קבוצת שטיר פותחת את שבוע המזון ותעשיית האירוח בישראל: בין התאריכים 4-6 בדצמבר תיערך בגני התערוכה בת"א תערוכת ישראפוד 2006 - התערוכה הבינלאומית ה-23 למזון ומשקה, בתערוכה ישתתפו 250 מציגים המייצגים כ 1,500 מותגים שונים מהארץ ומחו"ל, וכן שגרירויות זרות (איטליה, פולין) המייצגות נציגים רבים מחו"ל. לתערוכה צפויים להגיע כ-25 אלף מבקרים.
אחת המגמות הבולטות בתוך התעשיה היא הבראת המוצרים. במהלך השנה האחרונה ביצעו כ-88% מחברות המזון שיפורים תזונתיים או בריאותיים במוצריהן בהיקף של כ-300 מיליון שקל; השנה הושקו כ-2,700 מוצרים בעלי שיפורים תזונתיים ובריאותיים - גידול של 20% מהשנה שעברה.
הבראת המוצרים היא למעשה הפחתה בכמות הכולסטרול והשומן, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן, הפחתה בכמות השומנים הרוויים וצבעי המאכל. מגוון המוצרים כולל מוצרים עם תוספת של סיבים תזונתיים ומוצרים מעושרים בויטמינים וברכיבים טבעיים. בפיתוח מוצרים אלו הושקעו השנה כ-300 מיליוני שקלים.
יורם לוי, מנהל מינהל מוצרי צריכה במשרד הת"מת, מסר כי ייצוא המזון בישראל הגיע בשנת 2005 לכ-650 מיליון דולר ונמצא בשנים האחרונות במגמת עלייה. ייצוא המזון הישראלי מופנה בעיקר (כ-70%) לאירופה המערבית, למדינות כמו: גרמניה, אנגליה, צרפת, וכן לארה"ב. לוי אמר, כי בשנים האחרונות חל גידול בייצוא היין, ובמוצרים נוספים כגון: ממתקים, דברי מאפה, סלטים למיניהם וירקות קפואים. יש לציין כי פרי ההדר תופס עדיין את המקום הראשון ברשימת מוצרי המזון שישראל מייצאת עם סך מכירות של כ-125 מיליון דולר.
תערוכת ישראפוד מביאה לקדמת הבמה את החברות שמאחורי המספרים ואת החידושים האחרונים בתחומים שונים: אוכל, משקה, כלי הגשה, אמצעי אריזה, ציוד שינוע ולוגיסטיקה לענף, מערכות מחשוב לבתי עסק ועוד.
בין השאר בתערוכה: תשלום חשבון במסעדה סמוך לשולחן, עגלות קניה חדשניות, רטבים פיקנטיים מדבש, סכינים צבעוניות, קרמבו בטעם ריבת חלב, קולפן חכם, וודקה חדשה מליטא, כמהין לבן במחיר של 3,000 שקל ועוד.
הכניסה לתערוכה ללא הזמנה עולה 100 שקלים.