הממונה על הגבלים עסקיים אישרה בסוף השבוע, לאחר שהתייעצה בוועדה לפטורים ולמיזוגים, מיזוג בין כור תעשיות בע"מ לבין חברת השקעות דיסקונט בע"מ.
כור, הינה חברה ציבורית בשליטת משפחת צ'רלס ברונפמן, כאשר אי.די.בי חברה לפיתוח בע"מ - חברת האם של דסק"ש - מחזיקה, טרם המיזוג, בכ- 10% מהון המניות המונפק של החברה. כור הינה חברת אחזקות הפועלת בעיקר בתחומי הטלקומוניקציה, האלקטרוניקה הצבאית, האגרו-כימיה, התיירות והשקעות הון סיכון.
דסק"ש, הינה חברה ציבורית בשליטת חברת אי.די.בי פתוח (74%). קבוצת אי.די.בי. עוסקת, באמצעות חברות מוחזקות וקשורות, במגוון רחב מאוד של תחומים, בניהם בתחום הנדל"ן, התיירות והמלונאות, התעופה, הביטוח, השירותים הפיננסיים, התקשורת ורשתות השיווק.
במסגרת המיזוג מגדילה קבוצת אי.די.בי את אחזקותיה בכור לכ- 45% והופכת להיות בעלת השליטה בחברה.
בדיקת רשות ההגבלים העלתה, כי למיזוג היבטים אופקיים ואנכיים במספר תחומים: תחום התיירות, תחום התעופה תחום האגרוכימיה, תחום הטכנולוגיה, תחום הנדל"ן, תחום השירותים הפיננסיים ותחום הטלקומוניקציה.
במשרד הממונה מציינים, כי בחינת השפעות המיזוג בכל אחד מהתחומים העלתה כי אין המיזוג מקים חשש תחרותי מלבד בתחום התעופה.
בתחום התעופה, קשורה קבוצת אי.די.בי לישראייר ואילו כור מחזיקה במניות כנפיים, בעלת השליטה באל-על. בדיקת הרשות העלתה כי לאור נתחי השוק הגבוהים של אל על ושל ישראייר בקווים לחלק מיעדי הטיסה, והעלייה בריכוזיות בשווקים ריכוזיים גם כך, מעלה הקשר שייוצר בין אל-על לבין ישראייר חשש לפגיעה תחרותית.
במטרה להפיג חשש זה, אושר המיזוג בכפוף לתנאי על כור, לפיו היא תרד באחזקותיה בכנפיים אל מתחת ל- 5% ושלילת זכויות ההשפעה של כור ורוכשיה על התנהלות כנפיים.