חברת 'קרוקר' רוצה לשווק את מוצריה, ולהרוויח כסף, גם אם זה על חשבון הבריאות של הקונים - בעיקר הצעירים, אליהם היא מכוונת את עיקר מאמצי הפרסום והשיווק.
החברה בחרה להעמיד את דוגמן הבית שלה - ליאור דיין הצעיר - דווקא עם סיגריה ביד.
מיותר לציין, כי פרסומת אחת כזו חודרת עמוק, ופוגעת בכל הניסיונות והמאמצים הכבירים הנעשים לדאוג לעתיד טוב ובריא יותר לדור הצעיר, ובכל מסעות ההסברה הרבים שמטרתם לנסות ולהתריע בפני נזקי העישון.
ואם ליאור דיין 'מוכר', אז למה להקדיש עוד זמן מחשבה לשאלה מה הוא מוכר? כי הרי ברור למדי שאם הפרסומת תשכנע את הנער הצעיר לרוץ ולקנות לו ג'ינס קרוקר כדי להראות טוב יותר אז בוודאי שהיא תשכנע אותו גם לקחת שכטה מסיגריה כדי לשפר את ה'לוק'.
בעקבות הפרסום, והניסיון להנות משיתוף פעולה של פרסום המודעה גם באתרנו, פניתי לדוברת האגודה למלחמה בסרטן, נאוה ענבר, וביקשתי את עזרתה בניסיון להבין מדוע חברה כמו קרוקר רואה צורך לפרסם את המוצרים שלהם כשהדוגמן מחזיק סיגריה ביד?
ענבר פנתה לחברת קרוקר, להלן המכתב:
"השבוע הכרזתם כי בחרתם בליאור דיין להוביל את קמפיין הקיץ של מותג הג'ינסים ולשמש כפריזנטור של החברה. בתמונות שצולמו במטרה לפרסם את המותג, נראה ליאור דיין עם סיגריה דולקת ביד. כיוון שאין אתם עוסקים בקידום סיגריות אלא בקידום מותגי אופנה, אנו לא מבינים את הצורך לפרסם ג'ינסים כשהדוגמן מחזיק סיגריה ביד.
נזקי העישון ידועים כבר עשרות שנים, האגודה למלחמה בסרטן, משרד החינוך ומשרד הבריאות משקיעים משאבים אדירים במלחמה בעישון וביצירת עתיד בריא יותר לילדים ובני הנוער.
הקמפיין שלכם מעביר מסר הפוך ומקדם את העישון על-ידי הצילום. ליאור דיין, מהווה מודל לחיקוי לבני נוער וצעירים. אנו בטוחים שהבחירה בו נעשתה במטרה למכור ג'ינסים ולא להוות פרסום עקיף לסיגריות.
יתרה מכך, במדינת ישראל קיים חוק האוסר על מכירת סיגריות לקטינים מתחת לגיל 18 וחוק נוסף המגביל את הפרסום של מוצרי טבק ואוסר "פרסומת עקיפה" – כלומר פרסומת שלא נועדה למוצרי טבק, אבל מקדמת את השיווק של מוצר טבק. אנו סבורים שיתכן ובלי משים, הקמפיין שלכם עומד בניגוד לחוקים אלו".
קרוקר: לא שמנו לב, התמונה לא תעלה
בעקבות פניית Nfc יסירו בחברה את התמונה ממסע הפרסום. להלן תגובתם המלאה: "קרוקר מתנגדת לעישון סיגריות. אנו מודים לאנשי האגודה למלחמה בסרטן על שהפנו את תשומת לבנו לעובדה כי ליאור דיין צולם עם סיגריה ביד - זה לא היה רעיון מכוון. בשל שהעירו את עיננו, התמונה לא תעלה בקמפיין הפרסומי שתכננו. במקומה נמצא תמונה ללא סיגריה".
תגובת קרוקר ראויה ואנו מברכים על התוצאות, אולם חבל רק שנושא כה כאוב כמו עישון סיגריות בקרב צעירים ותוצאותיו אינן נושא בעל מודעות בחברה ונדרשת פנייה שלנו כדי להעלות את המודעות אליו.