קשיים של הרגע האחרון עלולים לעכב את השקת החברה החדשה, המשותפת לשרידי דייהו הקוראנית, ולג'נראל מוטורס הכלל עולמית.
החברה כבר החלה בפעילותה העיסקית, ועל-פי מידע שהגיע למחלקה ראשונה, אף שלחה ארצה מכתבים המודפסים על גבי נייר מכתבים רשמי חדש. אך על-פי שמועות המופצות במערב בהתבססן על תרגומים בלתי רשמיים של העיתונות הדרום קוראנית, הרי שנושיה של חברת הרכב הדרום קוראנית פושטת הרגל, מערימים קשיים על רקע חשדם, כי חובותיהם לא יפרעו על-ידי בעליה החדשים של דייהו.
עיסקת השתלטותה של GM על דייהו מציינת בפרוט את ההתחייבויות העתידיות שמוכנים האמריקנים ליטול על עצמם במסגרת הצלת שרידי דייהו. האמריקנים הבטיחו לעובדי דייהו כי ישתדלו לשמור על חלק מקורות פרנסתם, אך הגבילו מאוד את האחריות הפיננסית שהסכימו לקבל לגבי חובות העתק של החברה פושטת הרגל.
עתה, עם כניסת הסכם ההצלה להילוך גבוה, פוחדים הנושים כי יאבדו את קלף המיקוח שבידם, וידחקו לצד תוך שאף ממשלת דרום קוריאה לא תעמוד לצידם במאבקם כנגד מה שהגדירו כ"אילי ההון המערביים".
ובישראל מסר מנכ"ל סוכנות הייבוא ומבעלי נציגות ג'נראל מוטורס בישראל, דוד עיני, כי אינו רואה עצמו צד לתביעה שהגיש נגד חברתו ייבואן דייהו הנוכחי, רמי אונגר. בנסיון נואש לעכב את הפקעת זכיון ייבוא דייהו לישראל, כפי שניצפה כאן עוד לפני מספר חודשים, הגיש אונגר עתירות כנגד מספר גורמים המעורבים בעיסקה.
לשאלת מחלקה ראשונה ענה עיני, כי אם וכאשר יקבל רשמית את זיכיון דייהו הוא ישלים את הערכות חברתו לעיסוק בדגמים קטנים וחסכוניים, אשר ישלימו את קו המוצרים הרחב – אך היקר יותר, המאפיין כיום את מוצרי UMI. "כניסה לקו מוצרים שמחירם 70 – 80 אלף שקלים הינו נסיון חדש עבורינו," אמר עיני, אף שבמאמר מוסגר הזכיר כי בגילגול הקודם של עסקיו, עת ייצג גם את חברת אוסטין הבריטית, מכר בהצלחה דגם משפחתי זול בשם מונטגו.
עיני סגר את השמועות הסותרות בדבר השם המסחרי שיוענק לדיגמי דייהו החדשים שימכרו בעולם: יהיה זה שם המותג שברולט, סופית, ולא אופל שחשבו אולי קודם לכן. שני המותגים נתונים ב-UMI תחת שליטת מנהל מותג פרטיות - יוחאי שנער, אשר ינהל את מערך ההחדרה החדש. שנער בקי ומכיר היטב את השוק, ונהנה מתמיכה רחבה של כל כלי התקשורת במדינה.
במסגרת מאבקו שכר אונגר את שרותיו של משרד יחסי הציבור שבבעלות רני רהב. רהב הוציא הודעה ה"מיידעת" את המדיה כי "המשרד מטפל בכל הקשור - בתיקשור ההליכים המשפטיים של חברת טלקאר (רמי אונגר, ע.ב.) כנגד GM ,DAEWOO ו-UMI." הודעה זו גרמה לאנשי הענף לצפות כי צליליו הצורמים של המאבק יקבלו סיקור נירחב בתקשורת, אף שעד כה נערך בשקט יחסי.
עיני הדגיש לשאלת מחלקה ראשונה, כי אינו רואה כל סיבה מדוע לא ישתף פעולה עם אונגר בהמשך הדרך. עיני הדגיש כי פנייה לשיתוף פעולה לא הועברה אליו רשמית, והדגיש כי "השיקולים לגבי כל מהלך יהיו עיסקיים לחלוטין."
שיתופי פעולה עיסקיים רבים כבר נערכו בישראל על רקע שינויים בקרב יצרני הרכב בחו"ל. אם יושג הסכם שכזה יחסכו ללא ספק ההוצאות המשפטיות כבדות, ויושגו יתרונות נוספים לנוכח נסיונו הרב של אונגר בעיסקי הרכב בפרט, ובעסקים בינלאומיים בכלל. לאונגר, בין היתר, עיסקי ספנות חובקי עולם שחלקם אף מתמקד בנימלי דרום קוריאה.