|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

רבין מסבך את אולמרט

רוזן לרבין: אמרת שנתת שוחד לזקן ולמסר

התביעה: רבין נתן מתת ללופוליאנסקי בדמות סיוע פוליטי בבחירות 2003 רוזן: מדוע לא אמרת ליצחקניא וסובל שכל הטענות של דכנר חסרות יסוד? רבין: זה הסגנון שלי
11/07/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רבין. "בתמליל חסרים הרבה דברים" [צילום: פלאש 90]

40% הנותרים
רוזן שאל, לאור דבריו של רבין בשיחה עם יצחקניא וסובל, אלו 40% בכתב התביעה של דכנר היו אמת. רבין השיב, שהוא ידע על תרומותיו של דכנר ליד שרה, ולא ידע כיצד דכנר ועורכי דינו הציגו אותן בכתב התביעה. עוד אמר, כי התכוון גם להלוואה שנתן דכנר לאורי שטרית, יחסיו של דכנר עם זקן והכספים שניתנו לאורי מסר. רבין שב ואמר, כי נטל על עצמו את יתרת המעשים. רוזן: "לקחת על עצמך דברים שלא היו". רבין: "נכון". רוזן: "יפה"

מאיר רבין נתן לאורי לופוליאנסקי מתת בדמות סיוע פוליטי בבחירות בשנת 2003, כגון סיוע ביצירת ברית בינו לבין הליכוד. כך טוען (יום ה', 11.7.13) התובע, עו"ד ירון גולומב. רבין השיב, כי פעל כאדם חרדי המעוניין שאדם חרדי ייבחר לראשות העירייה. השופט דוד רוזן שאל האם רבין, תושב בני ברק, פעל בצורה דומה בערים אחרות. רבין השיב בשלילה, וציין שיש לו קשר ארוך שנים לירושלים ולליכוד בעיר זו.

גולומב שאל מדוע לופוליאנסקי - אז סגן ראש העירייה - לא ניהל את המגעים במישרין עם דודו אמסלם, ראש אגף שפ"ע בעירייה ופעיל מרכזי בליכוד בעיר. רבין השיב, כי באותה עת הקשר בין השניים "לא היה מי יודע מה" ולכן הציע ללופוליאנסקי שהליכוד יתמוך בו בהתמודדות מול ניר ברקת. רוזן: "לופוליאנסקי מועמד מטעם סיעה חרדית חזקה, הליכוד הוא סיעה חזקה. פתאום בא מאיר רבין מבני ברק וסוגר את זה? אתה רוצה שנקנה את זה?". רבין: "זה התחיל ממני וככה זה נמשך". רוזן: "אין צחי הנגבי, אין ריבלין, יש רבין מבני ברק". רבין: "זה מה שהיה".

גולומב ציין, כי במאי 2003 ערך לופוליאנסקי דין משמעתי לאמסלם, ותהה האם זה סביר שלופוליאנסקי ביקש מרבין לחזר אחרי אמסלם עוד בטרם הכריע בעניינו. רבין השיב, כי כלל לא ידע על אותו דין משמעתי, למרות הידידות העמוקה ביניהם, והוא אשר פנה ללופוליאנסקי.


"לא רציתי להיכנס לזה"


התביעה הראתה, כי בתחילת יוני 2003 קיבל רבין מחברת ש.א.ד שבשליטת שמואל דכנר 40,000 שקל, אשר נרשמו כהלוואה לזכותו ואותם פרע למזומן. רבין השיב, כי אינו זוכר מה היה ייעודם. צ'ק נוסף של דכנר, בסך 25,000 שקל, הגיע לישיבה בירושלים ונשא את השם "מיכל" - כשם רעייתו של לופוליאנסקי. המדינה טוענת, כי ביום הבחירות, 3 ביוני, נתן רבין ללופוליאנסקי 120,000 שקל במזומן לתשלום לפעילים - מה שהיווה שוחד. רבין חזר וטען, כי לא הייתה שום העברת כספים ללופוליאנסקי.

בשיחתו עם עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, טען גולומב, העלה רבין מיוזמתו את שמו של אהוד אולמרט, אמר שהלה לא קיבל כספים, אך אמר שעוזריו של אולמרט - שולה זקן ואורי מסר - קיבלו כספים. רוזן העיר, כי משמעות הדברים היא שרבין אמר שהשניים קיבלו שוחד. בהמשך שאל רוזן מדוע רבין הכניס מיוזמתו את אולמרט לסיפור, והוא השיב שדכנר אמר לו לפני כן שהוא מכניס את אולמרט לתביעה. רוזן: "אז תגיד לו: זה שקר. למה אתה אומר לו: 'זה לא מעניין אותי'? אתה יודע שמעלילים על ראש הממשלה". רבין: "בתמליל הזה חסרים הרבה דברים, ואני לא רוצה להרחיב".

בדרך אגב סיפר רבין, כי פעם אמר לו דכנר שהוא הולך לפגישה עם אולמרט, כאשר בפועל נסע לדירתו ששימשה למפגשים אינטימיים. "כאשר שולה הייתה באה למשרד, הוא היה עט עליה וקופץ עליה. התביישתי בזה. היה ברור שיש להם קשר, ולא קשר חברי", הוסיף. רוזן שאל מדוע לא אמר רבין ליצחקניא וסובל שהכספים שקיבלה זקן היה על-רקע יחסיה עם דכנר. רבין: "לא רציתי להיכנס לזה".


"אתם נפלתם על הראש?"


רוזן שאל, לאור דבריו של רבין בשיחה עם יצחקניא וסובל, אלו 40% בכתב התביעה של דכנר היו אמת. רבין השיב, שהוא ידע על תרומותיו של דכנר ליד שרה, ולא ידע כיצד דכנר ועורכי דינו הציגו אותן בכתב התביעה. עוד אמר, כי התכוון גם להלוואה שנתן דכנר לאורי שטרית, יחסיו של דכנר עם זקן והכספים שניתנו לאורי מסר. רבין שב ואמר, כי נטל על עצמו את יתרת המעשים. רוזן: "לקחת על עצמך דברים שלא היו". רבין: "נכון". רוזן: "יפה".

לדברי רבין, דכנר ביקש ממנו בשנת 2008 לפנות לאורי שטרית, לספר לו על התביעה המתוכננת ולבקש שיפנה לאולמרט (המופיע בתביעה) כדי שהלה ילחץ על צ'רני להתפשר איתו. שטרית לא חזר אליו, ולאחר מספר חודשים סיפר רבין לשטרית שדכנר פנה למשטרה. "הרגשתי כזה צורך", הסביר את השיחה השנייה. רוזן: "מה לראש הממשלה ולצ'רני? אתם נפלתם על הראש?". רבין: "אמרתי לשמואל שאעשה כל מה שהוא מבקש. מה אכפת לי, להיות שליח".

רבין אמר עוד, כי דכנר העליל עלילת דם, וזה בעיניו חמור יותר מאשר ייהרג ובל יעבור. בכך הסביר את דבריו בשיחה עם יצחקניא וסובל, לפיהם אינו מוכר חברים משום שהדבר הוא בעיניו כמו אכילת חזיר וכמו המרת דת. גולומב: "אם לא היה כלום, למה אמרת שלא תהיה מוייסר? מה הקשר להלשין?". רוזן: "תגיד להם בצורה הכי פשוטה: לא היה שוחד בהולילנד". רבין: "אני מדבר בסגנון שלי". רוזן: "מי החברים שלך שלא תמכור אותם?". רבין: "כלום, אני לא יודע משהו בזמן אמת, אני רק מדגיש שממני לא יהיה להם שיתוף פעולה בשום מצב".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 11.7.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 11.7.13. המשך חקירתו הנגדית של מאיר רבין: קשריו עם אהוד אולמרט, אביגדור קלנר, דני דנקנר, אלי שמחיוף ואברהם פיינר; טיפולו בחוות שלם ובתעשיות מלח; כספים שקיבל מדכנר ומאחרים. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1.

תאריך:  11/07/2013   |   עודכן:  11/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   ניר ברקת / Nir  Barkat   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן לרבין: אמרת שנתת שוחד לזקן ולמסר
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון אמסלם
11/07/13 12:35
 
אא
11/07/13 13:19
 
שמעון אמסלם
11/07/13 13:26
 
אא
11/07/13 13:58
2
עידןסובול
11/07/13 12:56
3
יורם שפכטלע
11/07/13 14:30
4
מתיתיהו
11/07/13 16:12
 
שמעון אמסלם
11/07/13 21:22
5
הולכים לקלבוש
14/07/13 19:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"עורכי הדין של שמואל [דכנר] אמרו לי: תדע לך שהקלטנו אותך, ואתה צריך לשתף איתנו פעולה, אחרת תסתבך. הם ניסו בכוח להכניס אותי באמצעות הקלטת הזאת, ואותי זה לא עניין". כך אומר (יום ג', 9.7.13) מאיר רבין על השיחה המוקלטת עם עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"משהו התפקשש להם בתוכנית. הלל צ'רני אמר: יקוב הדין את ההר, שקל לא תראו. שמואל דכנר השתגע, כי התוכנית שלו עולה על שרטון. הוא אמר לי שהוא צריך פשרה, כי הוא זקוק לכסף כעת. עם המחשבה הזאת הלכתי עם אביגדור קלנר לפגישה עם עורכי הדין שלו". כך הסביר מאיר רבין (יום ג', 9.7.13) את שיחתו עם עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנוגע לטענתו של שמואל דכנר לפיה העניק לאורי לופוליאנסקי 120,000 שקל כשוחד ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים (מרס 2003), אומר מאיר רבין, כי הדבר לא היה ולא נברא. לדבריו (יום ג', 9.7.13), הוא אשר סיפר לדכנר על כוונתו של לופוליאנסקי להתמודד על ראשות העיר, ונראה שדכנר ביקש להעצים את סיפורו ולכן הוסיף סיפור על שוחד אישי לתרומות הלגיטימיות שהעניק ליד שרה לאורך השנים.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לדברי מאיר רבין, העבודה הראשונה שביצע עבור שמואל דכנר הייתה הטיפול בהיטל ההשבחה של תב"ע ג' בפרויקט הולילנד באמצע 1999. "ישבנו שמואל, עידו דיסנצ'יק ואני, ושמואל אמר שהלל צ'רני ואימא שלו מוכנים לשלם היטל השבחה שעד 20 מיליון דולר. עידו לקח על עצמו את אהוד אולמרט, ואני מתעסק בפקידים. אמרתי לשמואל: אני אהיה הקרציה.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שמואל דכנר לקח גרעין של אמת וסביבו בנה סיפור. לי קשה מאוד לדבר על שמואל, כי אני עד היום מאוד אוהב אותו. אני מכיר את שמואל האמיתי, אדם משכמו ומעלה, אדם טוב לב. מתי שאתה צריך אותו - הוא לידך. אלו היו היחסים בינינו. השיטה הזו שלו, לקחת גרעין אמת, הוא עשה אותה בעוד כמה נקודות". כך אומר (יום ג', 9.7.13) מאיר רבין בפתח עדותו במשפט הולילנד.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רוזן: למה שילמתם לדכנר 300,000 שקל?  /  איתמר לוין
"המפקח מטעם לאומי אישר התשלומים לדכנר"  /  איתמר לוין
"לא האמנתי כאשר אמרו לי את שמו של דכנר"  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il