כאשר נהג טיפוסי נוסע בכבישי ישראל והרכב שלפניו עוצר בפתאומיות, הדבר הראשון שעולה לו בראש זה שמאחורי ההגה יושבת, כמובן, מי אם לא - אישה.
אולם, מחקרים עדכניים שוברים את המוסכמות בכל הנוגע לנהיגת נשים. נמצא כי הן זהירות יותר, נפגעות הרבה פחות בתאונות דרכים ואף מסוגלות להשפיע על גברים לנהוג כמו שצריך.
את המחקרים שבוצעו בארץ ובעולם, מציגה עמותת אור ירוק לרגל יום האישה הבינלאומי, שיתקיים ב-8 במרס 2008.
מהנתונים עולה, כי חלקן של הנשים בקרב הנהגים בארץ דומה לחלקם של הגברים (40% לעומת 60% בהתאמה). כמו-כן, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לשנת 2007 נמצא, כי נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים. זה מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר בתאונות דרכים קשות וקטלניות (15% בתאונות קשות לעומת 84.55% בקרב גברים ו-10% בתאונות קטלניות לעומת 89.51% בקרב גברים).
עוד עולה מהמחקרים, כי לנשים ישנה יכולת השפעה חיובית על נהגים גברים ונכונות לבטא התנגדות לנהיגה לא בטיחותית. ממצא זה הביא את העמותה למסקנה, כי שילוב משמעותי של נשים כנהגות או כמלוות נהגים צעירים, עשוי להפחית את מספר התאונות ולהקטין את חומרתן.
ממחקר נוסף שנערך נמצא כי גברים מבצעים יותר התנהגויות נהיגה אגרסיביות מנשים: פי 2 יותר גברים מנשים צפרו או חתכו נהגים במעבר נתיב יחיד, ופי 3.5 יותר גברים מנשים ביצעו התנהגויות אגרסיביות קיצוניות.
בנוסף נמצא, כי נשים מדווחות על תחושה חזקה יותר של ציות לחוקי התנועה מאשר גברים, והן מעריכות חוקי תנועה באופן חיובי יותר מאשר גברים. כמו-כן, נמצא כי גברים נוהגים בממוצע במהירות גבוהה יותר מנשים, מבצעים יותר עקיפות, מעורבים יותר בעבירות תנועה בשכרות ונוטלים יותר סיכונים בזמן נהיגה.
ממחקרים אחרים עולה, כי בקרב נהגות בגילאי 20-16, תחת השפעת אלכוהול, הסיכוי להיות מעורב בתאונה קטלנית קטן בעשרות אחוזים מאשר הסיכוי בקרב נהגים-בנים באותה קבוצת גיל.