|
הגבינה הכי ישראלית [צילום: יוסי רור-יח"צ]
|
|
|
|
|
מהי הגבינה האהובה ביותר על הישראלים? האם הישראלים מקפידים לשמור על תזונה נכונה ובריאה ואיזה גבינה נחשבת להכי ישראלית שיש?
מסקר שערכו מטה כחול-לבן של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים לרגל שבועות עולה, כי גבינת הקוטג' היא הגבינה האהובה ביותר על הישראלים (30.6%), גבינה צהובה נבחרה במקום השני (28.2%), במקום השלישי (15%) גבינה בולגרית ובמקום הרביעי (11.6%) גבינה לבנה.
הסקר נערך על-ידי Blueberries-Panel, קהילייה אינטרנטית. מהממצאים עוד עולה, כי גבינת הקוטג' זכתה ברוב גדול כגבינה שנתפשת הכי ישראלית (67%), אחריה גבינה לבנה (12.6%), גבינה צהובה (6.2%) וגבינה צפתית (5.6%).
מתוצאות הסקר עוד עולה, כי הצרכנים הישראלים מקפידים לשמור על דיאטה וכן על בריאותם. נמצא, כי 77% מתייחסים לאחוזי השומן במוצרי החלב שלהם ואילו ל-23% אין כל יחס לנושא. עוד עולה מהנתונים, כי 64.6% מהצרכנים מתייחסים לאחוזי השומן בכל מוצרי החלב שהם רוכשים לעומת 18.8% שאינם מתייחסים לאחוזי השומן כלל. 8.4% מתייחסים לאחוזי השומן רק בגבינות לבנות ו-4.4% מתייחסים לאחוזי השומן רק בגבינות צהובות.
על-פי התוצאות, נמצא כי עוגת גבינה היא המאכל הכי מזוהה עם חג השבועות (50.8%), 21.4% בחרו במגש גבינות, 12.8% בחרו בבלינצ'ס ו-8.4% בחרו בפשטידות.
מהנתונים עולה, כי 75.6% מהישראלים מעדיפים לרכוש בעיקר או לרוב תוצרת ישראל, לעומת 4.4% שמעדיפים לרכוש בעיקר או לרוב תוצרת חוץ, 5.4% שרוכשים שווה בשווה תוצרת ישראלית וחוץ ו-14.6% ללא העדפה קבועה.
בנימין (פואד) בן-אליעזר, שר התמ"ת, מסר: "הסקר מדבר בעד עצמו. אני שמח שאזרחי המדינה מבינים את החשיבות והמשמעות של העדפת מוצרים תוצרת הארץ ומיישמים זאת גם ברכישת סל מוצרים לחג השבועות. אנו במשרד התמ"ת, יחד עם התאחדות התעשיינים, נמשיך לפעול להגברת המודעות לחשיבות שבהעדפת תוצרת מקומית, אשר תורמת ליצירת מקומות תעסוקה ולצמיחת הכלכלה הישראלית".