|
דני כהן, מנכ"ל לאומי קארד
[צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של לאומי קארד הסתכם ברבעון השלישי של 2009 בכ-40 מיליון ש"ח, לעומת כ-42 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של 4.8%. כך עולה (יום ה', 26.11.09) מדוחותיה הרבעוניים. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-212 מיליון ש"ח, לעומת כ-210 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
מתחילת השנה ועד סוף ספטמבר, הסתכם הרווח הנקי של לאומי קארד בכ-108 מיליון ש"ח, לעומת כ-124 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. נתון אשר כלל רווח חד-פעמי של כ-17 מיליון ש"ח בגין מכירת ההחזקות בגמא. הכנסות החברה צמחו בתקופה זו ב-5%, והסתכמו בכ-615 מיליון ש"ח, לעומת כ-588 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השלישי, עמד מחזור העסקות של כרטיסי לאומי קארד על כ-11.6 מיליארד ש"ח - עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מספר הכרטיסים החוץ-בנקאיים גדל ב-29% לכ-487 אלף כרטיסים, בעיקר בזכות כרטיס מועדון שופרסל, כרטיס רשת "יש" החרדית ומועדון "365" של המשביר לצרכן.
בסך-הכל, החברה רשמה כ-1.5 מיליון כרטיסים פעילים בסוף הרבעון - עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מחזורי פעילות הכרטיסים גדלו ב-3.3% לכ-32 מיליארד ש"ח - שיעור הגידול הגבוה ביותר בענף.
לאומי קארד הגיעה ברבעון לנתח שוק של 37% בשוק שירותי הניכיונות והמקדמות לבתי עסק, רמה שהביאה אותה למובילות בתחום. בסוף הרבעון עמד האשראי לתחום על זה כ-829 מיליון ש"ח - עלייה של 75% מסוף 2008.
דני כהן, מנכ"ל לאומי קארד, אמר בתגובה לפרסום תוצאות החברה כי "הגידול החד בהיקף הכרטיסים התקינים של החברה, הצמיחה המשמעותית בשירות הניכיונות והמקדמות לבתי עסק וחציית קו מיליארד השקלים באשראי הפרטי מדגישים את התחזקות החברה ואת עוצמת המותג לאומי קארד. גם ברבעונים הבאים נשים דגש על הגברת מאמצי הצמיחה בפעילויות אלו, תוך הבנה של צרכי השוק והתאמת המוצרים המתאימים לו".