סדקים מסוכנים בשילדת מכוניות שבשרות משטרת ישראל, הביאו להשבתת עשרות ניידות משטרה מבצעיות.
הסדקים נתגלו ליד חיבורי המתלה הקדמי של ניידות מסוג פולקסווגן פאסאט, בגירסת הסטיישן (וריאנט).
לאחר גילוי התקלה החליטה משטרת ישראל להשבית את כל צי הניידות הנדונות המונה כ-30 יחידות, כצעד מקדים למניעת תאונות דרכים. במקביל פנתה מחלקת התחבורה של משטרת ישראל לנציגי היצרן הגרמני בישראל.
בבדיקה ראשונית נטען כלפי המשטרה, כי הסדקים ניגרמו כתוצאה מאופן נהיגתם של השוטרים.
המשטרה דחתה את ההסבר והדגישה את חומרת הבעיה: "ברצפת המכונית נפער סדק בולט לעין", מסר למחלקה ראשונה קצין משטרה בכיר, שהצביע על גילוי הסדקים המסוכנים.
המשטרה, בסיוע הסוכן המקומי – סוכנות צ'מפיון מוטורס, שלחה בדרך האוויר ניידת לקויה למיפעל הייצור בגרמניה, לבדיקת מהנדסי חברת פולקסווגן.
בבדיקה שנעשתה בגרמניה אותרו מוקדי הבעיה, והוחלט על דרכים למנוע החמרת התופעה. כל צי הניידות עבר טיפול מונע באמצעות הלחמת האזור החשוד, והניידות הוחזרו לשרות פעיל.
הפרשה ארעה עוד לפני מספר חודשים, ועד כה טרם פורסמה.
בעבר נהגה משטרת ישראל לרכוש ניידות ממספר מוגבל מאוד של יצרנים, משיקולים הקשורים, בין היתר, במערכות החשמל הסבוכות הנדרשות להפעלת האמצעים האלקטרוניים הרגישים שבשרות המשטרה.
כיום, משרתים בצי הרכב המבצעי של משטרת ישראל דגמים רבים ממגוון רחב של יצרני רכב אירופיים ויפנים. במשטרה מצביעים על מיקוד הבעיה, בכך שהתגלתה רק בדגם ובחלק המסויימים – גירסת הסטיישן וחלקה הקדמי של המכונית.
בסמוך לחיבורי המתלים האחוריים לא התגלתה התקלה, וכן לא נמצאו תקלות בדגמי פאסאט בעלי ארבע הדלתות שבשרות המשטרה.
דובר חברת צ'מפיון מוטורס, רוני אקרמן, מסר למחלקה ראשונה את התגובה הרשמית המובאת כאן כלשונה:
"ברכבי הפסאט של משטרת ישראל מדגם פסאט וראינט בלבד אכן התגלעו סדקים זעירים בחלק מסויים מהשלדה הקדמית."
"תופעה זו לא קיימת במקומות אחרים בעולם ולכן רכב זה נשלח למעבדות פולקסווגן בגרמניה לבדיקה".
"תוצאות הבדיקה מראות שהסדקים נוצרו עקב אופן השימוש המבצעי של משטרת ישראל ברכבי פסאט וראינט".
"לאור זאת, הינחה היצרן, שרק רכבים עם חיזוק מיוחד בשילדה יותרו לשימוש משטרת ישראל בעתיד".
"יש להדגיש שאין לתופעה זו כל נגיעה לרכבי פסאט פרטיים ושלא נתגלתה כל תופעה כזו ברכבי פסאט פרטיים בארץ או בעולם".