עתה זה רישמי: הנהלת GM העולמית הודיעה בארה"ב, כי ריק ואגונר, בן ה-49, הצעיר במנהלי תעשיית הרכב העולמית מזה יותר מיובל, יחליף ב-2003 את מכשירו לתפקיד, גו'הן סמית, כיו"ר חברת הרכב הגדולה בעולם.
סמית ניכנס לתפקידו כמנכ"ל GM ב-1992, ומאוחר יותר, עת מונה ליו"ר, הודיע כי יפרוש ב-2003 עת ימלאו לו 65, גיל הפרישה המחוייב ב-GM.
לנוכח המגמה האחרונה בפילוסופיית הניהול האמריקנית, צפוי כי ואגונר יחזיק בו זמנית בתפקידי היו"ר והמנכ"ל. הקטדרות לניהול עיסקי באקדמיות האמריקניות, מטיפות מזה זמן לאיחוד המשרות בידי מנהל בודד, לנוכח התועלת הפיננסית הנובעת מהאיחוד בתפקידים.
דבר המינוי לא התקבל בהפתעה, שכן ואגונר מכהן מזה כעשור שנים כעוזרו הצמוד של סמית, וזה האחרון הקפיד תמיד לצדד בפומבי במינוי.
במהלך שנות ה-90' של המאה הקודמת עמד ואגונר בראש קבוצה קטנה של עוזרים, אשר ביצעו את הוראותיו של סמית, וביססו את מקומו של ענק הרכב האמריקני בצמרת התעשיה העולמית.
ואגונר מונה לעמוד בראש המערכת הפיננסית של GM ב-1992. בטרם מונה למנכ"ל ביוני שנת 2000, עמד בראש יחידת הייצור הגדולה שהוקמה בברזיל.
לאחר מתקפת ה-11 בספטמבר, צידד ואגונר במתקפת נגד תעשייתית, להתאוששות ושיקום מהירים של הכלכלה האמריקנית.
בנאום שנשא באחרונה בפני ציבור בעלי המניות, צפה כי הכלכלה העולמית לא תחלץ במהרה מהמשבר בו היא נתונה, ותגובתו היא קיצוץ מתמיד בהוצאות.
נטל כבד מטילות על GM חברות-הבת הזרות שרכשה, איסוזו היפאנית, סאאב השוודית ופיאט האיטלקית.
את פניו של ואגונר עלול לקדם ההליך הבלתי נעים של RECALL - קריאה חזרה למוסכים עקב ליקויים בטיחותיים. על כך מדווחות סוכנויות הידיעות הזרות, בעקבות הכרזת הרשות הפדראלית לבטיחות NHTSA.
על-פי החשד, במנועי 8 הבוכנות בתצורת V של לא פחות מ-2.3 מיליון מכוניות מדיגמי שברולט, פונטיאק ביואיק ואולדסמוביל אשר ייצרה GM בשנים 1996-2000, התגלעה תקלה חמורה העלולה לגרום לפריצת שריפה.
לרשות הפדראלית הגיעו 604 תלונות אודות הצתה מוקדמת ונזילות דלק מסעפת היניקה, אשר בתיזמון זהה הביאו להתפרצות 44 שריפות. תיקונים שכבר נעשו במנועים, לא פתרו את הבעייה.
מהנדסי הרשות יפרסמו בקרוב את מסקנות הבדיקה, אשר יכול שתחייב קריאה למוסכים בהיקף מלא.