w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
לנוכח קולות הייאוש הנשמעים בקרבנו, כדאי לחזור על הראשונות ולהבין על מה אנו נלחמים ומה שורש עמידתנו מול העולם    ומילה על אירופה וגם על עמלק בישראל של היום (לא ייאמן)    לעזרתנו באה פ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההכרעה המַקרו-אסטרטגית של יוחנן בן-זכאי; יצחק רבין גרר את מדינת ישראל לתבוסת 7 באוקטובר; צ'רצ'יל בחר להכריע את הגרמנים במזרח התיכון ולהקיז את דם הרוסים והגרמנים במזרח אירופה
דן מרגלית
דן מרגלית
לנוכח אי-הבהירות נחוצה חקירת משטרה בעניין ההתבטאות של שרה נתניהו על ראשי צה"ל    כותרת משנה: ביבי חומק מלומר כי אינו מאמין שהמטכ"ל חותר תחתיו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
אסון ה-7.10.23 (השבת השחורה של שמחת תורה תשפ"ד) הוא השני מסוגו ובממדיו בהיסטוריה של ישראל, ופקד אותנו 50 שנה אחרי אסון יום הכיפורים (1973). הדמיון בין המקרים מדהים ומכאן הצורך ללמו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפערים בחברה: על נתונים ותועמלנים
מאת: אהוד פרלסמן  |  22/12/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לא שמעת על
  תאוריית הטפטופים?   22/12/14 09:11
ועל העקרון של הפרורים שייפלו משולחנם של העשירים(ויספיקו לכל השאר)שמעת ? כי אם לא-כנראה הגעת הרגע מכוכב אחר,וצריך להתייחס אליך בהתאם.
כתוב תגובה ל- תאוריית הטפטופים?
אל תתיחס אלי אלא לנתונים.
  אהוד פרלסמן   22/12/14 12:08
אני גדלתי בבית"ר, ולמזלי לא זכיתי לחינוך הקומוניסטי שאותו קיבלו חניכי השומר הצעיר ובנק"י. אז לא לימדו אותי לשקר ללא הנד עפעף, כמו הקומוניסטים היהודים האלה שנשלחו מישראל לרוסיה, לא שמעתי על הטפטופים, וגם לא שמעתי על הפרורים. אבל הנתונים שהצגתי מדויקים, המשק הישראלי פורח ומשגשג, והפער בהכנסות מצוי בתהליך ירידה. כאשר אני שומע לראשונה בחיי על הטפטופים, ומיד שומע עליהם שוב מאדם אחר, אני מוכן להתערב שצרוף המקרים הזה איננו מקרי, ושהרעיון לכתוב או לדבר על הטפטופים האלה הגיע לשניהם מאותו מקור.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
זהו העקרון
  הבסיסי ביותר,   22/12/14 16:06
היסודי ביותר,"התורה כולה על רגל אחת",של הקפיטליזם.זו לא גרסה שלי או פרשנות:"נאפשר לעשירים שיתעשרו ללא הגבלה,ומהפרורים שייפלו משולחנם- כל השאר יתפרנסו."
כתוב תגובה ל- הבסיסי ביותר,
2
עוני מר לוין!! זה ללכת לסופר
  XTX62   22/12/14 10:09
ולקנות רק את המוצרים הבסיסיים ביותר שהילדים זקוקים להם. אי יכולת לממן חוגים ...אי יכולת לצאת עם הילדים לאירועים ומקומות. חיים מהיד לפה קונים את המינימום ההכרחי. הבית לרוב קר כי חוסכים נפט וחשמל....מקבלים מכתבים מביה"ס על אי תשלום שכר לימוד והעשרה (?)....ועוד זה מיליון קטנים שמשאירים אמא מודאגת מאויימת וחסרה ומיואשת....בוקר טוב ישראל!!!!!!!
כתוב תגובה ל- XTX62
3
כבר מזמן רציתי לדעת
  סוחרי השמאל   22/12/14 10:31
מה הקף עושרם הפרטי של שמאלנינו נדכאינו. למשך מה עושרו האמיתי של הביזון הבז'י, 10 מיליון שקל, 20 מיליון שקל?
זה בכסף, ומה על רכוש? ומה על צינור הכספים הזורם אליו מגופת המדינה? למה עושרם של יחימוביץ, המחצצרץ יעקב פרי, כתב במחנה יאיר לפיד? ומה עושרו של השקשוקאי? וציפורע?
ושרצי מרצ? מה עושרם של אלה ודומיהם? ובל נשכח את המשקפפואי עמיר פרץ? מה עושרם של אלה ודומיהם שמפמפמים לנו את "העוני
? ובל נשכח את פעילי ארגוני זכויות הטרוריסטים הערבו איסלמונאצים המתפרנסים יפה מאוד מפעילותם ההומנית.
כתוב תגובה ל- סוחרי השמאל
אכן, חומר למחשבה. במיוחד כשפרס
  משמיע דאגתו לעוני   22/12/14 12:16

לכל "דאגה" לישראל שיוצאת מפי פרס=לבני=בוז'י יש כוונה אחת ברורה: רק להפיל את נתניהו...

מבחינתם נתניהו אשם בכל. מישהו כבר הציע להאשים את נתניהו גם בצליבת ישו, גם באפיית מצות מדם ילד נוצרו, ובוודאי גם בכשלון המו"מ "לשלום". ממההה לא ?

מה כל כך חשוב שעובדה היא שאבו מאזן לא השיב להצעתו של נתניהו ובכך סיים את המו"מ ? באמת לא חשוב. ומה חשוב שהחבר של ציפי החכם מכל אדם ג'ון קרי (שעל טפשותו כתבו עתוני ארה"ב במאמרים אינסוף) "פוף" פלט האיש שמעודד את ציפי הבוגדנית, שביחד עם הפטרון שלה שמעון פרס מנהלים מדיניות עצמאית מאחורי הממשלה הנבחרת ? באמת פרט קטן ולא נחשב.

היום - העוני על הפרק.

רק הסכם אוסלו, הדגל של שמעון פרס, הוכיח את ה-צ-ל-ח-ת-ו "המוכחת" מזה 21 שנה: רצח יהודים, טרור בלתי נשלט, הרס וחורבן ישובים כמתן פרס לטרור, ו...כן שכחנו: "עזה ויריחו תחילה". וואוו !!! הצלחה שתרשם לדורי=דורות.

די די די די די !!!!
כתוב תגובה ל- משמיע דאגתו לעוני
כל הכבוד! כל מילה בסלע!
  מתעב שמאלנים   31/12/14 09:23
על כל מה שכתבת לא תשמע כלום מהסיבה הפשוטה שרוב השרצים שעובדים בתקשורת שייכים לאותו מחנה מתועב שלהם - של השמאל הנתעב.
כתוב תגובה ל- מתעב שמאלנים
4
מזעזע
  אהרון שחר   22/12/14 11:50
העניים מאושרים ומספרים לנו שהם מסכנים. צריך לתבוע את התועמלנים השקרנים על פגיעה ברגשות העשירים. מה היינו עושים בלעדיך, כנראה שהיינו מגירים דמעה. תודה שחסכת לנו ולתנינים. עשית מצווה. סטטיסטית חסכת מיליוני דמעות, הצלת את משק המים. כשאני אהיה ראש הממשלה אדאג שאתה תהיה עני ואז יהיה מעניין לקרוא שוב את הפרשנות שלך...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
איך זה,
  שבכלכלה וחברה,   22/12/14 12:24
אתם חלוקים לחלוטין,ובחוץ ובטחון אתם דומים לחלוטין ?
מישהו פה לא קוהרנטי ועקבי.
כתוב תגובה ל- שבכלכלה וחברה,
לא רק חוץ וביטחון
  אהרון שחר   22/12/14 12:54
גם קצב. אני מאוד מעריך את פרלסמן אבל כשהוא מדבר שטויות אין הנחות. כנראה שהוא הולך שולל אחר כל מיני מניפולציות סטטיסטיות. זה כמו דאעש והיטלר: בגלל שבמאה הקודמת נהרגו מאות מיליונים כולם מבסוטים וממתינים שדאעש יחסל לפחות כמה עשרות מיליונים כדי להתעורר.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ממש רחמנות על מרב מיכאלי העניה
  אהוד פרלסמן   22/12/14 12:33
המסכנה הזאת צריכה לחיות מטפטוף עלוב של 38,889 שקל בחודש, ואני בטוח שאתה לא מפסיק להגיר אלפי דמעות על מר גורלה. אז כשתהיה ראש ממשלה תדאג גם לי למשכורת כזאת, ואני בתמורה אכתוב כל יום על חייהם הקשים של העניים כמוני.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה לא חייב
  להיות עני   22/12/14 14:03
על מנת להרגיש סולידריות עם העניים,
ואתה לא חייב להיות עשיר כדי להיות חזיר קפיטליסטי.
כתוב תגובה ל- להיות עני
לא חייב אבל רשאי
  אהרון שחר   22/12/14 20:42
השבע לא יבין את הרעב...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
הכסא שבקצה המנהרה
  באום   22/12/14 12:29
זה שנתניהו מנמנם בנושא החברתי,זו עובדה.אבל העניים מעניינים את תועמלני השמאל כמו שהפלסטינים מעניינים אותם.והם לא מעניינים אותם.מה שמעניין את תועמלני השמאל זה הכסא שבקצה המנהרה.
כתוב תגובה ל- באום
6
כתבה הזויה ודמגוגית
  עיניים פקוחות   22/12/14 13:07
אני לא מצביע שמאל אלא להיפך. ההתנהגות של כל מנהיגי המדינה ביחס לדאגה הכלכלית לאזרחי המדינה היא שערורייתית ובענין הזה הגדיל לעשות ביבי. לבוא ולהציג מצב טוב כביכול זה דמגוגיה זולה שמעידה על ניתוק ושחצנות . אין ברירה צריך להעיף את ביבי ודומיו ולצערי המבחר קטן.
כתוב תגובה ל- עיניים פקוחות
נתונים הזויים ודמגוגיים?!
  אהוד פרלסמן   22/12/14 13:55
בדקתי ומצאתי שרבע מהמאמר שלי מוקדש להסבר על מדד ג'יני, שקשה לתאר אותו בתור הסבר הזוי ודמגוגי. בערך חצי מהמאמר מוקדש לתאור נתוני דוח העוני, והפרשנות שנתן המוסד לביטוח לאומי לנתונים אלה, וקשה לתאר את הנתונים או את הפרשנות בתור הזויים ודמגוגיים. לאחר מכן ציטטתי, עם גרשיים(!) את מה שכתב אילת ואמרה מיכאלי, ואלה ודאי אינם ציטוטים הזויים ודמגוגיים, ולבסוף ציטטתי (מתוך הזיכרון וללא גרשיים) את מה שכתב דותן בספרו "אדומים". אז מה בדיוק הזוי ודמגוגי במאמר הזה?! אשמח לקבל תשובה, אבל חוששני שתשובה לא אקבל. כי איזה תשובה אפשר כבר לתת?
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
7
שתי עובדות הקשורות
  לפרלסמן   22/12/14 14:47
1. כתב שקצב הוא זך כשלג ויושב סתם כך ( תוך ביטול העובדה ש-9 ( תשעה) שופטים הרשיעו אותו.....
2. כי אולמרט זכאי
זה מספיק לי לדעת מיהו פרלסמן ואת מה ( ומי) הוא מייצג....
כתוב תגובה ל- לפרלסמן
משפט דריפוס מחויר מול משפט קצב
  אהוד פרלסמן   22/12/14 15:38
מימי לא כתבתי שאולמרט זכאי. להפך, תקפתי את השופטים שזיכו אותו בפרשיות ראשוןטורס וטלנסקי, ולהלן הקישור: האמת. ומה שיותר חשוב, א' ממשרד התיירות העידה שהיא קבעה עם קצב להיפגש בלובי של מלון פלז'ה בירושלים כדי לעבור על הדואר. היא העידה שכשהיתה בכניסה ללובי, התקשר אליה קצב לפלאפון, אמר לה שהוא טרם הספיק להתארגן, ביקש ממנה לעלות לחדרו, הבטיח לה שמיד אחר כך הם ירדו ללובי לעבוד, ואף אמר לה את מספר החדר: 1817. היא העידה שעלתה לחדר ושם נאנסה. השופטים ציינו שאכן תועדה(!) שיחה שיצאה מהמלון לפלאפון של א', וכתבו שזו ראיה המחזקת את אמינות עדותה. אלא שהשיחה שתועדה(!) היתה בת שש שניות בלבד!!!! האם לא ברור לך שבשש שניות לא(!) יתכן שנוהלה השיחה שעל תוכנה העידה א'? אשמח לקרא את תשובתך. הוכחות רבות נוספות לכך שמשפט דריפוס מחויר מול משפט קצב מצויות במאמר שבקישור שלהלן: משפח.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
8
אי אפשר לבלבל סמולנים בעובדות
  חבל על הזמן   22/12/14 16:35
כנ"ל לשטופי מוח ולאידיוטים שימושיים
כתוב תגובה ל- חבל על הזמן
9
תגובה לאהוד
  דודי אילת   25/12/14 20:52
שלום לך אולי לא הבנת אבל זו היתה אירוניה שכתבתי לך שלהפתעתך הצלחתי להבין את מדד ג'יני.אתה גם הודת בתגובה אלי שהבעיה שלי היא לא בתוכן אלא בניסוח. לידיעתך הבנתי מהפעם הראשונה את מדד גיני. הבעיה היא שאתה לא מבין כלל מה זו סוציאל דמוקרטיה. הפערים קטנים באופן יחסי מבחינת סטטסטית אבל זה בשוליים. בתמונת ארוכת טווח ברור לכל אדם שיוקר המחיה בישראל עולה,זוגות צעירים מתרחקים מדירות,אזרחים נמצאים במשיכת יתר מתמדת ולא בגלל ניהול כלכלי כושל שלהם. הנדל"ן עלה בעשרות אחוזים וכמעט הכפיל את עצמו מבחינת יוקרן .מה יש פה להבין יותר? זה מתחבר עם דוח העוני ודוח טאוב . הביקורת היא לא על ביבי כאדם אלא על המדיניות הכלכלית ההרסנית שלו שלא השיגה תוצאות. איך זה קשור בכלל לקומוניזים? רשת ביטחון לאזרחים,הטלת מיסוי גבוה יותר על חברות גדולות והקלות מיסוי על עסקים קטנים זה קומוניזים? על מה אתה כותב בכלל? עושה הרושם שמטרתך העיקרית היא ליצור ריב ומדון ולהפוך את הנושא הכלכלי חברתי לפוליטי במקום להשאר ענייני ולדון בביקורת על מדיניותו של ביבי.
כתוב תגובה ל- דודי אילת
מי כותב עניני, ומי פוליטי?
  אהוד פרלסמן   26/12/14 01:35
באחת מתגובותיך כתבת לי "מה שברור-אתה בטוח לא כלכלן", ואני עונה לך באותו מטבע וכותב לך: מה שברור-אתה בטוח לא כלכלן. כי אין אדם שיש לו מושג מינימלי בכלכלה שיכתוב את המשפט הפוליטי לחלוטין שיוקר המחיה עולה. אין דבר כזה. כל אדם שיש לו מושג בכלכלה יודע על עליית המדד, ועל שינויים בשכר הנומינלי והראלי, ועל השינויים בהכנסה פנויה לנפש. אז בן אדם שכותב על עליה ביוקר המחיה, ושישראל מידרדרת לעוני ואדישות, בשעה שבעשור האחרון עלתה ההכנסה הפנויה הראלית(!) לנפש ביותר מ-30%, כותב באורח פוליטי ולא באורח עניני, המתיחס לעובדות. והעיקר, כפי שודאי הבנת, כתבתי את המאמר הזה בגלל ששמעתי את מרב מיכאלי מדברת על תאורית העושר המטפטף שלך, והשאלה היא האם עלה בדעתך הרעיון לכתוב על התאוריה הזאת בעצמך, או שקראת עליה ממש בימים האחרונים באיזה שהוא מקור, שהוא אותו המקור שהעלה בדעתה של מרב מיכאלי לדבר על התאוריה הזאת. אשמח לקבל את תשובתך.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תגובה לאהוד
  אילת דודי   26/12/14 10:17
בוקר טוב ראשית לא התיימרתי להיות כלכלן מיקצועי. הידע הכלכלי שלי הוא במסגרת קורסים רחבים בכלכלה בתואר שני באוניברסיטת ת"א בתוך התוכנית למדיניות ציבורית,התמחות במינהל ותיקצוב כולל תזה משותפת שעשיתי עם בי"ס למינהל עסקים רקאנטי. שנית בין אם אתה כלכלן ובין אם לא ולא התכוונתי להעליב ,אתה יודע שלכושר הצריכה של הציבור יש את צד המטבע שאתה מציין שהוא העליה בהכנסה לנפש ,אך יש את צד הצריכה ביחס לעלות המוצרים השונים שאתה קונה. החל ממוצרים של מזון וכלה ברכב,דירה וכיו"ב.החלטות הממשלה בעשור האחרון לא ייצרו משק קפטליסטי תחרותי שמוריד את רמות המחירים . זה קרה פועל יוצא של מה שביבי עמו מודה בקיומו של קפטליזים של מקורבים. הםניתי אותך לקישור של גיא רולניק שמראיין אותו. המיסוי הגבוה יחסית על עסקים קטנים,ענפים ריכוזיים ומיעוט תחרות יצרו מציאות שגם אם ההכנסה לנפש גדלה ומדד גיני מלמד על שיפור קל,אתה ואני חיים במדינה הזו קוראים דוחות כמו דוח טאוב והמציאות מלמדת שהשומן שאמור לרדת מהעשירונים העליונים לא מגיע למטה. רוב משקי הבית בישראל נמצאים באובר דראפט מתמיד ואי אפשר לתרץ את זה רק בניהול כלכלי לא נכון . לגבי התיאורייה של טיפטוף השומן. ממש לא המצאה שלי,לומדים את זה כחלק מקורסים העוסקים בכלכלה הבהיבט של מדיניות ציבורית ומקרו כלכלה.ראה קישור.en.wikipedia.org לגבי הסיבות לעליה ביוקר המחיה בישראל ראה קישור ecowiki.org.il אני מקווה שתמצא בדברים אלו את התוכן הענייני ולא הפוליטי שבדברי הביקורתיים על מדיניות הממשלה שבת שלום דודי
כתוב תגובה ל- אילת דודי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il