|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
קבוצת ירדן
ההיבטים המשפטיים של חוזה שכירות

"חברים" חוגגת 15

שש דעות על הסדרה שהגדירה את הניינטיז

לרגל 15 שנה לעלייתה של "חברים" לאוויר מגיעה לחנויות מהדורת האספנים של הסדרה שישה מכותבי "העכבר" יצאו לבלות מחדש בחברת השישייה הניו-יורקית, אבל לא כולם חזרו עם אותן מסקנות
12/12/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עכבר העיר  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות    
מוניקה וצ'נדלר - רגע לפני שנמאס לנו מהם

חברים. לא נס לחה

חברים לא נוטשים גם ברגעים קשים

  • רוני הרפז

מאז ומעולם פינטזתי שתהיה לי חבורה. רציתי שקבוצת בנים תאמץ אותי ואת חברותי ותגאל אותנו מייסורינו. לא, אני לא מדברת על חסך בסקס, תודה לאל. אתם, האנשים שיש להם חבורה, לא יכולים להבין את הלחץ כשמארגנים מסיבת יום הולדת ומפחדים שלא יגיעו אליה אנשים, או את התסכול כשאין יד גברית שתנפנף על המנגל, אחרי שכבר אוזרים אומץ ומארגנים אותו.

אז נכון, במהלך השנים ניסיתי לאמץ לי כמה חבורות. רובן הגיעו כנדוניה עם הבויפרנד באותו רגע נתון, אבל עם אף אחת מהן זה לא החזיק. וכך מצאתי עצמי, ולא בפעם הראשונה, מממשת את החלום דרך הטלוויזיה: החבר'ה מ"דגראסי" היו ממש מכוערים וקצת הלחיצו אותי, דילן וברנדון היו חמודים אבל הבחורות של בוורלי פקאצות, ואף אחד - אבל ממש אף אחד - לא היה רוצה בחבורה שלו את דוסון לירי.

וכך יצא שאת הפינה החמה שלי מצאתי בבית קפה ניו-יורקי, שבו תמיד היה אפשר לקבל כוס קפה חמה מגיי לטנטי עם שיער מחומצן ותמיד היה מישהו להעביר איתו את הזמן. "חברים" זאת הסדרה שלי. היא הייתה הסדרה שלי בשבע עונותיה הראשונות ואפילו בשלוש עונותיה האחרונות, כשצ'נדלר היה שמן, כשה-OCD של מוניקה מיצה את עצמו, ובגדול - כשהם כבר לא ממש הצחיקו.

כי כזאת אני, אחת שלא נוטשת את החברים שלה. גם כשהם כבר לא מגניבים וכשהם משודרים בשידורים חוזרים בביפ.

איך התאהבתי ב"חברים" בלי להתכוון
רוס ואמילי כמעט מתחתנים

  • ערן לאור

בכלל לא הייתי אמור לאהוב את "חברים". ה־All American סיטקום הזה, עם פאנצ'ים צפויים והומור אמצע הדרך שכזה, שמצחיקים כל כך בקלות את כולם. בלי סאבטקסט או אפילו קורטוב של ציניות לרפואה. בלי שום דבר שיכול לומר משהו על החיים שלנו, לא בשנות ה-90 ובטח שלא היום, ובלי קשר לכך שאנחנו חיים כאן ולא בניו-יורק.

בכלל לא הייתי אמור לאהוב את "חברים". הרי הלב שלי שייך בכלל לשישיית חברים אחרת, שבשנות שידורה של "חברים" חיה חיים אמיתיים ומרגשים מעבר לאוקיינוס האטלנטי, במנצ'סטר, בסדרת המופת "רגליים קרות". לא סתם, כנראה, הדמות האהובה עלי ב"חברים" הייתה דווקא אמילי (הלן בקסנדייל), חברתו/ארוסתו/אשתו לרגע של רוס - שב"רגליים קרות" נקראה דווקא רייצ'ל. בכלל לא הייתי אמור לאהוב את "חברים". תוכנית שככל שהצליחה והתבגרה יותר ויותר ניסתה להעיז פחות ופחות, חס וחלילה לא להרגיז או להיות בוטה. בסך-הכל שש דמויות חביבות שחיות חיים בלי פינות חדות, קוצים בנפש או שריטות בראש.

אבל אני אוהב את "חברים". וגם אחרי מאות שעות של צפייה בה, לא מצליח להסביר לעצמי למה. אולי בעצם כי היא, אחרי ולפני הכל, המנוחה המושלמת מהחיים האלה.

גרסת הכחול-לבן הייתה נראית טיפה פחות זוהרת
Smelly Cat: בקרוב בלבונטין 7

  • יעל געתון

לגור בדירה מדהימה בלב מנהטן ולחיות רק אהבות ופרידות. להיות שף, מסז'יסטית או שחקן. לפתור כל קונפליקט בדיאלוג קצר שבסופו בדיחה, ולנהל קומונה בורגנית של יופי ורזון. חיים של 22 דקות, שתי הפסקות פרסומות ואיפור קבוע.

אבל בארץ הם היו נראים אחרת: רייצ'ל הייתה מרוויחה את לחמה כמוכרת במשביר. אם חד הורית וחסרת השכלה, שברחה מההזדמנות לחיי רווחה בצד רופא שיניים ומסתפקת במחלקת ההלבשה התחתונה ובזיכרונות מימיה כפקידה פלוגתית בסיירת. את רוס היא פוגשת רק בחופשות המולדת שלו. בריחת המוחות תפסה גם אותו, והוא יצא לחקור דינוזאורים בניכר.

מוניקה מתחילה את דרכה כמלצרית ומתקדמת בהדרגה בסולם הדרגות עד שהיא מתמנה למנהלת משמרת באחד מסניפי ארומה. בגיל 35 היא מבינה שלהיות שף בלי מסעדה על שמך זה לא סקסי, ועוברת לצפון. היא פותחת שם חנות למכירת כלי חרס ומחלקת לכל קונה עוגיות מאפה ידיה. בינתיים, מתקבל ג'ואי לבית צבי, מגלם קוליסות במשך שנתיים ונושר בשנה השלישית. את הזמן הוא מעביר בגעגועים לשירות הקרבי, עד שנמאס לו לגור אצל ההורים והוא חוזר לשרת בצה"ל כנגד.

לפיבי יש הופעה קבועה בלבונטין 7 והיא מאמינה שפלייליסט זו קונספירציה של בוגרי רימון וגל"צ. בזמן הזה היא מתפרנסת ממכירת ספרים יד שנייה, ואת זמנה הפנוי מבלה בהפגנות נגד הגדר. הסדרה עצמה הייתה מצטלמת בביתו של צ'נדלר, שהיה ממשיך לעבוד בהייטק גם לאחר פיצוץ הבועה. מישהו הרי צריך לממן את כוסות הקפה של השישייה.

לשידורים החוזרים של קבוצת החברים ממנהטן של שנות ה-90 יהיה רייטינג גם בעשור הבא. אחרי הכל, הם לא שירתו בצבא, הם לא מתעסקים בפוליטיקה ויש להם המון זמן להיות בני עשרה.

האמת, סתם סדרה.
הסצנה האחרונה בהחלט ב-Central Perk
בשביל רשמים על ניו-יורק יש את "סיינפלד"
▪ ▪ ▪

  • אסף שלונסקי

האמת, סתם סדרה. איך אומרים הערסים - לא בשביל משהו. כסיטקום על צעירים בניו-יורק - עם כל הכבוד - "סיינפלד" סוגר את הסיפור; ואם בכל זאת מתאמצים, אז גם קארי בראדשו וחברותיה תרמו יותר לשיח התרבותי של צעירים רווקים באזור גיל ה-30.

אז נכון, הדמויות מאופיינות היטב, הדיאלוגים משעשעים וקל להזדהות עם הגיבורים. אבל "חברים", עם כל הרעש, תמיד תיחשב לסקנד בסט. אתה לא תצטט אותם, לא תדמיין שאתה בנעליהם בשעת לילה מאוחרת, ואפילו לא תפנטז על אחת הבחורות שם. קשה להיכנס לעולם מדומה כשהגיבורים מרגישים כל כך קרובים.

וזה הסיפור בעצם. הם לא הכי יפים, לא הכי מצחיקים, לא עשירים מדי ואינם ניחנים בשום תכונה חריגה, בטח ביחס למה שמייצרים בארץ הקפיטליזם. "חברים" לא מצליחה לרגש בשום צורה, שהרי איך תתרגש מאנשים שמחר בצהריים אתם יושב איתם לקפה מתחת לבית? אז כמו שאמרנו, סתם סדרה. לבטח לא אקנה את המארז שיצא השבוע. באמת שאין סיבה. כבר ראיתי את הכל.

למה "חברים" חייבת להפוך לסרט קולנוע
יש לאן להמשיך: הסצנה האחרונה של חברים

  • אבנר שביט

מפיקי מהדורת האספנים הזו אולי היו צריכים להמתין איתה עוד קצת: ייתכן שבקרוב תהיה חגיגה גדולה יותר מאשר 15 שנה לעלייתה של "חברים" לאוויר. אומנם כל אחד אומר כרגע משהו אחר, אבל אפשר להעריך כי הגלגול הקולנועי של הסדרה ייצא לדרך בעת הקרובה, וזאת משלוש סיבות: ראשית, קשה לעמוד בפיתוי לשחזר את ההצלחה של "סקס והעיר הגדולה", התקדים שהוכיח כי מה שהיה להיט טלוויזיוני בסוף שנות ה-90 יכול להיות להיט קולנועי עשור לאחר מכן; שנית, הקריירות הקולנועיות של ששת השחקנים מדשדשות, ואפילו ג'ניפר אניסטון, שבאופן יחסי היא המשגשגת מכולם, זקוקה כרגע לגלגל הצלה; וחשוב מכל - לא קיימת משטמה מיוחדת בין ששת החברים לשעבר, מהסוג שמונעת את האיחודים של הסמיתס והסטון רוזס. בסופו של דבר, "חברים: הסרט" ייטיב עם כל המעורבים בו, ועל כך אין מחלוקת.

השאלה היא אם הסרט יעשה טוב גם למעריצים הנאמנים של הסדרה, ועל פניו נראה כי התשובה שלילית: בגלל החשדנות הרגילה מהאופורטוניזם ההוליוודי, סביר להניח שרוב הקהל הפוטנציאלי היה מצביע נגד הפרויקט. אבל האמת היא שבמהותה "חברים" היא דווקא הבסיס האידיאלי למוצר קולנועי אמריקני. לא היה לסדרה את הברק החתרני והחצוף של "סיינפלד" ושל "סקס והעיר", וזה בדיוק היה היתרון שלה: היא הייתה בידור נטו, תמצית המקצוענות של עולם הבידור האמריקני, שמסוגל לשאוב אותנו טוטלית למסך במשך זמן ולהשכיח מאיתנו את דאגותינו. ואם יוצרי "חברים" השכילו לעשות זאת ב-236 מנות מזוקקות של כ-22 דקות, אין סיבה שהם לא יצליחו לעשות את זה במכה אחת של שעה וחצי.

למי אכפת מה יקרה עם רוס ורייצ'ל?
רוס ורייצ'ל נפרדים

  • יערה יעקב

בשנות ה-80 למדתי לראשונה מהי מלחמה אמיתית. קראו לה עפרה, ואני אהבתי אותה כמו חולה איידס שאוהב סקס. אחד שיודע שלעשות אהבה בשיתוף איברים מלא זה עניין בלתי אפשרי, אבל עדיין מסתכל בגלויות החתומות שלה ולוחש: "עפרה, תהי קוקטייל התרופות שלי". יש כאלה שלא כל כך אהבו את הקשר שלי עם עפרה. הם העדיפו להעריץ את ירדנה. הם היו קוראים לי בשמות מעליבים, ובניגוד לכל כללי המוסר המקובלים במלחמות, לא חששו לערב הורים.

בשנות ה-90 החכמתי וגיליתי את הצד המצחיק יותר של המלחמה: "חברים" נגד "סיינפלד". "סיינפלד" נולדה בסוף שנות ה-80, ו"חברים" עלתה לאוויר כמה שנים לאחר מכן. ובכל זאת, עברו כמה שנים עד ש"סיינפלד" תפסה תאוצה והגיעה לשיאה.

כפי שקורה לכל נערה סתמית המעוניינת להישאר בקשר נורמלי עם שאר בני גילה, גם אני נדרשתי להכריע מה מצחיק יותר. הצבתי לעצמי מדד הגיוני לעניין: כמה משפטים אני זוכרת מכל סדרה? התגלה לי שמ"סיינפלד" אני זוכרת עשרות: למשל, שבניומן יש פחות ממה שנראה לעין, ושאיילין לא עשתה "ידה ידה" על החלק הכי חשוב בסיפור אלא הזכירה בכוונה את מרק הסרטנים ולא את הסקס. אבל מ"חברים" אני בעיקר זוכרת שהם שותים הרבה קפה ושמוניקה הייתה פעם שמנה. כשהתבקשתי לכתוב על הסדרה קיבלתי את הקומוניקט שיצא לכבוד מהדורת האספנים הזו, והיה כתוב בו כי "רייצ'ל, מוניקה, פיבי, ג'ואי, צ'נדלר ורוס תמיד היו שם עבור חבריהם. כעת הם כאן עבורכם". אבל אני לא רוצה שהם יהיו כאן עבורי. אני לא רוצה לשבת מול הטלוויזיה ולראות בפעם ה-100 איך מתפספס סיפור אהבתם של רייצ'ל ורוס. כן הייתם בהפסקה, לא הייתם בהפסקה, למי אכפת? עפרה מתה, ואני מעדיפה ללכת לשתות קוקטייל ולדבר על זה עם חברים שלי.

תאריך:  12/12/2009   |   עודכן:  12/12/2009
עכבר העיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שש דעות על הסדרה שהגדירה את הניינטיז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

לאחר ההצגה ביום רביעי מול זאדאר (74:93), חוזרת הפועל ירושלים למלחה כשהפעם עומדת מולה הפועל עפולה המפתיעה של אלי רבי.


מכבי חיפה סיימה באמצע שבוע קמפיין אירופי שלא הוסיף לה לביטחון או למוראל אבל אין כמו חזרה לליגת העל בשביל לשפר לאלופה לשפר את מצב הרוח. הערב (שבת) האלופה הביסה 0:4 את הפועל פ"ת באורווה וניצלה את [קישור]" href_fix="ביטול" Target="_BLANK">[קישור] המשחק בין עכו להפועל ת"א על מנת להחזיר את הפער בפסגה ל-9 נקודות.


נ.ת.ע נתיבי תחבורה עירוניים, חברה ציבורית להסעת המונים, הפסידה כ-1.5 מיליון שקלים (1.66 מיליון לפני הפרשי ריבית והצמדה) בשל תכנון לקוי. החברה, שביצעה בשלהי שנת 2004 עבודות חפירה בשדרות ירושלים ביפו לצורך תשתיות לקו האדום של הרכבת הקלה, לא ביצעה חפירות מקדימות, וכך קרה שקבלן מטעמה חפר בשטח מזוהם בדלקים.
12/12/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר לא ייחקר בגין זילות בית המשפט בגין דבריו על כך שהכרעת דין אותה הוציא מתחת ידו בית משפט היא המגונה, ולא המעשים בהם הורשע מרשו, העיתונאי לשעבר יעקב העליון.
12/12/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר החוץ האירני מנושהר מותקי כי להטלת סבב סנקציות נוסף "לא תהיה השפעה" על ארצו וכי מדובר במהלך לא חוקי הנוגד את אמנות האו"ם.
12/12/2009  |  ספי קיני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
צבי גיל
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר    הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
ארי בוסל
ארי בוסל
כמה נעים להגיע לניו-יורק לשהות בבתי מלון יוקרתיים, להתחכך עם המי ומי, כולם צעירים, וכולם יפים, וכולם נבונים וחכמים ועם מאות אלפי עוקבים
גרסתו של נתניהו כוללת שלושה מרכיבים [צילום: שאול גולן/פול פלאש 90]
שמואל רוזנר
היחסים בין מדינות מבוססות מבוססים על אינטרסים, ולעיתים נשכח כמה זה חשוב. נתניהו ניסה להשפיע על המצב על-ידי פרסום סרטון באנגלית, אך כמו תמיד, יש הרבה גורמים ומשתנים שמשפיעים על התהל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ראש הממשלה שלנו, אני בצער מייחס לך האשמה של הפקרת החטופים, השוהים כבר כתשעה חודשים באפלה המאיימת כל רגע לקטוף את חייהם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il