|
גידול של 15% במכירות הגלידה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
עם ישראל יאכל בחג הפסח השנה (במהלך שבעת ימי החג) מוצרי מזון בהיקף כספי של כ-1.5 מיליארדי שקל, המהווה גידול של כ-10% לעומת הפסח הקודם. כך מסרה התאחדות התעשיינים על סמך בדיקה בקרב היצרנים.
נדגיש כי מדובר במזון מעובד בלבד - ולא בירקות ופירות לדוגמה. ההתאחדות מציינת כי המגמה שהחלה לפני מספר שנים של ריכוז קניות מוצרי מזון מעובד, סמוך מאוד לחג, נמשכת גם בערב פסח הנוכחי. הקניות רוכזו בעיקר במרכולים הגדולים בשבוע האחרון שלפני החג ובמיוחד בשלושת הימים האחרונים.
בענף היינות והמשקאות החריפים חל גידול של כ-10% במכירות לעומת הפסח אשתקד. בענף המצות חל גידול של כ-10%, בענף המשקאות הקלים מדווחים היצרנים על גידול של כ-15% במכירות בערב החג השנה לעומת הפסח הקודם, ובענף הממתקים והשוקולד נרשם גידול של כ-13% במכירות ערב החג.
במוצרי הבשר המעובד המכירות ערב פסח השנה גדלו בכ-5% ביחס לפסח הקודם. במכירות מוצרי הירקות הקפואים נרשמה ערב פסח עלייה של כ-7% לעומת החג אשתקד. בענף הגלידות חל גידול של כ-15% במכירות. בשנת 2007 הסתכמו מכירות ענף המזון בכ-50 מיליארד שקל.