ניתוח תאונת הדרכים בה ניספתה בסוף השבוע החולף משפחה שלמה בגליל העליון, מגלה כי הבדלים טכנולוגיים המאפיינים את דגמי שתי המכוניות שהיו מוערבות בתאונה המחרידה, הם שהכריעו בין חיים ומוות.
חמישה בני אדם היו מעורבים בתאונה, שלושה מהם נהרגו. במכונית הפוגעת מדגם מזדה 323 מייצור שנות האלפיים ישבו שני נוסעים אשר ניצלו, ולא בנס. מולם נסעה מכונית קטנה ומיושנת מדגם סיטרואן AX. שלושת בני המשפחה שישבו במכונית, אב, אם ובנם הפעוט, נהרגו.
ניתוח ההתנגשות החזיתית מצביע על חשיבותן המכרעת של מערכות הבטיחות המותקנות כיום במכוניות מדגמים חדישים. מדובר במקרה זה במערכות הבאות: בטיחות פאסיבית – "כלובי בטחון" בתאי הנוסעים, חגורות בטיחות בכל המושבים וכריות אויר מתנפחות. מערכות בטיחות אקטיבית – כושרן של המכוניות להיחלץ בתאוצה חזקה מסכנת הפגיעה הפיזית.
נוסעי המזדה החדשה והגדולה יותר, נילקחו לבדיקות בבית החולים אך לא ניזקקו לטיפול רפואי נמרץ. נהג המכונית הפוגעת נפצע באורח קל, ואשתו יצאה בפגיעות קלות בלבד. בוחני משטרת התנועה חושבים כי האשה אשר ישבה במושב האחורי, הקפידה ככל הנראה על חגירת חגורת בטיחות.
המזדה 323 הפוגעת נסעה מדרום בכוון לצפון הארץ, הסיטרואן מדגם AX נסעה בכוון דרומה מקריית שמונה שבצפון. נהג הסיטרואן אשר הבחין במזדה שהגיחה מולו, ניסה לברוח לימין הכביש, אך לא הספיק - וניפגע בחלקו השמאלי של רכבו. מעוצמת הפגיעה הושלכה המכונית לשולי הכביש, וכאמור כל נוסעיה נהרגו.
לא ברור עדיין אם נהג הסיטרואן הנפגע היה חגור בחגורת בטיחות. האם שישבה במושב האחורי, לא היתה חגורה, ככל הנראה. גופתה נמצאה מושלכת מחוץ לרכב, מספר מטרים ממקום התאונה. התינוק בן השנה וחצי היה חגור ומעוגן במושב בטיחות מיוחד לילדים, אלא שגם זה לא הצליח להצילו: ככל הנראה ניגרם מותו של התינוק כתוצאה מפגיעות דם פנימיות, שכן חיצונית נותרה גופתו שלמה למראה.
ראה מאמר מפורט יותר במדור הרכב של מחלקה ראשונה.