|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מזכירתו של דכנר בביהמ"ש

"לא ידעתי שהיה שוחד - רק הערכתי זאת"

שרון פוחס אומרת בביהמ"ש שחששה מפני התקשורת וכי לא נעים לה להעיד נגד חבריה רוזן: או שהיית "אאוט" במשטרה, מה שלא נראה, או שאת חוזרת בך
19/04/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
דכנר וזקן. תמונה במתנה [צילום: פלאש 90]

איתמר לוין
"הבנתי שמאיר רבין משחד אנשים בעירייה"

איתמר לוין
אולמרט, דנקנר ואפרתי: לסגור את הולילנד

עו"ד שרון פוחס, שהייתה מזכירתו של שמואל דכנר בשנים 2007-2003, העידה במשטרה, כי ידעה שדכנר ומאיר רבין משלמים שוחד לגורמים בעיריית ירושלים כדי לקדם את פרויקט הולילנד. ואולם, בעדותה בבית המשפט המחוזי בתל אביב אמרה פוחס (יום ה', 18.4.13), כי הייתה זו רק מסקנה, אין לה ידיעה ברורה בנושא והיא חוזרת בה מהמילה "שוחד".

לדברי פוחס, "זאת ההתרשמות הכללית שלי, אני מעולם לא הייתי בחדר, לא הזמינו אותי, לא אמרו לי ולא שמעתי את זה". לטענתה, רק בדיעבד הבינה שדכנר אדם אינו ישר ושהוא "הזיז דברים בצורה לא חוקית". התובעת, עו"ד אתי בן-דור, ציינה שפוחס העלתה בצורה ספונטית את המילה "שוחד" כבר בראשית חקירתה. בעדותה אמרה פוחס: "אני חוזרת בי מהמילה שוחד, אני מאשרת את כל מה שקרה למעט המילה שוחד, אין לי מושג אם היה שוחד או לא היה שוחד".


הייתה טרודה


השופט דוד רוזן שאל את פוחס כיצד נכנסה המילה "שוחד" לחקירתה, והיא השיבה שאינה יודעת. לדבריה, היא לא התעניינה מהי תכולת המעטפות שהשאיר דכנר עבור רבין ועבור נהגו עופר לוי, משום שהייתה טרודה בנושאים אישיים. עם זאת, בחקירתה במשטרה אמרה פוחס: "הבנתי שהתפקיד שלו [של רבין] הוא לשחד אנשים בעיריית ירושלים כדי לקבל אישורים לפרויקט של הולילנד".

בן-דור שאלה ממה חוששת פוחס, והיא השיבה שלא נעים לה כל מעמד העדות. ואולם, במשטרה אמרה פוחס: "אני רוצה להדגיש שחשוב לי שהעדות שלי לא תגיד לשמואל, לעופר, לרבין, לקלנר, לעורכי הדין שלהם, אני חוששת לי ולילדים שלי". בעדותה הסבירה: "זה מה שחששתי אז, עכשיו אני חוששת יותר מהתקשורת, עכשיו אני חוששת מדברים אחרים, מהתקשורת".

בהמשך עדותה טענה פוחס, כי אינה יודעת על מי דיברו דכנר ורבין. ואולם, היא אישרה בתשובה לשאלות ישירות של בן-דור, כי הוזכרו שמותיהם של אלי שמחיוף, יהושע פולק ואורי לופוליאנסקי. בחקירתה במשטרה אמרה פוחס, כי הבינה שתפקידו של רבין הוא לשלם שוחד, תוך שהתייחסה לכך שיעקב אפרתי הוא דודו. היא גם אמרה, כי דכנר הוציא חשבוניות פיקטיביות לחברת תעשיות מלח, שכן הוא לא ביצע עבודות כלשהן עבור החברה שבראשה עמד אז דני דנקנר.


"דקה אחרי כן את נסוגה"


כאשר ניסתה פוחס לחזור בה מדברים אלו, אמר לה רוזן: "התחושה היא שאו שאת לא רוצה להעיד או שאת היית 'אאוט' לגמרי, אבל זה לא נשמע ככה מההודעות שלך במשטרה... גבירתי, את עורכת דין, גמרת תואר שני במדעי המדינה, את אומרת דברים ודקה אחרי כן את נסוגה לאחור... יש כאן שתי אפשרויות, או שצריך לקחת ולומר הגברת שהעידה פה לא יודעת מה היא מדברת, וזה דבר שאי-אפשר לומר עליך, או המסקנה השנייה היא שאת פשוט לא רוצה להעיד ואת רוצה לחזור בך מהחקירה במשטרה. זו גם כן אפשרות, ואז התביעה תעשה בזה שימוש, או שתבואי ותדברי, כי כל שאלה ששואלים אותך, את חוזרת בך מהדברים שאמרת בחקירה במשטרה, [אמרת] אני לא יודעת, כשבן אדם אומר הוצאו חשבוניות פיקטיביות הוא יודע מה הוא מדבר". בהמשך שאל רוזן את פוחס האם אמרה אמת במשטרה, והיא השיבה בחיוב.

בהמשך שאל אותה רוזן ממה חששה, ופוחס השיבה: "פחדתי מכל הנושא. פחדתי מהמשטרה. פחדתי מכל הסובבים. כי ברגע שאמרו לי שיש חקירת משטרה, ופגשתי את הלל והוא אמר לי ששמואל עשה כל מיני דברים - ששמואל עשה כל מיני מעשים וכתב ספר, לפני שהוא נהיה עד מדינה, ושאני מוזכרת שם, אז התחילו כל החששות שלי. לא רציתי להיות מעורבת בחקירת משטרה ולשבת פה ולהעיד". רוזן: "נגד מי לא רצית להעיד?". פוחס: "נגד כל האנשים פה שיושבים מולי, ושעבדתי אתם, ושהיו חברים. לא רציתי להעיד פה. ממש לא".


"האדם הכי ישר"


בחקירה הנגדית בידי עו"ד גיורא אדרת, סניגורו של צ'רני, אמרה פוחס שהאחרון הוא האדם הישר ביותר שהיא מכירה. היא אישרה את דבריה במשטרה, לפיהם הגיעה למסקנה שנדבנותו הרבה של דכנר התאפשרה משום שלמעשה הוא חי על חשבון אחרים - מהלוואות שקיבל מפולאר, מחברת הזרע, מהשוק האפור ומגורמים אחרים.

לעו"ד איתן מעוז, סניגורו של אביגדור קלנר, אישרה פוחס את דבריה במשטרה ולפיהם "אף אחד מעולם לא אבל אף אחד לא דיבר איתי על שוחד", מעוז שאל: "החוקרים מאוד שמחים לקבל מידע על שוחד ואת מוסרת להם דברים מתוך הרהורי ליבך ולא מתוך ידע, נכון?", ופוחס השיבה בחיוב.

פוחס טענה עוד, כי החוקרים איימו עליה שרשיונה כעורכת דין יישלל, וכי הדברים לא באו לידי ביטוי בהודעה עליה הוחתמה. לדבריה, היא שיתפה פעולה עם החוקרים, עברה על מסמכים ורשמה הערות, אך לאחר מכן קיבלה סטירת לחי (כלשונה) כאשר התברר לה שחקירותיה הוקלטו ותומללו בלא ידיעתה.

בתשובה לשאלתו של עו"ד רועי בלכר, סניגורו של אהוד אולמרט, אישרה פוחס, כי הפעם היחידה בחקירתה בה ייחסה לדכנר שקר, היה כאשר צוטטו לה דבריו של האחרון, לפיהם נתן צ'קים לאורי שטרית לבקשתו של אולמרט. פוחס אמרה לעו"ד דב-גלעד כהן, סניגורה של שולה זקן, כי דכנר וזקן היו ידידים טובים, ללא קשר לתחום העסקי. עוד אישרה, כי דכנר היה אדם נדיב מאוד, וכי בין היתר נתן לזקן במתנה תמונה מתוך האוסף שלו.
חקירתה של שרון פוחס, 6.4.10
חקירתה של שרון פוחס בפרשת הולילנד, 6.4.10: ידעה שיש תשלומי שוחד, קשריו של דכנר עם גורמים שונים ובהם אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי, תפקידו של מאיר רבין
חקירתה של שרון פוחס, 23.4.10, חלק ראשון
חקירתה של שרון פוחס בפרשת הולילנד, 23.4.10. קשריו של שמואל דכנר עם גורמים שונים, יחסיו עם שולה זקן
חקירתה של שרון פוחס, 23.4.10, חלק שני
חקירתה של שרון פוחס בפרשת הולילנד, 23.4.10. קשריו של דכנר עם בנימין בן-אליעזר
חקירתה של שרון פוחס, 22.6.10
חקירתה של שרון פוחס בפרשת הולילנד, 22.6.10. השירותים שהעניק דכנר לחברת הזרע
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 18.4.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 18.4.13. עדותו של אסא אליאב: הטיפול בהיטלי ההשבחה של פרויקט הולילנד. עדותה של שרון פוחס: התנהלות משרדו של דכנר, מה ידעה על תשלומי שוחד, הקשרים בין דכנר לזקן. עדותו של אוהד אורנשטיין: הטיפול בפרויקט חוות שלם

תאריך:  19/04/2013   |   עודכן:  20/04/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עופר לוי /  Levy Opher"   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא ידעתי שהיה שוחד - רק הערכתי זאת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
21/04/13 06:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
בחקירה הנגדית בידי עו"ד גיורא אדרת, אמר (יום א', 14.4.13) איתן מאיר, לשעבר מנכ"ל עיריית ירושלים, כי אינו יודע מי יזם את העברת נושא היטלי ההשבחה בפרויקט הולילנד לאודי ניסן והאם ניסן קיבל הנחיות כלשהן. לדברי אדרת, ניסן לא קיבל את הסמכות להחליט אלא רק התבקש לפשר בין היזמים לעירייה. השופט דוד רוזן: "במקום להעביר לשמאי, שגם הוא כלכלן וגם הוא מבין, העבירו את זה לניסן שנבחר בידי [אהוד] אולמרט או [רענן] דינור".
14/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההגנה במשפט הולילנד צריכה להתמודד עם הקושי שבהוצאת הטיפול בהיטל ההשבחה בפרויקט מידי גורמי העירייה והעברתו לידי המנכ"ל דאז של הרשות לפיתוח ירושלים, אודי ניסן. כך אומר (יום א', 14.4.13) השופט דוד רוזן. הוא גם שב ואמר, כי הנקודה שתכריע את המשפט - במקרה זה בעניינו של אהוד אולמרט - היא האם ניתן או לא ניתן כסף לעובד ציבור במסגרת מילוי תפקידו.
14/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הממונה על הנכסים בעיריית ירושלים, קובי סדן, סבר שהעירייה יכולה לקבל בתב"ע ו' של הולילנד, בה נכללו 220 יחידות דיור, יותר מאשר 1,000 מ"ר לצורכי ציבור ולכן ניסה לשפר עמדות בהמשך המו"מ עם היזמים. כך העיד (יום ה', 11.4.13) סדן במשפט הולילנד.
12/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הלל צ'רני נטל על עצמו את חובו של שמואל דכנר לקבוצת הולילנד, בסך 8.9 מיליון שקל, רק כעניין חשבונאי. כך אומר (יום ה', 11.4.13) חשב הקבוצה, רו"ח אלי חסון, בחקירתו הנגדית בידי סניגורו של צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. "אין פה שום רישום כוזב ושום רישום לא תקין", אמר.
11/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
האדריכל רם כרמי, חתן פרס ישראל ומהבולטים בתחומו במדינה, הלך לעולמו (יום ה', 11.4.13) בגיל 82. כרמי תכנן בין היתר את פרויקט הולילנד והופיע ברשימת עדי התביעה, אם כי לא ברור האם אכן הייתה כוונה לזמנו לעדות.
11/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il