|
פיצוי על עיכוב בטיסה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
נוסע שטיסתו התעכבה בשעתיים ומעלה יהיה זכאי למזון, למשקאות, לשתי שיחות טלפון ולמשלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני, כך החליטה (יום ג', 15.2.11) ועדת הכלכלה שדנה בהצעת החוק למתן פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, שהגיש ח"כ
אחמד טיבי.
ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי. כמו-כן, מוצע בהצעת החוק לחייב את מפעילי הטיסה ליידע הנוסע באשר לזכויותיו באופן בולט.
הדיון אתמול בוועדה עסק בסעיף המגדיר עיכוב טיסה והפיצוי שמגיע לנוסע שטיסתו עוכבה, לאחר שבדיון הקודם נקבע כי עיכוב של יותר מ-8 שעות בטיסה ייחשב לביטולה.
כמו-כן קבעה הוועדה כי נוסע שטיסתו עוכבה למשך יותר מ-5 שעות ועד ל-8 שעות, יהיה זכאי לקבל גם החזר הוצאות ושירותי סיוע, בהם אירוח בבית מלון ושירותי הסעה למלון וממנו. במקרה זה יוכל הנוסע להחליט אם הוא מקבל את הפיצוי או מבטל את העסקה.