגרת הסדר הטיעון". בית הדין גזר על שרמן ארבעה חודשי השעיה (למען ההגינות נציין, כי שרמן ערער).

אז מה היה לנו? ניצן בעצמו אישר הסדר לפיו שרמן "יושעה" ל-44 יום בפגרה. בית הדין קבע שההסדר אינו סביר. בית הדין השעה את שרמן לארבעה חודשים. ניצן התגאה בכך ששרמן הושעה לארבעה חודשים. את שלושת הרכיבים הראשונים של הסיפור, ניצן (ההגון והישר) "שכח" לספר לשומעיו. וזה קרה רק יומיים לפני כן.

פרשת תצהיר קוגל
לא יכול לתת יד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עמדה סופר-מקצועית
מישהו רואה פה "הגיגים אישיים"? מישהו מצא כאן "עמדה משפטית"? מה שיש כאן, זו עמדה סופר-מקצועית של מי שאמור להיות הממונה הישיר על פורמן-רזניק ושל מי שעומד בראש מערך הרפואה המשפטית בישראל. ניצן (ההגון והישר) כנראה לא חשב שמישהו ישים את ידו על התצהיר המקורי, או שכדרכו – האמת והשקר שימשו אצלו בערבוביה

תקציר העלילה: ניצן דרש למנוע מד"ר מאיה פורמן-רזניק להתמנות לראש האגף לרפואה משפטית במכון לרפואה משפטית, לאחר שבית המשפט המחוזי מתח עליה ביקורת קשה בתיק רומן זדורוב. פורמן-רזניק פנתה לבית הדין לעבודה וד"ר חן קוגל, מנהל המכון, הגיש תצהיר שתמך בעמדתה. מנהלת המחלקה למשפט העבודה בפרקליטות, עו"ד רות שילנסקי, דרשה מקוגל להשמיט קטעים מתצהירו. היא נתמכה בידי המשנות ליועץ המשפטי, עוה"ד אורית קורן ודינה זילבר. קוגל סירב והתצהיר הוגש כמות שהוא. נציבת הביקורת דאז על הפרקליטות, הילה גרסטל, קבעה שמדובר בהתערבות פסולה.

ניצן דחה בגסות את מסקנותיה של גרסטל וכתב לווינשטיין: "למותר לציין, כי לא ניתן לבקש מעובד מדינה לשנות עובדות שאותן הוא אמור להעיד ושאותן מסר לפרקליט. אולם דעות ועמדות – שאני! אף במקרה דנן, השינויים שהתבקשו לא התייחסו כמובן לעובדות שעליהן העיד ד"ר קוגל, אלא לעמדות משפטיות והגיגים אישיים".

אבל מה לעשות, והתצהיר של קוגל עם המחיקות של שלוש המוסקטריות פורסם במלואו ב-News1 – ושוב ניצן נתפס משקר אל מול מסמך. כך למשל, אלו פסקאות שנדרש קוגל למחוק כאשר התייחס לאפשרות שפורמן-רזניק תוכל להיכנס לתפקידה אך לא לתת חוות דעת לבית המשפט:

"עבור ד"ר פורמן-רזניק, כמו כל רופא משפטי אחר, כתיבת חוות דעת ועדויות בבית משפט הן ליבת המקצוע. להבדיל מתחומי רפואה אחרים, הרפואה המשפטית אינה חלק מתהליך הריפוי ועל-פי רוב אינה משרתת ישירות את מערכת הבריאות. המהות הבסיסית ביותר של הרפואה המשפטית הינה שימוש בכלים משפטיים על-מנת לכתוב חוות דעת בהליכים משפטיים.

"הדרישה שד"ר פורמן-רזניק תהיה מועסקת במכון אך תהיה מנועה מלעסוק בכל פעילות שעשויה להוביל להגשת חוות דעת, משמעה ריקון תפקידה מעיקר תוכנו, והיא משולה מבחינתי להעסקתו של טבח במסעדה מבלי לאפשר לו לבשל, או העסקת יועץ משפטי מבלי לאפשר לו לייעץ. ד"ר פורמן-רזניק אינה יכולה להסב את הכשרתה ברפואה משפטית לעיסוק בטיפול בחולים. היא אינה יכולה לעבוד בבית חולים או במרפאה. ביטול זכייתה במכרז או דרישה שלא תכתוב חוות דעת משמעותה חיסול הקריירה של ד"ר פורמן-רזניק כרופאה משפטית, והורדה לטמיון של כל השנים הארוכות בהן עמלה ולמדה את רזי המקצוע, השתלמה והתמקצעה. כל זאת בעקבות ביקורת שנאמרה באופן חד-פעמי כנגד ד"ר פורמן-רזניק במסגרת פסק דין שתלוי ועומד בערעור".

הנה עוד פסקה שנדרש קוגל למחוק: "אינני מתעלם או מקל ראש בביקורת של בית המשפט, אך לדעתי, הסתמכות על הערות בית המשפט בפסק דינו, כבסיס להחלטה שלא לאפשר לד"ר פורמן-רזניק לעבוד כלל במרכז, או לחלופין הדרישה שתעבוד בתנאים מגבילים - ובכלל זה הדרישה שלא תוכל לעסוק בכל פעילות שתוביל או שעשויה להוביל להגשת חוות דעת בעקבות הביקורת הנ"ל, היא דרישה לא מידתית או סבירה בנסיבות, ובהתאם אינני יכול להיות שותף לה ולתת לה יד".

בהמשך נדרש קוגל למחוק את הפסקה הבאה: "נגד ד"ר פורמן-רזניק, שהפכה מעדה מומחית ל'סוג של נאשמת', מופנית כעת טענה על 'כשל מקצועי חמור'. כמי שאמון על הרפואה המשפטית בישראל, אינני רואה בסיס לטענה כזאת. חוות דעתה היא מקצועית, אמינה, הגונה ועשויה על-פי מיטב הסטנדרטים המקצועיים המקובלים, ואין בה שום כשל מקצועי. אכן, הגישה ה"מדלגת" מאי הסכמה עם חוות הדעת, לקעקוע אמינותה של העדה המומחית, היא מהלך בעייתי מאוד. אי-הסכמה צריכה להיות מוכלת תחת גדרות של ויכוח או מחלוקת לגיטימיים, ואין לגלוש מביקורת עניינית לגיטימית להשתלחות חסרת רסן. בענייננו, הביקורת לא רק שאינה מוצדקת, אלא גם מסכנת את מוסד חוות הדעת הרפואית המקצועית והבלתי תלויה ואת קיומו".

מישהו רואה פה "הגיגים אישיים"? מישהו מצא כאן "עמדה משפטית"? מה שיש כאן, זו עמדה סופר-מקצועית של מי שאמור להיות הממונה הישיר על פורמן-רזניק ושל מי שעומד בראש מערך הרפואה המשפטית בישראל. ניצן (ההגון והישר) כנראה לא חשב שמישהו ישים את ידו על התצהיר המקורי, או שכדרכו – האמת והשקר שימשו אצלו בערבוביה.

פסק דין זדורוב

נישאר בפרשת פורמן-רזניק ונגיע לשיא שקריו של ניצן: סילוף מכוון של פסק דין שנתן בית המשפט העליון.

ב-24 בדצמבר 2015 כתב ניצן למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן-טוב, כי "אשר לגוף חוות הדעת, הביעו השופטים עמדות שונות בנוגע לחוות דעתה". ההדגשה הייתה במקור. אך מה לעשות, שבפסק דין זדורוב היו השופטים תמימי דעים בנוגע לחוות דעתה של פורמן-רזניק בעניין הסכין בה נרצחה תאיר ראדה.

השופט יורם דנציגר כתב: "אני סבור כי יש להעדיף את חוות דעתה של ד"ר פורמן בסוגיה זו ולקבוע כי החתך בסנטרה של המנוחה נוצר על-ידי סכין משוננת". השופט יצחק עמית כתב: "אני מצטרף אפוא, גם אם בדוחק, למסקנתו של חברי לפיה יש לקבל את חוות דעתה של ד"ר פורמן כי בסכין משונן עסקינן". והשופט צבי זילברטל כתב: "אני מצרף דעתי לאמור בפסק דינו של השופט דנציגר בעניין חוות דעתה של ד"ר פורמן". מישהו בבקשה מוכן להראות לי (ולפרקליט ההגון והישר) היכן יש כאן "דעות שונות"?


תאריך:  09/03/2017   |   עודכן:  09/03/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההגון והישר
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ללוין - ושוב...
9/03/17 16:41
2
מבשרת
9/03/17 16:44
3
בעז ש
9/03/17 16:54
 
לבעז
9/03/17 20:04
4
א. וינשטיין
9/03/17 17:10
5
חמודי
9/03/17 19:31
6
שאול א.
9/03/17 20:00
7
העם לא טיפש
9/03/17 21:23
8
אהרון שחר
9/03/17 22:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
יורם דנציגר הוא השופט השני בתוך שנה שמודיע שיעזוב את בית המשפט העליון חמש שנים לפני גיל הפרישה; קדם לו צבי זילברטל, שיפרוש בחודש הבא. שניהם לא נימקו פומבית את מניעיהם, אך נראה שמדובר בעייפות ושחיקה.
09/03/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
השופט: יגאל גלם, בית הדין האזורי לעבודה בחיפה.
07/03/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
ביום חמישי שעבר (2.3.17), לקראת השעה 15:00, סיים נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, דיון ארוך ודרמטי על עתידו של העיתון גלובס. שעה וחצי לפני כן הוא שלח את איש העסקים היהודי-רוסי דוד דוידוביץ ופרקליטו, עו"ד שמוליק קסוטו, להתייעצות של חצי שעה. אורנשטיין אמר להם, שאם דוידוביץ רוצה לשפר את הצעתו - שעמדה אז על 102 מיליון שקל - זהו הזמן.
06/03/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"אזכה את אלאור אזריה כמו שזיכיתי את איוון דמיאניוק" - הצהיר השבוע עו"ד יורם שפטל. משפטו של פושע המלחמה דמיאניוק היה נקודת הזינוק בקריירה של שפטל, ומזה חצי יובל שהוא מתהדר באותו זיכוי. אלא שהאמת שונה בתכלית. דמיאניוק זוכה מחמת הספק מאשמת היותו איוון האיום מטרבלינקה, בשל ראיות שהציג התובע, עו"ד מיכאל שקד. הגיע הזמן לפוצץ את הבלון שבעזרתו ממריא שפטל שוב ושוב, וגם להציג כמה פרטים שמשום מה הוא לא טורח לציין.
03/03/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
השופט: ישראל ויטלסון, סגן נשיא בית המשפט לתעבורה בתל אביב
28/02/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il