יש להעדיף במכרז של הפרויקט לחשמול הרכבת את הקבוצה שתתחייב גם לאחוז גבוה יותר בביצוע קבלנות משנה מהתעשיה הישראלית, מעבר ל-20% הנדרשים בחוק. כך דורשת יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, ד"ר מיכל סגל, משר התחבורה, שאול מופז, משר התמ"ת, אלי ישי, וממנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי. זאת לאחר אישור הפרויקט על ידיהוועדה לתשתיות לאומיות ולקראת הגשת ההצעות של הקבוצות המתמודדות.
התעשיינים מעריכים כי מתוך 2.86 מיליארד השקלים שאמורים להיות מושקעים בפרויקט, כ-30% מהיקפו - כלומר כ-950 מיליון שקל ניתן להעביר לקבלנות משנה כחול-לבן, מה שיביא ליצירתם של כ-2,900 מקומות עבודה חדשים בתעשיה ובשירותים הנלווים.
מדובר בעיקר בביצוע עבודות מהתעשיה הישראלית בתחומי הכבלים, עמודי חשמל, עבודות ברזל כבדות, שנאים, ממסרים, וסתי מתח, לוחות חשמל ופיקוד, בקרה ואוטומציה.
מדובר במכרז להעברת מערך הרכבות הקיים מהנעת דיזל להנעה חשמלית. במסגרת המכרז יחושמלו בשלב הראשון קווי רכבת באורך של כ-250 ק"מ של מסילות. הקבוצה שתזכה במכרז תקים את המערכת ותתחזק אותה לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות.
ד"ר סגל טוענת, כי בשעה שבעולם כולו מגינות ממשלות "בחירוף נפש" על התעשיה המקומית ומערימות קשיים בפני חברות ישראליות וחברות זרות אחרות מלהשתתף במכרזים ממשלתיים וציבוריים - הרי שבישראל המצב הפוך וכמעט הכל פתוח ופרוץ.
יצוין, כי הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי דורשת שהקבוצה הזוכה תתחייב לבצע בארץ רכש גומלין של 35% מתוך 800 מיליון שקל במיכרז.