במסיבת עיתונאים שהחלה ב-14:00 בנתב"ג, מסר קברניט טיסת ארקיע 582 ממומבסה - שנחתה בנתב"ג, כי אירוע הירי לעבר המטוס הסתיים ללא פגע, וכי המטוס נחת בישראל, כאשר כל מערכותיו פועלות באופן תקין.
רפי מארק תיאר את שאירע הבוקר בעת הירי לעבר המטוס בטיסה ממובסה. לדבריו, חלק מהנפגעים בפיצוץ שבמלון פראדייז היו אלה שהגיעו איתו בטיסת ההלוך מישראל למומבסה הלילה. מדובר כאמור באותו מטוס שלעברו נורו היום שני טילים בדרכו חזרה לישראל.
הקברניט מארק סיפר, כי דקות ספורות לאחר שהמריא המטוס משדה התעופה במומבסה, הוא הרגיש חבטה קלה בצידו של המטוס. מארק הסביר, כי על-פי ניסיונו היה יכול להיות מדובר בפגיעת ציפור בינונית בגדולה בגוף המטוס. מצב בו בדרך כלל לא נגרם נזק ממשי למטוס.
הקברניט הסביר, כי מיד לאחר המכה שהרגיש, זיהו הוא וחברי הצוות שאיתו שני שובלים לבנים של עשן החולפים לצד המטוס. בשעה זו העריכו חברי הצוות לדבריו, כי ייתכן ומדובר בירי, אך נאלצו לחכות חצי שעה לאישור להערכתם.
מארק מסר, כי מיד לאחר שהרגיש את הפגיעה יצר קשר עם מרכז השליטה של ארקיע בישראל ומסר את הפרטים על המקרה. כ-30 דקות לאחר מכן קיבל דיווח על מה שאירע על הקרקע במומבסה.
לאחר התייעצות בתוך הצוות ועם חדר השליטה של ארקיע, החליטו מארק וצוותו לדווח לנוסעים המטוס על שאירע. לדבריו, התקבלה הידיעה בקרב הנוסעים באופן מכובד, ולאורך כל הטיסה לא נרשמו תגובות יוצאות דופן בקרב נוסעי המטוס.
יושב-ראש מועצת המנהלים של חברת ארקיע, ישראל בורוביץ (איזי), מסר כי מארק, שאינו טייס קרב בעברו בחיל אויר, התנהג בדיוק כמו שציפו ממנו במקרה כזה, והצליח להביא את המטוס לתל אביב בשלום ובאופן הטוב ביותר.
ברוביץ מסר, כי ארקיע, כמו כל חברות הטיסה הישראליות, מתרגלת את כל האפשרויות לפגיעה בנוסעים ובמטוסים שלה, ויחד עם מערך האבטחה של שאר החברות הישראליות נחשבת רמת הבטיחות של המטוסים הישראלים כטובה ביותר בעולם.
לדבריו, תסריט בו נורים טילים לעבר מטוס נוסעים ישראלי, היה בהחלט אחת האפשרויות שלגביה תורגלו הצוותים של ארקיע.