|
פיטורים גם בחברת הפרסום המובילה בעולם [צילום: AP]
|
|
|
|
|
גוגל הודיעה (יום ו', 27.3.09) כי תקצץ כ-200 משרות במחלקות השיווק והמכירות שלה, באומרה כי היא השקיעה השקעת-יתר בחלקים מסוימים בחברה.
המהלך האחרון הוא חלק מהמאמץ של מובילת החיפושים באינטרנט לקצץ בהוצאות, באווירה של כלכלה קשה והאטה כללית בהוצאות פרסום. בינואר גוגל פיטרה כ-100 מגייסים והודיעה כי עד 40 עובדים נוספים יפוטרו בפברואר, כשגוגל קטעה את ניסיונותיה לפרוץ לתחום הפרסום ברדיו.
"כשחברות צומחות כל כך מהר זה בלתי-אפשרי לעשות הכל נכון, ובהחלט לא עשינו הכל נכון", אמר סגן נשיא בכיר בחברה למכירות בינלאומיות ולפיתוח עסקי, אומיד קורדשטאני, בהודעה שפורסמה בבלוג של החברה ביום חמישי.
"בנוסף השקענו יתר על המידה בחלקים מסוימים תוך היערכות למגמות צמיחה אותן הרגשנו באותו הזמן", הוסיף.
גוגל מעסיקה כ-21,000 עובדים. החברה, שבסיסה בקליפורניה, סירבה למסור כמה עובדים נמצאים במחלקות המכירות והשיווק שלה.
גוגל הוא מנוע החיפוש מספר 1 בארה"ב, עם נתח שוק של כ-63%, על-פי חברת קומ-סקור. בשנת 2008, 97% מהכנסותיה של גוגל, בהיקף של 21.8 מיליארד דולר, הגיעו מפרסום.
ברבעון הרביעי של שנת 2008 הציגה גוגל צמיחה של 18%, לעומת צמיחה של 51% ברבעון הרביעי של 2007.
דובר של החברה מסר כי גוגל תחפש משרות חדשות לחלק מהעובדים שייפגעו, אך לא תוכל לדאוג לכולם.