|
מנכ"ל וואלה!, אילן ישועה [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של חברת שירותי האינטרנט "וואלה!" לשנת 2009 הסתכם בכ-20.1 מיליון שקל - גידול של כ-15.5% בהשוואה לרווח ב-2008. כך עולה (יום ד', 24.2.10) מדוחותיה הרבעוניים.
עם זאת, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2009 הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל לעומת כ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 3%. וואלה! מסרה כי הירידה ברווח הנקי ברבעון נובעת מהעלייה בהוצאות המס בהשוואה לרווח ברבעון המקביל.
וואלה! דיווחה על גידול של 18% בהכנסות בשנת 2009 לכ-132.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-91.1 מיליון שקל בשנת 2008. ההכנסות נקובות במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות המשולמות למשרדי פרסום. הכנסות וואלה! ברבעון הרביעי של 2009 הסתכמו בכ-34.8 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של כ-29.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008 - גידול של כ-19%.
וואלה! נהנתה ב-2009 מגידול בנתח התקציבים אשר הופנו לפרסום באינטרנט על חשבון המדיות המסורתיות, הן ע"י מפרסמים קיימים והן ע"י מפרסמים חדשים. בנוסף, תחום המסחר האלקטרוני תרם גם הוא לביצועי החברה בשנה האחרונה באמצעות אתרי הסחר המופעלים ע"י הקבוצה - "וואלה! שופס", המפעילה גם את אתר הסחר "נענע שופס", ואתר התיירות "וואלה! טורס".
במהלך 2009 הגדילה וואלה! את אחזקותיה ועלתה לשליטה ב"מקושרים", הרשת החברתית המקומית הגדולה בישראל, ובשנה שחלפה בוצעו מהלכי אינטגרציה של הרשת עם הפורטל. בנוסף, השיקה החברה ערוץ חדש לילדים המבוסס על עולם התוכן הווירטואלי של חברת ההזנק "מוגובי". כמו כן, האריכה וואלה! בשנתיים נוספות את הסכם שיתוף הפעולה עם "ICQ", במסגרתו היא משמשת כ-reseller הבלעדי של כלי הפרסום של ICQ בישראל.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!, מסר כי "התוצאות מבטאות את ההצלחה הנמשכת של החברה, הן מול הגולשים והן מול המפרסמים. למרות הסביבה התחרותית, האסטרטגיה המוצרית של החברה המבוססת על פעילות אורגנית ועל רכישות, הצליחה לשמר את הרייטינג המוביל של האתר. הודות לכך כ-1.1 מיליון גולשים נכנסים מידי יום לאתר. החברה משכילה לתרגם את הרייטינג למוניטיזציה בתחום הפרסום והסחר האלקטרוני, לצד המשך הקפדה על יעילות תפעולית, דבר המאפשר לנו להציג צמיחה בהכנסות, תוך המשך גידול מרשים בצבר ההזמנות, וגידול עקבי ברווח התפעולי".